Komunikaty PR

Jak prześwietlić pracodawcę i znaleźć pracę marzeń?

2021-08-20  |  12:30
Biuro prasowe

W 2020 w obawie przed niepewnym rynkiem zatrudnieni na etatach niechętnie zmieniali pracę. Obecnie, po tymczasowej stagnacji, powrócił rynek pracownika i coraz więcej osób wznawia aktywne poszukiwania wymarzonej pracy. Kandydaci zastanawiają się, którego pracodawcę wybrać, by ten spełnił ich oczekiwania, standardy i aspiracje. Na rynku nie brakuje atrakcyjnych propozycji, a do wyboru jest ponad 110 tysięcy ofert. Podpowiadamy, gdzie szukać rzetelnych informacji i na co zwrócić uwagę, aby wybrać tą najlepszą.  

Na ostateczną decyzję o podjęciu pracy, ma wpływ wiele czynników takich jak: zakres obowiązków, wysokość wynagrodzenia, benefity pozapłacowe. Nie bez znaczenia są również opinie o przyszłym pracodawcy: Co trzeci specjalista odrzuci ofertę współpracy, jeśli wizerunek pracodawcy nie będzie spełniał jego oczekiwań[1]. To dane z badania dotyczącego aktywności specjalistów i menedżerów na rynku pracy, które pokazują, jak ważne jest dbanie o reputację i employer branding firmy oraz tworzenie przyjaznego środowiska pracy dla pracowników – komentuje Aleksandra Trzcińska, Project Coordinator, Antal.  Owocowe czwartki i karnety na siłownię nie zastąpią stabilności biznesowej, kultury pracy, stylu zarządzania i atmosfery, dlatego warto szukać rzetelnych i kompleksowych informacji o pracodawcy przed podjęciem pracy – dodaje Aleksandra Trzcińska.

Jak można zweryfikować opinie o przyszłym pracodawcy? Jest na to kilka sposobów. Oto te najskuteczniejsze z nich.

Co o firmie mówią jej pracownicy? Zacznij od sprawdzenia opinii z pierwszej ręki

Jeśli jest taka możliwość, najlepiej sprawdzić u źródła, czy dana firma jest miejscem, gdzie można realizować swoje zawodowe aspiracje. Znajomi pracujący w organizacji, do której chcesz aplikować, z pewnością mogą przekazać wiele cennych informacji o tym, jak wygląda współpraca z kadrą zarządzającą, atmosfera w zespole czy warunki pracy w tym benefity. Cenną wiedzą na temat pracodawców dysponują również rekruterzy, których informacje są nie tylko wiarygodne, ale i aktualne.

Opinie o firmie znajdują się też na internetowych forach, gdzie pracownicy dzielą się swoimi doświadczeniami z pracy w danej organizacji. Warto się z nimi zapoznać, jednak nie wierzyć bezgranicznie wszystkiemu, co wyczytamy w sieci.

Co firma mówi o sobie sama? Zajrzyj na stronę internetową i profile w social mediach

Poświęć trochę czasu na przestudiowanie strony internetowej firmy. W zakładce „Aktualności” pewnie znajdą się artykuły dotyczące bieżących inicjatyw, których realizacją firma chce się pochwalić odbiorcom z zewnątrz. Natomiast z podstrony „Kariera” dowiesz się o trwających rekrutacjach, a więc też o tym, które działy firmy są rozbudowywane. Ogłoszenia to też źródło informacji o obowiązkach związanych z poszczególnymi stanowiskami, oczekiwanych kompetencjach czy oferowanych warunkach.

Elementem na liście do sprawdzenia – też w kontekście przygotowania się do rozmowy kwalifikacyjnej – są profile w mediach społecznościowych. LinkedIn, Instagram i Facebook mogą okazać się kopalnią informacji o tym, jak interesująca Cię firma „wygląda w środku”. Jaka panuje w niej atmosfera czy zespół jest zgrany i angażuje się w wspólne przedsięwzięcia oraz jakie benefity oferuje organizacja?

Co o firmie mówi opinia publiczna? Sprawdź portale informacyjne i branżowe

Warto przeszukać Internet pod kątem publikacji na temat firmy. Przejrzenie pierwszych kilku stron w wyszukiwarce pozwoli Ci szybko zorientować się, czy firma angażuje się w ambitne przedsięwzięcia i stawia sobie nowe cele i wyzwania.

Jeśli jej przedstawiciele udzielają wywiadów, komentują branżowe doniesienia, występują w roli ekspertów i dzielą się swoją wiedzą, to znak, że firma dba o swój wizerunek.

Sprawdź rankingi pracodawców, by uzyskać obiektywną opinię

Rankingi są cenną wskazówką dla kandydatów, bo pozwalają zidentyfikować firmy, które na pierwszym miejscu stawiają swoich pracowników, mają najlepsze wskaźniki HR, cieszą się uznaniem i pozytywnym wizerunkiem.

Warto przejrzeć rankingi, których metodologia opiera się na analizie danych z badania opinii specjalistów i menedżerów pracujących w tych firmach. Takie zestawienia są nie tylko bardziej wiarygodne, ale dostarczają cennych informacji na temat praktyk docenianych w kulturze pracy i polityce zatrudniania. 

