POLSKI STARTUP, WYBRANY SPOŚRÓD 409 FIRM TECHNOLOGICZNYCH, WEŹMIE UDZIAŁ W FINAL
20 startupów z 10 krajów zmierzy się w finale flagowego europejskiego konkursu EIT DIGITAL CHALLENGE, aby zdobyć międzynarodowe wsparcie w wysokości 250 000 euro. Zostały one wybrane z 409 zgłoszonych projektów. Trzech zwycięzców zostanie nagrodzonych podczas finałowego wydarzenia online, które odbędzie się 21 września. Polskę reprezentuje startup Nais zajmujący się systemami benefitów dla pracowników.
Od cyfrowego audytu łańcuchów dostaw żywności, do opartej na sztucznej inteligencji platformy usprawniającej przeszczepianie narządów — 20 finalistów tegorocznego EIT Digital Challenge zajmuje się szeroką gamą tematów w obszarach zainteresowania EIT Digital (Digital Tech, Digital Wellbeing, Digital Cities, Digital Industry, Digital Finance). Wszystkie firmy mają wspólny cel: szybki rozwój i budowa silnej cyfrowej Europy — zintegrowanej, sprawiedliwej i zrównoważonej.
EIT Digital Challenge odbywa się ósmy rok z rzędu. Projekt skupia się na cyfrowych startupach deep tech ze zróżnicowaną ofertą produktów, wykorzystujących technologie cyfrowe, które napędzają cyfrową transformację. Finaliści zostali wybrani spośród 409 kandydatów i pochodzą z 10 różnych krajów europejskich. W 2020 r. średnio osiągnęli 1 mln euro przychodu, pozyskali 4 mln euro i zatrudniają 27 osób. Warto zauważyć, że 45% finalistów reprezentują kobiety jako założycielki lub dyrektorki wyższego szczebla.
Zwycięzcy zostaną wyłonieni podczas finałowego wydarzenia, które odbędzie się online 21 września. Wówczas finaliści staną przed jury złożonym z ekspertów i będą walczyć o nagrody o łącznej wartości 250 000 euro. Wśród ubiegłorocznych finalistów znalazło się SentiOne, natomiast w 2019 roku w tym gronie pojawił się CashDirector.
Pakiet nagród obejmuje całoroczne wsparcie EIT Digital Accelerator o wartości 50 000 euro dla trzech nagrodzonych firm. Będzie on wspierał zwycięzców konkursu EIT Digital Challenge w zwiększaniu skali działalności w Europie, pomagając im zdobyć klientów na rynkach docelowych i pozyskiwać fundusze na rozwój. Oprócz tego zwycięzca pierwszej nagrody otrzyma nagrodę pieniężną w wysokości 100 000 euro.
Wydarzenie finałowe EIT Digital Challenge to wyjątkowa okazja do nawiązania kontaktu z najważniejszymi europejskimi firmami technologicznymi, interesariuszami, inwestorami czy przedstawicielami branży. Podczas wydarzenia uczestnicy będą mogli umawiać się na spotkania biznesowe z finalistami i innymi specjalistami z ekosystemu EIT Digital za pośrednictwem internetowej platformy kojarzeń.
Udział w wydarzeniu jest możliwy wyłącznie dla osób posiadających zaproszenie. Jeśli jesteś interesariuszem ekosystemu innowacji cyfrowych (korporacje, inwestorzy, media) i chcesz wziąć w nim udział, zgłoś się tutaj.
Pełna lista 20 finalistów edycji 2021:
2021.AI (DK) – technologie dla AI, Grace to kompletne rozwiązanie (zarządzanie, ryzyko i zgodność — GRC) dla sztucznej inteligencji.
Axial 3D (Wielka Brytania) — narzędzie usprawniające wykonywanie rutynowych zabiegów chirurgicznych dzięki zautomatyzowanym wizualizacjom medycznym 3D.
Bdeo Technologies (ES) — przekształca tradycyjny przepływ roszczeń ubezpieczeniowych w zautomatyzowany proces.
BrainCreators (NL) — tworzy zautomatyzowane rozwiązania „pod klucz” na dużą skalę.
CARDO AI (IT) — pomaga inwestorom instytucjonalnym zarządzać inwestycjami za pomocą technologii opartej na sztucznej inteligencji.
