Poznaj podróż Nestlé z SAP
Branża FMCG stoi przed szeregiem wyzwań związanych z transformacją cyfrową. Te wyzwania wymagają nie tylko zrozumienia i akceptacji nowych technologii, ale także zdolności do ich efektywnego wdrażania i integracji z istniejącymi procesami biznesowymi. Badania Gartnera pokazują, że to trzy największe przeszkody dla liderów technologii i to one stanowią największe ryzyko jeśli chodzi o skuteczność wdrożeń. Sposoby ich pokonywania, zilustrowane na przykładzie współpracy Nestlé z SAP, pokazują, że spójny, długofalowy plan i działanie krok po kroku ma kluczowe znaczenie.
Czterdzieści cztery procent liderów HR twierdzi, że osiąganie lepszych wyników biznesowych jest ich najważniejszym priorytetem strategicznym w zakresie transformacji technologii HR w ciągu najbliższych trzech lat. Wzrost zatrudnienia i umiejętności (26%) oraz optymalizacja kosztów (17%) znalazły się na kolejnych miejscach wśród najważniejszych priorytetów, jak wskazuje badanie Gartneraz 2023 roku.
W kontekście branży FMCG, w której szybkość i efektywność są kluczowe, niezbędne jest, aby wszyscy zaangażowani w procesy branżowe byli na bieżąco z nowymi rozwiązaniami i potrafili z nich korzystać. W odpowiedzi na to wyzwanie Nestlé, we współpracy z SAP, zainwestowało w szkolenia i rozwój kompetencji cyfrowych swoich pracowników, a także w budowanie kultury ciągłego uczenia się i adaptacji do zmian. To podejście miało być także rozwiązaniem innego problemu – organizacje, które z powodzeniem wdrażają, używają i rekalibrują narzędzia technologiczne, opierają się na tzw. ambasadorach zmiany. To osoby pochodzące z różnych zespołów i pełniące różne role – bardzo dobrze znają zaplecze operacyjne firmy oraz podstawowe wyzwania produkcyjne. Jednocześnie mają wiedzę merytoryczną oraz kompetencje liderskie, które pozwalają dostosowywać narzędzia technologiczne do realiów swoich zespołów. W ten sposób zmiany wewnętrzne zyskują nie tylko akceptację, ale także budują zaufanie dla obranej strategii transformacyjnej.
Po co nam inwestycje w technologie HR?
46% respondentów badania Gartnera wskazuje, że potrzeba inwestycji w technologie HR bywa trudna w uzasadnieniu w organizacji. W przypadku Nestlé skupienie się na konkretnych korzyściach biznesowych, takich jak zwiększenie wydajności, usprawnienie procesów HR i poprawa doświadczeń pracowników, pozwoliło na przekonanie decydentów do zainwestowania w nowe technologie. Transparentne komunikowanie osiągniętych rezultatów i korzyści pozwoliło na dalsze inwestycje w transformację cyfrową.
Transformacja jest jak mapa drogowa
Opracowanie i utrzymanie strategii dla transformacji technologii HR jest krokiem milowym dla zespołów managerskich zaangażowanych w zmiany cyfrowe w firmie. Firma Nestlé, korzystając z możliwości RISE with SAP w obszarze migracji danych, płynnie przeszła do chmury. Ten ruch spowodował zwiększenie efektywności i elastyczności operacyjnej, ale także osiągnięcie znaczących korzyści biznesowych, takich jak skrócenie czasu przestoju i zwiększenie dostępności systemów.
– W przeszłości przywracanie sprawności systemów po awarii trwało około sześciu godzin. Oznaczało to sześć godzin przestoju w fabrykach i centrach dystrybucyjnych. Obecnie nasze platformy działają ponownie w czasie krótszym niż dziesięć minut, a wielu użytkowników końcowych nawet nie wie, że doszło do awarii – komentuje Ralf Huebenthal, Global Head of IT Platforms w Nestlé S.A.
Zespół Nestlé opracował więc wizję zmiany i długoterminową strategię transformacji cyfrowej, która uwzględniała zarówno bieżące potrzeby biznesowe, jak i przyszłe trendy i możliwości. Współpraca z SAP umożliwiła firmie dostęp do wiedzy eksperckiej i najlepszych praktyk, co było kluczowe w skutecznym planowaniu i realizacji tej strategii.
