Ponad 80 proc. Polaków materiały do remontu i wyposażenia wnętrz kupuje online
Dekoracje, oświetlenie i farby to najczęściej kupowane przez Polaków kategorie produktów remontowo-wykończeniowych w Internecie – wynika z badania „Zwyczaje remontowe Polaków. Czy produkty do remontu i wykończenia wnętrz kupujemy online?” zleconego przez sieć supermarketów Bricomarché. Na te artykuły nabywane za pośrednictwem Internetu Polacy wydają średnio 465,35 zł miesięcznie, a nieco ponad 20 proc. ankietowanych więcej niż 500 zł miesięcznie. Badanie potwierdza, że e-commerce już teraz jest ważnym kanałem sprzedaży produktów do remontu, wykończenia lub wyposażenia domu, a zdaniem sieci Bricomarché jego znaczenie będzie regularnie wzrastać. Niewątpliwy wpływ na bardziej dynamiczny rozwój zakupów w Internecie ma pandemia COVID-19.
Gdzie szukamy? Jak kupujemy?
Zakup materiałów do remontu domu jest często poprzedzony przeglądaniem ofert proponowanych przez różne marki. Dla 70 proc. ankietowanych pierwszym kanałem do poszukiwania tego typu produktów jest Internet. Blisko co trzeci klient najpierw poszukuje interesujących produktów online, a następnie ponownie ogląda je i kupuje stacjonarnie. Wszystkie trzy etapy za pośrednictwem Internetu realizuje blisko 17 proc. badanych.
Co ciekawe najmłodsi ankietowani (między 25. a 34. rokiem życia), częściej niż pozostałe grupy wiekowe, poszukują produktów przez Internet, ale później oglądają je i kupują przede wszystkim stacjonarnie. Ponadto zakupów online dokonują zwłaszcza badani w wieku 35-59 lat – to głównie osoby aktywne zawodowo, które dzięki zakupom przez Internet mogą zaoszczędzić czas.
– Z zaciekawieniem śledzimy wyniki kolejnych raportów i analiz dotyczących aktualnych zwyczajów konsumenckich Polaków. Szczególnie interesuje nas obszar e-commerce. To gałąź, która szybko się rozwija, dzięki czemu możemy oferować klientom coraz lepsze i bardziej funkcjonalne rozwiązania. Trwająca pandemia COVID-19 jest istotnym katalizatorem rozwoju sprzedaży internetowej, jednak co ważne ten trend był wyraźnie widoczny już wcześniej – komentuje dr Katarzyna Jańczak-Stefanide, Dyrektor Generalna sieci Bricomarché w Polsce i dodaje – Jak pokazują wyniki naszego badania, Polacy chętnie ułatwiają sobie przeprowadzanie remontów i korzystają z innowacyjności, jakie proponuje im branża DIY.
Ile wydajemy?
Na materiały budowlane i dekoracyjne Polacy wydają średnio miesięcznie 465,35 zł. Nieco ponad 20 proc. badanych przeznacza na tego typu produkty powyżej 500 zł miesięcznie. Blisko połowa wszystkich wydatków remontowo-wykończeniowych odbywa się w sieci.
Dlaczego online?
Jest wiele powodów, dla których klienci decydują się na zakupy online, zarówno ogólnie, jak i produktów remontowo-wykończeniowych. Wśród nich przeważa wygoda, oszczędność czasu, a także możliwość robienia zakupów o dowolnej porze – każdy z tych argumentów wskazało ponad 60 proc. ankietowanych. Natomiast przy wyborze konkretnego sklepu online z produktami remontowo-wykończeniowymi konsumenci najczęściej kierują się kolejno: ceną towarów, szerokością asortymentu, kosztami dostawy, możliwością dostawy do domu oraz jakością oferowanych produktów.
Rozwiązanie Bricomarché
– Widzimy potencjał dynamicznego wzrostu sprzedaży online produktów z branży DIY. Udogodnienia z zakresu e-commerce rozwijamy w naszej sieci od lutego 2019 roku. Wprowadzone wówczas na stronie internetowej zmiany umożliwiają klientom zdalne zapoznanie się z ofertą produktową oraz podgląd ceny i dostępności towarów w poszczególnych supermarketach – mówi dr Katarzyna Jańczak-Stefanide, Dyrektor Generalna sieci Bricomarché w Polsce – Wiemy jak ważna dla klientów jest forma dostawy zamówionych produktów, dlatego udostępniliśmy aż trzy opcje: w sklepie stacjonarnym, za pośrednictwem kuriera lub lokalnej dostawy, a w wybranych lokalizacjach także w specjalnych boksach, czyli tzw. Bricomatach, które działają w systemie 24/7. Jest to całkowicie unikatowe rozwiązanie, które umożliwia także odbiór produktów wielkogabarytowych, takich jak drzwi czy płyty OSB. Od połowy 2020 roku zakupy przez Internet są możliwe we wszystkich sklepach sieci Bricomarché – podsumowuje.

MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.