Komunikaty PR

Certyfikat Great Place to Work po raz czwarty dla GLS Poland

2023-02-13  |  17:00
Biuro prasowe
Kontakt
Adriana Kondratowicz
PR Expert

Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl

Blisko tysiąc pracowników wysoko oceniło pracę w GLS Poland. Największymi plusami są: równe traktowanie, szacunek do zespołu i przyjazna atmosfera. GLS Poland po raz czwarty zdobywa certyfikat Great Place to Work, który określa poziom zadowolenia pracowników.

 

952 osoby, czyli 80 proc. zespołu GLS Poland, wzięło udział w anonimowej ankiecie Great Place to Work i pozytywnie oceniło swojego pracodawcę w kategoriach szacunku, uczciwości, wiarygodności i koleżeństwa. Te noty pozwoliły GLS po raz czwarty uzyskać renomowany certyfikat Great Place to Work, który otrzymują firmy z najlepiej funkcjonującą kulturą organizacji miejsca pracy. W 2022 roku dla twierdzenia „Biorąc wszystko pod uwagę, uważam, że ta firma jest świetnym miejscem pracy” GLS uzyskał 75 proc. pozytywnych odpowiedzi.

- Przyznany nam po raz kolejny certyfikat jeszcze bardziej motywuje nas do dbania o pracowników i stwarzania im komfortowych warunków do pracy oraz rozwoju. Opinie zespołu są dla nas niezmiernie istotnie, bo to właśnie ci ludzie stanowią serce naszej firmy. Bez nich działalność GLS byłaby po prostu niemożliwa – mówi Anna Franke, HR manager GLS Poland.
- W tym roku szczególnie cieszy nas to, że  po raz pierwszy znaleźliśmy  się na liście Top 14 najlepiej ocenianych miejsc pracy w Polsce. To powód do dumy i potwierdzenie słuszności kierunku, w jakim idziemy jako pracodawca. To także zachęta do dalszych działań umacniających poczucie zadowolenia i zaangażowania zespołu GLS – dodaje.

 

Za co doceniają GLS?

Szacunek i uczciwość – w tych kategoriach GLS zdobył najwyższe noty w badaniu. Pracownicy firmy zwrócili uwagę przede wszystkim na równe traktowanie – bez względu na wiek, pochodzenie, płeć czy orientację seksualną. Tu poziom zadowolenia kształtuje się na poziomie od 86 do 91 proc. Bardzo wysoko oceniono także bezpieczne warunki pracy (91 proc.) i możliwość wzięcia przez pracowników dnia wolnego, gdy tego naprawdę potrzebują (również 91 proc.).

Ważną kwestią było podejście kadry menadżerskiej do pracowników. Zespół GLS uważa, że kierownictwo prowadzi firmę w sposób etyczny (84 proc.), a menadżerowie pozwalają pracownikom na swobodę działania i nie patrzą im całym czas na ręce (84 proc.).

- Stawiamy na kulturę organizacji i dobre porozumienie na wszystkich szczeblach. Zaufanie, szacunek do pracy innych osób, a także koleżeńska atmosfera sprawiają, że menadżerowie ufają swoim zespołom i pozwalają im swobodnie działać – podkreśla Anna Franke.

To podejście potwierdzają wyniki ankiety, w której bardzo dobrze ocenione zostały takie aspekty jak zrozumienie menadżerów dla ewentualnych błędów popełnianych przy ważnych zadaniach, zapewnienie wszystkich sprzętów i środków potrzebnych do wykonywania pracy czy równe traktowanie bez względu na zajmowane stanowisko.

Wysokie noty, podobnie jak w ostatnich latach, GLS otrzymał za koleżeńską atmosferę. Doceniono serdeczne przyjęcie nowych pracowników (89 proc.), a także dobrą adaptację na nowym stanowisku podczas transferów wewnątrz firmy (84 proc.). Pracownicy cenią sobie również fakt, że w GLS panuje przyjazna atmosfera (83 proc.), a wszyscy pracują dla jednej sprawy (80 proc.). Atutem dla zespołu (84 proc.) są także dobre warunki, które pozwalają pogodzić pracę z obowiązkami rodzica lub opiekuna.

 

Certyfikat Great Place to Work to najbardziej rozpoznawalne wyróżnienie dla pracodawców, do którego aspirują firmy i jedyne oparte w całości na tym, co pracownicy mówią o swoich doświadczeniach w miejscu pracy. Certyfikacja jest uznawana na całym świecie i co roku ubiega się o nią ponad 10 tys. firm w 60 krajach.

Tegoroczne wyróżnienie Great Place to Work jest już czwartym na koncie GLS i kolejnym, które ta firma zdobyła w ostatnim czasie. Pod koniec 2022 roku GLS, w badaniu Operatora Logistycznego Roku, otrzymał tytuł Lidera Logistyki w kategorii Cyfrowe narzędzia komunikacji. Jury doceniło wysoki poziom informatyzacji i integracji systemów firmy i uznało je za najlepsze w branży logistycznej.


