Ponad 80 proc. Polaków materiały do remontu i wyposażenia wnętrz kupuje online
Dekoracje, oświetlenie i farby to najczęściej kupowane przez Polaków kategorie produktów remontowo-wykończeniowych w Internecie – wynika z badania „Zwyczaje remontowe Polaków. Czy produkty do remontu i wykończenia wnętrz kupujemy online?” zleconego przez sieć supermarketów Bricomarché. Na te artykuły nabywane za pośrednictwem Internetu Polacy wydają średnio 465,35 zł miesięcznie, a nieco ponad 20 proc. ankietowanych więcej niż 500 zł miesięcznie. Badanie potwierdza, że e-commerce już teraz jest ważnym kanałem sprzedaży produktów do remontu, wykończenia lub wyposażenia domu, a zdaniem sieci Bricomarché jego znaczenie będzie regularnie wzrastać. Niewątpliwy wpływ na bardziej dynamiczny rozwój zakupów w Internecie ma pandemia COVID-19.
Gdzie szukamy? Jak kupujemy?
Zakup materiałów do remontu domu jest często poprzedzony przeglądaniem ofert proponowanych przez różne marki. Dla 70 proc. ankietowanych pierwszym kanałem do poszukiwania tego typu produktów jest Internet. Blisko co trzeci klient najpierw poszukuje interesujących produktów online, a następnie ponownie ogląda je i kupuje stacjonarnie. Wszystkie trzy etapy za pośrednictwem Internetu realizuje blisko 17 proc. badanych.
Co ciekawe najmłodsi ankietowani (między 25. a 34. rokiem życia), częściej niż pozostałe grupy wiekowe, poszukują produktów przez Internet, ale później oglądają je i kupują przede wszystkim stacjonarnie. Ponadto zakupów online dokonują zwłaszcza badani w wieku 35-59 lat – to głównie osoby aktywne zawodowo, które dzięki zakupom przez Internet mogą zaoszczędzić czas.
– Z zaciekawieniem śledzimy wyniki kolejnych raportów i analiz dotyczących aktualnych zwyczajów konsumenckich Polaków. Szczególnie interesuje nas obszar e-commerce. To gałąź, która szybko się rozwija, dzięki czemu możemy oferować klientom coraz lepsze i bardziej funkcjonalne rozwiązania. Trwająca pandemia COVID-19 jest istotnym katalizatorem rozwoju sprzedaży internetowej, jednak co ważne ten trend był wyraźnie widoczny już wcześniej – komentuje dr Katarzyna Jańczak-Stefanide, Dyrektor Generalna sieci Bricomarché w Polsce i dodaje – Jak pokazują wyniki naszego badania, Polacy chętnie ułatwiają sobie przeprowadzanie remontów i korzystają z innowacyjności, jakie proponuje im branża DIY.
Ile wydajemy?
Na materiały budowlane i dekoracyjne Polacy wydają średnio miesięcznie 465,35 zł. Nieco ponad 20 proc. badanych przeznacza na tego typu produkty powyżej 500 zł miesięcznie. Blisko połowa wszystkich wydatków remontowo-wykończeniowych odbywa się w sieci.
Dlaczego online?
Jest wiele powodów, dla których klienci decydują się na zakupy online, zarówno ogólnie, jak i produktów remontowo-wykończeniowych. Wśród nich przeważa wygoda, oszczędność czasu, a także możliwość robienia zakupów o dowolnej porze – każdy z tych argumentów wskazało ponad 60 proc. ankietowanych. Natomiast przy wyborze konkretnego sklepu online z produktami remontowo-wykończeniowymi konsumenci najczęściej kierują się kolejno: ceną towarów, szerokością asortymentu, kosztami dostawy, możliwością dostawy do domu oraz jakością oferowanych produktów.
Rozwiązanie Bricomarché
– Widzimy potencjał dynamicznego wzrostu sprzedaży online produktów z branży DIY. Udogodnienia z zakresu e-commerce rozwijamy w naszej sieci od lutego 2019 roku. Wprowadzone wówczas na stronie internetowej zmiany umożliwiają klientom zdalne zapoznanie się z ofertą produktową oraz podgląd ceny i dostępności towarów w poszczególnych supermarketach – mówi dr Katarzyna Jańczak-Stefanide, Dyrektor Generalna sieci Bricomarché w Polsce – Wiemy jak ważna dla klientów jest forma dostawy zamówionych produktów, dlatego udostępniliśmy aż trzy opcje: w sklepie stacjonarnym, za pośrednictwem kuriera lub lokalnej dostawy, a w wybranych lokalizacjach także w specjalnych boksach, czyli tzw. Bricomatach, które działają w systemie 24/7. Jest to całkowicie unikatowe rozwiązanie, które umożliwia także odbiór produktów wielkogabarytowych, takich jak drzwi czy płyty OSB. Od połowy 2020 roku zakupy przez Internet są możliwe we wszystkich sklepach sieci Bricomarché – podsumowuje.

Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU

Marcowe promocje na smartfony Motorola

Heat Decor wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Przemysł

Konkurencyjność przemysłu priorytetem dla Europy. Konieczne jest zwiększenie poziomu inwestycji firm w innowacje
Dobrze prosperująca i konkurencyjna Europa – to jedno z haseł przewodnich obecnego tzw. tria prezydencji w Radzie UE, czyli Polski, Danii i Cypru. To oznacza, że przez kolejne 1,5 roku wysiłki państw członkowskich i instytucji unijnych będą się koncentrować oprócz szeroko rozumianego bezpieczeństwa m.in. na wzmacnianiu konkurencyjności europejskiego przemysłu. W tym kontekście na znaczeniu zyskują inwestycje firm w cyfryzację i automatyzację.
Bankowość
Ponad 1,2 tys. projektów związanych z zieloną transformacją miast. BGK podpisał już umowy na 6,4 mld zł

Już ponad 1,2 tys. wniosków wpłynęło do BGK na pożyczkę wspierającą zieloną transformację miast. Ich łączna wartość przekracza 6,4 mld zł. W ramach całego programu polskie samorządy i spółki komunalne mogą zyskać 40 mld zł w ramach preferencyjnych pożyczek. W marcu BGK podpisało osiem umów na zielone transformacje z czterema samorządami. W Szczytnie środki umożliwią rekultywację ścisłego centrum miasta z uwzględnieniem zabytkowej wieży ciśnień.
Edukacja
Jerzy Owsiak: Polskie firmy potrzebują, aby państwo im nie przeszkadzało w prowadzeniu biznesu. Ważne jest też zaufanie i ograniczenie biurokracji

– To jest najbardziej dzielny kraj na świecie – mówi o polskim podejściu do przedsiębiorczości Jerzy Owsiak, założyciel i prezes Fundacji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Przy okazji gali wręczenia statuetek Lidera Polskiego Biznesu nawiązał do lat 90., które pokazały siłę pomysłowości i kreatywności polskich przedsiębiorców. Jerzy Owsiak został jednym z tegorocznych laureatów Nagrody Specjalnej Business Centre Club.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.