Jednym z najbardziej rozpoznawalnych rankingów na polskim rynku jest Ranking Najbardziej Pożądani Pracodawcy, który identyfikuje i nagradza przedsiębiorstwa o najlepszej reputacji wśród pracowników i potencjalnych kandydatów. W 2021 roku realizowana jest już 9. edycja.

– Aby zapewnić kompleksowe i obiektywne spojrzenie na markę pracodawcy do przygotowania rankingu wykorzystujemy trzy źródła wiedzy. Pierwszym z nich jest badanie ankietowe wśród przedstawicieli działów HR. W następnym kroku pozyskujemy cenne opinie bezpośrednio od samych pracowników firmy będących najbliżej pracodawców. Ostatnim źródłem jest badanie ankietowe przeprowadzone wśród specjalistów i menedżerów – powiedziała komentuje Aleksandra Trzcińska, Project Coordinator, Antal.

[1] Raport pt. „Aktywność specjalistów i menedżerów na rynku pracy – 10. edycja” 2020 r.

O Antal Market Research

Antal Market Research to wyspecjalizowany dział odpowiedzialny za przygotowanie raportów analizujących rynek pracy. W ramach dywizji realizowane są zarówno raporty prezentujące trendy na rynku pracy, jak i materiały przygotowane w odpowiedzi na indywidualne potrzeby klientów. Antal Market Research opracowuje między innymi: raporty płacowe, raporty wizerunku pracodawcy oraz komunikacji, raporty potencjału inwestycyjnego w obszarze kapitału ludzkiego, w określonych branżach lub regionach.

„Najbardziej Pożądani Pracodawcy” to ranking na podstawie badania firmy Antal bazującego na analizie 360° z perspektywy: przedsiębiorstw, ich pracowników oraz niezależnych specjalistów i menedżerów. Jeśli chcesz oddać swój głos na Najbardziej Pożądanego Pracodawcę, kliknij w przycisk "WIĘCEJ INFORMACJI" i wypełnij krótką ankietę:

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca Mercer Total Remuneration Survey (TRS) – kluczowe wnioski i obserwacje Biuro prasowe
2025-04-30 | 06:00

Mercer Total Remuneration Survey (TRS) – kluczowe wnioski i obserwacje

Wyniki badania płacowego Mercer Total Remuneration Survey (TRS) 2024 dostarczają cennych informacji na temat aktualnych zmian na rynku wynagrodzeń w Polsce. W 2024 roku zauważono kilka
Praca Dyskusje o pokoleniu Z na rynku pracy, Women on boards i migracjach. Zakończyło się EFNI Wiosna w Warszawie
2025-04-17 | 13:00

Dyskusje o pokoleniu Z na rynku pracy, Women on boards i migracjach. Zakończyło się EFNI Wiosna w Warszawie

Debatą byłych ministrów pracy zakończyło się premierowe EFNI Wiosna zorganizowane przez Konfederację Lewiatan pod hasłem „Przyszłość pracy, praca przyszłości”.
Praca Zaskocz swoich pracowników: 500 zł na karcie Pluxee, które działa jak 560 zł!
2025-04-10 | 17:00

Zaskocz swoich pracowników: 500 zł na karcie Pluxee, które działa jak 560 zł!

1/3 firm w Polsce przekazuje benefity pozapłacowe  dla pracowników na Wielkanoc. Jest a to druga najbardziej popularna okazja w roku (po świętach Bożego Narodzenia)

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Poparcie dla UE rekordowo wysokie, mimo wzrostu populizmu. Społeczeństwo oczekuje większego zaangażowania w kwestie bezpieczeństwa

Badanie Parlamentu Europejskiego wskazuje na rekordowe poparcie Europejczyków dla Unii Europejskiej. Ma to związek z rosnącymi zagrożeniami z zewnątrz, czyli np. bliskością wojny rosyjsko-ukraińskiej. Jednocześnie do głosu wewnątrz UE coraz częściej dochodzą ruchy populistyczne, za sprawą których więcej obywateli państw członkowskich przyjmuje eurosceptyczną postawę. Dużą rolę odgrywają więc dialog ze społeczeństwem i jego edukacja.

Problemy społeczne

60 proc. młodych ludzi chce posiadać mieszkanie na własność. Główna bariera to brak wkładu własnego

Posiadanie własnego mieszkania jest aspiracją większości młodych Polaków – wskazują dane badaczy z SGH. Jednak ze względów finansowych jest ono dostępne dla części z nich, a na dodatek wiąże się ze zobowiązaniem na kilkadziesiąt lat. W luce czynszowej, czyli w sytuacji, gdy kogoś nie stać na zakup własnego M, ale jest zbyt bogaty na mieszkanie komunalne, jest ok. 35 proc. społeczeństwa. I to dla tej grupy potrzebna jest oferta państwa. Budownictwo społeczne mogłoby być alternatywą, ale nie odpowiada na potrzebę posiadania nieruchomości na własność.

Infrastruktura

Trwają prace nad europejską strategią odporności wodnej. Projekt ma być gotowy przed latem

Komisja Europejska ma w najbliższych tygodniach przedstawić strategię na rzecz zwiększenia odporności na niedobory wody. PE na majowej sesji przyjął zalecenia w tym zakresie, w których opowiada się za ambitną odpowiedzią na te wyzwania. Jak podkreśla europoseł PO Andrzej Buła, chodzi przede wszystkim o oszczędzanie wody i dbanie o jej jakość, a także o zapewnienie odpowiedniego finansowania odporności wodnej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.