O Grupie GLS

 

Grupa GLS jest jednym z największych niezależnych dostawców usług kurierskich w Europie, z rozwiniętą aktywną obecnością w prawie wszystkich krajach kontynentu. W ramach sieci spółek zależnych, działa również w Kanadzie i na Zachodnim Wybrzeżu USA. Każdego dnia pozwala to GLS sprawnie dostarczać klientom i społecznościom miliony paczek i związanych z nimi historii. Swoją siecią GLS zarządza proaktywnie – rynki, na których działa, łączy w sposób elastyczny i zwinny, reagując na ich szybkie zmiany i dynamikę. Firma jest dumna z tego, że zapewnia swoim klientom wysokiej jakości usługi w ponad 40 krajach. Sieć GLS składa się z ponad 120 centrów dystrybucyjnych, ponad 1,6 tys. filii, 37 tys. pojazdów odpowiadających za ostatni etap dostawy i 4,5 tys. samochodów liniowych. Gwarantuje to doskonałą elastyczność i zwiększony zasięg działania. W latach 2021/22 Grupa GLS wygenerowała rekordowe przychody w wysokości 5 miliardów euro, dostarczając 870 milionów paczek na wszystkich obsługiwanych rynkach. Więcej informacji na stronie gls-group.com.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PR Expert
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca Capital.com
2025-07-30 | 16:00

Capital.com z tytułem najlepszego pracodawcy 2025 r. w Wielkiej Brytanii, Bułgarii i Polsce

Capital.com, dynamicznie rozwijająca się firma na rynku fintech, otrzymała tytuł najlepszego pracodawcy 2025 r. (2025 Top Employer) w Wielkiej Brytanii, Bułgarii i Polsce.
Praca Spawacz, elektryk, księgowy czy specjalista DevOps i Cloud – kogo brakuje do pracy? Regiony i stawki
2025-07-29 | 05:00

Spawacz, elektryk, księgowy czy specjalista DevOps i Cloud – kogo brakuje do pracy? Regiony i stawki

Największym wyzwaniem rynku pracy w 2025 roku jest brak ludzi – nie technologii. Pracodawcy mierzą się z deficytem kompetencji i potrzebą elastyczności,
Praca Szkolenie – pełnomocnik oraz audytor wewnętrzny AS 9100: klucz do jakości w branży lotniczej
2025-07-08 | 06:00

Szkolenie – pełnomocnik oraz audytor wewnętrzny AS 9100: klucz do jakości w branży lotniczej

W dobie rosnących wymagań jakościowych w przemyśle lotniczym, szkolenie – pełnomocnik oraz audytor wewnętrzny AS 9100 staje się nie tylko atutem, ale wręcz

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Polityka

D. Joński: Nie wiemy, co zrobi Rosja za dwa–trzy lata. Według duńskiego wywiadu może zaatakować kraje nadbałtyckie i musimy być na to gotowi

Zdecydowana większość krajów unijnych wskazuje na potrzebę wzmocnienia zdolności obronnych Europy w obliczu coraz bardziej złożonego geopolitycznego tła. Wywiady zachodnich państw wskazują, że Rosja może rozpocząć konfrontację z NATO jeszcze przed 2030 rokiem. Biała księga w sprawie obronności europejskiej „Gotowość 2030” zakłada m.in. ochronę granic lądowych, powietrznych i morskich UE, a sztandarowym projektem ma być Tarcza Wschód. – W budzeniu Europy duże zasługi ma polska prezydencja – ocenia europoseł Dariusz Joński.

Transport

Duże magazyny energii przyspieszą rozwój transportu niskoemisyjnego w Europie. Przyszłością może być wodór służący jako paliwo i nośnik energii

Zmiany w europejskim transporcie przyspieszają. Trendem jest elektromobilność, zwłaszcza w ramach logistyki „ostatniej mili”. Jednocześnie jednak udział samochodów w pełni elektrycznych w polskich firmach spadł z 18 do 12 proc., co wpisuje się w szerszy europejski trend spowolnienia elektromobilności. Główne bariery to ograniczona liczba publicznych stacji ładowania, wysoka cena pojazdów i brak dostępu do odpowiedniej infrastruktury. – Potrzebne są odpowiednio duże magazyny taniej energii. Przyszłością przede wszystkim jest wodór – ocenia Andrzej Gemra z Renault Group.

Infrastruktura

W Polsce w obiektach zabytkowych wciąż brakuje nowoczesnych rozwiązań przeciwpożarowych. Potrzebna jest większa elastyczność w stosowaniu przepisów

Pogodzenie interesów konserwatorów, projektantów, inwestorów, rzeczoznawców i służby ochrony pożarowej stanowi jedno z największych wyzwań w zakresie ochrony przeciwpożarowej obiektów konserwatorskich. Pożary zabytków takich jak m.in. katedra Notre-Dame w Paryżu przyczyniają się do wprowadzania nowatorskich rozwiązań technicznych w zakresie ochrony przeciwpożarowej. W Polsce obowiązuje już konieczność instalacji systemów detekcji. Inwestorzy często jednak rezygnują z realizacji projektów dotyczących obiektów zabytkowych z uwagi na zmieniające się i coraz bardziej restrykcyjne przepisy czy też względy ekonomiczne.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.