Ponad 46 ton plastiku odzyskało Tesco w Polsce dzięki recyklingowi wieszaków F&F
Tesco nie ustaje w działaniach na rzecz zmniejszenia ilości odpadów. Po ogłoszonych niedawno osiągnięciach w ograniczaniu szkodliwego plastiku w opakowaniach marki własnej, firma informuje o kolejnych postępach w obszarze ponownego wykorzystania plastiku. W zeszłym roku sieć wprowadziła specjalny system recyklingu wieszaków na ubrania, dzięki któremu do tej pory w Polsce odzyskano ponad 1,2 miliona wieszaków o łącznej wadze ponad 46 ton.
Zgodnie ze swoją strategią zrównoważonego rozwoju, Tesco każdego dnia podejmuje działania mające na celu zminimalizowanie swojego negatywnego wpływu na środowisko, m.in. poprzez ograniczenie ilości odpadów. W listopadzie br. firma informowała o postępach dotyczących usuwania ze składów opakowań produktów marki własnej materiałów nienadających się do ponownego przetworzenia - ich liczba została ograniczona w Polsce aż o 94%. Do ponownego wykorzystania plastiku zobowiązała się również należąca do sieci marka odzieżowa F&F. W listopadzie 2019 roku w czterech krajach Europy Środkowej, w których znajdują się sklepy Tesco (w Czechach, Polsce, oraz na Słowacji i Węgrzech) uruchomiony został specjalny system recyklingu wieszaków na ubrania we współpracy z ich dostawcą, Grupą TIC. W ramach inicjatywy, pozostawione przez klientów wieszaki trafiają do centrum recyklingu, gdzie są dokładnie czyszczone i sortowane, a następnie transportowane z powrotem do fabryki odzieży, w której dostają drugie życie. Zaledwie rok po starcie inicjatywy Tesco odzyskało w czterech krajach Europy Środkowej ponad 8,4 miliona wieszaków F&F o łącznej wadze przekraczającej 308 ton – w tym ponad 1,2 miliona wieszaków, czyli ponad 46 ton w Polsce.
- Obserwujemy, że świadomość ekologiczna naszych klientów wzrasta i coraz więcej osób jest zaniepokojonych ilością otaczających nas sztucznych odpadów. Zaprojektowany wspólnie z dostawcą, przyjazny środowisku system recyklingu, umożliwia ponowne wykorzystanie wieszaków F&F pozostawionych w sklepach przez naszych klientów. Inicjatywa ta pozwoliła nam nie tylko na znaczące ograniczenie ilości odpadów z tworzyw sztucznych, ale również znacząco obniża nasz ślad węglowy - mówi Daria Kulińska, Dyrektorka Komunikacji Tesco Polska.
Według danych Grupy TIC, ponowne wykorzystanie wieszaków, zamiast produkowania nowych, oznacza o 34% mniejszą emisję dwutlenku węgla i o 86% mniej zużycia wody.
Ekologiczne zobowiązania Tesco
Ponowne wykorzystanie wieszaków to kolejny krok na drodze firmy do ograniczenia ilości odpadów plastikowych, a tym samym redukcji negatywnego wpływu na środowisko naturalne. W 2019 roku Tesco w Środkowej Europie ogłosiło publicznie swoje zobowiązania, według których zamierza m.in. zmodyfikować skład swoich opakowań na bardziej zrównoważone oraz doprowadzić do ich zamkniętego obiegu w operacjach własnych, o czym można przeczytać w informacji na stronie Tesco: https://corporate.tesco.pl/news/2019/tesco-usunie-nienadaj%C4%85cy-si%C4%99-do-przetworzenia-plastik-z-opakowa%C5%84-produkt%C3%B3w/.
Więcej informacji na temat strategii dotyczącej opakowań Tesco: https://corporate.tesco.pl/zr%C3%B3wnowa%C5%BCony-rozw%C3%B3j/produkty/zagadnienia/opakowania/.

Unijny cel klimatyczny do 2040 roku komentują organizacje pozarządowe

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Sukces gospodarczy Polski może zachęcić do powrotów Polaków mieszkających za granicą. Nowa rządowa strategia ma w tym pomóc
Polska coraz mocniej stawia na powroty swoich obywateli z zagranicy. Rządowa strategia współpracy z Polonią na najbliższe lata zakłada system zachęt dla osób powracających, ale też ułatwienia w uznawaniu wykształcenia i kwalifikacji, podejmowaniu studiów czy staży zawodowych. To w obliczu rosnących wyzwań demograficznych i zapotrzebowania na wysoko wykwalifikowaną kadrę szansa na wzmocnienie rynku pracy. Napływ wykwalifikowanych specjalistów z doświadczeniem zdobytym za granicą może pomóc w modernizacji krajowej gospodarki.
Prawo
ZPP: Działania administracji narażają na szwank wysiłek deregulacyjny. Niektóre niosą znamiona dyskryminacji i nękania przedsiębiorców

Choć rząd zgodnie z zapowiedziami realizuje szeroko zakrojone zmiany deregulacyjne, przedsiębiorcy alarmują, że brakuje w nich spójności, przewidywalności i realnej poprawy, zwłaszcza w kontaktach z administracją. Jako przykład ZPP podaje przypadek firmy British American Tobacco (BAT) i jej zatrzymanego przez izbę celno-skarbową zamówienia 200 tys. kartridży do e-papierosów. Dotknięte tą decyzją spółki liczą straty.
Konsument
Branża piwowarska dodaje do polskiej gospodarki ponad 20,5 mld zł rocznie. Spadki sprzedaży i produkcji piwa uderzają również w inne sektory

Branża piwowarska pozostaje ważnym ogniwem polskiej gospodarki. Nowy raport CASE wskazuje, że generuje ona 3 proc. dochodów budżetowych i 85 tys. miejsc pracy w samych browarach i innych powiązanych sektorach. Dlatego kurczący się rynek piwa może mieć poważne reperkusje – już dziś nadwyżka mocy produkcyjnych przekracza 10 mln hl. Spadki są spowodowane m.in. znaczącym wzrostem kosztów działalności, spadkiem konsumpcji, a także uderzającymi w browarników zmianami regulacyjnymi.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.