Komunikaty PR

Europejskie firmy a korzystanie z AI

2023-10-18  |  15:41

Najnowsze badania Ricoh pokazują, że pracownicy coraz śmielej korzystają z możliwości oferowanych przez narzędzia działające w oparciu o sztuczną inteligencję. Jednocześnie pracodawcy wciąż pozostają w tyle pod względem zapewniania szkoleń i wdrażania wytycznych użytkowania takich narzędzi.

Niemal połowa respondentów korzysta już z takich aplikacji jak ChatGPT, z czego 18% robi to codziennie. Gorzej wyglądają dane dotyczące adaptacji procedur użytkowania takich narzędzi – tylko w co szóstej badanej firmie zaoferowano szkolenia w tym zakresie. Bez odpowiednich wytycznych i podnoszenia świadomości pracowników, firmy ryzykują niewłaściwe lub niezgodne z prawem korzystanie z AI.

Potwierdza to inna statystyka – jedynie 18% firm wdrożyło środki zarządzania ryzykiem dotyczące m.in. praw autorskich. Przestrzeganie przepisów nie powinno być pomijane przez firmy. W połączeniu z dedykowanymi szkoleniami, wdrożenie procedur pomoże używać technologii w sposób przynoszący wymierne korzyści.

Widzą to sami pracownicy – 69% badanych uważa, że dzięki odpowiednim narzędziom byliby w stanie wnieść większą wartość do organizacji. Jaką dokładnie? 67% specjalistów byłoby w stanie ją określić dopiero po tym, jak zapozna się z oferowanymi korzyściami. Inwestycje w szkolenia dadzą zainteresowanym jasny obraz możliwości proponowanych przez nowe technologie.

- Firmy zaczynają zdawać sobie sprawę, że dzięki inteligentnym narzędziom automatyzacji mogą zmienić procesy na lepsze: sprawić, że będą szybsze i bardziej wydajne. Dają one też możliwość uwolnienia pełnego potencjału pracowników, niezależnie od tego, w jakim miejscu pracują. Nasze badanie wykazuje jednak, że pracownicy w Europie nadal nie otrzymują od swoich przełożonych niezbędnych wskazówek dotyczących bezpiecznego korzystania ze sztucznej inteligencji, mimo że wielu z nich używa jej na co dzień. Bez odpowiednich zabezpieczeń firmy mogą być narażone m.in. na łamanie praw autorskich, naruszenia przepisów i w konsekwencji utratę reputacji. Organizacje, które zadbają o jasne wytyczne i wyposażą zespoły w niezbędne umiejętności i narzędzia, będą w stanie maksymalnie wykorzystać zdolności technologii. Co więcej, inwestycje w podnoszenie kwalifikacji zawodowych są korzystne nie tylko dla pracowników, ale też i dla klientów – powiedziała Nicola Downing, CEO Ricoh Europe.

O badaniu

Badanie zostało przeprowadzone przez centrum badawcze Opinium na próbie 6000 pracowników z różnych krajów Europy. Wyniki ujawniły niezgodności pomiędzy zastosowaniem technologii a zaangażowaniem organizacji we wspieranie i zarządzanie sztuczną inteligencją.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca Dyskusje o pokoleniu Z na rynku pracy, Women on boards i migracjach. Zakończyło się EFNI Wiosna w Warszawie Biuro prasowe
2025-04-17 | 13:00

Dyskusje o pokoleniu Z na rynku pracy, Women on boards i migracjach. Zakończyło się EFNI Wiosna w Warszawie

Debatą byłych ministrów pracy zakończyło się premierowe EFNI Wiosna zorganizowane przez Konfederację Lewiatan pod hasłem „Przyszłość pracy, praca przyszłości”.
Praca Zaskocz swoich pracowników: 500 zł na karcie Pluxee, które działa jak 560 zł!
2025-04-10 | 17:00

Zaskocz swoich pracowników: 500 zł na karcie Pluxee, które działa jak 560 zł!

1/3 firm w Polsce przekazuje benefity pozapłacowe  dla pracowników na Wielkanoc. Jest a to druga najbardziej popularna okazja w roku (po świętach Bożego Narodzenia)
Praca Dzień Przyjemności w Pracy – Pluxee Polska kontynuuje świętowanie codzienności
2025-03-27 | 09:00

Dzień Przyjemności w Pracy – Pluxee Polska kontynuuje świętowanie codzienności

Pluxee Polska po raz drugi organizuje Dzień Przyjemności w Pracy, tym samym wpisując go na stałe do kalendarza HR. Dlaczego? Ponieważ zaangażowanie polskich pracowników jest

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.