Komunikaty PR

Poznaj podróż Nestlé z SAP

2024-11-27  |  01:00
Kontakt
Patrycja Kaleta-Łuczynowicz
Linkleaders

Piotrkowska 148/150
90-631 Łódź
patrycja.kaleta|linkleaders.pl| |patrycja.kaleta|linkleaders.pl
505 223 994
https://www.linkleaders.pl/

Branża FMCG stoi przed szeregiem wyzwań związanych z transformacją cyfrową. Te wyzwania wymagają nie tylko zrozumienia i akceptacji nowych technologii, ale także zdolności do ich efektywnego wdrażania i integracji z istniejącymi procesami biznesowymi. Badania Gartnera pokazują, że to trzy największe przeszkody dla liderów technologii i to one stanowią największe ryzyko jeśli chodzi o skuteczność wdrożeń. Sposoby ich pokonywania, zilustrowane na przykładzie współpracy Nestlé z SAP, pokazują, że spójny, długofalowy plan i działanie krok po kroku ma kluczowe znaczenie.

Czterdzieści cztery procent liderów HR twierdzi, że osiąganie lepszych wyników biznesowych jest ich najważniejszym priorytetem strategicznym w zakresie transformacji technologii HR w ciągu najbliższych trzech lat. Wzrost zatrudnienia i umiejętności (26%) oraz optymalizacja kosztów (17%) znalazły się na kolejnych miejscach wśród najważniejszych priorytetów, jak wskazuje badanie Gartneraz 2023 roku.

W kontekście branży FMCG, w której szybkość i efektywność są kluczowe, niezbędne jest, aby wszyscy zaangażowani w procesy branżowe byli na bieżąco z nowymi rozwiązaniami i potrafili z nich korzystać. W odpowiedzi na to wyzwanie Nestlé, we współpracy z SAP, zainwestowało w szkolenia i rozwój kompetencji cyfrowych swoich pracowników, a także w budowanie kultury ciągłego uczenia się i adaptacji do zmian. To podejście miało być także rozwiązaniem innego problemu – organizacje, które z powodzeniem wdrażają, używają i rekalibrują narzędzia technologiczne, opierają się na tzw. ambasadorach zmiany. To osoby pochodzące z różnych zespołów i pełniące różne role – bardzo dobrze znają zaplecze operacyjne firmy oraz podstawowe wyzwania produkcyjne. Jednocześnie mają wiedzę merytoryczną oraz kompetencje liderskie, które pozwalają dostosowywać narzędzia technologiczne do realiów swoich zespołów. W ten sposób zmiany wewnętrzne zyskują nie tylko akceptację, ale także budują zaufanie dla obranej strategii transformacyjnej.

Po co nam inwestycje w technologie HR?

46% respondentów badania Gartnera wskazuje, że potrzeba inwestycji w technologie HR bywa trudna w uzasadnieniu w organizacji. W przypadku Nestlé skupienie się na konkretnych korzyściach biznesowych, takich jak zwiększenie wydajności, usprawnienie procesów HR i poprawa doświadczeń pracowników, pozwoliło na przekonanie decydentów do zainwestowania w nowe technologie. Transparentne komunikowanie osiągniętych rezultatów i korzyści pozwoliło na dalsze inwestycje w transformację cyfrową.

Transformacja jest jak mapa drogowa

Opracowanie i utrzymanie strategii dla transformacji technologii HR jest krokiem milowym dla zespołów managerskich zaangażowanych w zmiany cyfrowe w firmie. Firma Nestlé, korzystając z możliwości RISE with SAP w obszarze migracji danych, płynnie przeszła do chmury. Ten ruch spowodował zwiększenie efektywności i elastyczności operacyjnej, ale także osiągnięcie znaczących korzyści biznesowych, takich jak skrócenie czasu przestoju i zwiększenie dostępności systemów.

– W przeszłości przywracanie sprawności systemów po awarii trwało około sześciu godzin. Oznaczało to sześć godzin przestoju w fabrykach i centrach dystrybucyjnych. Obecnie nasze platformy działają ponownie w czasie krótszym niż dziesięć minut, a wielu użytkowników końcowych nawet nie wie, że doszło do awarii – komentuje Ralf Huebenthal, Global Head of IT Platforms w Nestlé S.A.

Zespół Nestlé opracował więc wizję zmiany i długoterminową strategię transformacji cyfrowej, która uwzględniała zarówno bieżące potrzeby biznesowe, jak i przyszłe trendy i możliwości. Współpraca z SAP umożliwiła firmie dostęp do wiedzy eksperckiej i najlepszych praktyk, co było kluczowe w skutecznym planowaniu i realizacji tej strategii.

Digitalizacja dla zasady jest bez sensu

Zgodnie z badaniami ARC 91% firm digitalizuje dane i procesy, ale tylko 31% korzysta z analityki predykcyjnej, a 26% ze sztucznej inteligencji. Wyzwaniem jest zatem nie tylko gromadzenie i cyfryzacja danych, ale również ich efektywne wykorzystanie. Zespół Nestlé, wykorzystując technologie SAP, zintegrował zaawansowane narzędzia analityczne i AI w swoich procesach biznesowych, co z kolei pozwoliło na lepsze zrozumienie i interpretację danych i podejmowanie bardziej świadomych decyzji.

– Transformacja cyfrowa zawsze wiąże się z budowaniem kultury otwartości na zmiany, inwestowaniem w rozwój kompetencji cyfrowych pracowników oraz tworzenie strategicznych planów. Bez patrzenia na zmianę i firmę jak na system naczyń połączonych, nie jest możliwe uwzględnienie realnych i najbardziej powtarzalnych potrzeb. Trudno także dostrzec i uwzględnić przyszłe możliwości. Sukces Nestlé stanowi przykład na to, jak te wyzwania można pokonać, przynosząc jednocześnie znaczące korzyści dla firmy, jej pracowników i klientów – zauważa Piotr Ferszka, CEO SAP Polska.

Współpraca Nestlé i SAP umożliwia nie tylko realizację bieżących celów biznesowych, ale także wspiera długoterminowe zobowiązania firmy do realizowania strategii zrównoważonego rozwoju i rozwijania innowacji. Dzięki zaplanowanemu i przemyślanemu procesowi poprawiania doświadczeń klientów i optymalizacji procesów biznesowych, każda adaptowana technologia może działać zarówno na korzyść biznesu, jak i środowiska pozabiznesowego,. A bez tej perspektywy każdy plan wydaje się być krótkofalowym rozwiązaniem.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Linkleaders
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce Biuro prasowe
2025-04-02 | 10:40

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

W Polsce zadebiutowała motorola edge 60 fusion – pierwszy tegoroczny model z rodziny edge. Łączy cechy smartfona klasy premium z wysoką odpornością, potwierdzoną
IT i technologie Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce
2025-03-18 | 10:00

Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce

Emitel S.A. intensyfikuje swoją działalność w Wielkopolsce. Spółka kontynuuje rozwój projektów na terenie całego kraju. Wśród ogólnopolskich,
IT i technologie Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai
2025-03-03 | 12:05

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai

W zeszłym roku Motorola i Lenovo utworzyły ekosystem Smart Connect, aby umożliwić płynną współpracę smartfonów, tabletów oraz komputerów

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.