GLS Poland: 75% w badaniu Great Place to Work
PR Expert
Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl
Ogólnopolska firma kurierska po raz trzeci otrzymała certyfikat Great Place to Work, wyraźnie poprawiając swój wynik sprzed roku. W anonimowym badaniu wypowiedziało się aż 863 pracowników GLS Poland, co stanowi frekwencyjny rekord.
Głuchowo, 27 stycznia 2022. Pracowników GLS zapytano o oceny w ramach badania Great Place to Work, które jest nie tylko anonimowe, ale też całkowicie niezależne. To znaczy, że pracodawca w żaden sposób nie może wpłynąć na jego wyniki. Badanie ma również zasięg globalny, funkcjonując w kilkudziesięciu krajach. Co istotne, te same standardy i pytania obowiązują na całym świecie.
W porównaniu do poprzedniej edycji badania poziom zadowolenia pracowników GLS Poland jest o pięć punktów procentowych wyższy i osiągnął 75%. To oznacza, że GLS Poland po raz kolejny uzyskało certyfikat Great Place to Work 2021.
– Zawsze podkreślamy, że ludzie są dla nas najważniejsi, ponieważ to oni tworzą potencjał i charakter naszej firmy. Dbamy o atmosferę w pracy, o dobre samopoczucie i możliwości rozwoju naszych pracowników. Wyniki badania potwierdzają, że idziemy we właściwym kierunku – mówi Anna Franke, HR manager w GLS Poland.
W których obszarach oceny były najwyższe? 9 na 10 pracowników firmy kurierskiej stwierdziło, że mogą wziąć wolny dzień w pracy, jeżeli naprawdę tego potrzebują. Również ok. 90% z nich uważa, że ludzie są w GLS traktowani równo, każdy pracownik spotyka się z ciepłym przyjęciem, a firma jest prowadzona w sposób etyczny.
Co jeszcze zwraca uwagę? W porównaniu do poprzedniego badania bardzo wyraźnie (o 14 punktów procentowych) wzrosła liczba pracowników przyznających, że GLS zapewnia szkolenia i inne formy rozwoju, dające szansę na podnoszenie kwalifikacji. Znacząco więcej osób zaznaczyło również, że menadżerowie starają się nikogo nie faworyzować i angażują pracowników w podejmowanie decyzji, które mają wpływ na ich zadania lub otoczenie. Bez zmian pozostało przekonanie, że pracownicy otrzymują uczciwe wynagrodzenie za swoją pracę.
Obszary, które GLS Poland zamierza w najbliższym czasie doskonalić, to z kolei kwestie związane z system oceny pracowników, komunikacją, wyróżnianiem pracowników, czy wzrostem prestiżu określonych stanowisk w firmie.
– To pokazuje, że jako managerowie, chcemy być bardziej uważni na naszych pracowników oraz doceniać ich pracę. Wiemy, że jest to bardzo istotny element ich dobrostanu, odgrywający duże znaczenie na co dzień, w ich bieżącej pracy. Okres pandemii i częściowa praca w modelu hybrydowym bardzo wyraźnie nam pokazała, co jest dla ludzi tak naprawdę ważne – zauważa Anna Franke.
Podkreśla, że wyniki badania Great Place to Work są miarodajne, ponieważ opierają się na obiektywnych kryteriach. – Dlatego regularnie bierzemy w nim udział. Pracodawca, który chce inwestować w ludzi i rozwijać ich kompetencje, powinien wiedzieć, co naprawdę myślą. Zależy nam na tym, by GLS było jak najlepszym miejscem pracy – mówi Anna Franke.
Dodajmy, że GLS Poland otrzymało również Złote Godło dla Operatora Logistycznego Roku 2021. To prestiżowa i najważniejsza w tej branży nagroda. Jest przyznawana na podstawie badań satysfakcji klientów operatorów logistycznych, oceniających m.in. potencjał konkurencyjny firm, kompleksowość ich usług, wykonanie założonych norm usług logistycznych czy standard obsługi. Badanie prowadzą Data Group Consulting i Wydawnictwo Eurologistics.
GLS wyprzedził konkurentów właśnie pod względem oceny standardu usług. Szczególnie wyróżnił się elastycznością działania, a także poziomem informatyzacji. Klienci docenili również doświadczenie GLS w obsłudze rynku e-commerce w Polsce i zagranicą.
