Certyfikat Great Place to Work po raz czwarty dla GLS Poland
PR Expert
Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl
Blisko tysiąc pracowników wysoko oceniło pracę w GLS Poland. Największymi plusami są: równe traktowanie, szacunek do zespołu i przyjazna atmosfera. GLS Poland po raz czwarty zdobywa certyfikat Great Place to Work, który określa poziom zadowolenia pracowników.
952 osoby, czyli 80 proc. zespołu GLS Poland, wzięło udział w anonimowej ankiecie Great Place to Work i pozytywnie oceniło swojego pracodawcę w kategoriach szacunku, uczciwości, wiarygodności i koleżeństwa. Te noty pozwoliły GLS po raz czwarty uzyskać renomowany certyfikat Great Place to Work, który otrzymują firmy z najlepiej funkcjonującą kulturą organizacji miejsca pracy. W 2022 roku dla twierdzenia „Biorąc wszystko pod uwagę, uważam, że ta firma jest świetnym miejscem pracy” GLS uzyskał 75 proc. pozytywnych odpowiedzi.
- Przyznany nam po raz kolejny certyfikat jeszcze bardziej motywuje nas do dbania o pracowników i stwarzania im komfortowych warunków do pracy oraz rozwoju. Opinie zespołu są dla nas niezmiernie istotnie, bo to właśnie ci ludzie stanowią serce naszej firmy. Bez nich działalność GLS byłaby po prostu niemożliwa – mówi Anna Franke, HR manager GLS Poland.
- W tym roku szczególnie cieszy nas to, że – po raz pierwszy – znaleźliśmy się na liście Top 14 najlepiej ocenianych miejsc pracy w Polsce. To powód do dumy i potwierdzenie słuszności kierunku, w jakim idziemy jako pracodawca. To także zachęta do dalszych działań umacniających poczucie zadowolenia i zaangażowania zespołu GLS – dodaje.
Za co doceniają GLS?
Szacunek i uczciwość – w tych kategoriach GLS zdobył najwyższe noty w badaniu. Pracownicy firmy zwrócili uwagę przede wszystkim na równe traktowanie – bez względu na wiek, pochodzenie, płeć czy orientację seksualną. Tu poziom zadowolenia kształtuje się na poziomie od 86 do 91 proc. Bardzo wysoko oceniono także bezpieczne warunki pracy (91 proc.) i możliwość wzięcia przez pracowników dnia wolnego, gdy tego naprawdę potrzebują (również 91 proc.).
Ważną kwestią było podejście kadry menadżerskiej do pracowników. Zespół GLS uważa, że kierownictwo prowadzi firmę w sposób etyczny (84 proc.), a menadżerowie pozwalają pracownikom na swobodę działania i nie patrzą im całym czas na ręce (84 proc.).
- Stawiamy na kulturę organizacji i dobre porozumienie na wszystkich szczeblach. Zaufanie, szacunek do pracy innych osób, a także koleżeńska atmosfera sprawiają, że menadżerowie ufają swoim zespołom i pozwalają im swobodnie działać – podkreśla Anna Franke.
To podejście potwierdzają wyniki ankiety, w której bardzo dobrze ocenione zostały takie aspekty jak zrozumienie menadżerów dla ewentualnych błędów popełnianych przy ważnych zadaniach, zapewnienie wszystkich sprzętów i środków potrzebnych do wykonywania pracy czy równe traktowanie bez względu na zajmowane stanowisko.
Wysokie noty, podobnie jak w ostatnich latach, GLS otrzymał za koleżeńską atmosferę. Doceniono serdeczne przyjęcie nowych pracowników (89 proc.), a także dobrą adaptację na nowym stanowisku podczas transferów wewnątrz firmy (84 proc.). Pracownicy cenią sobie również fakt, że w GLS panuje przyjazna atmosfera (83 proc.), a wszyscy pracują dla jednej sprawy (80 proc.). Atutem dla zespołu (84 proc.) są także dobre warunki, które pozwalają pogodzić pracę z obowiązkami rodzica lub opiekuna.
Certyfikat Great Place to Work to najbardziej rozpoznawalne wyróżnienie dla pracodawców, do którego aspirują firmy i jedyne oparte w całości na tym, co pracownicy mówią o swoich doświadczeniach w miejscu pracy. Certyfikacja jest uznawana na całym świecie i co roku ubiega się o nią ponad 10 tys. firm w 60 krajach.
Tegoroczne wyróżnienie Great Place to Work jest już czwartym na koncie GLS i kolejnym, które ta firma zdobyła w ostatnim czasie. Pod koniec 2022 roku GLS, w badaniu Operatora Logistycznego Roku, otrzymał tytuł Lidera Logistyki w kategorii Cyfrowe narzędzia komunikacji. Jury doceniło wysoki poziom informatyzacji i integracji systemów firmy i uznało je za najlepsze w branży logistycznej.
O Grupie GLS
Grupa GLS jest jednym z największych niezależnych dostawców usług kurierskich w Europie, z rozwiniętą aktywną obecnością w prawie wszystkich krajach kontynentu. W ramach sieci spółek zależnych, działa również w Kanadzie i na Zachodnim Wybrzeżu USA. Każdego dnia pozwala to GLS sprawnie dostarczać klientom i społecznościom miliony paczek i związanych z nimi historii. Swoją siecią GLS zarządza proaktywnie – rynki, na których działa, łączy w sposób elastyczny i zwinny, reagując na ich szybkie zmiany i dynamikę. Firma jest dumna z tego, że zapewnia swoim klientom wysokiej jakości usługi w ponad 40 krajach. Sieć GLS składa się z ponad 120 centrów dystrybucyjnych, ponad 1,6 tys. filii, 37 tys. pojazdów odpowiadających za ostatni etap dostawy i 4,5 tys. samochodów liniowych. Gwarantuje to doskonałą elastyczność i zwiększony zasięg działania. W latach 2021/22 Grupa GLS wygenerowała rekordowe przychody w wysokości 5 miliardów euro, dostarczając 870 milionów paczek na wszystkich obsługiwanych rynkach. Więcej informacji na stronie gls-group.com.

