GLS Poland: 75% w badaniu Great Place to Work
PR Expert
Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl
Ogólnopolska firma kurierska po raz trzeci otrzymała certyfikat Great Place to Work, wyraźnie poprawiając swój wynik sprzed roku. W anonimowym badaniu wypowiedziało się aż 863 pracowników GLS Poland, co stanowi frekwencyjny rekord.
Głuchowo, 27 stycznia 2022. Pracowników GLS zapytano o oceny w ramach badania Great Place to Work, które jest nie tylko anonimowe, ale też całkowicie niezależne. To znaczy, że pracodawca w żaden sposób nie może wpłynąć na jego wyniki. Badanie ma również zasięg globalny, funkcjonując w kilkudziesięciu krajach. Co istotne, te same standardy i pytania obowiązują na całym świecie.
W porównaniu do poprzedniej edycji badania poziom zadowolenia pracowników GLS Poland jest o pięć punktów procentowych wyższy i osiągnął 75%. To oznacza, że GLS Poland po raz kolejny uzyskało certyfikat Great Place to Work 2021.
– Zawsze podkreślamy, że ludzie są dla nas najważniejsi, ponieważ to oni tworzą potencjał i charakter naszej firmy. Dbamy o atmosferę w pracy, o dobre samopoczucie i możliwości rozwoju naszych pracowników. Wyniki badania potwierdzają, że idziemy we właściwym kierunku – mówi Anna Franke, HR manager w GLS Poland.
W których obszarach oceny były najwyższe? 9 na 10 pracowników firmy kurierskiej stwierdziło, że mogą wziąć wolny dzień w pracy, jeżeli naprawdę tego potrzebują. Również ok. 90% z nich uważa, że ludzie są w GLS traktowani równo, każdy pracownik spotyka się z ciepłym przyjęciem, a firma jest prowadzona w sposób etyczny.
Co jeszcze zwraca uwagę? W porównaniu do poprzedniego badania bardzo wyraźnie (o 14 punktów procentowych) wzrosła liczba pracowników przyznających, że GLS zapewnia szkolenia i inne formy rozwoju, dające szansę na podnoszenie kwalifikacji. Znacząco więcej osób zaznaczyło również, że menadżerowie starają się nikogo nie faworyzować i angażują pracowników w podejmowanie decyzji, które mają wpływ na ich zadania lub otoczenie. Bez zmian pozostało przekonanie, że pracownicy otrzymują uczciwe wynagrodzenie za swoją pracę.
Obszary, które GLS Poland zamierza w najbliższym czasie doskonalić, to z kolei kwestie związane z system oceny pracowników, komunikacją, wyróżnianiem pracowników, czy wzrostem prestiżu określonych stanowisk w firmie.
– To pokazuje, że jako managerowie, chcemy być bardziej uważni na naszych pracowników oraz doceniać ich pracę. Wiemy, że jest to bardzo istotny element ich dobrostanu, odgrywający duże znaczenie na co dzień, w ich bieżącej pracy. Okres pandemii i częściowa praca w modelu hybrydowym bardzo wyraźnie nam pokazała, co jest dla ludzi tak naprawdę ważne – zauważa Anna Franke.
Podkreśla, że wyniki badania Great Place to Work są miarodajne, ponieważ opierają się na obiektywnych kryteriach. – Dlatego regularnie bierzemy w nim udział. Pracodawca, który chce inwestować w ludzi i rozwijać ich kompetencje, powinien wiedzieć, co naprawdę myślą. Zależy nam na tym, by GLS było jak najlepszym miejscem pracy – mówi Anna Franke.
Dodajmy, że GLS Poland otrzymało również Złote Godło dla Operatora Logistycznego Roku 2021. To prestiżowa i najważniejsza w tej branży nagroda. Jest przyznawana na podstawie badań satysfakcji klientów operatorów logistycznych, oceniających m.in. potencjał konkurencyjny firm, kompleksowość ich usług, wykonanie założonych norm usług logistycznych czy standard obsługi. Badanie prowadzą Data Group Consulting i Wydawnictwo Eurologistics.
GLS wyprzedził konkurentów właśnie pod względem oceny standardu usług. Szczególnie wyróżnił się elastycznością działania, a także poziomem informatyzacji. Klienci docenili również doświadczenie GLS w obsłudze rynku e-commerce w Polsce i zagranicą.
O Grupie GLS
Grupa GLS jest wiodącym dostawcą usług krajowego i międzynarodowego transportu przesyłek. Firma zapewnia swoim klientom w 41 krajach niezawodne, wysokiej jakości i spersonalizowane usługi, w tym obsługę przesyłek ekspresowych i usługi frachtowe. Dzięki rozbudowanej sieci międzynarodowej firmy i dobrej znajomości rynków lokalnych, klienci GLS mogą oczekiwać takiej samej kompleksowej, elastycznej i spersonalizowanej obsługi w całej Europie i innych częściach świata. GLS działa również poprzez spółki zależne w Kanadzie i na Zachodnim Wybrzeżu USA. Sieć GLS obejmuje 71 centralnych i regionalnych punktów przeładunkowych oraz około 1,5 tys. magazynów, obsługiwanych przez około 31 tys. pojazdów dostawczych kursujących na końcowych odcinkach oraz 4 tys. ciężarówek dalekobieżnych. GLS zatrudnia około 21 tys. osób. W roku 2020/21 firma uzyskała rekordowe przychody w wysokości 4,5 mld EUR, dostarczając 840 mln paczek pomimo występujących w skali globalnej utrudnień.

