Komunikaty PR

Europejskie firmy a korzystanie z AI

2023-10-18  |  15:41

Najnowsze badania Ricoh pokazują, że pracownicy coraz śmielej korzystają z możliwości oferowanych przez narzędzia działające w oparciu o sztuczną inteligencję. Jednocześnie pracodawcy wciąż pozostają w tyle pod względem zapewniania szkoleń i wdrażania wytycznych użytkowania takich narzędzi.

Niemal połowa respondentów korzysta już z takich aplikacji jak ChatGPT, z czego 18% robi to codziennie. Gorzej wyglądają dane dotyczące adaptacji procedur użytkowania takich narzędzi – tylko w co szóstej badanej firmie zaoferowano szkolenia w tym zakresie. Bez odpowiednich wytycznych i podnoszenia świadomości pracowników, firmy ryzykują niewłaściwe lub niezgodne z prawem korzystanie z AI.

Potwierdza to inna statystyka – jedynie 18% firm wdrożyło środki zarządzania ryzykiem dotyczące m.in. praw autorskich. Przestrzeganie przepisów nie powinno być pomijane przez firmy. W połączeniu z dedykowanymi szkoleniami, wdrożenie procedur pomoże używać technologii w sposób przynoszący wymierne korzyści.

Widzą to sami pracownicy – 69% badanych uważa, że dzięki odpowiednim narzędziom byliby w stanie wnieść większą wartość do organizacji. Jaką dokładnie? 67% specjalistów byłoby w stanie ją określić dopiero po tym, jak zapozna się z oferowanymi korzyściami. Inwestycje w szkolenia dadzą zainteresowanym jasny obraz możliwości proponowanych przez nowe technologie.

- Firmy zaczynają zdawać sobie sprawę, że dzięki inteligentnym narzędziom automatyzacji mogą zmienić procesy na lepsze: sprawić, że będą szybsze i bardziej wydajne. Dają one też możliwość uwolnienia pełnego potencjału pracowników, niezależnie od tego, w jakim miejscu pracują. Nasze badanie wykazuje jednak, że pracownicy w Europie nadal nie otrzymują od swoich przełożonych niezbędnych wskazówek dotyczących bezpiecznego korzystania ze sztucznej inteligencji, mimo że wielu z nich używa jej na co dzień. Bez odpowiednich zabezpieczeń firmy mogą być narażone m.in. na łamanie praw autorskich, naruszenia przepisów i w konsekwencji utratę reputacji. Organizacje, które zadbają o jasne wytyczne i wyposażą zespoły w niezbędne umiejętności i narzędzia, będą w stanie maksymalnie wykorzystać zdolności technologii. Co więcej, inwestycje w podnoszenie kwalifikacji zawodowych są korzystne nie tylko dla pracowników, ale też i dla klientów – powiedziała Nicola Downing, CEO Ricoh Europe.

O badaniu

Badanie zostało przeprowadzone przez centrum badawcze Opinium na próbie 6000 pracowników z różnych krajów Europy. Wyniki ujawniły niezgodności pomiędzy zastosowaniem technologii a zaangażowaniem organizacji we wspieranie i zarządzanie sztuczną inteligencją.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca BCC: Rewolucji w kodeksie pracy nie będzie Biuro prasowe
2024-12-29 | 09:00

BCC: Rewolucji w kodeksie pracy nie będzie

W 2024 r. dwukrotnie zmieniła się wysokość wynagrodzenia minimalnego oraz minimalnej stawki godzinowej i innych świadczeń ustalanych na ich podstawie. Duże emocje przyniosła też długo
Praca Kariera kobiet w IT, czyli ciągła walka ze stereotypami
2024-12-20 | 10:00

Kariera kobiet w IT, czyli ciągła walka ze stereotypami

Najbardziej kobietom karierę w IT utrudnia to, że mają masę przekonań w swoich głowach. Dużo słyszymy jako dziewczynki, a potem jako kobiety i to buduje nam przekonania o sobie i o
Praca 5 trendów, które zdominują polski rynek pracy w 2025 roku
2024-12-19 | 10:30

5 trendów, które zdominują polski rynek pracy w 2025 roku

Krzysztof Inglot, założyciel Personnel Service, ekspert rynku pracy Wolniejszy wzrost wynagrodzeń, przyspieszona automatyzacja i sztuczna inteligencja, jawne widełki płacowe oraz ciągły

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Przemysł spożywczy

Rośnie konkurencja ze strony ukraińskich producentów żywności na unijnym rynku. To wyzwanie dla polskiego rolnictwa

Zawieszenie ceł przez UE na towary z Ukrainy od czerwca 2022 roku oznacza de facto proces integracji tego kraju z jednolitym rynkiem europejskim, z wyjątkami dotyczącymi kilku produktów rolnych. Oznacza to poważne wyzwania dla polskiego rolnictwa, zwłaszcza że 73 proc. eksportu naszej żywności trafia na rynek unijny. Zdaniem ekspertów w odpowiedzi na tę konkurencję polskie rolnictwo musi postawić bardziej na jakość i innowacje, a nie na niską cenę produktów.

Ochrona środowiska

Zdjęcia satelitarne dobrym źródłem wiedzy o zmianach klimatycznych. Ich zaletami są ujęcie dużego obszaru i regularność dokumentowania

Szczegółowe raportowanie zachodzących przez ostatnie pół wieku zmian klimatycznych i przewidywanie tego, jak warunki życia na Ziemi będą się zmieniały w najbliższych dekadach, stało się możliwe dzięki zdjęciom dostarczanym przez satelity. Z punktu obserwacyjnego, jakim jest orbita okołoziemska, od 1972 roku uzyskuje się dane dotyczące dużych powierzchni. Dzięki nim naukowcy wiedzą m.in. to, że za około pięć lat średnia temperatura regularnie zacznie przekraczać punkt ocieplenia 1,5 stopnia i potrafią wywnioskować, jak wpłynie to na poziom wód w morzach.

Regionalne – Mazowieckie

Większe bezpieczeństwo przechowywanych w magazynach dzieł sztuki. Muzeum Narodowe w Warszawie przeniesie je do nowego budynku

Kupiony ze wsparciem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego budynek przy ulicy Puławskiej będzie służył Muzeum Narodowemu w Warszawie jako magazyn wielkogabarytowych dzieł sztuki. To tu jeszcze w tym roku mają trafić zbiory z magazynu w Tarczynie, który według opinii NIK nie spełnia niezbędnych norm technicznych. W ciągu dwóch–trzech lat w nowym budynku powstanie także przestrzeń wystawiennicza dla kolekcji mebli i wzornictwa należących do MNW.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.