Budżet Mobilności – nowe rozwiązanie FREE NOW dla firm
FREE NOW
Warszawa
01-205 Warszawa
press|free-now.com| |press|free-now.com
+48 530 121 652
www.free-now.com/pl
Wielu pracowników wyraża chęć dojeżdżania do pracy e-hulajnogą lub samochodem na minuty - tendencja ta nasiliła się zwłaszcza w okresie pandemii. W odpowiedzi na te potrzeby FREE NOW for Business rozszerza swoje portfolio produktów o usługę Budżetu Mobilności dla firm. Pracownicy będą mogli skorzystać z miesięcznego budżetu, który przeznaczą na wszelkie środki transportu dostępne w aplikacji FREE NOW w ich mieście - czyli nie tylko na taksówki, ale także e-hulajnogi, e-skutery, czy też samochody na minuty.
Usługa Budżetu Mobilności FREE NOW zostanie wprowadzona najpierw pilotażowo w Niemczech, a następnie rozszerzona na kolejne kraje. Do końca tego roku FREE NOW planuje udostępnić to rozwiązanie także dla pracowników biurowych w Polsce.
Elastyczna mobilność
FREE NOW przeprowadziło wspólnie z Instytutem badań opinii Civey ankietę wśród pracowników biurowych, z której wynika, że większość (51%) pracowników chce elastycznych rozwiązań, które pomogą im przemieszczać się po mieście. Trwająca pandemia koronawirusa i związane z nią zmiany, takie jak praca zdalna oraz osłabiona frekwencja w biurach, wzmacniają ten trend. Budżet Mobilności, który łączy kilka form transportu, takich jak transport publiczny, mikromobilność i pojazdy służbowe, odpowiada na to zapotrzebowanie.
Przewaga w walce o młode talenty
Jeśli chodzi o rodzaje świadczeń, które pracownicy uważają za ważne lub bardzo ważne w miejscu pracy, mobilność (71%) utrzymuje się w czołówce, zajmując miejsce tuż za świadczeniami zdrowotnymi (77%) czy szkoleniami i dalszą edukacją (84%)[1].
Firmy mogą wyróżnić się na tle konkurencji, jeśli w walce o młodszą kadrę pracowników postawią na elastyczne modele, które łączą codzienną i zawodową mobilność. Budżet Mobilny to zatem nie tylko wygoda dla pracowników, ale też benefit jakim firmy będą mogły przyciągnąć nowe talenty. We FREE NOW wprowadzamy takie rozwiązanie także po to, aby promować myślenie o transporcie w sposób multimodalny i zrównoważony, czyli z wykorzystaniem różnych opcji współdzielonego transportu. Aplikacja FREE NOW już teraz oferuje różne opcje przemieszczania się. W Polsce zintegrowaliśmy w naszej aplikacji hulajnogi TIER, ale planujemy też kolejne partnerstwa z zewnętrznymi usługodawcami. - mówi Krzysztof Urban, dyrektor zarządzający FREE NOW w Polsce.
Kristen Herde, dyrektor zarządzająca agencji rekrutacyjnej yeaHR, potwierdza, że mobilność staje się istotnym benefitem dla pracowników, zwłaszcza od czasów pandemii: Mobilność powraca – tylko w zmienionej postaci. Jesienią nastąpi boom i wzrośnie zapotrzebowanie na wykwalifikowanych pracowników. Firmy muszą zawalczyć o wysokie pozycje, aby ich przyciągnąć. Muszą dysponować rozwiązaniami cyfrowymi, mieć dobrze ugruntowaną strategię zrównoważonego rozwoju, organizować pracę zgodnie z nowym trybem pracy zdalnej i wspierać w tym swoich pracowników. Budżet Mobilności FREE NOW wpisuje się więc w obecne megatrendy na rynku pracy.
[1] Dostęp: https://www.fleeteurope.com/en/smart-mobility/europe/features/mobility-benefit-must-express-corporate-values?a=FJA05&t%5B0%5D=Smart%20Mobility%20Conference&curl=1
BCC: Rewolucji w kodeksie pracy nie będzie
Kariera kobiet w IT, czyli ciągła walka ze stereotypami
5 trendów, które zdominują polski rynek pracy w 2025 roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.