Capital.com z tytułem najlepszego pracodawcy 2025 r. w Wielkiej Brytanii, Bułgarii i Polsce

Spawacz, elektryk, księgowy czy specjalista DevOps i Cloud – kogo brakuje do pracy? Regiony i stawki

Szkolenie – pełnomocnik oraz audytor wewnętrzny AS 9100: klucz do jakości w branży lotniczej
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

D. Joński: Nie wiemy, co zrobi Rosja za dwa–trzy lata. Według duńskiego wywiadu może zaatakować kraje nadbałtyckie i musimy być na to gotowi
Zdecydowana większość krajów unijnych wskazuje na potrzebę wzmocnienia zdolności obronnych Europy w obliczu coraz bardziej złożonego geopolitycznego tła. Wywiady zachodnich państw wskazują, że Rosja może rozpocząć konfrontację z NATO jeszcze przed 2030 rokiem. Biała księga w sprawie obronności europejskiej „Gotowość 2030” zakłada m.in. ochronę granic lądowych, powietrznych i morskich UE, a sztandarowym projektem ma być Tarcza Wschód. – W budzeniu Europy duże zasługi ma polska prezydencja – ocenia europoseł Dariusz Joński.
Transport
Duże magazyny energii przyspieszą rozwój transportu niskoemisyjnego w Europie. Przyszłością może być wodór służący jako paliwo i nośnik energii

Zmiany w europejskim transporcie przyspieszają. Trendem jest elektromobilność, zwłaszcza w ramach logistyki „ostatniej mili”. Jednocześnie jednak udział samochodów w pełni elektrycznych w polskich firmach spadł z 18 do 12 proc., co wpisuje się w szerszy europejski trend spowolnienia elektromobilności. Główne bariery to ograniczona liczba publicznych stacji ładowania, wysoka cena pojazdów i brak dostępu do odpowiedniej infrastruktury. – Potrzebne są odpowiednio duże magazyny taniej energii. Przyszłością przede wszystkim jest wodór – ocenia Andrzej Gemra z Renault Group.
Infrastruktura
W Polsce w obiektach zabytkowych wciąż brakuje nowoczesnych rozwiązań przeciwpożarowych. Potrzebna jest większa elastyczność w stosowaniu przepisów

Pogodzenie interesów konserwatorów, projektantów, inwestorów, rzeczoznawców i służby ochrony pożarowej stanowi jedno z największych wyzwań w zakresie ochrony przeciwpożarowej obiektów konserwatorskich. Pożary zabytków takich jak m.in. katedra Notre-Dame w Paryżu przyczyniają się do wprowadzania nowatorskich rozwiązań technicznych w zakresie ochrony przeciwpożarowej. W Polsce obowiązuje już konieczność instalacji systemów detekcji. Inwestorzy często jednak rezygnują z realizacji projektów dotyczących obiektów zabytkowych z uwagi na zmieniające się i coraz bardziej restrykcyjne przepisy czy też względy ekonomiczne.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.