Chargetrip (NL) — inteligentna platforma SaaS oparta na interfejsie EV Routing API, która ułatwia prowadzenie i ładowanie dowolnego pojazdu elektrycznego dla osób indywidualnych i flot.
Cibiltech (FR) — cyfrowe technologie medyczne do transplantacji
COMPREDICT (DE) — wirtualne czujniki dla pojazdów oparte na sztucznej inteligencji (dla pojazdów od 2 do 18 kół) pomagające uzyskać raporty dotyczące niezawodności pojazdu i wykorzystania floty.
Connecting Food (FR) — wykorzystanie technologii blockchain w systemach żywnościowych.
Cubbit (IT) — przekształca niewykorzystane zasoby na obrzeżach Internetu w usługi chmurowe b2b nowej generacji: szyfrowanie bez wiedzy, 2 razy bardziej ekonomiczne i 10 razy bardziej ekologiczne.
CYSEC (CH) — bezpieczne środowisko obliczeniowe zapewniające integralność i poufność danych.
Flowlity (FR) — pomaga zmniejszyć niepewność łańcucha dostaw.
Insert Coin (SE) — oferuje oparty na chmurze interfejs API do grywalizacji w celu zwiększenia zaangażowania, motywacji i lojalności użytkowników.
Nais (PL) — lepsze miejsce pracy dzięki inteligentnemu systemowi benefitów pracowniczych.
Nect (DE) — rozwiązanie do zdalnej weryfikacji tożsamości, wykorzystujące Robo-Ident, oczekującą na opatentowanie technologię wspomaganą sztuczną inteligencją.
Neurocast (NL) — pasywne rozwiązanie do monitorowania pacjentów, które umożliwia lepszą opiekę zdrowotną.
Park Here (DE) – platforma do bardziej efektywnej obsługi miejsc parkingowych, która ułatwia mobilność w miastach.
Psious (ES) – platforma terapii rzeczywistości wirtualnej dla specjalistów zdrowia psychicznego.
SmartMile (NL) – zajmuje się budowaniem globalnej sieci paczkomatów.
Vuframe (DE) – platforma 3D zajmująca się dostarczaniem inteligentnych cyfrowych wizualizacji produktów pracownikom i klientom na dowolnym urządzeniu.
EIT Digital wierzy w tworzenie i kształtowanie konkurencyjnej, cyfrowej Europy, która jest zintegrowana, sprawiedliwa i zrównoważona, dzięki innowacjom napędzanym talentem, przedsiębiorczością i technologią cyfrową. EIT uosabia przyszłość innowacji poprzez mobilizację ogólnoeuropejskiego ekosystemu innowacji wśród europejskich korporacji, MŚP, start-upów, uniwersytetów i instytutów badawczych, w którym studenci, naukowcy, inżynierowie, twórcy biznesu i inwestorzy zajmują się technologią oraz rozwojem talentów i kapitału przedsiębiorczości cyfrowej. EIT buduje nową generację przedsięwzięć cyfrowych, cyfrowych produktów i usług oraz tworzy cyfrowe talenty w zakresie przedsiębiorczości, pomagając biznesowi i przedsiębiorcom, zapewniając im wsparcie w zakresie technologii i rozwoju. Po więcej informacji odwiedź www.eitdigital.eu.
EIT Digital Accelerator zapewnia dostosowane do potrzeb wsparcie dla szybko rozwijających się europejskich firm technologicznych, pomagając im w pozyskaniu międzynarodowych klientów i kapitału dzięki rozproszonemu zespołowi deweloperów biznesowych i ekspertów w zakresie pozyskiwania funduszy. Od 2012 r. EIT Digital Accelerator wspiera start-upy i scale-upy z 20 krajów, które pozyskały blisko 1 mld euro inwestycji. Według Startup Heatmap Europe, EIT Digital Accelerator został uznany przez UBI Global za jeden z najlepszych publicznych akceleratorów biznesu na świecie oraz za jedną z 3 najlepszych marek akceleratorów w Europie.

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

Nowoczesność w sercu Bydgoszczy – nowy oddział DPD Polska rozpoczyna swoją działalność

Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.