Benefit na czterech kółkach – nowoczesne rozwiązanie w HR
Zmiany we współczesnym rynku pracy skłaniają się nie tylko ku nowym sposobom zatrudniania oraz elastycznej pracy projektowej. Coraz większym zainteresowaniem cieszy się zatrudnienie na kontrakty B2B oraz freelancing. Do tej rosnącej w siłę grupy pracowników warto zwrócić się z benefitami, które odpowiadają ich potrzebom. Robi to firma ABC London Group, która w swojej ofercie posiada usługę wynajmu auta na abonament. To opcja, która w szczególny sposób może zaspokoić potrzeby pracowników kontraktowych.
Jeden etat, jedna umowa i jedno biuro – ten sposób funkcjonowania życia zawodowego powoli ustępuje coraz bardziej popularnemu modelowi pracy zadaniowej, elastycznej. Wśród pracowników można coraz częściej spotkać freelancerów oraz kontraktorów – zatrudnionych na umowę B2B.
Ta rosnąca w siłę grupa pracowników zazwyczaj nie jest uwzględniana w polityce benefitowej wielu firm. W perspektywie może to skutkować osłabieniem lojalności i spadkiem zaangażowania. Firma może też tracić na atrakcyjności w oczach potencjalnych kandydatów.
– Świadczenia pozapłacowe w nowoczesnych firmach powinny wspierać budowanie lojalności wszystkich pracowników. Poczucie bezpieczeństwa i komfort dostępu do szeregu przywilejów nie powinien być domeną tylko pracowników etatowych – w równym stopniu doceniajmy też obszar B2B. Każdy, niezależnie od formy zatrudnienia, chce czuć się częścią organizacji, w której pracuje – powiedział Artur Deninis, General Manager w ABC London Group Ltd.
Czego oczekują pracownicy?
W zależności od etapu życia, na którym jest pracownik, jego oczekiwania są inne i zależą od różnych czynników, jak na przykład posiadanie rodziny. Pracownicy coraz częściej zwracają uwagę na poczucie bezpieczeństwa oraz możliwości zatroszczenia się o swój dobrostan.
Jedną z takich potrzeb jest bycie mobilnym. W tym przypadku możliwość wynajmu samochodu jest idealnym rozwiązaniem. Dzięki platformie CarUneed, którą oferuje ABC LG, dostęp do takiego benefitu mogą mieć również osoby zatrudnione na umowę B2B.
ABC LG, spośród wielu wygodnych benefitów do wyboru, oferuje wyjątkową na rynku możliwość użytkowania zawsze nowego auta. Auto na abonament to usługa wynajmu samochodu na konkurencyjnych rynkowo warunkach, niedostępnych dla konsumentów spoza organizacji.
- Pracownicy cenią sobie wygodę i personalizowane doświadczenia. Możliwość cieszenia się zawsze nowym, doskonale wyposażonym autem to dla pracownika przyjemność, uczucie prestiżu i bezpieczeństwa. Dla pracodawcy taka motywacja jest źródłem większej lojalizacji i retencji pracowniczej – rezygnując z zatrudnienia, pracownik faktycznie traci możliwość wynajęcia auta na tak preferencyjnych warunkach – wyjaśnia Artur Deninis.
Auto na platformie CarUneed dostępne jest w atrakcyjnej cenie, do użytkowania na wyłączność, z pełnym ubezpieczeniem, serwisem i sezonową wymianą opon. Wszystkie usługi mieszczą się w ramach stałej abonamentowej opłaty. Przystąpienie do umowy nie wiąże się z wniesieniem wkładu własnego, a sam proces najmu jest prosty, przebiega online i bez udziału przedstawicieli HR.
Usługa „Auto na abonament” wchodzi w skład benefitów spod parasola ABC LG i jest dostępna na platformie CarUneed. W łatwej w obsłudze aplikacji Self-Benefit System, pracownicy i współpracownicy B2B mogą samodzielnie wybierać interesujące ich benefity i najważniejsze świadczenia: nie tylko samochód, ale również wsparcie psychologiczne, opiekę medyczną, sport i naukę języków obcych.
Tak dopasowana oferta benefitów spełnia potrzeby nie tylko pracowników, ale obejmuje również ich rodziny, zapewniając kompleksową opiekę.

Mercer Total Remuneration Survey (TRS) – kluczowe wnioski i obserwacje

Dyskusje o pokoleniu Z na rynku pracy, Women on boards i migracjach. Zakończyło się EFNI Wiosna w Warszawie

Zaskocz swoich pracowników: 500 zł na karcie Pluxee, które działa jak 560 zł!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy nowej umowy między Unią Europejską a Ukrainą na temat zasad handlu. Obecne przepisy wygasają 5 czerwca
5 czerwca wygasa ATM, czyli wprowadzona przed trzema laty i potem z modyfikacjami przedłużana umowa między UE a Ukrainą, liberalizująca zasady wwozu ukraińskich towarów na teren Wspólnoty. Strona ukraińska chciałaby jej przedłużenia, na razie jednak Unia zgodziła się jedynie na przedłużenie bezcłowego przywozu żelaza i stali. Największe obawy, zwłaszcza w Polsce, budzi kwestia produktów rolnych. Zdaniem europosłanki Konfederacji Anny Bryłki należałoby wrócić do obowiązującej przed 2022 rokiem umowy stowarzyszeniowej DCFTA, ponieważ Ukraina może dziś eksportować swoje towary drogą morską poprzez porty na Morzu Czarnym, a dzięki darmowemu dostępowi do unijnego rynku bogacą się jedynie potentaci rolni.
Ochrona środowiska
Nowe technologie pomagają szybciej i dokładniej sortować odpady. Wciąż nie wszystkie da się jednak przetworzyć

Do 2030 roku 55 proc. odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych powinno trafiać do przetworzenia. W ubiegłym roku było to ok. 27 proc. Nowe technologie w coraz większym stopniu ułatwiają sortowanie odpadów, ale nie pozwalają jeszcze na przetworzenie wszystkich ich rodzajów. To pierwsze wyzwanie związane z zamykaniem obiegu. Kolejnym jest zwiększanie zawartości materiałów pochodzących z recyklingu w produkowanych opakowaniach, czego wymagają unijne przepisy. Choć w tym obszarze widać w ostatnich latach znaczące postępy, nie brakuje wyzwań.
Handel
Rosyjskie surowce przestaną płynąć do UE. Spóźniony, ale ambitny i istotny plan ma być wdrożony do 2027 roku

– Kupowanie surowców energetycznych z Rosji jest jak kupowanie broni przeciwko Ukrainie – uważa europosłanka PO Mirosława Nykiel. Dlatego KE planuje do 2027 roku ograniczyć do zera import rosyjskich paliw. Joanna Scheuring-Wielgus ocenia, że taka decyzja powinna zapaść już dawno, ale lepiej późno niż wcale. Co więcej, państwa członkowskie powinny być w tych deklaracjach zjednoczone najbardziej, jak się da.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.