Benefitowy zawrót głowy
Castorama Polska, najpopularniejsza sieć sklepów z artykułami budowlanymi i do wykończenia wnętrz w Polsce, jako jeden z największych pracodawców branży oraz organizacja o rozbudowanej ofercie benefitów, ma dość szczególne wymagana dotyczące funkcjonalności platformy benefitowej. Jak zorganizować system benefitów przy tak wyśrubowanych potrzebach opowiada Ewa Załęska-Werłaty, kierownik ds. wynagrodzeń i benefitów w Castorama Polska.
W większości dużych polskich firm świadczenia pozapłacowe są standardem. Nie tylko mają pozytywny wpływ na zaangażowanie pracowników, ale też są doskonałym wsparciem procesów rekrutacyjnych i programów retencyjnych, gdyż pomagają przyciągnąć do firmy i zatrzymać w niej najbardziej poszukiwanych ludzi. Wdrożenie nowoczesnej platformy kafeteryjnej jest więc kolejnym krokiem na drodze budowania dobrego doświadczenia pracownika i znaczącym elementem realizacji zobowiązania Castorama Dobry Pracodawca.
Co powinno wyróżniać platformę benefitową?
Kilkanaście tysięcy pracowników zatrudnionych w ponad osiemdziesięciu sklepach w przeszło sześćdziesięciu miastach w całym kraju – taka struktura zespołów to duże wyzwanie dla pracodawcy, który chce zapewnić jak najlepszy program benefitowy. Zadaniem Castoramy było wybranie takiej platformy, która będzie gwarantowała łatwy i przejrzysty dostęp do bardzo rozbudowanej oferty korzyści pozapłacowych, jednocześnie zapewniający mobilny dostęp i pozwalający oszczędzić czas pracownika potrzebny do obsługi administracyjnej potrzebnej do korzystania z benefitów.
Castorama podjęła decyzję o podjęciu współpracy z Worksmile od początku 2021 roku. Wdrożenie poprzedziło kilka miesięcy wytężonej kooperacji obu zespołów oraz współpracy z poprzednim dostawcą, dzięki któremu przejście na nowe narzędzie jest bardzo płynne. Efektem współpracy z Worksmile jest nowoczesna platforma, która pozwala elektronicznie wnioskować o benefity oferowane przez pracodawcę oraz korzystać z bogatej oferty kafeterii. Wspiera pracodawcę w prezentowaniu pracownikom całego wachlarza dostępnych w firmie benefitów poprzez zgromadzenie w jednym miejscu wszystkich niezbędnych informacji i dokumentów. Może pełnić również funkcje platformy komunikacyjnej, przypominać o ważnych terminach związanych z benefitami, motywować do aktywności fizycznej i zachęcać do dzielenia się osiągnieciami sportowymi oraz badać zadowolenie pracowników z oferty benefitowej poprzez ankiety.
– Przy wdrażaniu nowego rozwiązania najistotniejsze były dla nas cztery elementy. Pierwszy to dostęp do platformy z dowolnego urządzenia, a więc również przez aplikację mobilną. Drugi – przejrzystość prezentacji benefitów oferowanych przez pracodawcę, szczególnie w przypadku ogromnego spektrum możliwości. Istotnym warunkiem była również łatwość skorzystania z nich, to znaczy umożliwienie wnioskowania online, a tam, gdzie ze względów prawnych jest to konieczne, automatyczne generowanie się dokumentu do wydrukowania i podpisania. Dzięki temu pracownik może szybko i w łatwy sposób dokonać wyboru i skorzystać z dowolnego benefitu a osoby akceptujące wnioski czy administrujące benefitami mogą działać w oparciu o spójne dane z jednego źródła. Ostatnim z elementów jest możliwość dalszego rozwoju platformy i digitalizacji kolejnych procesów – podkreśliła Ewa Załęska-Werłaty, kierownik ds. wynagrodzeń i benefitów w Castorama Polska.
Cieszymy się, że firmy o takiej renomie na rynku, jak Castorama, zaufała nam jako dostawcy rozwiązania, które nie tylko daje pracownikom pełną swobodę wyboru świadczeń, ale też wspomaga proces pełnej digitalizacji procesów HRowych, odpowiadając na realia nowoczesnego miejsca pracy – Szymon Pruszyński, Head of Growth, Worksmile
Co wybierają pracownicy?
Szeroki wachlarz propozycji pracodawcy może zawrócić w głowie. Wśród oferowanych możliwości są między innymi ubezpieczenia, pakiety medyczne, usługi i produkty w formie voucherów lub zniżek.
– Szanujemy to i cieszymy się z tego, że nasi pracownicy są różni i mają różne potrzeby, dlatego już od kilku lat dajemy pracownikom wybór, dzięki któremu mogą realizować swoje indywidualne potrzeby w oparciu o nowoczesną platformę. Każdy pracownik, w zależności od progu dochodowego, otrzymuje określoną liczbę punktów i on sam decyduje, na co przeznacza punkty: dofinansowanie do wypoczynku, karty sportowe, zakupy bonów czy voucherów. Benefitem bardzo chętnie wybieranym przez naszych pracowników są dopłaty do wypoczynku, korzystają z tej możliwości niemal wszyscy nasi pracownicy. Dlatego naszym priorytetem było umożliwić wnioskowanie o dofinansowanie w maksymalnie prosty sposób. Oprócz tego platforma zapewnia pracownikom dostęp do setek wejściówek, biletów, voucherów, okazji i zniżek. Dbamy o to, żeby każdy mógł znaleźć coś dla siebie – podsumowała Ewa Załęska-Werłaty.
Zgodnie z raportem „Wellbeing, społeczności i benefity firmowe, czyli jak możesz wspierać employee experience, raport Worksmile i Great Digital, 2020” miejsca, w których pracownicy wydają środki przekazywane przez pracodawców zmieniają się wraz ze zmianą sytuacji. Bardzo popularne w poprzednich latach dofinansowanie udziału w zajęciach fitness lub ćwiczeniach na siłowniach, obecnie praktycznie nie jest wybierane. Za to coraz większym powodzeniem cieszą się zakupy w sklepach i supermarketach oraz zakupy dla domu. Trochę inaczej ta sytuacja wygląda wśród pracowników Castorama. Chociaż sytuacja związana z pandemią miała zdecydowany wpływ na dostępność usług z zakresu sportu, to wciąż dużą popularnością cieszą się benefity związane z aktywnością fizyczną pozwalające zachować dobrą formę.
Uchodźcy na rynku pracy
Jak zachować spokój w czasach kryzysu i niepewności?
Polacy chcą pracować na swoim, a firmom jest to na rękę. Analiza CVeasy.pl
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.