Komunikaty PR

Agent ubezpieczeniowy – zawód na czas kryzysu?

2023-02-08  |  11:00
Biuro prasowe
  • W 2023 roku osoby ubezpieczające się będą poszukiwać oszczędności. Wzrośnie rola doradców, którzy dzięki technologii są w stanie porównywać ceny i zakresy polis, dobierając najkorzystniejsze warianty.
  • Już dziś blisko 25 proc. agentów zarabia zdecydowanie powyżej średniej krajowej.
  • Agenci coraz skuteczniej korzystają z technologii, bo tego oczekuje od nich 2/3 badanych konsumentów.

 

Polisy drożeją, porównywarki na topie

W 2022 roku poza komunikacyjnymi ubezpieczeniami OC, ceny polis systematycznie rosły.
W przypadku ubezpieczeń majątkowych w okresie styczeń-grudzień 2022 składki poszły w górę średnio o 19 proc., a autocasco podrożało o 7 proc. Odpowiednio dla polis na życie, było to ponad 6 proc. Z uwagi na wysoką inflację i wzrost kosztów likwidacji szkód, w tym roku należy spodziewać się kolejnych podwyżek. Prawdopodobnie podrożeje również OC komunikacyjne. Wszystko to w połączeniu ze spadającą siłą nabywczą może powodować, że kupujący ochronę będą zmuszeni szukać oszczędności. W efekcie wzrośnie znaczenie agentów i technologii, która pozwala dopasować najkorzystniejsze rozwiązania.

- Bardzo prawdopodobne poszukiwanie przez klientów oszczędności przy zawieraniu umów ubezpieczenia przełoży się na częstsze porównywanie ofert oraz pogłębioną analizę warunków. Stąd też kluczowe dla dystrybutorów stanie się umożliwienie ubezpieczającym szybkiego i łatwego dostępu do zakresów i cen samodzielnie lub przy wsparciu doradców. Jednocześnie warto zdawać sobie sprawę, że oszczędności mogą być rozumiane na wiele sposobów. W mojej ocenie duże znaczenie w tym aspekcie będzie miała także szybkość obsługi oraz trafny dobór polisy. Stąd duże znaczenie będą odgrywać kompetencje oraz posiadane rozwiązania technologiczne – mówi Marcin Dyliński, dyrektor Departamentu Marketingu i E-commerce w CUK Ubezpieczenia.

 

Zyski na czasie i portfelu

Znaczenie technologii w sprzedaży i obsłudze ubezpieczeń systematycznie wzrasta. Według badań przeprowadzonych przez firmę konsultingową Accenture blisko 2/3 z nich jest zadowolona, że procesy ubezpieczeniowe są wspierane przez nowoczesne technologie i sztuczną inteligencję. W efekcie coraz większego znaczenia nabierają rozwiązania „podążające za klientem”, umożliwiające poznanie jego potrzeb i zapewnienie dopasowanych produktów. W centrum uwagi branży są technologie mobilne.

- Trend „mobile first” jest wciąż numerem jeden, jeśli chodzi o preferencje zakupowe i użytkowe. Już teraz za pomocą aplikacji mobilnych można np. wezwać pomoc assistance, zgłosić szkodę czy sprawdzić OC sprawcy wypadku. Coraz popularniejsze staje się tzw. odnowienie „one click". Klient nie musi już szukać nowych ofert, czy dzwonić do agenta oraz pamiętać o terminie końca polisy. W aplikacji, z wyprzedzeniem pojawia się bowiem nowa propozycja ochrony, którą wystarczy zaakceptować i aktywować jednym przyciskiem klawiatury – podkreśla Marcin Dyliński z CUK Ubezpieczenia.

Rozwiązania technologiczne to wyjście naprzeciw nie tylko oczekiwaniom konsumentów. Stanowią one ponadto duże wsparcie dla osób działających w sieci sprzedażowej.

- Agenci działający w naszej sieci mają możliwość korzystania z siedmiu płaszczyzn aktywności komercyjnej połączonej w jeden model sprzedażowy. Pozwala to na wspieranie i automatyzację procesu ofertowego, zawierania, obsługi i wznawiania każdego rodzaju ubezpieczeń. Poza powyższymi funkcjami system zapewnia możliwość sprzedaży zdalnej, raportowania i analiz, jak i sprawnego zarządzania bazą CRM. W efekcie czas pracy ulega skróceniu o ok. 80 proc. w stosunku do tradycyjnego modelu czynności agencyjnych – zauważa Marcin Dyliński z CUK Ubezpieczenia.


Wiedza agentów w cenie

Połączenie rozwiązań technologicznych z merytoryczną wiedzą agentów powoduje, że ten zawód staje się atrakcyjny, zwłaszcza dla tych osób, które już wcześniej pracowały w branży usług finansowych, a teraz, ze względu na zawirowania ekonomiczne, poszukują nowych źródeł dochodu. Wg Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń mediana miesięcznego wynagrodzenia w branży ubezpieczeniowej wyniosła w 2022 roku 7 tys. zł brutto. W przypadku agentów przedział ten kształtował się od 3,8 do 6,1 tys. zł miesięcznie, niemniej 25 proc. zatrudnionych na tym stanowisku zarabiało znacznie więcej. Wysokość wynagrodzenia uzależniona jest m.in. od miejsca i stażu pracy, wykształcenia, ale również wielkości firmy. Nie ulega wątpliwości, że większa organizacja to możliwość wyższych zarobków, ale także rozwoju zawodowego i kompetencyjnego. Aby tak się stało, konieczne jest jednak legitymowanie się zdanym egzaminem państwowym.

