82% pracodawców wymaga znajomości języka obcego podczas rekrutacji
24/7Communication
ul. Świętojerska 5/7
00-236 Warszawa
izabella.rzymowska|247.com.pl| |izabella.rzymowska|247.com.pl
+48 530 228 895
www.247.com.pl
Jak wynika z ankiety przeprowadzonej przez popularną aplikację do nauki języków Babbel, znajomość języka obcego to jeden z najważniejszych wymogów stawianych przed kandydatami ubiegającymi się o nową pracę. Już teraz angielski stanowi podstawę komunikacji w wielu firmach, dlatego coraz częściej możemy napotkać ogłoszenia o pracę właśnie w tym języku.
Trwająca od marca pandemia sprawiła, że zmieniliśmy wiele z naszych przyzwyczajeń. Część codziennych obowiązków, chociażby zakupy, przerzuciliśmy do Internetu. Jak się jednak okazuje, poszukiwanie pracy i rekrutacja, to procesy, które wskutek pandemii także niemal w całości przeniosły się do sieci. Od marca popularny portal LinkedIn zanotował znacznie wyższy ruch na stronie. Pojawiło się więcej ogłoszeń firm poszukujących nowych pracowników, a sami użytkownicy stali się bardziej aktywni - trzy razy częściej poszukiwali informacji o nowej pracy stacjonarnej lub zdalnej. Aż 81% Polaków zadeklarowało, że obecnie szuka pracy właśnie na LinkedIn[1]. Sprawdziliśmy, jakie umiejętności językowe są wymagane w przypadku indywidualnych ofert pracy na LinkedIn.
Wymóg języka obcego to obecnie standard
Badania przeprowadzone we wrześniu tego roku na zlecenie firmy Babbel* jasno wskazują, że język obcy w aktualnych ofertach pracy na portalu LinkedIn to podstawa. Analizie poddano oferty z 3 różnych sektorów: IT, marketingu oraz branży finansowej. Aż 82% z nich wymagało znajomości języka obcego, w 96% przypadkach był to język angielski. Co więcej, co trzecie ogłoszenie zostało napisane właśnie w tym języku, najwięcej było ich w sektorze marketingu i IT. W nielicznych przypadkach pracodawcy poszukiwali również osób ze znajomością zarówno języka angielskiego, jak i niemieckiego (2%) bądź samego niemieckiego lub rosyjskiego (1%).
Co ciekawe, pomimo zróżnicowania badanych sektorów, procent ofert pracy, wymagających języka obcego, jest praktycznie identyczny. Zarówno w branży marketingowej, jak i finansowej wyniósł 83%, a w branży IT 82%. Poziom znajomości języka opisywany jest różnie. Niektórzy posługują się opisowymi terminami „wystarczający, żeby czytać dokumentację”, „trzeba móc się komunikować”, inni podają nazwę poziomu (np. B1 /intermediate/średniozaawansowany).
- Spoglądając na te wyniki, nie ulega wątpliwości, że język obcy to podstawa w znalezieniu wymarzonej pracy. Coraz więcej firm wymaga od swoich pracowników komunikowania się w języku obcym nie tylko z klientami, lecz także współpracownikami i kontrahentami z całego świata. Weryfikacja znajomości języka podczas rozmów kwalifikacyjnych to standard, o którym wszyscy kandydaci doskonale wiedzą - mówi Renita Käsper, Team Lead Talent Acquisition, Babbel.
Poszerzaj swoje kompetencje, nie wychodząc z domu
Bez względu na branżę, stanowisko czy nasze wykształcenie - angielski biznesowy to podstawa. Na szczęście współczesna technologia pozwala nam na naukę języków w każdym momencie dnia i w każdym miejscu, sami możemy też wyznaczyć sobie zasady nauki. To niezwykle cenne, szczególnie w obecnej sytuacji. Nowoczesna aplikacja do nauki języków Babbel oferuje kursy językowe aż w 14 językach, w tym również kurs biznesowego angielskiego. Możemy uczyć się zarówno poprzez aplikację na telefon (Android, iOS), jak i korzystając ze strony internetowej www.babbel.com. Brak czasu nie będzie odtąd żadną wymówką, jedna lekcja trwa jedynie 15 minut, czyli krócej niż jeden odcinek naszego ulubionego serialu. Kurs biznesowego angielskiego, opracowany przez zespół dydaktyków i ekspertów językowych z całego świata, to przede wszystkim praktyczne i przydatne słownictwo. W aplikacji Babbel znajdziesz dialogi z życia wzięte, które można szybko przyswoić i wykorzystać w praktyce. Aplikacja posiada dodatkowo funkcję rozpoznawania mowy, dzięki której szlifujemy nasz język, akcent oraz szybkość formułowania pełnych wypowiedzi.
Rozszerzając swoje językowe umiejętności, dodajemy wartości do swojego CV, podnosimy kompetencje, a co za tym idzie nasza perspektywa możliwości zawodowych zdecydowanie się powiększa. Warto dać sobie szansę na sukces!
* Badanie przeprowadzone przez 247Communication na zlecenie firmy Babbel, analizie zostało poddanych 200 najbardziej aktualnych ofert pracy na polskiej wersji platformy LinkedIn (stan na dzień: 22.09.2010).
Więcej informacji na: www.babbel.com.
[1] https://hrk.pl/pl/baza-wiedzy/artykuly-eksperckie/nowy-profil-uzytkownikow-linkedin
Złoty czas dla fachowców, nie tylko ze względu na rosnące wynagrodzenia
Pracodawco - nie bądź Grinchem!
Outsourcing procesowy w logistyce i produkcji w okresie przedświątecznych pików
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.
Farmacja
Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów
Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.
Ochrona środowiska
Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania
Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.