Komunikaty PR

Jak prześwietlić pracodawcę i znaleźć pracę marzeń?

2021-08-20  |  12:30
Biuro prasowe

W 2020 w obawie przed niepewnym rynkiem zatrudnieni na etatach niechętnie zmieniali pracę. Obecnie, po tymczasowej stagnacji, powrócił rynek pracownika i coraz więcej osób wznawia aktywne poszukiwania wymarzonej pracy. Kandydaci zastanawiają się, którego pracodawcę wybrać, by ten spełnił ich oczekiwania, standardy i aspiracje. Na rynku nie brakuje atrakcyjnych propozycji, a do wyboru jest ponad 110 tysięcy ofert. Podpowiadamy, gdzie szukać rzetelnych informacji i na co zwrócić uwagę, aby wybrać tą najlepszą.  

Na ostateczną decyzję o podjęciu pracy, ma wpływ wiele czynników takich jak: zakres obowiązków, wysokość wynagrodzenia, benefity pozapłacowe. Nie bez znaczenia są również opinie o przyszłym pracodawcy: Co trzeci specjalista odrzuci ofertę współpracy, jeśli wizerunek pracodawcy nie będzie spełniał jego oczekiwań[1]. To dane z badania dotyczącego aktywności specjalistów i menedżerów na rynku pracy, które pokazują, jak ważne jest dbanie o reputację i employer branding firmy oraz tworzenie przyjaznego środowiska pracy dla pracowników – komentuje Aleksandra Trzcińska, Project Coordinator, Antal.  Owocowe czwartki i karnety na siłownię nie zastąpią stabilności biznesowej, kultury pracy, stylu zarządzania i atmosfery, dlatego warto szukać rzetelnych i kompleksowych informacji o pracodawcy przed podjęciem pracy – dodaje Aleksandra Trzcińska.

Jak można zweryfikować opinie o przyszłym pracodawcy? Jest na to kilka sposobów. Oto te najskuteczniejsze z nich.

Co o firmie mówią jej pracownicy? Zacznij od sprawdzenia opinii z pierwszej ręki

Jeśli jest taka możliwość, najlepiej sprawdzić u źródła, czy dana firma jest miejscem, gdzie można realizować swoje zawodowe aspiracje. Znajomi pracujący w organizacji, do której chcesz aplikować, z pewnością mogą przekazać wiele cennych informacji o tym, jak wygląda współpraca z kadrą zarządzającą, atmosfera w zespole czy warunki pracy w tym benefity. Cenną wiedzą na temat pracodawców dysponują również rekruterzy, których informacje są nie tylko wiarygodne, ale i aktualne.

Opinie o firmie znajdują się też na internetowych forach, gdzie pracownicy dzielą się swoimi doświadczeniami z pracy w danej organizacji. Warto się z nimi zapoznać, jednak nie wierzyć bezgranicznie wszystkiemu, co wyczytamy w sieci.

Co firma mówi o sobie sama? Zajrzyj na stronę internetową i profile w social mediach

Poświęć trochę czasu na przestudiowanie strony internetowej firmy. W zakładce „Aktualności” pewnie znajdą się artykuły dotyczące bieżących inicjatyw, których realizacją firma chce się pochwalić odbiorcom z zewnątrz. Natomiast z podstrony „Kariera” dowiesz się o trwających rekrutacjach, a więc też o tym, które działy firmy są rozbudowywane. Ogłoszenia to też źródło informacji o obowiązkach związanych z poszczególnymi stanowiskami, oczekiwanych kompetencjach czy oferowanych warunkach.

Elementem na liście do sprawdzenia – też w kontekście przygotowania się do rozmowy kwalifikacyjnej – są profile w mediach społecznościowych. LinkedIn, Instagram i Facebook mogą okazać się kopalnią informacji o tym, jak interesująca Cię firma „wygląda w środku”. Jaka panuje w niej atmosfera czy zespół jest zgrany i angażuje się w wspólne przedsięwzięcia oraz jakie benefity oferuje organizacja?

Co o firmie mówi opinia publiczna? Sprawdź portale informacyjne i branżowe

Warto przeszukać Internet pod kątem publikacji na temat firmy. Przejrzenie pierwszych kilku stron w wyszukiwarce pozwoli Ci szybko zorientować się, czy firma angażuje się w ambitne przedsięwzięcia i stawia sobie nowe cele i wyzwania.

Jeśli jej przedstawiciele udzielają wywiadów, komentują branżowe doniesienia, występują w roli ekspertów i dzielą się swoją wiedzą, to znak, że firma dba o swój wizerunek.

Sprawdź rankingi pracodawców, by uzyskać obiektywną opinię

Rankingi są cenną wskazówką dla kandydatów, bo pozwalają zidentyfikować firmy, które na pierwszym miejscu stawiają swoich pracowników, mają najlepsze wskaźniki HR, cieszą się uznaniem i pozytywnym wizerunkiem.

Warto przejrzeć rankingi, których metodologia opiera się na analizie danych z badania opinii specjalistów i menedżerów pracujących w tych firmach. Takie zestawienia są nie tylko bardziej wiarygodne, ale dostarczają cennych informacji na temat praktyk docenianych w kulturze pracy i polityce zatrudniania. 

Jednym z najbardziej rozpoznawalnych rankingów na polskim rynku jest Ranking Najbardziej Pożądani Pracodawcy, który identyfikuje i nagradza przedsiębiorstwa o najlepszej reputacji wśród pracowników i potencjalnych kandydatów. W 2021 roku realizowana jest już 9. edycja.

