Komunikaty PR

Polski startup we współpracy z wiodącymi instytucjami muzycznymi w USA

2023-04-21  |  11:35
Biuro prasowe

OnstageAI, technologiczny startup wykorzystujący sztuczną inteligencję do analizy i śledzenia muzyki wykonywanej na żywo nawiązuje partnerstwa z ważnymi instytucjami muzycznymi w USA Curtis Institute of Music w Filadelfii oraz Louisville Orchestra.

Firma stawia sobie za cel wykorzystanie sztucznej inteligencji do automatyzacji nagrywania wideo koncertów muzyki klasycznej na żywo. Co najważniejsze – AI w tym przypadku nadal w centrum uwagi stawia człowieka, który przygotowuje reżyserię każdego koncertu. Technologia odpowiedzialna jest za identyfikację w czasie rzeczywistym każdego momentu muzycznego wykonywanego na żywo. Dzięki połączeniu algorytmu z kamerami możliwe jest pełne zautomatyzowanie procesu produkcyjnego. 

Innowacyjna technologia została opracowana w Polsce we współpracy z firmą QED Software, liderem technologii AI. 

Algorytm pozwala na analizę i śledzenie muzyki wykonywanej na żywo. Powstawał w latach 2021-2022 we współpracy z takimi instytucjami jak Lucerne Festival, Iceland Symphony Orchestra. Swoją amerykańską premierę technologia miała miejsce w kwietniu 2022 roku przy współpracy z Lubbock Symphony Orchestra w Teksasie.

Szczególnie ważne jest dla nas nawiązanie współpracy z tak prestiżowymi instytucjami jak Curtis Institute of Music i Louisville Orchestra. To dowód na to, że nasza firma staje się integralną częścią dalszego rozwoju branży muzyki klasycznej z wykorzystaniem nowych technologii – powiedział Jakub Fiebig, CEO OnstageAI, Inc.

Automatyzacja produkcji wideo z koncertów muzyki klasycznej jest tylko jednym z możliwych zastosowań technologii OnstageAI. W przyszłości możliwe będzie automatyzowanie wszystkich działań scenicznych zależnych od dźwięku wykonywanego na żywo – wyświetlania napisów w operze, sterowania oświetleniem, ruchu kurtyn czy zmian stron partytur muzycznych.

Dzięki doświadczeniu QED Software z zakresu badań i rozwoju opracowaliśmy algorytm z wykorzystaniem sztucznej inteligencji pozwalający branży muzycznej wykonać technologiczny krok w przyszłość. Niezwykle ważną rolę w jego rozwoju odegrała unikalna wiedza i doświadczenie naszych deweloperów z zakresu akustyki i uczenia maszynowego – dodał Dominik Ślęzak, CEO QED Software.

Dzięki tym partnerstwom OnstageAI zamierza kontynuować rozwój swojej technologii i nawiązywanie nowych silnych globalnych partnerstw.

Więcej informacji na temat OnstageAI można uzyskać odwiedzając stronę https://www.onstageai.com/

 

Kontakt dla mediów:

Maja Święcka

+48 601 298 905

maja.swiecka@prsetters.com

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska Biuro prasowe
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
IT i technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł

Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek

Polityka

Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– ​Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro.  Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.

Handel

Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.