Komunikaty PR

Agent ubezpieczeniowy – zawód na czas kryzysu?

2023-02-08  |  11:00
Biuro prasowe
  • W 2023 roku osoby ubezpieczające się będą poszukiwać oszczędności. Wzrośnie rola doradców, którzy dzięki technologii są w stanie porównywać ceny i zakresy polis, dobierając najkorzystniejsze warianty.
  • Już dziś blisko 25 proc. agentów zarabia zdecydowanie powyżej średniej krajowej.
  • Agenci coraz skuteczniej korzystają z technologii, bo tego oczekuje od nich 2/3 badanych konsumentów.

 

Polisy drożeją, porównywarki na topie

W 2022 roku poza komunikacyjnymi ubezpieczeniami OC, ceny polis systematycznie rosły.
W przypadku ubezpieczeń majątkowych w okresie styczeń-grudzień 2022 składki poszły w górę średnio o 19 proc., a autocasco podrożało o 7 proc. Odpowiednio dla polis na życie, było to ponad 6 proc. Z uwagi na wysoką inflację i wzrost kosztów likwidacji szkód, w tym roku należy spodziewać się kolejnych podwyżek. Prawdopodobnie podrożeje również OC komunikacyjne. Wszystko to w połączeniu ze spadającą siłą nabywczą może powodować, że kupujący ochronę będą zmuszeni szukać oszczędności. W efekcie wzrośnie znaczenie agentów i technologii, która pozwala dopasować najkorzystniejsze rozwiązania.

- Bardzo prawdopodobne poszukiwanie przez klientów oszczędności przy zawieraniu umów ubezpieczenia przełoży się na częstsze porównywanie ofert oraz pogłębioną analizę warunków. Stąd też kluczowe dla dystrybutorów stanie się umożliwienie ubezpieczającym szybkiego i łatwego dostępu do zakresów i cen samodzielnie lub przy wsparciu doradców. Jednocześnie warto zdawać sobie sprawę, że oszczędności mogą być rozumiane na wiele sposobów. W mojej ocenie duże znaczenie w tym aspekcie będzie miała także szybkość obsługi oraz trafny dobór polisy. Stąd duże znaczenie będą odgrywać kompetencje oraz posiadane rozwiązania technologiczne – mówi Marcin Dyliński, dyrektor Departamentu Marketingu i E-commerce w CUK Ubezpieczenia.

 

Zyski na czasie i portfelu

Znaczenie technologii w sprzedaży i obsłudze ubezpieczeń systematycznie wzrasta. Według badań przeprowadzonych przez firmę konsultingową Accenture blisko 2/3 z nich jest zadowolona, że procesy ubezpieczeniowe są wspierane przez nowoczesne technologie i sztuczną inteligencję. W efekcie coraz większego znaczenia nabierają rozwiązania „podążające za klientem”, umożliwiające poznanie jego potrzeb i zapewnienie dopasowanych produktów. W centrum uwagi branży są technologie mobilne.

- Trend „mobile first” jest wciąż numerem jeden, jeśli chodzi o preferencje zakupowe i użytkowe. Już teraz za pomocą aplikacji mobilnych można np. wezwać pomoc assistance, zgłosić szkodę czy sprawdzić OC sprawcy wypadku. Coraz popularniejsze staje się tzw. odnowienie „one click". Klient nie musi już szukać nowych ofert, czy dzwonić do agenta oraz pamiętać o terminie końca polisy. W aplikacji, z wyprzedzeniem pojawia się bowiem nowa propozycja ochrony, którą wystarczy zaakceptować i aktywować jednym przyciskiem klawiatury – podkreśla Marcin Dyliński z CUK Ubezpieczenia.

Rozwiązania technologiczne to wyjście naprzeciw nie tylko oczekiwaniom konsumentów. Stanowią one ponadto duże wsparcie dla osób działających w sieci sprzedażowej.

- Agenci działający w naszej sieci mają możliwość korzystania z siedmiu płaszczyzn aktywności komercyjnej połączonej w jeden model sprzedażowy. Pozwala to na wspieranie i automatyzację procesu ofertowego, zawierania, obsługi i wznawiania każdego rodzaju ubezpieczeń. Poza powyższymi funkcjami system zapewnia możliwość sprzedaży zdalnej, raportowania i analiz, jak i sprawnego zarządzania bazą CRM. W efekcie czas pracy ulega skróceniu o ok. 80 proc. w stosunku do tradycyjnego modelu czynności agencyjnych – zauważa Marcin Dyliński z CUK Ubezpieczenia.


Wiedza agentów w cenie

Połączenie rozwiązań technologicznych z merytoryczną wiedzą agentów powoduje, że ten zawód staje się atrakcyjny, zwłaszcza dla tych osób, które już wcześniej pracowały w branży usług finansowych, a teraz, ze względu na zawirowania ekonomiczne, poszukują nowych źródeł dochodu. Wg Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń mediana miesięcznego wynagrodzenia w branży ubezpieczeniowej wyniosła w 2022 roku 7 tys. zł brutto. W przypadku agentów przedział ten kształtował się od 3,8 do 6,1 tys. zł miesięcznie, niemniej 25 proc. zatrudnionych na tym stanowisku zarabiało znacznie więcej. Wysokość wynagrodzenia uzależniona jest m.in. od miejsca i stażu pracy, wykształcenia, ale również wielkości firmy. Nie ulega wątpliwości, że większa organizacja to możliwość wyższych zarobków, ale także rozwoju zawodowego i kompetencyjnego. Aby tak się stało, konieczne jest jednak legitymowanie się zdanym egzaminem państwowym.