O Grupie GLS
Grupa GLS jest wiodącym dostawcą usług krajowego i międzynarodowego transportu przesyłek. Firma zapewnia swoim klientom w 41 krajach niezawodne, wysokiej jakości i spersonalizowane usługi, w tym obsługę przesyłek ekspresowych i usługi frachtowe. Dzięki rozbudowanej sieci międzynarodowej firmy i dobrej znajomości rynków lokalnych, klienci GLS mogą oczekiwać takiej samej kompleksowej, elastycznej i spersonalizowanej obsługi w całej Europie i innych częściach świata. GLS działa również poprzez spółki zależne w Kanadzie i na Zachodnim Wybrzeżu USA. Sieć GLS obejmuje 71 centralnych i regionalnych punktów przeładunkowych oraz około 1,5 tys. magazynów, obsługiwanych przez około 31 tys. pojazdów dostawczych kursujących na końcowych odcinkach oraz 4 tys. ciężarówek dalekobieżnych. GLS zatrudnia około 21 tys. osób. W roku 2020/21 firma uzyskała rekordowe przychody w wysokości 4,5 mld EUR, dostarczając 840 mln paczek pomimo występujących w skali globalnej utrudnień.
![4-dniowy tydzień pracy sprawdza się za granicą Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_170258919,w_253,wo_300,ho_169,_small.jpg)
4-dniowy tydzień pracy sprawdza się za granicą
![Kondycja branży pracy tymczasowej – komentarz ekspercki](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_675021074,w_253,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Kondycja branży pracy tymczasowej – komentarz ekspercki
![Jak firmy w Polsce podchodzą do kwestii zrównoważonego rozwoju? Ruszyły badania](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_328802400,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Jak firmy w Polsce podchodzą do kwestii zrównoważonego rozwoju? Ruszyły badania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Ochrona środowiska
![](https://www.newseria.pl/files/11111/riccardo-annandale-7e2pe9wjl9m-unsplash,w_274,_small.jpg)
Polska wciąż bez strategii transformacji energetyczno-klimatycznej. Zaktualizowanie dokumentów mogłoby przyspieszyć i uporządkować ten proces
Prace nad nowym Krajowym planem w dziedzinie energii i klimatu powinny, zgodnie z unijnymi zobowiązaniami, zakończyć się w czerwcu br., ale do tej pory nie trafił on do konsultacji społecznych. Trzydzieści organizacji branżowych i społecznych zaapelowało do Ministerstwa Klimatu i Środowiska o przyspieszenie prac nad dokumentem i jego rzetelne konsultacje. Jak podkreśliły, nie powinien on być rozpatrywany tylko jako obowiązek do wypełnienia, lecz również jako szansa na przyspieszenie i uporządkowanie procesu transformacji energetyczno-klimatycznej w kraju. Polska pozostaje jedynym państwem w UE, który nie przedstawił długoterminowej strategii określającej nasz wkład w osiągnięcie neutralności klimatycznej UE do 2050 roku.
Bankowość
Firmy mogą się już ubiegać o fundusze z nowej perspektywy. Opcji finansowania jest wiele, ale nie wszystkie przedsiębiorstwa o tym wiedzą
![](https://www.newseria.pl/files/11111/lewicki-zmitrowicz-srodki-ue-foto,w_133,_small.jpg)
Dla polskich firm środki UE są jedną z najchętniej wykorzystywanych form finansowania inwestycji i projektów rozwojowych. W bieżącej perspektywie finansowej na lata 2021–2027 Polska pozostanie jednym z największych beneficjentów funduszy z polityki spójności – otrzyma łącznie ok. 170 mld euro, z których duża część trafi właśnie do krajowych przedsiębiorstw. Na to nakładają się również środki z KPO i programów ramowych zarządzanych przez Komisję Europejską. Możliwości finansowania jest wiele, ale nie wszystkie firmy wiedzą, gdzie i jak ich szukać. Tutaj eksperci widzą zadanie dla banków.
Ochrona środowiska
Biznes chętnie inwestuje w OZE. Fotowoltaika na własnym gruncie najchętniej wybieranym rozwiązaniem
![](https://www.newseria.pl/files/11111/edp-biznes-oze,w_133,r_png,_small.png)
Możliwości związanych z inwestowaniem w zieloną energię jest bardzo dużo, jednak to fotowoltaika na własnych gruntach jest najchętniej wybieranym przez biznes rozwiązaniem OZE. Specjaliści zwracają uwagę, że wydłużył się okres zwrotu z takiej inwestycji, mimo tego nadal jest atrakcyjny, szczególnie w modelu PV-as-a-service. Dlatego też firm inwestujących w produkcję energii ze słońca może wciąż przybywać.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.