(post)Pandemiczna reorganizacja branży sportowej
Pandemia wprowadziła do branży sportowej jedną z największych rewolucji jaka kiedykolwiek miała miejsce w tym sektorze. Zmieniły się zachowania klientów, zainteresowanie poszczególnymi dyscyplinami oraz sposób uprawiania aktywności fizycznej. Aktualny konsument nie jest tym samym odbiorcą, z którym mieliśmy do czynienia przed pierwszym lockdownem. Jednak dzięki odpowiedniej strategii oraz postawieniu na zaspokojenie jego potrzeb można odnieść sukces nawet w trudnych czasach. Jaki jest na to przepis?
Podstawa to dobry plan
Spółka INTERSPORT Polska S.A. po ciężkim pandemicznym roku wdrożyła nowy plan i korzysta z tego, że po ponad roku walki z gorszą sytuacją w sektorze artykułów i odzieży sportowej w Polsce, społeczeństwo wraca do mody na zdrowy styl życia. Spółka wypracowała masę marży r/r o 91,5% wyższą, co przyczyniło się do ograniczenia strat poniesionych w czasie pandemii COVID-19.
Początek 2021 roku był czasem, w którym wiele branż zaczynało widzieć nadzieję powolnego powrotu do normalności. Jednak wymagało to dostosowania swojej strategii do nowej rzeczywistości. Przedsiębiorcy zaczęli wiec proces optymalizacji biznesów do nowych zachowań klientów i nie tylko. Mimo to, oprócz ponownego przyciągnięcia konsumentów branża sportowa musiała się zmierzyć ze sporymi stratami.
Według European Health & Fitness Market Report na europejskim runku fitness odnotowano spadek przychodów o 32,9% do około 18,9 mld EUR, w porównaniu z rekordowym rokiem 2019 (28,2 mld).
Przez ponad rok byliśmy zamknięci w domach bez możliwości i chęci uprawiania sportu. Ograniczyliśmy naszą aktywność do minimum. My jednak – jako INTERSPORT – cały czas wierzyliśmy, że w końcu – chociaż częściowo – wrócimy do normalności. Obserwowaliśmy, jak zmienia się rynek i jego potrzeby. Podobnie jak w przypadku wielu innych sektorów, cyfryzacja w branży sportowej mocno się rozwinęła. Znaczący wzrost zainteresowania wykazano również w sprzęcie i akcesoriach do użytku domowego, produktach cyfrowych i rozwiązaniach outdoorowych – wskazuje Marek Kaczmarek, Prezes Zarządu Spółki INTERSPORT Polska S.A. Dlatego w nowej strategii postawiliśmy m.in. na rozwój e-commerce. Decyzje te przyniosły oczekiwany skutek i już w czerwcu br. uzyskaliśmy rentowność biznesu. Ten pozytywny dla spółki trend utrzymuje się również w lipcu br. – dodaje.
Zmiany jeszcze nadejdą
Spółka INTERSPORT odnotowała w najnowszych wynikach wzrost sprzedaży w kanale e-commerce o 19,1%, która stanowiła 19% udziału w ogólnej sprzedaży detalicznej. Ponadto znacznie poprawiła wynik EBITDA zmniejszając stratę do poziomu – 1.048 tys. zł (była: EBITDA -2.393 tys. zł) tj. o 56,2%.
Warto jednak wiedzieć, że pomimo odzwyczajenia się od ruchu nadal nam go brakowało. Aż 85% Polaków planowało więcej ćwiczyć po zakończeniu pandemii - wynika z badania MultiSport Index Pandemia zrealizowanego przez Kantar na rzecz Benefit Systems. Obecnie co trzeci Polak uważa, że regularna aktywność fizyczna ma największy wpływ na obniżenie ryzyka ciężkiego przebiegu COVID-19. Warto jednak wiedzieć, że konsument sprzed pandemii nie jest tym samym konsumentem, z którym mamy do czynienia obecnie.
Obecnie widzimy zainteresowanie nowymi obszarami, kategoriami produktów, które w ostatnich latach nie były pierwszymi wyborami Polaków tj.: rolkarstwo, padel, supy, outdoor czy skituring. Dzieje się tak między innymi w wyniku zmiany nawyków Polaków w pandemii – wskazuje Marek Kaczmarek, Prezes Zarządu Spółki INTERSPORT Polska S.A. Jak będzie wyglądać nasza przyszłość, przyszłość branży? Na tę odpowiedź przyjdzie nam jeszcze długo poczekać. Jedno jest pewne – Polacy chcą być aktywni i to się nie zmieni, ewolucji mogą natomiast ulec nasze preferencje co do sposobu uprawiania sportu – podsumowuje.
Sektor sportowy ewoluuje i dzięki licznym możliwościom ery cyfrowej próbuje się dostosować do rzeczywistości, której warunki cały czas się zmieniają. Zrozumienie potrzeb klientów i umożliwienie im uprawiania ulubionych dyscyplin sportowych w bezpieczny i efektywny sposób będzie wyzwaniem, ale i interesującym zjawiskiem na rynku.

Ekologiczne rozwiązania poprawiające akustykę wnętrz

Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy nie korzystają z hossy trwającej na warszawskiej giełdzie. Na wzrostach zarabiają głównie inwestorzy zagraniczni
Od października 2022 roku na rynkach akcji trwa hossa, nie omija ona także warszawskiej giełdy. Mimo to inwestorzy indywidualni odpowiadają zaledwie za kilkanaście procent inwestycji, a o wzrostach decyduje i na nich zarabia głównie kapitał z zagranicy. Widać to również po napływach i odpływach do i z funduszy inwestycyjnych. Zdaniem Tomasza Koraba, prezesa EQUES Investment TFI, do przekonania Polaków do inwestowania na rodzimej giełdzie potrzeba zysków z akcji, informacji o tych zyskach docierającej do konsumentów oraz czasu.
Polityka
Obowiązek zapełniania magazynów gazu w UE przed sezonem zimowym ma zapewnić bezpieczeństwo dostaw. Wpłynie też na stabilizację cen

Unia Europejska przedłuży przepisy z 2022 roku dotyczące magazynowania gazu. Będą one obowiązywać do końca 2027 roku. Zobowiązują one państwa członkowskie do osiągnięcia określonego poziomu zapełnienia magazynów gazu przed sezonem zimowym. Magazyny gazu pokrywają 30 proc. zapotrzebowania Unii Europejskiej na niego w miesiącach zimowych. Nowe unijne przepisy mają zapewnić stabilne i przystępne cenowo dostawy.
Infrastruktura
Gminy zwlekają z uchwaleniem planów ogólnych zagospodarowania przestrzennego. Może to spowodować przesunięcie terminu ich wejścia w życie

Reforma systemu planowania i zagospodarowania przestrzennego rozpoczęła się we wrześniu 2023 roku wraz z wejściem w życie większości przepisów nowelizacji ustawy z 27 marca 2003 roku. Uwzględniono w niej plany ogólne gminy (POG) – nowe dokumenty planistyczne, za których przygotowanie mają odpowiadać samorządy. Rada Ministrów w kwietniu br. uchwaliła jednak ustawę o zmianie ustawy z 7 lipca 2023 roku, a jej celem jest zmiana terminu obowiązywania studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin na 30 czerwca 2026 roku. Wskazana data może nie być ostateczna z uwagi na to, że żadna z gmin nie uchwaliła jeszcze POG.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.