Komunikaty PR

Ponad 46 ton plastiku odzyskało Tesco w Polsce dzięki recyklingowi wieszaków F&F

2020-12-18  |  09:58

Tesco nie ustaje w działaniach na rzecz zmniejszenia ilości odpadów. Po ogłoszonych niedawno osiągnięciach w ograniczaniu  szkodliwego plastiku w opakowaniach marki własnej, firma informuje o kolejnych postępach w obszarze ponownego wykorzystania plastiku. W zeszłym roku sieć wprowadziła specjalny system recyklingu wieszaków na ubrania, dzięki któremu  do tej pory w Polsce odzyskano ponad 1,2 miliona wieszaków o łącznej wadze ponad 46 ton.

Zgodnie ze swoją strategią zrównoważonego rozwoju, Tesco każdego dnia podejmuje działania mające na celu zminimalizowanie swojego negatywnego wpływu na środowisko, m.in. poprzez ograniczenie ilości odpadów. W listopadzie br. firma informowała o postępach dotyczących usuwania ze składów opakowań produktów marki własnej materiałów nienadających się do ponownego przetworzenia - ich liczba została ograniczona w Polsce aż o 94%. Do ponownego wykorzystania plastiku zobowiązała się również należąca do sieci marka odzieżowa F&F. W listopadzie 2019 roku w czterech krajach Europy Środkowej, w których znajdują się sklepy Tesco (w Czechach, Polsce, oraz na Słowacji i Węgrzech) uruchomiony został specjalny system recyklingu wieszaków na ubrania we współpracy z ich dostawcą, Grupą TIC. W ramach inicjatywy, pozostawione przez klientów wieszaki trafiają do centrum recyklingu, gdzie są dokładnie czyszczone i sortowane, a następnie transportowane z powrotem do fabryki odzieży, w której dostają drugie życie. Zaledwie rok po starcie inicjatywy Tesco odzyskało w czterech krajach Europy Środkowej ponad 8,4 miliona wieszaków F&F o łącznej wadze przekraczającej 308 ton – w tym ponad 1,2 miliona wieszaków, czyli ponad 46 ton w  Polsce.

- Obserwujemy, że świadomość ekologiczna naszych klientów wzrasta i coraz więcej osób jest zaniepokojonych ilością otaczających nas sztucznych odpadów. Zaprojektowany wspólnie z  dostawcą, przyjazny środowisku system recyklingu, umożliwia ponowne wykorzystanie wieszaków F&F pozostawionych w sklepach przez naszych klientów. Inicjatywa ta pozwoliła nam nie tylko na znaczące ograniczenie ilości  odpadów z tworzyw sztucznych, ale również znacząco obniża nasz ślad węglowy - mówi Daria Kulińska, Dyrektorka Komunikacji Tesco Polska.

Według danych Grupy TIC, ponowne wykorzystanie wieszaków, zamiast produkowania nowych, oznacza o 34% mniejszą emisję dwutlenku węgla i o 86% mniej zużycia wody.


Ekologiczne zobowiązania Tesco

Ponowne wykorzystanie wieszaków to kolejny krok na drodze firmy do ograniczenia ilości odpadów plastikowych, a tym samym redukcji negatywnego wpływu na środowisko naturalne. W 2019 roku Tesco w Środkowej Europie ogłosiło publicznie swoje zobowiązania, według których zamierza m.in. zmodyfikować skład swoich opakowań na bardziej zrównoważone oraz doprowadzić do ich zamkniętego obiegu w operacjach własnych, o czym można przeczytać w informacji na stronie Tesco: https://corporate.tesco.pl/news/2019/tesco-usunie-nienadaj%C4%85cy-si%C4%99-do-przetworzenia-plastik-z-opakowa%C5%84-produkt%C3%B3w/.

Więcej informacji na temat strategii dotyczącej opakowań Tesco: https://corporate.tesco.pl/zr%C3%B3wnowa%C5%BCony-rozw%C3%B3j/produkty/zagadnienia/opakowania/

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę Biuro prasowe
2025-06-18 | 06:00

MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę

MediaMarkt Polska we współpracy z bp Polska uruchamia wyjątkową akcję promocyjną „Tanie Tankowanie tylko z myMediaMarkt". Od czwartku 19 czerwca do 25 czerwca,
Handel Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie
2025-06-10 | 06:00

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Jako przedsiębiorca zapewne zauważasz, że cyfrowa transformacja to już nie tylko trend, ale konieczność. W dobie mobilności i dynamicznych zmian rynkowych, obsługa sprzedaży
Handel Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja
2025-06-06 | 14:00

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

7 czerwca obchodzimy Międzynarodowy Dzień Seksu – to doskonały moment, aby przyjrzeć się temu, jak zmieniają się zwyczaje Polaków związane z zakupem produktów

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Transport

Polska przeciwna przedłużeniu umowy UE–Ukraina o transporcie drogowym. Uderza ona w krajową branżę transportową

Parlament Europejski większością głosów poparł przedłużenie umowy o transporcie drogowym między Unią Europejską a Ukrainą do końca 2025 roku. Zdaniem polskich europosłów, którzy głosowali przeciw, podtrzymanie liberalizacji przewozów drogowych przyczyni się do dalszego obniżenia konkurencyjności polskich firm transportowych. W przeciwieństwie do ukraińskich przewoźników muszą one spełniać szereg unijnych wymogów. Polska delegacja planuje przedstawić swoje stanowisko europejskiemu komisarzowi ds. zrównoważonego transportu i turystyki.

Transport

M.Kobosko: Wszyscy zapłacimy za eskalację między Izraelem a Iranem. Kraje UE powinny robić więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa

 Mrzonki o armii europejskiej są mrzonkami, to trzeba sobie jasno powiedzieć. Każdy z krajów członkowskich Unii Europejskiej musi, i to się na szczęście już dzieje, nie tylko myśleć i mówić, ale też robić coraz więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa w koordynacji wspólnej – uważa Michał Kobosko, poseł do Parlamentu Europejskiego z Polska 2050. W kontekście światowych konfliktów, w tym na linii Izrael–Iran, jego zdaniem Polska powinna się skupić na współpracy zarówno ze Wspólnotą, jak i Stanami Zjednoczonymi. 

Muzyka

Trwający Festiwal Mozartowski przyciąga tłumy melomanów. To jedno z najważniejszych wydarzeń w stolicy

Artystka zaznacza, że za sprawą Warszawskiej Opery Kameralnej jeszcze przez dwa tygodnie Warszawa będzie rozbrzmiewać Mozartem. Kolejna edycja festiwalu poświęconego temu wybitnemu kompozytorowi zajmuje ważne miejsce w kulturalnym kalendarzu stolicy i przyciąga tłumy melomanów. A przed nimi jeszcze sporo atrakcji. Alicja Węgorzewska szczególnie zaprasza na dwie premiery, jedną skierowaną do młodych odbiorców, drugą – dedykowaną koneserom. Niezwykle ciekawie zapowiada się także nowy sezon artystyczny w WOK-u. Twórcy już pracują nad kolejnymi spektaklami i nagrywają nowe płyty.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.