Ponad 14 mln pasażerów w pociągach Kolei Dolnośląskich
Koleje Dolnośląskie w 2019 roku przewiozły niemal 14,1 mln pasażerów. Spółka zyskuje pasażerów w rekordowym tempie, przewiozła ponad 2,4 mln pasażerów więcej niż rok wcześniej.
- Wiedzieliśmy, że dzięki uruchomieniu nowych połączeń to będzie rekordowy rok – powiedział Damian Stawikowski, prezes Kolei Dolnośląskich. – 20-procentowy wzrost cieszy, ale nie udałoby się osiągnąć tego sukcesu bez ciężkiej pracy wszystkich pracowników Kolei Dolnośląskich – dodaje.
Ponad 2,4 mln pasażerów więcej
Co ciekawe obecny wzrost pasażerów Kolei Dolnośląski jest większy niż ich liczba w całym 2012 roku, czyli czwartym roku prowadzenia przewozów.
To także pierwszy rok w historii spółki kiedy z jej usług w każdym z miesięcy skorzystało ponad milion pasażerów. Rekordowy był październik, kiedy to Koleje Dolnośląskie przewiozły prawie 1,4 mln pasażerów. Był to najlepszy wynik w jedenastoletniej historii dolnośląskiego przewoźnika.
Rosnąca liczba pasażerów to także efekt optymalizacji wykorzystania taboru. Dzięki sprawnemu zarządzaniu i planowaniu okresowych przeglądów tabor wykonał o 5% więcej pracy eksploatacyjnej, niż w latach poprzednich.
Sukces nowych połączeń
- Tak dobre wyniki nie byłyby możliwe, gdyby nie doskonała współpraca z samorządem województwa dolnośląskiego, który przejmuje i remontuje kolejne linie kolejowe. Tak było m.in. w przypadku połączenia do Bielawy, do której kolej wróciła po ponad 40 latach. – dodaje Stawikowski – To stwarza nam szansę dotarcia do nowych pasażerów.
Tylko w 2019 roku Koleje Dolnośląskie uruchomiły 4 nowe połączenia. W marcu pociągi dolnośląskiego przewoźnika zaczęły kursować do Krotoszyna przez Milicz. W czerwcu uruchomione zostały połączenia do Lubina. Natomiast wraz z grudniowym rozkładem jazdy pasażerowie mogli skorzystać z bezpośrednich pociągów do Bielawy i Głogowa.
Dzięki temu ostatniemu, po niemal 15 latach połączone koleją pasażerską zostało całe Zagłębie Miedziowe, druga największa aglomeracja Dolnego Śląska. Uruchomienie nowych połączeń pozwoliło na dostęp do transportu kolejowego 300 tys. mieszkańców województwa dolnośląskiego.
- Dostrzegamy ogromny potencjał w rozwoju nowo uruchomionych połączeń. Pociągi do Bielawy i Głogowa pojawiły się w rozkładzie dopiero 15 grudnia, dlatego ich przełożenie na wyniki przewozowe spółki tak naprawdę dostrzeżemy dopiero w tym roku – zakończył Damian Stawikowski, prezes Kolei Dolnośląskich.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy nie korzystają z hossy trwającej na warszawskiej giełdzie. Na wzrostach zarabiają głównie inwestorzy zagraniczni
Od października 2022 roku na rynkach akcji trwa hossa, nie omija ona także warszawskiej giełdy. Mimo to inwestorzy indywidualni odpowiadają zaledwie za kilkanaście procent inwestycji, a o wzrostach decyduje i na nich zarabia głównie kapitał z zagranicy. Widać to również po napływach i odpływach do i z funduszy inwestycyjnych. Zdaniem Tomasza Koraba, prezesa EQUES Investment TFI, do przekonania Polaków do inwestowania na rodzimej giełdzie potrzeba zysków z akcji, informacji o tych zyskach docierającej do konsumentów oraz czasu.
Polityka
Obowiązek zapełniania magazynów gazu w UE przed sezonem zimowym ma zapewnić bezpieczeństwo dostaw. Wpłynie też na stabilizację cen

Unia Europejska przedłuży przepisy z 2022 roku dotyczące magazynowania gazu. Będą one obowiązywać do końca 2027 roku. Zobowiązują one państwa członkowskie do osiągnięcia określonego poziomu zapełnienia magazynów gazu przed sezonem zimowym. Magazyny gazu pokrywają 30 proc. zapotrzebowania Unii Europejskiej na niego w miesiącach zimowych. Nowe unijne przepisy mają zapewnić stabilne i przystępne cenowo dostawy.
Infrastruktura
Gminy zwlekają z uchwaleniem planów ogólnych zagospodarowania przestrzennego. Może to spowodować przesunięcie terminu ich wejścia w życie

Reforma systemu planowania i zagospodarowania przestrzennego rozpoczęła się we wrześniu 2023 roku wraz z wejściem w życie większości przepisów nowelizacji ustawy z 27 marca 2003 roku. Uwzględniono w niej plany ogólne gminy (POG) – nowe dokumenty planistyczne, za których przygotowanie mają odpowiadać samorządy. Rada Ministrów w kwietniu br. uchwaliła jednak ustawę o zmianie ustawy z 7 lipca 2023 roku, a jej celem jest zmiana terminu obowiązywania studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin na 30 czerwca 2026 roku. Wskazana data może nie być ostateczna z uwagi na to, że żadna z gmin nie uchwaliła jeszcze POG.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.