Komunikaty PR

Poznań brylował na rynku mieszkaniowym. Jak będzie w 2020?

2020-01-27  |  15:00
Biuro prasowe
Kontakt
Adriana Kondratowicz
PR Expert

Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl

To był bardzo udany rok dla poznańskich deweloperów. Poznań wyróżniał się spośród największych miast Polski, bijąc kolejne rekordy i osiągając historyczne wyniki. Wiele wskazuje na to, że w 2020 roku znakomita sytuacja na rynku może się utrzymać.

 

Na początku 2019 roku sytuacja na największych rynkach (Warszawa, Kraków, Trójmiasto, Wrocław, Poznań i Łódź) była bardzo zróżnicowana. Po pierwszych trzech miesiącach zdecydowanie najbardziej zaskoczyła rekordowa wielkość nowej podaży w Poznaniu – deweloperzy wprowadzili ponad 2,8 tys. nowych mieszkań. To wynik, który istotnie wyróżnił się na tle ostatnich pięciu lat, w których deweloperzy w pierwszym kwartale rozpoczynali sprzedaż od 1,1 do 1,2 tys. lokali (według raportu „Rynek mieszkaniowy w Polsce Q1” przygotowanego przez JLL).

 

Stolica Wielkopolski wyróżniła się także w kategorii liczby sprzedanych mieszkań, która osiągnęła poziom ponad 1,7 tys. i była najwyższa w historii tego rynku. Poznań brylował na tle innych miast pod względem wzrostu w ujęciu kwartalnym. Liczba sprzedanych lokali wzrosła o 36%. – Duże zainteresowanie klientów znalazło odzwierciedlenie w wynikach sprzedaży – tłumaczy Magdalena Gąsienica-Samek, p.o. dyrektor marketingu RED Development, dewelopera działającego m.in. na rynku poznańskim. – W 2019 roku zakończyliśmy sprzedaż trzeciego etapu poznańskiego osiedla Red Park i inwestycji we Wrocławiu. Jednocześnie wprowadziliśmy do sprzedaży nowe projekty: w Poznaniu, w Warszawie i we Wrocławiu. W odpowiedzi na oczekiwania nabywców, rozpoczęliśmy realizację kolejnego, ostatniego już etapu osiedla Red Park – wymienia.

 

Widząc tak dobre wyniki, analitycy wnioskowali, że do Poznania i Łodzi boom mieszkaniowy dotarł później niż do innych największych miast Polski. Na początku roku wiele powodów do radości mieli nabywcy. Jednym z nich był najniższy wzrost cen, według specjalistów praktycznie nieodczuwalny.

 

Podobnie niezauważalne wzrosty cen odnotowano w Poznaniu w okresie od kwietnia do czerwca 2019 r., kiedy to oferta znów była rekordowa. Miasto osiągnęło wówczas najniższe podwyżki w ujęciu rocznym – tylko o 3%. Tymczasem w Warszawie, Wrocławiu, Krakowie i Trójmieście mieszkania drożały w tempie 11% rocznie.

 

Druga połowa roku równie udana

W trzecim kwartale znów wszędzie rosły ceny. W Wielkopolsce ponownie najmniej i nieznacznie, bo średnio zaledwie o 1% w porównaniu do drugiego kwartału. Poznań wypadł znakomicie także w ujęciu rocznym. Tylko tu i w Łodzi wzrosty były jednocyfrowe: odpowiednio 3,4% i 6,3%, o czym możemy przeczytać w raporcie „Rynek mieszkaniowy w Polsce Q3”.

 

Pomimo wzrostu cen, poznańscy deweloperzy po raz kolejny pobili kwartalny wynik sprzedaży, ustanawiając nowy rekord na poziomie przewyższającym 1,7 tys. Liczba transakcji wzrosła w ujęciu kwartalnym o prawie 24%, na co wpływ miało znaczące zwiększenie podaży – o ponad 40%. - Dzięki najwyższej w Polsce nadwyżce mieszkań wprowadzonych do sprzedaży, oferta była na wysokim poziomie. Branża do teraz utrzymuje zdolność do dostosowywania skali nowej podaży do wielkości bieżącego popytu – ocenia Magdalena Gąsienica-Samek.

 

Analizując wyniki z pierwszych trzech kwartałów, eksperci uważają niemal za pewne, że w całym 2019 roku padnie w Poznaniu rekord liczby sprzedanych mieszkań, która przekroczy 6 tys. To możliwe, bo popyt jest na wysokim poziomie i można przypuszczać, że nie inaczej będzie przez najbliższe miesiące. – Z naszych obserwacji wynika, że zainteresowanie klientów nie powinno osłabnąć w nowym roku – prognozuje Magdalena Gąsienica-Samek. – Mieszkania w inwestycjach takich jak Red Park sprzedają się szybko już na wczesnym etapie realizacji. Zapotrzebowanie wciąż jest duże – dodaje.

 

Ceny mieszkań w Red Parku zaczynają się od 6 200 zł za mkw. Spośród głównych miast Polski tańsze mieszkania są tylko w Łodzi. – Przewidujemy, że ceny utrzymają się na dotychczasowym poziomie lub trochę się podniosą, ponieważ popyt nie słabnie. Pamiętajmy, że ceny w konkretnym budynku zależą od zaawansowania jego budowy. Zwykle są niższe zaraz po jej rozpoczęciu – mówi Magdalena Gąsienica-Samek.

 

Dynamika sprzedaży mieszkań w realizowanym na Dębcu Red Parku odzwierciedla stabilną sytuację na całym lokalnym rynku. Budowa rozpoczęła się latem 2019 roku, a jej zakończenie planowane jest na pierwszy kwartał 2021 roku.

 

https://www.redpark.pl/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PR Expert
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Ile trzeba dopłacić za atrakcyjny widok z okna Biuro prasowe
2024-07-04 | 01:00

Ile trzeba dopłacić za atrakcyjny widok z okna

Jak zmieniają się ceny nowych mieszkań w zależności od usytuowania na piętrze? Ile kosztują lokale na najwyższych kondygnacjach z wyjątkowym widokiem czy atrakcyjnym tarasem? W
Nieruchomości Czy ekologiczne budownictwo się opłaca? Deweloper odpowiada
2024-07-03 | 12:02

Czy ekologiczne budownictwo się opłaca? Deweloper odpowiada

Aż 83% młodych ludzi podkreśla, że ekologia ma dla nich duże znaczenie, a ponadto będzie istotnym kryterium przy wyborze ich przyszłego lokum[1]. W związku z tym już wkrótce
Nieruchomości Grupa Dom Development utrzymuje wysoką sprzedaż mieszkań
2024-07-02 | 16:00

Grupa Dom Development utrzymuje wysoką sprzedaż mieszkań

SPRZEDAŻ W II kwartale 2024 roku Grupa Kapitałowa Dom Development S.A. („Grupa”) sprzedała 943 lokale netto wobec 931 w analogicznym okresie 2023 roku (wzrost o 1% r/r), w tym

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne

W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.

Ochrona środowiska

Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa

W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.

Transport

Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd

Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.