Komunikaty PR

Europejskie firmy a korzystanie z AI

2023-10-18  |  15:41

Najnowsze badania Ricoh pokazują, że pracownicy coraz śmielej korzystają z możliwości oferowanych przez narzędzia działające w oparciu o sztuczną inteligencję. Jednocześnie pracodawcy wciąż pozostają w tyle pod względem zapewniania szkoleń i wdrażania wytycznych użytkowania takich narzędzi.

Niemal połowa respondentów korzysta już z takich aplikacji jak ChatGPT, z czego 18% robi to codziennie. Gorzej wyglądają dane dotyczące adaptacji procedur użytkowania takich narzędzi – tylko w co szóstej badanej firmie zaoferowano szkolenia w tym zakresie. Bez odpowiednich wytycznych i podnoszenia świadomości pracowników, firmy ryzykują niewłaściwe lub niezgodne z prawem korzystanie z AI.

Potwierdza to inna statystyka – jedynie 18% firm wdrożyło środki zarządzania ryzykiem dotyczące m.in. praw autorskich. Przestrzeganie przepisów nie powinno być pomijane przez firmy. W połączeniu z dedykowanymi szkoleniami, wdrożenie procedur pomoże używać technologii w sposób przynoszący wymierne korzyści.

Widzą to sami pracownicy – 69% badanych uważa, że dzięki odpowiednim narzędziom byliby w stanie wnieść większą wartość do organizacji. Jaką dokładnie? 67% specjalistów byłoby w stanie ją określić dopiero po tym, jak zapozna się z oferowanymi korzyściami. Inwestycje w szkolenia dadzą zainteresowanym jasny obraz możliwości proponowanych przez nowe technologie.

- Firmy zaczynają zdawać sobie sprawę, że dzięki inteligentnym narzędziom automatyzacji mogą zmienić procesy na lepsze: sprawić, że będą szybsze i bardziej wydajne. Dają one też możliwość uwolnienia pełnego potencjału pracowników, niezależnie od tego, w jakim miejscu pracują. Nasze badanie wykazuje jednak, że pracownicy w Europie nadal nie otrzymują od swoich przełożonych niezbędnych wskazówek dotyczących bezpiecznego korzystania ze sztucznej inteligencji, mimo że wielu z nich używa jej na co dzień. Bez odpowiednich zabezpieczeń firmy mogą być narażone m.in. na łamanie praw autorskich, naruszenia przepisów i w konsekwencji utratę reputacji. Organizacje, które zadbają o jasne wytyczne i wyposażą zespoły w niezbędne umiejętności i narzędzia, będą w stanie maksymalnie wykorzystać zdolności technologii. Co więcej, inwestycje w podnoszenie kwalifikacji zawodowych są korzystne nie tylko dla pracowników, ale też i dla klientów – powiedziała Nicola Downing, CEO Ricoh Europe.

O badaniu

Badanie zostało przeprowadzone przez centrum badawcze Opinium na próbie 6000 pracowników z różnych krajów Europy. Wyniki ujawniły niezgodności pomiędzy zastosowaniem technologii a zaangażowaniem organizacji we wspieranie i zarządzanie sztuczną inteligencją.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca Złoty czas dla fachowców, nie tylko ze względu na rosnące wynagrodzenia Biuro prasowe
2024-12-03 | 10:00

Złoty czas dla fachowców, nie tylko ze względu na rosnące wynagrodzenia

Rynek pracy desperacko szuka dobrych specjalistów z fachem w ręku. Chodzi o cieśli, ślusarzy, stolarzy, elektryków czy techników. Ich pensje rosną, co jest efektem
Praca Pracodawco - nie bądź Grinchem!
2024-11-28 | 07:40

Pracodawco - nie bądź Grinchem!

Dlaczego warto obdarowywać pracowników bożonarodzeniowymi prezentami? Święta to czas magii, ciepła i…prezentów. Ta radosna atmosfera często też przenika do naszych
Praca Outsourcing procesowy w logistyce i produkcji w okresie przedświątecznych pików
2024-11-26 | 15:00

Outsourcing procesowy w logistyce i produkcji w okresie przedświątecznych pików

Zapewnienie stabilności zespołów pracowników w magazynach czy produkcji, to jedno z największych wyzwań, z jakimi mierzą się firmy w okresach przedświątecznych pików.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm

Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.

Farmacja

Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów

Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.

Ochrona środowiska

Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania

Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.