Komunikaty PR

Poznań brylował na rynku mieszkaniowym. Jak będzie w 2020?

2020-01-27  |  15:00
Biuro prasowe
Kontakt
Adriana Kondratowicz
PR Expert

Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl

To był bardzo udany rok dla poznańskich deweloperów. Poznań wyróżniał się spośród największych miast Polski, bijąc kolejne rekordy i osiągając historyczne wyniki. Wiele wskazuje na to, że w 2020 roku znakomita sytuacja na rynku może się utrzymać.

 

Na początku 2019 roku sytuacja na największych rynkach (Warszawa, Kraków, Trójmiasto, Wrocław, Poznań i Łódź) była bardzo zróżnicowana. Po pierwszych trzech miesiącach zdecydowanie najbardziej zaskoczyła rekordowa wielkość nowej podaży w Poznaniu – deweloperzy wprowadzili ponad 2,8 tys. nowych mieszkań. To wynik, który istotnie wyróżnił się na tle ostatnich pięciu lat, w których deweloperzy w pierwszym kwartale rozpoczynali sprzedaż od 1,1 do 1,2 tys. lokali (według raportu „Rynek mieszkaniowy w Polsce Q1” przygotowanego przez JLL).

 

Stolica Wielkopolski wyróżniła się także w kategorii liczby sprzedanych mieszkań, która osiągnęła poziom ponad 1,7 tys. i była najwyższa w historii tego rynku. Poznań brylował na tle innych miast pod względem wzrostu w ujęciu kwartalnym. Liczba sprzedanych lokali wzrosła o 36%. – Duże zainteresowanie klientów znalazło odzwierciedlenie w wynikach sprzedaży – tłumaczy Magdalena Gąsienica-Samek, p.o. dyrektor marketingu RED Development, dewelopera działającego m.in. na rynku poznańskim. – W 2019 roku zakończyliśmy sprzedaż trzeciego etapu poznańskiego osiedla Red Park i inwestycji we Wrocławiu. Jednocześnie wprowadziliśmy do sprzedaży nowe projekty: w Poznaniu, w Warszawie i we Wrocławiu. W odpowiedzi na oczekiwania nabywców, rozpoczęliśmy realizację kolejnego, ostatniego już etapu osiedla Red Park – wymienia.

 

Widząc tak dobre wyniki, analitycy wnioskowali, że do Poznania i Łodzi boom mieszkaniowy dotarł później niż do innych największych miast Polski. Na początku roku wiele powodów do radości mieli nabywcy. Jednym z nich był najniższy wzrost cen, według specjalistów praktycznie nieodczuwalny.

 

Podobnie niezauważalne wzrosty cen odnotowano w Poznaniu w okresie od kwietnia do czerwca 2019 r., kiedy to oferta znów była rekordowa. Miasto osiągnęło wówczas najniższe podwyżki w ujęciu rocznym – tylko o 3%. Tymczasem w Warszawie, Wrocławiu, Krakowie i Trójmieście mieszkania drożały w tempie 11% rocznie.

 

Druga połowa roku równie udana

W trzecim kwartale znów wszędzie rosły ceny. W Wielkopolsce ponownie najmniej i nieznacznie, bo średnio zaledwie o 1% w porównaniu do drugiego kwartału. Poznań wypadł znakomicie także w ujęciu rocznym. Tylko tu i w Łodzi wzrosty były jednocyfrowe: odpowiednio 3,4% i 6,3%, o czym możemy przeczytać w raporcie „Rynek mieszkaniowy w Polsce Q3”.

 

Pomimo wzrostu cen, poznańscy deweloperzy po raz kolejny pobili kwartalny wynik sprzedaży, ustanawiając nowy rekord na poziomie przewyższającym 1,7 tys. Liczba transakcji wzrosła w ujęciu kwartalnym o prawie 24%, na co wpływ miało znaczące zwiększenie podaży – o ponad 40%. - Dzięki najwyższej w Polsce nadwyżce mieszkań wprowadzonych do sprzedaży, oferta była na wysokim poziomie. Branża do teraz utrzymuje zdolność do dostosowywania skali nowej podaży do wielkości bieżącego popytu – ocenia Magdalena Gąsienica-Samek.

 

Analizując wyniki z pierwszych trzech kwartałów, eksperci uważają niemal za pewne, że w całym 2019 roku padnie w Poznaniu rekord liczby sprzedanych mieszkań, która przekroczy 6 tys. To możliwe, bo popyt jest na wysokim poziomie i można przypuszczać, że nie inaczej będzie przez najbliższe miesiące. – Z naszych obserwacji wynika, że zainteresowanie klientów nie powinno osłabnąć w nowym roku – prognozuje Magdalena Gąsienica-Samek. – Mieszkania w inwestycjach takich jak Red Park sprzedają się szybko już na wczesnym etapie realizacji. Zapotrzebowanie wciąż jest duże – dodaje.

 

Ceny mieszkań w Red Parku zaczynają się od 6 200 zł za mkw. Spośród głównych miast Polski tańsze mieszkania są tylko w Łodzi. – Przewidujemy, że ceny utrzymają się na dotychczasowym poziomie lub trochę się podniosą, ponieważ popyt nie słabnie. Pamiętajmy, że ceny w konkretnym budynku zależą od zaawansowania jego budowy. Zwykle są niższe zaraz po jej rozpoczęciu – mówi Magdalena Gąsienica-Samek.

 

Dynamika sprzedaży mieszkań w realizowanym na Dębcu Red Parku odzwierciedla stabilną sytuację na całym lokalnym rynku. Budowa rozpoczęła się latem 2019 roku, a jej zakończenie planowane jest na pierwszy kwartał 2021 roku.

 

https://www.redpark.pl/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PR Expert
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Langowski Logistics nowym najemcą w MLP Pruszków II Biuro prasowe
2024-12-03 | 11:00

Langowski Logistics nowym najemcą w MLP Pruszków II

MLP Group podpisało umowę najmu z Langowski Logistics, wiodącym operatorem logistycznym specjalizującym się w międzynarodowym transporcie kontenerowym. Firma zajmie łącznie ponad 5,6 tys.
Nieruchomości Co czeka rynek nieruchomości? Komentuje Shraga Weisman, CEO Aurec Home
2024-12-03 | 01:00

Co czeka rynek nieruchomości? Komentuje Shraga Weisman, CEO Aurec Home

Rynek nieruchomości w Polsce przechodzi obecnie przez fazę istotnych zmian, które wpływają zarówno na ceny mieszkań, jak i dynamikę sprzedaży. W III kwartale 2024 roku, po
Nieruchomości Jak sprzedają się nowe mieszkania
2024-12-03 | 01:00

Jak sprzedają się nowe mieszkania

Czy ożywienie odnotowane na rynku kredytowym oznacza także odbicie w sprzedaży mieszkań? Czy firmy deweloperskie rejestrują wzrost zainteresowania zakupem lokali w ostatnim czasie? Czy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm

Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.

Farmacja

Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów

Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.

Ochrona środowiska

Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania

Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.