Komunikaty PR

GLS Poland: 75% w badaniu Great Place to Work

2022-01-27  |  15:00
Biuro prasowe
Kontakt
Adriana Kondratowicz
PR Expert

Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl

Ogólnopolska firma kurierska po raz trzeci otrzymała certyfikat Great Place to Work, wyraźnie poprawiając swój wynik sprzed roku. W anonimowym badaniu wypowiedziało się aż 863 pracowników GLS Poland, co stanowi frekwencyjny rekord.

Głuchowo, 27 stycznia 2022. Pracowników GLS zapytano o oceny w ramach badania Great Place to Work, które jest nie tylko anonimowe, ale też całkowicie niezależne. To znaczy, że pracodawca w żaden sposób nie może wpłynąć na jego wyniki. Badanie ma również zasięg globalny, funkcjonując w kilkudziesięciu krajach. Co istotne, te same standardy i pytania obowiązują na całym świecie.

W porównaniu do poprzedniej edycji badania poziom zadowolenia pracowników GLS Poland jest o pięć punktów procentowych wyższy i osiągnął 75%. To oznacza, że GLS Poland po raz kolejny uzyskało certyfikat Great Place to Work 2021.

Zawsze podkreślamy, że ludzie są dla nas najważniejsi, ponieważ to oni tworzą potencjał i charakter naszej firmy. Dbamy o atmosferę w pracy, o dobre samopoczucie i możliwości rozwoju naszych pracowników. Wyniki badania potwierdzają, że idziemy we właściwym kierunku – mówi Anna Franke, HR manager w GLS Poland.

W których obszarach oceny były najwyższe? 9 na 10 pracowników firmy kurierskiej stwierdziło, że mogą wziąć wolny dzień w pracy, jeżeli naprawdę tego potrzebują. Również ok. 90% z nich uważa, że ludzie są w GLS traktowani równo, każdy pracownik spotyka się z ciepłym przyjęciem, a firma jest prowadzona w sposób etyczny.

Co jeszcze zwraca uwagę? W porównaniu do poprzedniego badania bardzo wyraźnie (o 14 punktów procentowych) wzrosła liczba pracowników przyznających, że GLS zapewnia szkolenia i inne formy rozwoju, dające szansę na podnoszenie kwalifikacji. Znacząco więcej osób zaznaczyło również, że menadżerowie starają się nikogo nie faworyzować i angażują pracowników w podejmowanie decyzji, które mają wpływ na ich zadania lub otoczenie. Bez zmian pozostało przekonanie, że pracownicy otrzymują uczciwe wynagrodzenie za swoją pracę.

Obszary, które GLS Poland zamierza w najbliższym czasie doskonalić, to z kolei kwestie związane z system oceny pracowników, komunikacją, wyróżnianiem pracowników, czy wzrostem prestiżu określonych stanowisk w firmie.

To pokazuje, że jako managerowie, chcemy być bardziej uważni na naszych pracowników oraz doceniać ich pracę. Wiemy, że jest to bardzo istotny element ich dobrostanu, odgrywający duże znaczenie na co dzień, w ich bieżącej pracy. Okres pandemii i częściowa praca w modelu hybrydowym bardzo wyraźnie nam pokazała, co jest dla ludzi tak naprawdę ważne – zauważa Anna Franke.

Podkreśla, że wyniki badania Great Place to Work są miarodajne, ponieważ opierają się na obiektywnych kryteriach. – Dlatego regularnie bierzemy w nim udział. Pracodawca, który chce inwestować w ludzi i rozwijać ich kompetencje, powinien wiedzieć, co naprawdę myślą. Zależy nam na tym, by GLS było jak najlepszym miejscem pracy – mówi Anna Franke.

Dodajmy, że GLS Poland otrzymało również Złote Godło dla Operatora Logistycznego Roku 2021. To prestiżowa i najważniejsza w tej branży nagroda. Jest przyznawana na podstawie badań satysfakcji klientów operatorów logistycznych, oceniających m.in. potencjał konkurencyjny firm, kompleksowość ich usług, wykonanie założonych norm usług logistycznych czy standard obsługi. Badanie prowadzą Data Group Consulting i Wydawnictwo Eurologistics.

GLS wyprzedził konkurentów właśnie pod względem oceny standardu usług. Szczególnie wyróżnił się elastycznością działania, a także poziomem informatyzacji. Klienci docenili również doświadczenie GLS w obsłudze rynku e-commerce w Polsce i zagranicą.

O Grupie GLS

Grupa GLS jest wiodącym dostawcą usług krajowego i międzynarodowego transportu przesyłek. Firma zapewnia swoim klientom w 41 krajach niezawodne, wysokiej jakości i spersonalizowane usługi, w tym obsługę przesyłek ekspresowych i usługi frachtowe. Dzięki rozbudowanej sieci międzynarodowej firmy i dobrej znajomości rynków lokalnych, klienci GLS mogą oczekiwać takiej samej kompleksowej, elastycznej i spersonalizowanej obsługi w całej Europie i innych częściach świata. GLS działa również poprzez spółki zależne w Kanadzie i na Zachodnim Wybrzeżu USA. Sieć GLS obejmuje 71 centralnych i regionalnych punktów przeładunkowych oraz około 1,5 tys. magazynów, obsługiwanych przez około 31 tys. pojazdów dostawczych kursujących na końcowych odcinkach oraz 4 tys. ciężarówek dalekobieżnych. GLS zatrudnia około 21 tys. osób. W roku 2020/21 firma uzyskała rekordowe przychody w wysokości 4,5 mld EUR, dostarczając 840 mln paczek pomimo występujących w skali globalnej utrudnień.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PR Expert
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca Nie ma wakacji od prac sezonowych – trwają cały rok. Jacy pracownicy są najbardziej poszukiwani? Biuro prasowe
2025-05-21 | 08:00

Nie ma wakacji od prac sezonowych – trwają cały rok. Jacy pracownicy są najbardziej poszukiwani?

Aż 67% pracowników sezonowych to kobiety – wbrew stereotypom o „męskiej pracy fizycznej”. Drugą największą grupę stanowią osoby w wieku 18-24 lata –
Praca Mercer Total Remuneration Survey (TRS) – kluczowe wnioski i obserwacje
2025-04-30 | 06:00

Mercer Total Remuneration Survey (TRS) – kluczowe wnioski i obserwacje

Wyniki badania płacowego Mercer Total Remuneration Survey (TRS) 2024 dostarczają cennych informacji na temat aktualnych zmian na rynku wynagrodzeń w Polsce. W 2024 roku zauważono kilka
Praca Dyskusje o pokoleniu Z na rynku pracy, Women on boards i migracjach. Zakończyło się EFNI Wiosna w Warszawie
2025-04-17 | 13:00

Dyskusje o pokoleniu Z na rynku pracy, Women on boards i migracjach. Zakończyło się EFNI Wiosna w Warszawie

Debatą byłych ministrów pracy zakończyło się premierowe EFNI Wiosna zorganizowane przez Konfederację Lewiatan pod hasłem „Przyszłość pracy, praca przyszłości”.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł

Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek

Polityka

Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– ​Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro.  Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.

Handel

Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.