Komunikaty PR

Benefitowy zawrót głowy

2021-01-21  |  01:00
Biuro prasowe

Castorama Polska, najpopularniejsza sieć sklepów z artykułami budowlanymi i do wykończenia wnętrz w Polsce, jako jeden z największych pracodawców branży oraz organizacja o rozbudowanej ofercie benefitów, ma dość szczególne wymagana dotyczące funkcjonalności platformy benefitowej. Jak zorganizować system benefitów przy tak wyśrubowanych potrzebach opowiada Ewa Załęska-Werłaty, kierownik ds. wynagrodzeń i benefitów w Castorama Polska.

 

W większości dużych polskich firm świadczenia pozapłacowe są standardem. Nie tylko mają pozytywny wpływ na zaangażowanie pracowników, ale też są doskonałym wsparciem procesów rekrutacyjnych i programów retencyjnych, gdyż pomagają przyciągnąć do firmy i zatrzymać w niej najbardziej poszukiwanych ludzi. Wdrożenie nowoczesnej platformy kafeteryjnej jest więc kolejnym krokiem na drodze budowania dobrego doświadczenia pracownika i znaczącym elementem realizacji zobowiązania Castorama Dobry Pracodawca.

 

Co powinno wyróżniać platformę benefitową?

Kilkanaście tysięcy pracowników zatrudnionych w ponad osiemdziesięciu sklepach w przeszło sześćdziesięciu miastach w całym kraju – taka struktura zespołów to duże wyzwanie dla pracodawcy, który chce zapewnić jak najlepszy program benefitowy. Zadaniem Castoramy było wybranie takiej platformy, która będzie gwarantowała łatwy i przejrzysty dostęp do bardzo rozbudowanej oferty korzyści pozapłacowych,  jednocześnie zapewniający mobilny dostęp i pozwalający oszczędzić czas pracownika potrzebny do obsługi administracyjnej potrzebnej do korzystania z benefitów.

 

Castorama podjęła decyzję o podjęciu współpracy z Worksmile od początku 2021 roku. Wdrożenie poprzedziło kilka miesięcy wytężonej kooperacji obu zespołów oraz współpracy z poprzednim dostawcą, dzięki któremu przejście na nowe narzędzie jest bardzo płynne. Efektem współpracy z Worksmile jest nowoczesna platforma, która pozwala elektronicznie wnioskować o benefity oferowane przez pracodawcę oraz korzystać z bogatej oferty kafeterii. Wspiera pracodawcę w prezentowaniu pracownikom całego wachlarza dostępnych w firmie benefitów poprzez zgromadzenie w jednym miejscu wszystkich niezbędnych informacji i dokumentów. Może pełnić również funkcje platformy komunikacyjnej, przypominać o ważnych terminach związanych z benefitami, motywować do aktywności fizycznej i zachęcać do dzielenia się osiągnieciami sportowymi oraz badać zadowolenie pracowników z oferty benefitowej poprzez ankiety.

 

Przy wdrażaniu nowego rozwiązania najistotniejsze były dla nas cztery elementy.  Pierwszy to dostęp do platformy z dowolnego urządzenia, a więc również przez aplikację mobilną. Drugi – przejrzystość prezentacji benefitów oferowanych przez pracodawcę, szczególnie w przypadku ogromnego spektrum możliwości. Istotnym warunkiem była również łatwość skorzystania z nich, to znaczy umożliwienie wnioskowania online, a tam, gdzie ze względów prawnych jest to konieczne, automatyczne generowanie się dokumentu do wydrukowania i podpisania. Dzięki temu pracownik może szybko i w łatwy sposób dokonać wyboru i skorzystać z dowolnego benefitu a osoby akceptujące wnioski czy administrujące benefitami mogą działać w oparciu o spójne dane z jednego źródła. Ostatnim z elementów jest możliwość dalszego rozwoju platformy i digitalizacji kolejnych procesów – podkreśliła Ewa Załęska-Werłaty, kierownik ds. wynagrodzeń i benefitów w Castorama Polska.

 

Cieszymy się, że firmy o takiej renomie na rynku, jak Castorama, zaufała nam jako dostawcy rozwiązania, które nie tylko daje pracownikom pełną swobodę wyboru świadczeń, ale też wspomaga proces pełnej digitalizacji procesów HRowych, odpowiadając na realia nowoczesnego miejsca pracy – Szymon Pruszyński, Head of Growth, Worksmile

 

Co wybierają pracownicy?

Szeroki wachlarz propozycji pracodawcy może zawrócić w głowie. Wśród oferowanych możliwości są między innymi ubezpieczenia, pakiety medyczne, usługi i produkty w formie voucherów lub zniżek.

 

Szanujemy to i cieszymy się z tego, że nasi pracownicy są różni i mają różne potrzeby, dlatego już od kilku lat dajemy pracownikom wybór, dzięki któremu mogą realizować swoje indywidualne potrzeby w oparciu o nowoczesną platformę. Każdy pracownik, w zależności od progu dochodowego, otrzymuje określoną liczbę punktów i on sam decyduje, na co przeznacza punkty: dofinansowanie do wypoczynku, karty sportowe, zakupy bonów czy voucherów. Benefitem bardzo chętnie wybieranym przez naszych pracowników są dopłaty do wypoczynku, korzystają z tej możliwości niemal wszyscy nasi pracownicy. Dlatego naszym priorytetem było umożliwić wnioskowanie o dofinansowanie w maksymalnie prosty sposób. Oprócz tego platforma zapewnia pracownikom dostęp do setek wejściówek, biletów, voucherów, okazji i zniżek. Dbamy o to, żeby każdy mógł znaleźć coś dla siebie – podsumowała Ewa Załęska-Werłaty.

