Komunikaty PR

Duża zmiana w benefitach dla pracowników. Z powodu pandemii

2021-12-16  |  13:30
Biuro prasowe
Kontakt
Adriana Kondratowicz
PR Expert

Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl

Zamiast owocowych czwartków – spotkania online z psychologiem, zamiast zajęć jogi – webinary z redukcji stresu. Pandemia przewartościowała koncepcję pracowniczego wellbeingu i wyznaczyła firmom nowy kierunek w podejściu do benefitów.

Firmy muszą zapomnieć o owocowych czwartkach i skupić się na wellbeingu mentalnym swoich pracowników. Jak wynika z raportu Wellbeing Institute „Najlepsze praktyki pro-wellbeingowe pracodawców w Polsce w czasach pandemii i nie tylko…” to właśnie zdrowie mentalne jest obecnie priorytetem firm. Zwłaszcza, że o takie wsparcie proszą swoich pracodawców sami pracownicy.

Izolacja, niepewność jutra, strach przed nieznanym – to wszystko spowodowało, że pracownicy sami zaczęli prosić o wsparcie. Firmy dostrzegły tę potrzebę i położyły nacisk na zdrowie, w tym przede wszystkim na zdrowie psychiczne pracowników. Pracodawcy organizują warsztaty, szkolenia i webinary dotyczące wsparcia psychologicznego, dbania o dobrostan, budowania odporności psychicznej, redukcji stresu czy technik uważności. Wiele firm zdecydowało się również na podpisanie umów z psychologami, którzy są dostępni online dla pracowników – mówi Agnieszka Czerkawska z Wellbeing Institute zajmującego się podnoszeniem poziomu wellbeingu ludzi i organizacji. Dodaje, że webinary i warsztaty z psychologami, psychiatrami czy coachami cieszyły się największym zainteresowaniem.

Priorytetem jest zdrowie mentalne i dobre samopoczucie pracowników

Troska o mentalny wellbeing wpisała się już na stałe w strategie pracownicze wielu firm. Po godzinach warsztatów z organizacji pracy i tematyki mindfulness przyszedł czas na warsztaty z wypalenia zawodowego. – Format zajęć, na których zwraca się szczególną uwagę na dobrostan psychiczny pracowników, sprawdził się podczas pandemii i firmy to zauważyły. Obecnie organizacje kontynuują taką formę, mierząc się z kolejnymi wyzwaniami – podkreśla Agnieszka Czerkawska. Specjalistka z Wellbeing Institute zaznacza również, że format online warsztatów i zajęć będzie towarzyszył pracownikom przez długie lata – przede wszystkim ze względów sanitarnych, ale również i praktycznych. – Przed pandemią firmy oferowały np. stacjonarne warsztaty z jogi. Dziś większość zajęć odbywa się online – zarówno zajęcia sportowe, jak i szkolenia. Dla pracowników to zaleta, gdyż mogą w dowolnym czasie i miejscu wziąć udział w webinarze czy też odtworzyć sobie dane nagranie – podkreśla Agnieszka Czerkawska.

Praca hybrydowa staje się standardem

Praca zdalna lub forma hybrydowa przed rokiem 2020 dla wielu organizacji była koncepcją nie do przyjęcia. Firmy zmuszone sytuacją pandemiczną musiały przejść na tryb zdalny. – To była ważna lekcja zaufania. Organizacje, a zwłaszcza poszczególni liderzy, którzy do tej pory mieli pracowników pod pełną kontrolą, stracili ją. Okazało się jednak, że pracownicy „na onlinie” są równie efektywni co w biurze, potrafią sami zarządzać swoim czasem i terminowo realizować zadania – stwierdza Agnieszka Czerkawska.

Po prawie dwóch latach to właśnie elastyczny system pracy stał się największym benefitem. Firmy dbają o to, by pracownicy, którzy chcą pracować zdalnie i robią to efektywnie, zostali w systemie online. Zaś ci, którzy po miesiącach izolacji pragną wrócić do biura, mieli zapewnione wszystkie dostępne bonusy. Liczy się tu przede wszystkim: dogodna lokalizacja, dopasowanie przestrzeni do potrzeb pracowników, ergonomia stanowiska pracy, strefy regeneracji, przestrzenie do wyciszenia i koncentracji np. kabiny akustyczne izolujące od bodźców z zewnątrz oraz zapewniające poczucie intymności podczas rozmów czy wreszcie strefy wspólne.

Mówiąc o pracy hybrydowej, myślimy zwykle o możliwości pracy zdalnej, jednak dla wielu pracowników zmęczonych pracą z domu przez ostatnie dwa lata to powrót do biura na odpowiednich – czyli elastycznych warunkach, stanowi wartość dodaną. Pracodawcy pragną zapewnić swoim zespołom jak najbardziej komfortową przestrzeń nie tylko do pracy, ale również do zacieśniania wzajemnych relacji. Firmy poszukują zatem rozwiązań biurowych dopasowanych do zmieniającego się zapotrzebowania na stanowiska pracy – wylicza Magdalena Śnieżek, regional manager CitySpace.

Atuty biur CitySpace to przede wszystkim duża wspólna kuchnia, w której można napić się aromatycznej kawy i chwilę porozmawiać ze współpracownikami czy komfortowa strefa chillout, gdzie można znaleźć chwilę wytchnienia w czasie pracy.

Nasze biura są serwisowane, także nie trzeba się martwić o takie prozaiczne rzeczy jak przyjmowanie gości, mydło w dozowniku, woda, kawa, herbata czy papier w drukarce – podkreśla Magdalena Śnieżek.

