Komunikaty PR

Poznań brylował na rynku mieszkaniowym. Jak będzie w 2020?

2020-01-27  |  15:00
Biuro prasowe
Kontakt
Adriana Kondratowicz
PR Expert

Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl

To był bardzo udany rok dla poznańskich deweloperów. Poznań wyróżniał się spośród największych miast Polski, bijąc kolejne rekordy i osiągając historyczne wyniki. Wiele wskazuje na to, że w 2020 roku znakomita sytuacja na rynku może się utrzymać.

 

Na początku 2019 roku sytuacja na największych rynkach (Warszawa, Kraków, Trójmiasto, Wrocław, Poznań i Łódź) była bardzo zróżnicowana. Po pierwszych trzech miesiącach zdecydowanie najbardziej zaskoczyła rekordowa wielkość nowej podaży w Poznaniu – deweloperzy wprowadzili ponad 2,8 tys. nowych mieszkań. To wynik, który istotnie wyróżnił się na tle ostatnich pięciu lat, w których deweloperzy w pierwszym kwartale rozpoczynali sprzedaż od 1,1 do 1,2 tys. lokali (według raportu „Rynek mieszkaniowy w Polsce Q1” przygotowanego przez JLL).

 

Stolica Wielkopolski wyróżniła się także w kategorii liczby sprzedanych mieszkań, która osiągnęła poziom ponad 1,7 tys. i była najwyższa w historii tego rynku. Poznań brylował na tle innych miast pod względem wzrostu w ujęciu kwartalnym. Liczba sprzedanych lokali wzrosła o 36%. – Duże zainteresowanie klientów znalazło odzwierciedlenie w wynikach sprzedaży – tłumaczy Magdalena Gąsienica-Samek, p.o. dyrektor marketingu RED Development, dewelopera działającego m.in. na rynku poznańskim. – W 2019 roku zakończyliśmy sprzedaż trzeciego etapu poznańskiego osiedla Red Park i inwestycji we Wrocławiu. Jednocześnie wprowadziliśmy do sprzedaży nowe projekty: w Poznaniu, w Warszawie i we Wrocławiu. W odpowiedzi na oczekiwania nabywców, rozpoczęliśmy realizację kolejnego, ostatniego już etapu osiedla Red Park – wymienia.

 

Widząc tak dobre wyniki, analitycy wnioskowali, że do Poznania i Łodzi boom mieszkaniowy dotarł później niż do innych największych miast Polski. Na początku roku wiele powodów do radości mieli nabywcy. Jednym z nich był najniższy wzrost cen, według specjalistów praktycznie nieodczuwalny.

 

Podobnie niezauważalne wzrosty cen odnotowano w Poznaniu w okresie od kwietnia do czerwca 2019 r., kiedy to oferta znów była rekordowa. Miasto osiągnęło wówczas najniższe podwyżki w ujęciu rocznym – tylko o 3%. Tymczasem w Warszawie, Wrocławiu, Krakowie i Trójmieście mieszkania drożały w tempie 11% rocznie.

 

Druga połowa roku równie udana

W trzecim kwartale znów wszędzie rosły ceny. W Wielkopolsce ponownie najmniej i nieznacznie, bo średnio zaledwie o 1% w porównaniu do drugiego kwartału. Poznań wypadł znakomicie także w ujęciu rocznym. Tylko tu i w Łodzi wzrosty były jednocyfrowe: odpowiednio 3,4% i 6,3%, o czym możemy przeczytać w raporcie „Rynek mieszkaniowy w Polsce Q3”.

 

Pomimo wzrostu cen, poznańscy deweloperzy po raz kolejny pobili kwartalny wynik sprzedaży, ustanawiając nowy rekord na poziomie przewyższającym 1,7 tys. Liczba transakcji wzrosła w ujęciu kwartalnym o prawie 24%, na co wpływ miało znaczące zwiększenie podaży – o ponad 40%. - Dzięki najwyższej w Polsce nadwyżce mieszkań wprowadzonych do sprzedaży, oferta była na wysokim poziomie. Branża do teraz utrzymuje zdolność do dostosowywania skali nowej podaży do wielkości bieżącego popytu – ocenia Magdalena Gąsienica-Samek.

 

Analizując wyniki z pierwszych trzech kwartałów, eksperci uważają niemal za pewne, że w całym 2019 roku padnie w Poznaniu rekord liczby sprzedanych mieszkań, która przekroczy 6 tys. To możliwe, bo popyt jest na wysokim poziomie i można przypuszczać, że nie inaczej będzie przez najbliższe miesiące. – Z naszych obserwacji wynika, że zainteresowanie klientów nie powinno osłabnąć w nowym roku – prognozuje Magdalena Gąsienica-Samek. – Mieszkania w inwestycjach takich jak Red Park sprzedają się szybko już na wczesnym etapie realizacji. Zapotrzebowanie wciąż jest duże – dodaje.

 

Ceny mieszkań w Red Parku zaczynają się od 6 200 zł za mkw. Spośród głównych miast Polski tańsze mieszkania są tylko w Łodzi. – Przewidujemy, że ceny utrzymają się na dotychczasowym poziomie lub trochę się podniosą, ponieważ popyt nie słabnie. Pamiętajmy, że ceny w konkretnym budynku zależą od zaawansowania jego budowy. Zwykle są niższe zaraz po jej rozpoczęciu – mówi Magdalena Gąsienica-Samek.

 

Dynamika sprzedaży mieszkań w realizowanym na Dębcu Red Parku odzwierciedla stabilną sytuację na całym lokalnym rynku. Budowa rozpoczęła się latem 2019 roku, a jej zakończenie planowane jest na pierwszy kwartał 2021 roku.

 

https://www.redpark.pl/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PR Expert
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele? Biuro prasowe
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Nieruchomości Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji

Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.

Bankowość

RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.

Handel

Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.