Digitalizacja dla zasady jest bez sensu
Zgodnie z badaniami ARC 91% firm digitalizuje dane i procesy, ale tylko 31% korzysta z analityki predykcyjnej, a 26% ze sztucznej inteligencji. Wyzwaniem jest zatem nie tylko gromadzenie i cyfryzacja danych, ale również ich efektywne wykorzystanie. Zespół Nestlé, wykorzystując technologie SAP, zintegrował zaawansowane narzędzia analityczne i AI w swoich procesach biznesowych, co z kolei pozwoliło na lepsze zrozumienie i interpretację danych i podejmowanie bardziej świadomych decyzji.
– Transformacja cyfrowa zawsze wiąże się z budowaniem kultury otwartości na zmiany, inwestowaniem w rozwój kompetencji cyfrowych pracowników oraz tworzenie strategicznych planów. Bez patrzenia na zmianę i firmę jak na system naczyń połączonych, nie jest możliwe uwzględnienie realnych i najbardziej powtarzalnych potrzeb. Trudno także dostrzec i uwzględnić przyszłe możliwości. Sukces Nestlé stanowi przykład na to, jak te wyzwania można pokonać, przynosząc jednocześnie znaczące korzyści dla firmy, jej pracowników i klientów – zauważa Piotr Ferszka, CEO SAP Polska.
Współpraca Nestlé i SAP umożliwia nie tylko realizację bieżących celów biznesowych, ale także wspiera długoterminowe zobowiązania firmy do realizowania strategii zrównoważonego rozwoju i rozwijania innowacji. Dzięki zaplanowanemu i przemyślanemu procesowi poprawiania doświadczeń klientów i optymalizacji procesów biznesowych, każda adaptowana technologia może działać zarówno na korzyść biznesu, jak i środowiska pozabiznesowego,. A bez tej perspektywy każdy plan wydaje się być krótkofalowym rozwiązaniem.
Pamięć Patriot Viper Xtreme 5 DDR5 osiąga 6305,8 MHz i bije rekord świata
iiyama wystartowała z promocją Black Friday. Monitory tańsze nawet o 500 zł
Evernex umacnia pozycję na rynku brytyjskim dzięki przejęciu Ultra Support
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Ochrona środowiska
Tylko co trzecia firma wdraża zasady zrównoważonego rozwoju. Mniejsze przedsiębiorstwa potrzebują wsparcia w tym procesie
Zrównoważony rozwój staje się coraz ważniejszym elementem działalności firm produkcyjnych w Polsce – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BASF Polska. Pomimo wysokiego poziomu takich deklaracji jedynie 10 proc. przedsiębiorstw ma już wdrożoną strategię w tym obszarze. Wiele podmiotów, zwłaszcza mniejszych, nie widzi korzyści z tym związanych. Aby wspierać firmy w transformacji ku zrównoważonemu rozwojowi, BASF Polska prowadzi program „Razem dla Planety”, który promuje i nagradza ekologiczne rozwiązania oraz zachęca do dzielenia się doświadczeniami w tym obszarze.
Ochrona środowiska
Fundusze Norweskie wspierają innowacje w polskich firmach. Ponad 200 projektów otrzymało granty o wartości 92 mln euro
Ponad 200 projektów dofinansowanych kwotą 92 mln euro – taki jest bilans wsparcia z programu „Rozwój przedsiębiorczości i innowacje” z Norweskiego Mechanizmu Finansowego na lata 2014–2021. Mikro-, małe i średnie firmy mogły za pośrednictwem PARP otrzymać granty na realizację innowacyjnych projektów związanych z ochroną środowiska, jakością wód oraz poprawiających jakość życia. – Firmy, które skorzystały z Funduszy Norweskich, odnotowały korzyści biznesowe, efekty środowiskowe, ale też pozabiznesowe, społeczne – ocenia Maja Wasilewska z PARP.
IT i technologie
Sztuczna inteligencja nie zastąpi pisarzy. Nie tworzy literatury, tylko książki dla zabicia czasu
Kwestia wykorzystania dzieł pisarzy do trenowania algorytmów sztucznej inteligencji budzi coraz większe kontrowersje. Część autorów kategorycznie zabrania takiego używania swoich prac, inni godzą się na to w zamian za proponowane przez niektóre wydawnictwa honoraria. Literaci są jednak zgodni co do tego, że teksty pisane przez SI nigdy nie wejdą do kanonu literatury pięknej. Technologia nie stworzy bowiem nowej wartości artystycznej, lecz powieli już istniejące schematy.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.