- Obowiązkowe egzaminy dla przyszłych agentów przeprowadzamy zdalnie przy użyciu dedykowanej platformy informatycznej. W globalnym ujęciu czas egzaminowania skrócił się dzięki temu o ok. 50 procent, a cały proces trwa nie dłużej niż 2 tygodnie. Do chwili obecnej z tego rozwiązania skorzystało blisko 2000 osób. Warto podkreślić, że taka formuła to dla uczestników nie tylko możliwość szybszego zdobycia uprawnień, przystąpienia do egzaminu w miejscu zamieszkania, ale i oszczędność kosztów np. dojazdów – podsumowuje Marcin Dyliński z CUK Ubezpieczenia.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca 4-dniowy tydzień pracy sprawdza się za granicą Biuro prasowe
2024-07-17 | 15:20

4-dniowy tydzień pracy sprawdza się za granicą

Czekając na zapowiadane w Polsce skrócenie tygodniowego czasu pracy, warto przyjrzeć się doświadczeniu innych krajów. W dotychczasowych programach pilotażowych 4-dniowego
Praca Kondycja branży pracy tymczasowej – komentarz ekspercki
2024-07-08 | 01:00

Kondycja branży pracy tymczasowej – komentarz ekspercki

Grzegorz Boczoń, Prezes Zarządu w HR Quality Polska   Okres wakacyjny jest gorący nie tylko pod kątem temperatur, ale też pod względem ożywienia w branży pracy
Praca Jak firmy w Polsce podchodzą do kwestii zrównoważonego rozwoju? Ruszyły badania
2024-07-05 | 12:27

Jak firmy w Polsce podchodzą do kwestii zrównoważonego rozwoju? Ruszyły badania

6 lipca 2024 r. mija termin implementacji do polskiego porządku prawnego unijnej dyrektywy CSRD. Nakłada ona na największych przedsiębiorców obowiązek składania sprawozdań

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy czekają na doprecyzowanie przepisów dotyczących Małego ZUS-u Plus. W sądach toczy się ponad 600 spraw z ZUS-em

Oddziały Biura Rzecznika MŚP prowadzą już ponad 600 spraw dotyczących Małego ZUS-u Plus. Przedmiotem sporu z ZUS-em jest interpretacja, jak długo – dwa czy trzy lata – powinna trwać przerwa, po upływie której przedsiębiorca może ponownie skorzystać z niższych składek. Pod koniec czerwca Sąd Okręgowy w Gorzowie Wielkopolskim wydał pierwszy wyrok, w którym podzielił korzystną dla przedsiębiorców argumentację Rzecznika MŚP. – Nie stanowi on jeszcze o linii interpretacyjnej. Czekamy na wejście w życie ustawy deregulacyjnej, która ułatwi od stycznia przedsiębiorcom przechodzenie na Mały ZUS Plus – mówi Agnieszka Majewska, Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców.

Problemy społeczne

Awaria CrowdStrike’a miała podobne skutki jak potencjalny cyberatak. Uzależnienie od technologii to ryzyko wyłączenia całych gałęzi gospodarki

Ogromna awaria systemu Windows, wywołanego błędem w aktualizacji oprogramowania CrowdStrike, doprowadziła do globalnego paraliżu. Przestały działać systemy istotne z perspektywy codziennego życia milionów ludzi. Tylko w piątek odwołano kilka tysięcy lotów na całym świecie,  a w części regionów w USA nie działał numer alarmowy. – To pokazuje, że im bardziej jesteśmy uzależnieni od technologii, tym łatwiej wykluczyć wręcz całe gałęzie gospodarki, a podobne skutki mógłby mieć cyberatak – ocenia Krzysztof Izdebski z Fundacji im. Stefana Batorego. Jego zdaniem tego typu incydenty są nie do uniknięcia i trzeba się na nie lepiej przygotować.

Ochrona środowiska

Nowelizacja przepisów ma przyspieszyć rozwój farm wiatrowych. Do 2040 roku Polska może mieć zainstalowane w nich ponad 40 GW mocy

Jeszcze w tym kwartale ma zostać przyjęty przez rząd projekt zmian w ustawie o inwestycjach w zakresie elektrowni wiatrowych. Nowelizacja zmniejsza minimalną odległość turbin wiatrowych od zabudowań do 500 m. Polskie Stowarzyszenie Energetyki Wiatrowej ocenia, że zmiana odległości zwiększy potencjał energetyki wiatrowej do 2040 roku nawet dwukrotnie, do poziomu 41,1 GW. – Branża czeka też na przyspieszenie procedur, przede wszystkim procedury środowiskowej i całego procesu zmiany przeznaczenia gruntów – mówi Anna Kosińska, członkini zarządu Res Global Investment.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.