- Obowiązkowe egzaminy dla przyszłych agentów przeprowadzamy zdalnie przy użyciu dedykowanej platformy informatycznej. W globalnym ujęciu czas egzaminowania skrócił się dzięki temu o ok. 50 procent, a cały proces trwa nie dłużej niż 2 tygodnie. Do chwili obecnej z tego rozwiązania skorzystało blisko 2000 osób. Warto podkreślić, że taka formuła to dla uczestników nie tylko możliwość szybszego zdobycia uprawnień, przystąpienia do egzaminu w miejscu zamieszkania, ale i oszczędność kosztów np. dojazdów – podsumowuje Marcin Dyliński z CUK Ubezpieczenia.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca Capital.com
2025-07-30 | 16:00

Capital.com z tytułem najlepszego pracodawcy 2025 r. w Wielkiej Brytanii, Bułgarii i Polsce

Capital.com, dynamicznie rozwijająca się firma na rynku fintech, otrzymała tytuł najlepszego pracodawcy 2025 r. (2025 Top Employer) w Wielkiej Brytanii, Bułgarii i Polsce.
Praca Spawacz, elektryk, księgowy czy specjalista DevOps i Cloud – kogo brakuje do pracy? Regiony i stawki
2025-07-29 | 05:00

Spawacz, elektryk, księgowy czy specjalista DevOps i Cloud – kogo brakuje do pracy? Regiony i stawki

Największym wyzwaniem rynku pracy w 2025 roku jest brak ludzi – nie technologii. Pracodawcy mierzą się z deficytem kompetencji i potrzebą elastyczności,
Praca Szkolenie – pełnomocnik oraz audytor wewnętrzny AS 9100: klucz do jakości w branży lotniczej
2025-07-08 | 06:00

Szkolenie – pełnomocnik oraz audytor wewnętrzny AS 9100: klucz do jakości w branży lotniczej

W dobie rosnących wymagań jakościowych w przemyśle lotniczym, szkolenie – pełnomocnik oraz audytor wewnętrzny AS 9100 staje się nie tylko atutem, ale wręcz

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Polityka

D. Joński: Nie wiemy, co zrobi Rosja za dwa–trzy lata. Według duńskiego wywiadu może zaatakować kraje nadbałtyckie i musimy być na to gotowi

Zdecydowana większość krajów unijnych wskazuje na potrzebę wzmocnienia zdolności obronnych Europy w obliczu coraz bardziej złożonego geopolitycznego tła. Wywiady zachodnich państw wskazują, że Rosja może rozpocząć konfrontację z NATO jeszcze przed 2030 rokiem. Biała księga w sprawie obronności europejskiej „Gotowość 2030” zakłada m.in. ochronę granic lądowych, powietrznych i morskich UE, a sztandarowym projektem ma być Tarcza Wschód. – W budzeniu Europy duże zasługi ma polska prezydencja – ocenia europoseł Dariusz Joński.

Transport

Duże magazyny energii przyspieszą rozwój transportu niskoemisyjnego w Europie. Przyszłością może być wodór służący jako paliwo i nośnik energii

Zmiany w europejskim transporcie przyspieszają. Trendem jest elektromobilność, zwłaszcza w ramach logistyki „ostatniej mili”. Jednocześnie jednak udział samochodów w pełni elektrycznych w polskich firmach spadł z 18 do 12 proc., co wpisuje się w szerszy europejski trend spowolnienia elektromobilności. Główne bariery to ograniczona liczba publicznych stacji ładowania, wysoka cena pojazdów i brak dostępu do odpowiedniej infrastruktury. – Potrzebne są odpowiednio duże magazyny taniej energii. Przyszłością przede wszystkim jest wodór – ocenia Andrzej Gemra z Renault Group.

Infrastruktura

W Polsce w obiektach zabytkowych wciąż brakuje nowoczesnych rozwiązań przeciwpożarowych. Potrzebna jest większa elastyczność w stosowaniu przepisów

Pogodzenie interesów konserwatorów, projektantów, inwestorów, rzeczoznawców i służby ochrony pożarowej stanowi jedno z największych wyzwań w zakresie ochrony przeciwpożarowej obiektów konserwatorskich. Pożary zabytków takich jak m.in. katedra Notre-Dame w Paryżu przyczyniają się do wprowadzania nowatorskich rozwiązań technicznych w zakresie ochrony przeciwpożarowej. W Polsce obowiązuje już konieczność instalacji systemów detekcji. Inwestorzy często jednak rezygnują z realizacji projektów dotyczących obiektów zabytkowych z uwagi na zmieniające się i coraz bardziej restrykcyjne przepisy czy też względy ekonomiczne.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.