Komunikaty PR

Praca zdalna – jak stworzyć domowe biuro dostosowane do indywidualnych potrzeb?

2020-05-28  |  09:30
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 0.02 MB )

Co trzeci Polak w obawie przed zarażeniem koronawirusem pracuje z domu – pokazuje badanie wykonane na zlecenie BIG InfoMonitor. Z tego samego opracowania wynika również, że Polacy cenią możliwość pracy z domu, ponieważ ta wartość pojawiła się w dziesiątce najważniejszych czynników, które warunkują poziom satysfakcji z zatrudnienia. Dodatkowo z badań Eurostatu można wnioskować, że już w 2019 roku 26 proc. zatrudnionych w Polsce posiadało odpowiednie narzędzia do wykonywania zawodowych obowiązków poza biurem firmy. To jednak dopiero sytuacja związana z pandemią zmusiła znaczną część pracowników biurowych do wykonywania obowiązków związanych z pracą z domu. Warto zaznaczyć, że część społeczeństwa nie posiada oddzielnego, dopasowanego do tego pomieszczenia. Poniżej przedstawiamy kilka wskazówek, jak w prosty sposób stworzyć domowe biuro we własnym mieszkaniu.

Dostosuj przestrzeń do swoich potrzeb

Pandemia wymusiła na pracownikach dynamiczne przeorganizowanie domowych przestrzeni w biura oraz zdalne klasy szkolne. Z dnia na dzień kuchnie, salony i sypialnie zmieniły się w przestrzenie biurowe oraz sale do wideokonferencji. Przy doborze miejsca do pracy warto zwrócić uwagę na dostęp do naturalnego światła oraz ergonomie siedziska. Pracowanie z kanapy może odbywać się np. na etapie researchu, poszukiwania inspiracji do projektu, ale praca w dłuższej perspektywie w takiej pozycji może negatywnie wpływać na kręgosłup. W ramach zadbania o samopoczucie warto znaleźć wygodne siedzisko oraz wentylację powietrza w pomieszczeniu, w którym przebywamy. Dodatkowo w miarę możliwości należy zadbać o wydzieloną przestrzeń, w której nic nie będzie nas rozpraszało, dlatego też praca z kuchni nie zawsze jest najlepszym pomysłem.

Urządzenia wpływają na wydajność pracy

Podczas pracy z domu warto zaopatrzyć się w część urządzeń, z których korzystamy w stacjonarnym biurze. Myszka bezprzewodowa czy słuchawki z funkcją wyciszania dźwięków otoczenia przydadzą się szczególnie, gdy w salonie na dywanie trwają wyścigi drewnianych samochodzików, a termin na wysłanie ważnego raportu minął wczoraj. Wielofunkcyjne urządzenie drukujące to również rozwiązanie, które może znacznie podnieść komfort pracy oraz zapewnić jej ciągłość. – „Posiadamy w swoim portfolio urządzenia, które idealnie sprawdzą się w domowych biurach. Ergonomiczne drukarki, czy też urządzenia wielofunkcyjne pozwalają pracownikom na osiągnięcie tej samej wydajności pracy co w biurze, ale nie zabierając przy tym dużej przestrzeni ich prywatnych mieszkań. Warto zauważyć, że trend pracy poza biurem wzrasta – proponowane przez nas rozwiązania dają pracownikom elastyczność w doborze miejsca pracy, a przy tym gwarancję jakości druku” – komentuje Katarzyna Idzkiewicz, Senior Marketing Coordinator w firmie Brother Polska.

Skoordynuj plany dnia domowników

Praca zdalna oraz odbywanie zajęć szkolnych w tym samym czasie i miejscu to spore wyzwanie. Warto spróbować skoordynować domowy harmonogram aktywności, aby nawzajem sobie nie przeszkadzać oraz nie ograniczać transferu danych. Jeżeli w naszym kalendarzu widnieje ważna wideokonferencja można poinformować o tym resztę domowników, aby w tym terminie nikt nam nie przeszkadzał oraz nie ograniczał przepustowości sieci. W ramach ustrukturyzowania planu dnia można pokusić się o stworzenie graficznego harmonogramu za pomocą Brother Creative Center, do którego każdy domownik będzie miał dostęp. – „Stworzenie tygodniowego planu aktywności pomoże nam nie tylko zaplanować czas pracy, czy też zajęć dzieci, ale również ułatwi zaplanowanie wspólnego czasu rodziny. Nasza usługa dodatkowa Brother Creative Center wspiera ten proces i umożliwia intuicyjne stworzenie planu tygodnia na podstawie gotowych szablonów. Co ciekawe wśród materiałów znajdują się również szablony do origami, kolorowanki, czy też ćwiczenia edukacyjne, z których można skorzystać bez żadnych opłat” – dodaje Katarzyna Idzkiewicz, Senior Marketing Coordinator w firmie Brother Polska.

Jeżeli chcesz zdobyć więcej wskazówek na temat pracy zdalnej, odwiedź stronę: https://www.brother.pl/home-office-working

Zachęcamy do odwiedzenia również Brother Creative Center: https://www.creativecenter.brother/pl-pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Obowiązkowa deratyzacja
2025-03-06 | 10:30

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Szkodniki mogą pojawić się wszędzie – od pięciogwiazdkowych hoteli i eleganckich restauracji po domy jednorodzinne i miejskie parki. Wielu ludzi bagatelizuje problem gryzoni,
Firma Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki
2025-02-27 | 15:00

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Firma Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
2025-02-26 | 08:50

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?

Wirtualny adres stał się bardzo głośnym tematem w kontekście rejestracji firmy. Z takiej możliwości korzysta już masa przedsiębiorców, zwłaszcza freelancerów,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.