 

Zgodnie z raportem „Wellbeing, społeczności i benefity firmowe, czyli jak możesz wspierać employee experience, raport Worksmile i Great Digital, 2020” miejsca, w których pracownicy wydają środki przekazywane przez pracodawców zmieniają się wraz ze zmianą sytuacji. Bardzo popularne w poprzednich latach dofinansowanie udziału w zajęciach fitness lub ćwiczeniach na siłowniach, obecnie praktycznie nie jest wybierane. Za to coraz większym powodzeniem cieszą się zakupy w sklepach i supermarketach oraz zakupy dla domu.  Trochę inaczej ta sytuacja wygląda wśród pracowników Castorama. Chociaż sytuacja związana z pandemią miała zdecydowany wpływ na dostępność usług z zakresu sportu, to wciąż dużą popularnością cieszą się benefity związane z aktywnością fizyczną pozwalające zachować dobrą formę.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca Capital.com
2025-07-30 | 16:00

Capital.com z tytułem najlepszego pracodawcy 2025 r. w Wielkiej Brytanii, Bułgarii i Polsce

Capital.com, dynamicznie rozwijająca się firma na rynku fintech, otrzymała tytuł najlepszego pracodawcy 2025 r. (2025 Top Employer) w Wielkiej Brytanii, Bułgarii i Polsce.
Praca Spawacz, elektryk, księgowy czy specjalista DevOps i Cloud – kogo brakuje do pracy? Regiony i stawki
2025-07-29 | 05:00

Spawacz, elektryk, księgowy czy specjalista DevOps i Cloud – kogo brakuje do pracy? Regiony i stawki

Największym wyzwaniem rynku pracy w 2025 roku jest brak ludzi – nie technologii. Pracodawcy mierzą się z deficytem kompetencji i potrzebą elastyczności,
Praca Szkolenie – pełnomocnik oraz audytor wewnętrzny AS 9100: klucz do jakości w branży lotniczej
2025-07-08 | 06:00

Szkolenie – pełnomocnik oraz audytor wewnętrzny AS 9100: klucz do jakości w branży lotniczej

W dobie rosnących wymagań jakościowych w przemyśle lotniczym, szkolenie – pełnomocnik oraz audytor wewnętrzny AS 9100 staje się nie tylko atutem, ale wręcz

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Polityka

D. Joński: Nie wiemy, co zrobi Rosja za dwa–trzy lata. Według duńskiego wywiadu może zaatakować kraje nadbałtyckie i musimy być na to gotowi

Zdecydowana większość krajów unijnych wskazuje na potrzebę wzmocnienia zdolności obronnych Europy w obliczu coraz bardziej złożonego geopolitycznego tła. Wywiady zachodnich państw wskazują, że Rosja może rozpocząć konfrontację z NATO jeszcze przed 2030 rokiem. Biała księga w sprawie obronności europejskiej „Gotowość 2030” zakłada m.in. ochronę granic lądowych, powietrznych i morskich UE, a sztandarowym projektem ma być Tarcza Wschód. – W budzeniu Europy duże zasługi ma polska prezydencja – ocenia europoseł Dariusz Joński.

Transport

Duże magazyny energii przyspieszą rozwój transportu niskoemisyjnego w Europie. Przyszłością może być wodór służący jako paliwo i nośnik energii

Zmiany w europejskim transporcie przyspieszają. Trendem jest elektromobilność, zwłaszcza w ramach logistyki „ostatniej mili”. Jednocześnie jednak udział samochodów w pełni elektrycznych w polskich firmach spadł z 18 do 12 proc., co wpisuje się w szerszy europejski trend spowolnienia elektromobilności. Główne bariery to ograniczona liczba publicznych stacji ładowania, wysoka cena pojazdów i brak dostępu do odpowiedniej infrastruktury. – Potrzebne są odpowiednio duże magazyny taniej energii. Przyszłością przede wszystkim jest wodór – ocenia Andrzej Gemra z Renault Group.

Infrastruktura

W Polsce w obiektach zabytkowych wciąż brakuje nowoczesnych rozwiązań przeciwpożarowych. Potrzebna jest większa elastyczność w stosowaniu przepisów

Pogodzenie interesów konserwatorów, projektantów, inwestorów, rzeczoznawców i służby ochrony pożarowej stanowi jedno z największych wyzwań w zakresie ochrony przeciwpożarowej obiektów konserwatorskich. Pożary zabytków takich jak m.in. katedra Notre-Dame w Paryżu przyczyniają się do wprowadzania nowatorskich rozwiązań technicznych w zakresie ochrony przeciwpożarowej. W Polsce obowiązuje już konieczność instalacji systemów detekcji. Inwestorzy często jednak rezygnują z realizacji projektów dotyczących obiektów zabytkowych z uwagi na zmieniające się i coraz bardziej restrykcyjne przepisy czy też względy ekonomiczne.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.