Komunikaty PR

Great Place to Work® ogłosił listę Najlepszych Miejsc Pracy w Europie

2020-09-14  |  15:00
Biuro prasowe
Kontakt
Great Place to Work
GPTW Institute Polska sp. z o.o.

ul. Kazimierzowska 43/91
02-572 Warszawa
j.kowalczuk|becomms.pl| |j.kowalczuk|becomms.pl
+48 603 98 18 72
www.greatplacetowork.pl

Jak co roku firmy mogły ubiegać się o tytuł Najlepszego Miejsca Pracy w Europie w 4 kategoriach: 25 Najlepszych Międzynarodowych Miejsc Pracy, 30 Najlepszych Dużych Miejsc Pracy (zatrudniających 500 osób i więcej), 50 Najlepszych Średnich Miejsc Pracy (zatrudniających poniżej 500 osób) oraz 20 Najlepszych Małych Miejsc Pracy (poniżej 50 pracowników).

W kategorii firm międzynarodowych pierwsze miejsce po raz trzeci zajęła firma Salesforce z branży IT. Zwycięzcą wśród firm dużych została duńska firma finansowa Sparekassen Kronjylland. Najlepszym miejscem pracy w kategorii firm średnich okazała się niemiecka firma produkcyjna PASCOE Naturmedizin, a w kategorii firm małych – reprezentant szwedzkiego sektora IT, spółka Regent.

 

9 firm z Polski na liście Europe’s Best Workplaces 2020

Największe zainteresowanie w Polsce budzi zazwyczaj lista 25 Najlepszych Międzynarodowych Miejsc. W dużym stopniu dlatego, że są to duże i powszechnie znane firmy, ale także z powodu stałej reprezentacji wśród nich polskich oddziałów tych firm. Dzięki bardzo dobry wynikom w polskiej edycji listy Najlepszych Miejsc Pracy (lista krajowa została ogłoszona 16 kwietnia 2020 r.) wśród europejskich liderów znaleźli się: Cisco Systems, The Adecco Group, Daimler Mobility (w Polsce obecny jako Mercedes-Benz Financial Services), SAS Institute, Hilti, Johnson & Johnson (w Polsce jako Janssen Cilag), EY oraz SC Johnson.

Powodów do satysfakcji dostarcza nam także firma Sii Polska, która po raz trzeci z rzędu gości w zestawieniu 30 Najlepszych Dużych Miejsc Pracy w Europie. Ten sukces jest tym bardziej wymowny, że pod względem wielkości zatrudnienia (ponad 4 tys. pracowników) w swojej kategorii Sii Polska w zasadzie nie ma konkurencji.  

 

Tegoroczne statystyki

Polska ze swoimi łącznie dziewięcioma reprezentantami na europejskiej liście plasuje się na poziomie takich krajów jak Austria, Belgia czy Szwajcaria, ale cały czas dzieli nas ogromny dystans od otwierających stawkę: Wielkiej Brytanii (30 firm na liście), Niemców (28 firm) czy Francji i Szwecji (po 22 firmy na liście).

Tym, co odróżnia tegoroczne zestawienie od list z lat poprzednich jest wyraźne przetasowanie branżowe w zestawieniu 25 Najlepszych Międzynarodowych Miejsc Pracy. Dynamiczny rozwój branży IT, konkurencyjny rynek pracy i konieczność przyciągania nowych talentów, powodowały, że firmy technologiczne konsekwentnie inwestowały w warunki i wyjątkową atmosferę pracy, co przekładało się na ich wyniki i pozycję w rankingach Great Place to Work®. Firmy IT są oczywiście nadal w zdecydowanej czołówce. W zestawieniu 25 Najlepszych Międzynarodowych Miejsc Pracy znalazły się jednak dopiero na 3. pozycji, za firmami produkcyjnymi oraz, co jest w tym roku nowością, za firmami farmaceutycznymi. Te ostatnie stanowią na tej liście aż 28%, czyli najliczniejszą reprezentację (dwukrotnie większą niż w minionym roku).

W łącznej klasyfikacji branżowej na pierwszym miejscu pozostaje sektor IT (38%), a kolejne miejsca na podium to firmy świadczące usługi profesjonalne (20%) oraz firmy działające w branży finansowej (10%).

 

Pełna lista 125 Najlepszych Miejsc Pracy Europa 2020 w załączniku oraz na www.greatplacetowork.pl

 

Great Place to Work®, z siedzibą w Stanach Zjednoczonych, jest globalną firmą analityczno-konsultingową, która działa w ponad 60 krajach. Od ponad 25 lat wspiera firmy na całym świecie w rozwijaniu nowoczesnej kultury miejsca pracy opartej na zaufaniu i osiąganiu dzięki temu lepszych wyników biznesowych. Dzięki programom certyfikacji Great Place to Work® wyróżnia wybitne miejsca pracy i tworzy listy najlepszych miejsc pracy: krajowe, regionalne oraz listę światową.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca Zagraniczni pracodawcy wprowadzają darmowe testy na Covid Biuro prasowe
2020-10-22 | 01:00

Zagraniczni pracodawcy wprowadzają darmowe testy na Covid

Informacja prasowa Wrocław, 22.10.2020 r. Zagraniczni pracodawcy wprowadzają darmowe testy na Covid Cała Europa zmaga się z drugą falą pandemii Covid-19 i dynamicznie rosnącą
Praca Ukraińcy wracają do Polski. Czy zatrzyma ich druga fala epidemii?
2020-10-21 | 07:00

Ukraińcy wracają do Polski. Czy zatrzyma ich druga fala epidemii?

