Komunikaty PR

Benefitowy zawrót głowy

2021-01-21  |  01:00
Biuro prasowe

Castorama Polska, najpopularniejsza sieć sklepów z artykułami budowlanymi i do wykończenia wnętrz w Polsce, jako jeden z największych pracodawców branży oraz organizacja o rozbudowanej ofercie benefitów, ma dość szczególne wymagana dotyczące funkcjonalności platformy benefitowej. Jak zorganizować system benefitów przy tak wyśrubowanych potrzebach opowiada Ewa Załęska-Werłaty, kierownik ds. wynagrodzeń i benefitów w Castorama Polska.

 

W większości dużych polskich firm świadczenia pozapłacowe są standardem. Nie tylko mają pozytywny wpływ na zaangażowanie pracowników, ale też są doskonałym wsparciem procesów rekrutacyjnych i programów retencyjnych, gdyż pomagają przyciągnąć do firmy i zatrzymać w niej najbardziej poszukiwanych ludzi. Wdrożenie nowoczesnej platformy kafeteryjnej jest więc kolejnym krokiem na drodze budowania dobrego doświadczenia pracownika i znaczącym elementem realizacji zobowiązania Castorama Dobry Pracodawca.

 

Co powinno wyróżniać platformę benefitową?

Kilkanaście tysięcy pracowników zatrudnionych w ponad osiemdziesięciu sklepach w przeszło sześćdziesięciu miastach w całym kraju – taka struktura zespołów to duże wyzwanie dla pracodawcy, który chce zapewnić jak najlepszy program benefitowy. Zadaniem Castoramy było wybranie takiej platformy, która będzie gwarantowała łatwy i przejrzysty dostęp do bardzo rozbudowanej oferty korzyści pozapłacowych,  jednocześnie zapewniający mobilny dostęp i pozwalający oszczędzić czas pracownika potrzebny do obsługi administracyjnej potrzebnej do korzystania z benefitów.

 

Castorama podjęła decyzję o podjęciu współpracy z Worksmile od początku 2021 roku. Wdrożenie poprzedziło kilka miesięcy wytężonej kooperacji obu zespołów oraz współpracy z poprzednim dostawcą, dzięki któremu przejście na nowe narzędzie jest bardzo płynne. Efektem współpracy z Worksmile jest nowoczesna platforma, która pozwala elektronicznie wnioskować o benefity oferowane przez pracodawcę oraz korzystać z bogatej oferty kafeterii. Wspiera pracodawcę w prezentowaniu pracownikom całego wachlarza dostępnych w firmie benefitów poprzez zgromadzenie w jednym miejscu wszystkich niezbędnych informacji i dokumentów. Może pełnić również funkcje platformy komunikacyjnej, przypominać o ważnych terminach związanych z benefitami, motywować do aktywności fizycznej i zachęcać do dzielenia się osiągnieciami sportowymi oraz badać zadowolenie pracowników z oferty benefitowej poprzez ankiety.

 

Przy wdrażaniu nowego rozwiązania najistotniejsze były dla nas cztery elementy.  Pierwszy to dostęp do platformy z dowolnego urządzenia, a więc również przez aplikację mobilną. Drugi – przejrzystość prezentacji benefitów oferowanych przez pracodawcę, szczególnie w przypadku ogromnego spektrum możliwości. Istotnym warunkiem była również łatwość skorzystania z nich, to znaczy umożliwienie wnioskowania online, a tam, gdzie ze względów prawnych jest to konieczne, automatyczne generowanie się dokumentu do wydrukowania i podpisania. Dzięki temu pracownik może szybko i w łatwy sposób dokonać wyboru i skorzystać z dowolnego benefitu a osoby akceptujące wnioski czy administrujące benefitami mogą działać w oparciu o spójne dane z jednego źródła. Ostatnim z elementów jest możliwość dalszego rozwoju platformy i digitalizacji kolejnych procesów – podkreśliła Ewa Załęska-Werłaty, kierownik ds. wynagrodzeń i benefitów w Castorama Polska.

