BAA Training wchodzi do Polski z programem szkoleniowym Pilot Runway
BAA Training, wiodący międzynarodowy dostawca szkoleń lotniczych i spółka zależna Avia Solutions Group, największego na świecie dostawcy usług ACMI (Aircraft, Crew, Maintenance, and Insurance), rozszerza swój program Pilot Runway na Polskę i Bułgarię. Jest to program szkoleniowy z gwarancją zatrudnienia, prowadzony we współpracy z firmami ACMI należącymi do Avia Solutions Group, takimi jak Avion Express czy AirExplore.
Branża lotnicza stoi przed poważnym wyzwaniem w związku z rosnącym zapotrzebowaniem na pilotów. Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych (IATA) szacuje, że w ciągu najbliższych dwóch dekad linie lotnicze będą potrzebowały zatrudnić od 500 do 600 tys. nowych pilotów. Regionalne linie lotnicze znajdują się w szczególnie trudnej sytuacji, gdyż coraz większa liczba pilotów przechodzi na wcześniejszą emeryturę. Program Pilot Runway, który został uruchomiony w kwietniu, ma na celu przeszkolenie do 200 nowych pilotów rocznie, stawiając czoła temu wyzwaniu dla całej branży.
– Studenci Pilot Runway będą realizować program Multi-Crew Pilot Licence (MPL), który zapewnia bogate doświadczenie w pilotowaniu samolotów Airbus lub Boeing. Po ukończeniu studiów studenci otrzymają uznawaną na całym świecie licencję pilota EASA, która jest ważna w Europie i poza nią. Będą mieli również zagwarantowaną pracę w jednej z największych linii lotniczych ACMI obsługiwanych przez Avia Solutions Group – powiedział Norbertas Akromas, dyrektor zarządzający projektu Pilot Runway. – Na pokrycie pozostałych kosztów studiów studentom zaoferowana zostanie pożyczka od konkretnych linii lotniczych z gwarancją uzyskania zatrudnienia po ich ukończeniu.
Studenci programu Pilot Runway będą szkolić się w szkołach BAA Training. BAA Training oferuje kompleksowe rozwiązania szkoleniowe dla pilotów, począwszy od kursów zintegrowanych Ab Initio po szkolenia na konkretny typ samolotu Type Rating, dostępne w wielu lokalizacjach, w tym w Hiszpanii, na Litwie, we Francji i w Wietnamie. Każdego roku organizacja przetwarza około 100 tys. godzin lotu na własnych symulatorach lotu i urządzeniach do szkolenia lotniczego oraz zapewnia uprawnienia Type Rating dla ponad 1200 pilotów, obsługując ponad 100 linii lotniczych i 300 klientów prywatnych. Firma inwestuje w najnowsze narzędzia i zasoby, aby być najlepszą szkołą pilotażu. Niedawno nabyła 48 samolotów Cessna 172 Skyhawks, dodając je do istniejącej floty pełnych symulatorów lotu i urządzeń do szkolenia lotniczego dla następujących typów samolotów: Airbus A320, Boeing 737 MAX, Boeing 737 NG, Boeing 737 CL i Boeing B747-400.
Pracodawco - nie bądź Grinchem!
Outsourcing procesowy w logistyce i produkcji w okresie przedświątecznych pików
Praca hybrydowa – jak przygotować firmę na nową erę zatrudnienia?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Budowa sieci szybkiej łączności dla polskiej energetyki wchodzi w kolejny etap. Czas usuwania awarii będzie krótszy
Spółka PGE Dystrybucja podpisała z firmą Ericsson umowę na dostawę blisko 600 systemów zasilania dla radiowych stacji bazowych i transmisyjnych węzłów agregacyjnych w ramach Programu LTE450. Jest to już ostatni kontrakt na dostawę kluczowych składników sprzętu telekomunikacyjnego sieci LTE450. Jego realizacja ma umożliwić budowę sieci o kluczowym znaczeniu dla sektora energetycznego, co przyspieszy jego cyfryzację.
Ochrona środowiska
Wzmocniona ochrona ponad 1,2 mln ha lasów. Część zostanie wyłączona z pozyskiwania drewna
Lasy Państwowe przedstawiły plan zwiększenia ochrony dla 17 proc. terenów leśnych, którymi zarządzają. To w sumie ponad 1,2 mln hektarów, z których 0,5 mln ha ma być całkowicie wyłączone z pozyskania drewna. Dodatkowa ochrona obejmie najcenniejsze przyrodniczo lasy w Polsce, w tym m.in. nadleśnictwa Puszczy Białowieskiej i najstarsze lasy w Polsce. Przedstawiciele LP podkreślają, że propozycja jest bezpieczna gospodarczo, ponieważ uwzględnia potrzeby przemysłu drzewnego i lokalnych mieszkańców.
Telekomunikacja
M. Wąsik: Potrzeba twardej reakcji UE na uszkodzenie kabli na Bałtyku. To element wojny hybrydowej
– Nie pohukiwanie w Parlamencie Europejskim, ale twarde sankcje, które Komisja powinna jak najszybciej zaproponować – mówi Maciej Wąsik, europoseł z PiS, zapytany o potrzebną reakcję państw Unii Europejskiej na uszkodzenie kabli biegnących na dnie Morza Bałtyckiego. Jak podkreśla, nikt nie ma wątpliwości, że to element wojny hybrydowej prowadzonej przez Rosję. Dlatego potrzebna jest jednolita i silna odpowiedź UE oraz większe wsparcie dla Ukrainy.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.