Nowym trendem, który również wpisuje się w obecne benefity pracownicze, jest nie tylko możliwość wyboru pracy między biurem a domem, ale również wybór między różnymi lokalizacjami biur jednej firmy – najczęściej w formie biura głównego i biur satelickich w różnych częściach miasta.

Dywersyfikację biurową firmy podejmują przede wszystkim w trosce o wygodę pracownika. Jeżeli już deklaruje się on wrócić do biura, to wiele pracodawców, którzy wynajmują np. powierzchnie w CitySpace, dają mu wybór – pracuj, jak wolisz – w biurze bliżej domu lub biurze w centrum miasta – tłumaczy Magdalena Śnieżek i dodaje, że wielu pracodawców, dzięki zdywersyfikowanym powierzchniom biurowym na terenie Wrocławia, pozwala pracownikom codziennie wybierać biuro, z którego chcą pracować w danym dniu.

Reintegracja – nowe wyzwanie

Powrót przynajmniej części pracowników do biur to duże wyzwanie organizacyjne, ale i nie tylko – firmy, które w trakcie pandemii przeorganizowały swoje działy lub zrekrutowały nową kadrę, muszą zadbać o ponowną integrację swoich pracowników. Jak to zrobić w dobie pandemii? Eksperci podkreślają, że odbudowanie wzajemnych relacji i stworzenie nowych więzi, również w formacie online, będzie spoczywało przede wszystkim na barkach liderów, bo to właśnie od nich będzie w najbliższym czasie zależał dobrostan pracowników.

CitySpace tworzy przestrzeń, w której pracuje się wygodniej, przyjaźniej i nowocześniej. To przestrzeń biurowa skrojona na miarę. Będąc polskim operatorem elastycznych powierzchni biurowych CitySpace dysponuje jedną z największych sieci lokalizacji w całym kraju. Zarządza biurami serwisowanymi, biurami hybrydowymi i wirtualnymi, a także salami konferencyjnymi i salami spotkań. CitySpace wybiera biurowce, które spełniają najwyższe standardy techniczne. W wyjątkowych lokalizacjach tworzy ergonomiczne, inteligentne miejsca pracy blisko wszystkiego, czym żyje miasto; blisko spotkań, zakupów, restauracji i kawiarni, a także kultury.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PR Expert
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca 4. certyfikat Top Employer dla Amazon Fulfillment Poland Biuro prasowe
2025-01-20 | 13:45

4. certyfikat Top Employer dla Amazon Fulfillment Poland

Amazon Fulfillment Poland po raz czwarty z rzędu uzyskał certyfikat Top Employer, zdobywając najwyższe oceny w kluczowych obszarach HR. Wyróżnienie przyznano za kompleksową
Praca BCC: Rewolucji w kodeksie pracy nie będzie
2024-12-29 | 09:00

BCC: Rewolucji w kodeksie pracy nie będzie

W 2024 r. dwukrotnie zmieniła się wysokość wynagrodzenia minimalnego oraz minimalnej stawki godzinowej i innych świadczeń ustalanych na ich podstawie. Duże emocje przyniosła też długo
Praca Kariera kobiet w IT, czyli ciągła walka ze stereotypami
2024-12-20 | 10:00

Kariera kobiet w IT, czyli ciągła walka ze stereotypami

Najbardziej kobietom karierę w IT utrudnia to, że mają masę przekonań w swoich głowach. Dużo słyszymy jako dziewczynki, a potem jako kobiety i to buduje nam przekonania o sobie i o

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

MŚP coraz więcej wnoszą do polskiego eksportu. Postęp technologiczny ułatwia im ekspansję

Polscy mikro-, mali i średni przedsiębiorcy coraz aktywniej uczestniczą w eksporcie. Dla nawet 100 tys. z nich sprzedaż zagraniczna jest dodatkowym obszarem działalności. Ekspansję międzynarodową ułatwia im rozwój e-commerce, dzięki któremu docierają do większej bazy klientów, dywersyfikują działalność i zwiększają jej opłacalność. Tylko na Amazon wartość eksportu polskich MŚP wyniosła w 2023 roku 4,7 mld zł. Taką działalność prowadziło 90 proc. obecnych w serwisie sprzedających.

Prawo

Waldemar Buda: Brakuje jasnej deklaracji w sprawie zajęcia się sprawą Mercosuru w tym półroczu. Nie są planowane też zmiany w Planie Migracyjnym

Europosłowie z opozycji krytykują wystąpienie Donalda Tuska przed Parlamentem Europejskim na temat planów polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej. W ocenie polityków Prawa i Sprawiedliwości wśród priorytetów przedstawionych przez polski rząd brakuje akcentów istotnych dla naszego kraju. Szczególnie ważna według nich jest kwestia dotycząca planowanego porozumienia Unia Europejska – MERCOSUR i modyfikacja Paktu Migracyjnego.

Firma

Rynek danych dla sztucznej inteligencji rośnie w coraz szybszym tempie. Wyzwaniem jest ich przetwarzanie

Do 2032 roku obroty na rynku danych szkoleniowych dla sztucznej inteligencji zwiększą się ponad pięciokrotnie – wynika z prognoz Fortune Business Insights. Analitycy wskazują, że segmentami, w których dostęp do danych decyduje o przewadze konkurencyjnej, są IT i telekomunikacja, ale także handel detaliczny oraz medycyna. Źródeł i możliwości gromadzenia danych jest dziś bardzo dużo, w grę wchodzi nie tylko ich zakup, ale problemem jest wiedza, jakie konkretnie dane biznesowe są potrzebne i jak je skutecznie przetworzyć i zinterpretować.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.