Komunikaty PR

ADP określa nowy wskaźnik pomiaru wydajności HR

2021-10-25  |  15:00
Biuro prasowe

Podczas gdy firmy starają się pozyskać nowych pracowników, badanie przeprowadzone przez ADP Research Institute przedstawia wpływ działań z zakresu HR na Talent Branding w przedsiębiorstwie i prezentuje nowy wskaźnik do pomiaru wydajności HR.

Badanie przedstawia konkretne czynniki wpływające na Talent Branding, czyli percepcję organizacji przez pracownika; powody sprawiające, że pracownik planuje odejście z pracy oraz czynniki, które faktycznie decydują o jego odejściu. Badanie ADP objęło ponad 32 000 respondentów z 25 krajów.

  • Możliwość bezpośredniej komunikacji z działem HR pozytywnie wpływa na wynik HR Xperience Score (HRXPS): Pracownicy dwukrotnie częściej doceniają swoje miejsce pracy, jeśli mogą kontaktować się z dedykowanym dla nich pracownikiem z działu HR.
  • Częstotliwość kontaktu między działem HR a pracownikami ma znaczenie: Osoby, które średnio 7 razy skorzystały z możliwości komunikacji z działem zajmującym się zasobami ludzkimi, są 7,4 razy bardziej skłonne do tego, aby stwierdzić, że HR promuje pozytywne wartości w firmie. 
  • Obecność działu HR w firmie bezpośrednio wpływa na wyższy wskaźnik HRXPS: Im więcej pracowników będzie utrzymywało kontakty z działem HR, tym wskaźnik HRXPS jest wyższy. Co więcej, pracownicy, którzy skorzystają średnio z 5 działań proponowanych przez dział HR, 11 razy częściej twierdzą, że jego obecność odgrywa istotną rolę w dbaniu o wartości przedsiębiorstwa.

 

W pionierskim badaniu przeprowadzonym przez ADP Research Institute (ADPRI), określony został wskaźnik HR XPerience Score (HRXPS), dzięki któremu istnieje możliwość zmierzenia jakości i siły odziaływania działu HR na pracowników, a także pomaga określać czynniki, które bezpośrednio wpływają na Talent Branding.

Aby lepiej zrozumieć, co wpływa na Talent Branding – czyli prawdopodobieństwo, że pracownik zarekomenduje firmę członkowi swojej rodziny lub przyjacielowi – badanie ustala wskaźniki, które wpływają na poznanie pracownika i generują wysokie HRXPS. Określa ono również, co dokładnie rzutuje na to, czy pracownik nosi się z zamiarem odejścia z firmy i czy ostatecznie podejmie taką decyzję.

Częstotliwość współpracy między działem HR a pracownikiem, a także jakość budowania relacji między nimi wpływa na wysoki wskaźnik HRXPS. Pracownicy, którzy mają swojego osobistego opiekuna 2 razy częściej niż pracownicy, którzy nie mają dedykowanego opiekuna HR i aż 5 razy częściej niż pracownicy, którzy nie mają działu HR, zauważają, że wpływa on pozytywne na budowanie wartości w firmie. Warto zaznaczyć, że są oni ponad 7 razy bardziej skłonni przyznać, że dział HR promuje wartości firmy, gdy wejdą z nimi w częstszą interakcję.
W badaniu zaobserwowano również, że tym wskaźnik HRXPS jest wyższy, im częściej pracownik korzysta z działań proponowanych przez dział HR. Należy zaznaczyć, że osoby, które współpracowały z działem HR co najmniej 5 razy, aż 11 razy częściej twierdzą, że ma on pozytywny wpływ na budowanie wartości przedsiębiorstwa. Badania wskazują również, że działania z zakresu wdrożenia nowego pracownika (tzw. onboarding), zwiększania efektywności zatrudnionych i zapewnienie pakietów zdrowotnych to główne obszary, które wpływają na podwyższenie się wskaźnika HRXPS.

Dzięki zastosowaniu odpowiedniego wskaźnika, pozwalającego na skutecznie mierzenie działań z zakresu HR możemy zbadać, co wpływa na postrzeganie firmy przez pracownika – powiedział Marcus Buckingham, specjalista w ADP Research Institute. – Nasze badanie wykazało, że działania z zakresu HR mają kluczowe znaczenie dla tego obszaru, do tego stopnia, że każda interakcja pomiędzy dedykowanym opiekunem z działu HR a pracownikiem ma wpływ na wyższy wskaźnik HRXPS. Warto podkreślić, że stworzenie pozycji opiekuna pracownika w dziale HR jest wbrew aktualnemu trendowi rezygnacji z wewnętrznych działów HR – dodał Buckingham.

Zapotrzebowanie na wykwalifikowanych pracowników jest wciąż bardzo wysokie, a ofert pracy jest dla nich coraz więcej. W związku z tym, pracodawcy wciąż konkurują między sobą o pozyskanie talentów do firmy – powiedział Sreeni Kutam, dyrektor ds. zasobów ludzkich w ADP – Katalizatorem w zakresie pozyskiwania i retencji specjalistów, jak i postrzegania firmy przez pracowników, jest dział HR. Działania przez niego prowadzone można teraz zmierzyć za pomocą wskaźnika branżowego. Co więcej, gdy w firmie zwiększa się liczba osób zatrudnionych, to dział HR powinien ponownie przyjrzeć się procesowi onboardingu, ponieważ to właśnie wtedy ma on największe znaczenie dla organizacji – dodała.