– Aby zapewnić kompleksowe i obiektywne spojrzenie na markę pracodawcy do przygotowania rankingu wykorzystujemy trzy źródła wiedzy. Pierwszym z nich jest badanie ankietowe wśród przedstawicieli działów HR. W następnym kroku pozyskujemy cenne opinie bezpośrednio od samych pracowników firmy będących najbliżej pracodawców. Ostatnim źródłem jest badanie ankietowe przeprowadzone wśród specjalistów i menedżerów – powiedziała komentuje Aleksandra Trzcińska, Project Coordinator, Antal.

[1] Raport pt. „Aktywność specjalistów i menedżerów na rynku pracy – 10. edycja” 2020 r.

O Antal Market Research

Antal Market Research to wyspecjalizowany dział odpowiedzialny za przygotowanie raportów analizujących rynek pracy. W ramach dywizji realizowane są zarówno raporty prezentujące trendy na rynku pracy, jak i materiały przygotowane w odpowiedzi na indywidualne potrzeby klientów. Antal Market Research opracowuje między innymi: raporty płacowe, raporty wizerunku pracodawcy oraz komunikacji, raporty potencjału inwestycyjnego w obszarze kapitału ludzkiego, w określonych branżach lub regionach.

„Najbardziej Pożądani Pracodawcy” to ranking na podstawie badania firmy Antal bazującego na analizie 360° z perspektywy: przedsiębiorstw, ich pracowników oraz niezależnych specjalistów i menedżerów. Jeśli chcesz oddać swój głos na Najbardziej Pożądanego Pracodawcę, kliknij w przycisk "WIĘCEJ INFORMACJI" i wypełnij krótką ankietę:

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca Osoby z niepełnosprawnościami na rynku pracy Biuro prasowe
2024-05-16 | 11:10

Osoby z niepełnosprawnościami na rynku pracy

Sytuacja osób z niepełnosprawnościami na rynku pracy nada nie jest dobra. Podobnie wygląda sytuacja dostępnością do ochrony zdrowia, kultury czy transportu. Mieniony tydzień w Sejmie
Praca Polski rynek pracy potrzebuje wielokulturowości
2024-05-09 | 15:08

Polski rynek pracy potrzebuje wielokulturowości

Legalność pobytu obywateli Ukrainy w Polsce ma zostać przedłużona do 30 września 2025 roku. Jednak zdaniem ekspertów to za mało, aby powstrzymać odpływ pracowników z naszego
Praca Olivia Quest - znacznie więcej niż gra integrująca społeczność
2024-05-09 | 12:00

Olivia Quest - znacznie więcej niż gra integrująca społeczność

Budowa aktywnej społeczności wciąż spędza sen z powiek operatorom centrów biurowych, tymczasem nieszablonowe i konsekwentnie realizowane działania prowadzą do sukcesu. Właśnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Szybki rozwój 5G w Orange Polska. Do końca roku operator uruchomi 3 tys. stacji dających dostęp do nowej technologii

– W całym kraju jest już 1,5 tys. stacji 5G obsługujących pasmo C, ale cały czas pracujemy nad zwiększeniem zasięgu i włączamy kolejne. Do końca roku klienci Orange Polska będą korzystać łącznie z 3 tys. stacji, które włączamy zarówno w dużych aglomeracjach, jak i w mniejszych miejscowościach – zapowiada Jolanta Dudek, wiceprezes Orange Polska ds. rynku konsumenckiego. Jak podkreśla, ta technologia, która na dobre ruszyła w Polsce z początkiem tego roku, jest dla konsumentów rewolucją w korzystaniu z mobilnego internetu. Wraz z jej upowszechnianiem Polacy kupują też coraz więcej telefonów obsługujących sieć 5G – łącznie w ich rękach jest już 3,25 mln takich smartfonów, a dostępność takiego sprzętu poprawiają coraz bardziej przystępne ceny.

Finanse

Trwają prace nad reformą finansowania samorządów. Mają zyskać większą autonomię i niezależność budżetu od zmian w podatkach

Ministerstwo Finansów przedstawiło założenia reformy finansowania jednostek samorządu terytorialnego. Resort przekonuje, że po jej wprowadzeniu dochody samorządów będą wyższe i niezależne od decyzji podatkowych podejmowanych na szczeblu centralnym. Dochody JST mają być określane poprzez wskazanie procentowego udziału danej jednostki w dochodach podatkowych na jej terenie, nie tylko w przypadku PIT-u i CIT-u, ale też podatku zryczałtowanego. Ministerstwa do końca maja mają też dokonać przeglądu zadań zlecanych samorządom, co będzie służyć ich wystandaryzowaniu.

Transport

Nadchodzi kumulacja inwestycji finansowanych ze środków UE. Wykonawcy muszą się przygotować na problemy z dostępnością kadr i zasobów

W związku z odblokowaniem środków unijnych firmy – zwłaszcza z sektora budowlanego – spodziewają się w tym roku boomu w inwestycjach infrastrukturalnych. Barierą dla ich realizacji może się jednak okazać dostępność rąk do pracy. Przedsiębiorcy obawiają się też, że kumulacja inwestycji w krótkim czasie może pociągnąć za sobą wzrost popytu nie tylko na kadry, ale i materiały czy specjalistyczne usługi podwykonawcze, co z kolei może się przełożyć na wzrost cen. – Od strony formalnej jesteśmy przygotowani do poradzenia sobie z tą kumulacją. Jest możliwość punktowych zmian w prawie zamówień publicznych i tego nie wykluczam – mówi Hubert Nowak, prezes Urzędu Zamówień Publicznych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.