Liczba Ukraińców zarejestrowanych w ZUS na koniec sierpnia wzrosła o ponad 27 tys. w porównaniu z końcem lipca. Według prognoz na przełomie września i października powinna
Praca 82% pracodawców wymaga znajomości języka obcego podczas rekrutacji
2020-10-14 | 16:30

82% pracodawców wymaga znajomości języka obcego podczas rekrutacji

Jak wynika z ankiety przeprowadzonej przez popularną aplikację do nauki języków Babbel, znajomość języka obcego to jeden z najważniejszych wymogów stawianych przed kandydatami

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Aktualne oferty pracy

Specjalista ds. sprzedaży

Aktualnie poszukujemy kandydatów i kandydatek na stanowisko: Specjalista ds. sprzedaży. Ze szczegółami oferty można zapoznać się na tej podstronie.

Bankowość

Polacy nie mają zaufania do rynku kapitałowego. Szansą na jego zbudowanie może być wzmocnienie nadzoru

Według szacunków Polskiego Funduszu Rozwoju utracone korzyści Polaków wynikające z niechęci do aktywnego inwestowania na rynku kapitałowym to około 10 mld zł rocznie. W efekcie oszczędności są zamrażane w gotówce lub na lokatach bankowych, zamiast „pracować” na większe zyski. – Potrzebne jest wzmocnienie nadzoru nad instytucjami finansowymi, aby odbudować zaufanie Polaków do rynku kapitałowego – mówi dr Konrad Hennig, współautor raportu „Save & Invest: Prawo chroniące pieniądze Polaków”.

Farmacja

Dzieci z cukrzycą w trudnej sytuacji z powodu pandemii. Pomóc im mogą systemy ciągłego monitorowania cukru

W Polsce jest około 20 tys. dzieci z cukrzycą typu I, która może prowadzić do ciężkich powikłań. – Sytuacja zrobiła się trudna, kiedy zaczął obowiązywać lockdown. Dzieci zostały w domu, a część rodziców nadal chodziła do pracy. Kłopot polega na tym, że dziecko chorujące na cukrzycę nie jest w stanie samo sobie z tą chorobą poradzić – wskazuje prezes Fundacji dla Dzieci z Cukrzycą, Dagmara Staniszewska. W tej chwili problemem jest też brak pielęgniarek w szkołach, przez co młodzi pacjenci diabetologiczni zostali bez profesjonalnej opieki. W kryzysowych warunkach alternatywą dla rodziców są systemy ciągłego monitorowania cukru, które pozwalają na bieżąco kontrolować stan zdrowia dziecka.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Bankowość

60 proc. studentów uważa naukę zdalną za mniej efektywną. Ich zaangażowanie może poprawić grywalizacja

W związku z rekordowym przyrostem zakażeń SARS-CoV-2 rząd rozważa wprowadzenie nauki zdalnej we wszystkich szkołach ponadpodstawowych, jak i młodszych klasach podstawówek. Już od początku października w tryb zdalnej nauki przeszła zdecydowana większość uczelni wyższych. Z badania zrealizowanego na zlecenie BIK wynika, że zdania studentów dotyczące tej formy kształcenia są podzielone, a ponad 60 proc. ocenia ją jako mniej motywującą i mniej efektywną od stacjonarnego modelu nauczania. Brak zajęć praktycznych i warsztatowych wymaga wprowadzenia do zdalnego nauczania nowych narzędzi, które to zrekompensują i zwiększą zaangażowanie. Przykładem jest grywalizacja, często wykorzystywana w korporacjach jako narzędzie motywacyjne jeszcze przed pandemią COVID-19.

 

Media i PR

Pandemia zmieniła rynek usług PR. W odpowiedzi na wyzwania branży powołano nowe stowarzyszenie oraz centrum badawcze

Przez pandemię COVID-19 wiele agencji PR odnotowało spadek przychodów i liczby klientów, co zmusiło je do obniżek wynagrodzeń albo redukcji zatrudnienia. Z drugiej strony firmy przekonały się, jak ważny jest PR i komunikacja w czasie kryzysu. Nowo powołana przez 20 agencji PR organizacja ma szeroko reprezentować interesy branży. Jedną z jej pierwszych inicjatyw jest utworzenie pierwszego w Polsce think-tanku, który dostarczy informacji o trendach, prognozach i wiedzy badawczo-analitycznej dotyczącej rynku usług PR.