 

Cieszymy się, że firmy o takiej renomie na rynku, jak Castorama, zaufała nam jako dostawcy rozwiązania, które nie tylko daje pracownikom pełną swobodę wyboru świadczeń, ale też wspomaga proces pełnej digitalizacji procesów HRowych, odpowiadając na realia nowoczesnego miejsca pracy – Szymon Pruszyński, Head of Growth, Worksmile

 

Co wybierają pracownicy?

Szeroki wachlarz propozycji pracodawcy może zawrócić w głowie. Wśród oferowanych możliwości są między innymi ubezpieczenia, pakiety medyczne, usługi i produkty w formie voucherów lub zniżek.

 

Szanujemy to i cieszymy się z tego, że nasi pracownicy są różni i mają różne potrzeby, dlatego już od kilku lat dajemy pracownikom wybór, dzięki któremu mogą realizować swoje indywidualne potrzeby w oparciu o nowoczesną platformę. Każdy pracownik, w zależności od progu dochodowego, otrzymuje określoną liczbę punktów i on sam decyduje, na co przeznacza punkty: dofinansowanie do wypoczynku, karty sportowe, zakupy bonów czy voucherów. Benefitem bardzo chętnie wybieranym przez naszych pracowników są dopłaty do wypoczynku, korzystają z tej możliwości niemal wszyscy nasi pracownicy. Dlatego naszym priorytetem było umożliwić wnioskowanie o dofinansowanie w maksymalnie prosty sposób. Oprócz tego platforma zapewnia pracownikom dostęp do setek wejściówek, biletów, voucherów, okazji i zniżek. Dbamy o to, żeby każdy mógł znaleźć coś dla siebie – podsumowała Ewa Załęska-Werłaty.

 

Zgodnie z raportem „Wellbeing, społeczności i benefity firmowe, czyli jak możesz wspierać employee experience, raport Worksmile i Great Digital, 2020” miejsca, w których pracownicy wydają środki przekazywane przez pracodawców zmieniają się wraz ze zmianą sytuacji. Bardzo popularne w poprzednich latach dofinansowanie udziału w zajęciach fitness lub ćwiczeniach na siłowniach, obecnie praktycznie nie jest wybierane. Za to coraz większym powodzeniem cieszą się zakupy w sklepach i supermarketach oraz zakupy dla domu.  Trochę inaczej ta sytuacja wygląda wśród pracowników Castorama. Chociaż sytuacja związana z pandemią miała zdecydowany wpływ na dostępność usług z zakresu sportu, to wciąż dużą popularnością cieszą się benefity związane z aktywnością fizyczną pozwalające zachować dobrą formę.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca Dyskusje o pokoleniu Z na rynku pracy, Women on boards i migracjach. Zakończyło się EFNI Wiosna w Warszawie Biuro prasowe
2025-04-17 | 13:00

Dyskusje o pokoleniu Z na rynku pracy, Women on boards i migracjach. Zakończyło się EFNI Wiosna w Warszawie

Debatą byłych ministrów pracy zakończyło się premierowe EFNI Wiosna zorganizowane przez Konfederację Lewiatan pod hasłem „Przyszłość pracy, praca przyszłości”.
Praca Zaskocz swoich pracowników: 500 zł na karcie Pluxee, które działa jak 560 zł!
2025-04-10 | 17:00

Zaskocz swoich pracowników: 500 zł na karcie Pluxee, które działa jak 560 zł!

1/3 firm w Polsce przekazuje benefity pozapłacowe  dla pracowników na Wielkanoc. Jest a to druga najbardziej popularna okazja w roku (po świętach Bożego Narodzenia)
Praca Dzień Przyjemności w Pracy – Pluxee Polska kontynuuje świętowanie codzienności
2025-03-27 | 09:00

Dzień Przyjemności w Pracy – Pluxee Polska kontynuuje świętowanie codzienności

Pluxee Polska po raz drugi organizuje Dzień Przyjemności w Pracy, tym samym wpisując go na stałe do kalendarza HR. Dlaczego? Ponieważ zaangażowanie polskich pracowników jest

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.