 

Co wpływa na HRXPS:

W ramach badania, ADPRI stworzyło metrykę do pomiaru i kategoryzacji działań z zakresu HR i roli tego działu w organizacji poprzez wzgląd na: promowanie (Value-Promoting), osiąganie (Value-Performing) i umniejszanie wartości (Value-Detracting). Może być on wykorzystywany jako branżowy punkt odniesienia dla porównania poziomu krajowego i globalnego działań z zakresu HR w firmie.

 

Skutki dla działów HR:

  • Gdy pracownicy uważają, że zadaniem HR jest Value Promoting są 8 razy bardziej skłonni do tego, aby wspierać markę pracodawcy.

 

Prawdopodobieństwo zamiaru odejścia z pracy

  • Ryzyko, że pracownicy, którzy działają w zgodzie z zasadą Value-Promoting i będą mieli zamiar odejścia z pracy jest 3,7 razy mniejsze niż u tych, którzy przyjmują postawę Value-Detracting.
  • Jak pokazuje wskaźnik HRXPS, w przypadku pracowników przyjmujących postawę Value-Detracting, prawdopodobieństwo poszukiwania nowej pracy jest 3,4 razy większe niż w przypadku osób działających w zgodzie z zasadą ich promowania.

 

Częstotliwość dobrowolnych wypowiedzeń:

  • Pracownicy, którzy dobrowolnie odchodzą z pracy są 1,6 razy bardziej narażeni na postrzeganie przez HR jako Value-Detracting już na trzy miesiące przed odejściem z niej.

 

Kluczowe czynniki wpływające na HRXPS:

Międzynarodowe badanie wykazało, że współpraca z HR oraz doświadczenie mają kluczowy wpływ na postrzeganie firmy przez pracowników i mogą wpływać na obniżenie retencji wśród pracowników.

Dedykowany opiekun w dziale HR:

  • Pracownicy, którzy posiadają własnego opiekuna w dziale HR, dwukrotnie częściej twierdzą, że HR działa w zgodnie z Value-Promoting niż pracownicy, którzy kontaktują się z wieloma osobami z działu HR i 5 razy częściej niż pracownicy, którzy w ogóle nie mają działu HR.

 

Częstotliwość interakcji:

  • Pracownicy, którzy mieli średnio siedem interakcji z działem HR, są 7,4 razy bardziej skłonni powiedzieć, że HR działa w zgodnie z Value-Promoting niż pracownicy, którzy nie mieli żadnych interakcji.
  • Jeśli pracownicy częściej korzystają ze wsparcia działu HR to wskaźnik HRXPS jest wyższy; pracownik, który korzystał pięć razy z HR, 11 razy częściej stwierdzi, że HR promuje wartość firmy niż pracownik, który nie korzystał z żadnych usług.

 

Najskuteczniejsze działania HR, które mają wpływ na HRXPS:

  • Onboarding:
    • Pracownicy, którzy przeszli formalny proces wdrożenia w nowej firmie, 8,5 razy częściej twierdzą, że HR działa w zgodzie z Value-Promoting w porównaniu do tych, którzy nie mieli formalnego wdrożenia.
  • Skoncentrowanie się na wydajności:
    • Pracownicy, którzy najczęściej zwracają uwagę na swoje wyniki, 4,4 razy częściej twierdzą, że HR działa zgodnie z Value-Promoting w firmie.
  • Benefity zdrowotne:
    • Pracownicy, którzy otrzymują świadczenia zdrowotne i korzystają z nich, 3,5 razy częściej twierdzą, że HR działa w zgodzie z Value-Promoting niż pracownicy, którym nie oferuje się świadczeń zdrowotnych.

 

Czynniki, które nie mają wpływu na HRXPS:

W badaniu przeanalizowano ponadto dodatkowe czynniki, które nie wpływają na jakość usług HR. Status zatrudnienia, zarówno w pełnym, jak i niepełnym wymiarze godzin, nie wpływa na HRXPS. Jest on stosunkowo równy dla obu grup pracowniczych. Ponadto, ani płeć ani wiek nie zwiększają prawdopodobieństwa postrzegania HR jako promowania bądź umniejszania wartością. Nie ma na to wpływu także poziom wykształcenia pracownika. Absolwenci szkół średnich są tak samo skłonni do oceniania HR jako dobrych wartości, jak absolwenci szkół wyższych. Okazało się natomiast, że staż pracownika w organizacji wpływa na jego zaangażowanie, choć nie zwiększa prawdopodobieństwa znalezienia się w żadnej z kategorii HRXPS. Stwierdzono również, że wielkość firmy nie ma wpływu na wspomniany wskaźnik.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca Uchodźcy na rynku pracy Biuro prasowe
2024-04-25 | 15:30

Uchodźcy na rynku pracy

Norwegia jest jednym z europejskich liderów, która rozwija różnorodne metody wsparcia dla uchodźców, ułatwiając im integrację na lokalnym rynku pracy. Badania
Praca Jak zachować spokój w czasach kryzysu i niepewności?
2024-04-17 | 15:26

Jak zachować spokój w czasach kryzysu i niepewności?

Budowanie odporności psychicznej to nie tylko klucz do przetrwania kryzysu, ale także droga do osobistego i zawodowego rozwoju. Przygotujmy się na trudne czasy, szukając wsparcia i stosując
Praca Polacy chcą pracować na swoim, a firmom jest to na rękę. Analiza CVeasy.pl
2024-04-17 | 08:30

Polacy chcą pracować na swoim, a firmom jest to na rękę. Analiza CVeasy.pl

Samozatrudnieni stanowią blisko 19% wszystkich pracujących Polaków. Węższa grupa wolnych strzelców realizujących projekty na zlecenie różnych firm obejmuje 330 tys.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.