Dyskusje o pokoleniu Z na rynku pracy, Women on boards i migracjach. Zakończyło się EFNI Wiosna w Warszawie

Zaskocz swoich pracowników: 500 zł na karcie Pluxee, które działa jak 560 zł!

Dzień Przyjemności w Pracy – Pluxee Polska kontynuuje świętowanie codzienności
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kwestie bezpieczeństwa priorytetem UE. Polska prezydencja ma w tym swój udział
– Polska prezydencja skierowała oczy Europy na obronność – przekonuje Magdalena Sobkowiak-Czarnecka z KPRM. Większość europejskich państw jest zgodna, że najważniejszą kwestią jest obecnie finansowanie bezpieczeństwa i obronności. Jednym z priorytetów białej księgi w sprawie obronności europejskiej będzie Tarcza Wschód, która obejmuje umocnienia wzdłuż wschodniej i północnej granicy Polski.
Problemy społeczne
Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników

Dotychczasowe modele organizacji pracy w firmach nie zawsze odpowiadają na wyzwania przyszłości. Ostatnie lata zmieniły zasady gry na rynku pracy i teraz elastyczność liczy się na nim bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Elastyczny model pracy staje się jednym z bardziej oczekiwanych benefitów, a dla firm jest to sposób na przyciągnięcie talentów. Kolejnym jest wykorzystanie innowacyjnych narzędzi technologicznych. To jednak wymaga zarówno od pracowników, jak i od pracodawców zaangażowania w ciągłe podnoszenie kompetencji.
Motoryzacja
Pożary pojazdów elektrycznych są rzadsze niż spalinowych. W powszechnym przekonaniu jest odwrotnie, bo brakuje edukacji

Trzydzieści pożarów aut elektrycznych i niemal 9,5 tys. pożarów aut spalinowych – to statystyki za ubiegły rok. Jak podkreślają eksperci, statystycznie pojazdy elektryczne płoną rzadziej niż spalinowe. W przeliczeniu na tysiąc zarejestrowanych pojazdów wskaźnik pożarów w przypadku elektryków wynosi 0,372, a w przypadku aut spalinowych 0,424. Specjaliści są zgodni co do tego, że w powszechnym obiegu brakuje rzetelnej wiedzy na temat samochodów elektrycznych i ich bezpieczeństwa pożarowego.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.