Jak przetrwać sezon urlopowy? Akcja „Lato z Sercem” szansą dla pracodawców
Agencja Face it!
Bagatela 10 lok. 31
00-585 Warszawa
j.gniadzik|agencjafaceit.pl| |j.gniadzik|agencjafaceit.pl
+48 510 189 848
https://agencjafaceit.pl/
Rozmawiamy dziś z Panią Joanną Olszewską, prezeską BPO Network o akcji „Lato z Sercem”. Inicjatywa ta nie tylko daje szansę pracownikom z niepełnosprawnościami na zarobienie pieniędzy w czasie wakacji i zdobycie nowych doświadczeń, ale stanowi też świetne rozwiązanie dla pracodawców, którzy potrzebują choć na chwilę oderwać się od obowiązków zawodowych przy jednoczesnym zachowaniu ciągłości obsługi klientów.
Pani Joanno, w ramach kampanii "Pracodawca z Sercem" prowadzicie Państwo akcję "Lato z Sercem", która zachęca do skorzystania z pomocy zdalnych pracowników z niepełnosprawnościami podczas wakacyjnych wyjazdów przedsiębiorców. Czy warto zgłosić się do Państwa po takie wsparcie? Jak to zrobić?
Jak najbardziej zapraszamy wszystkich przedsiębiorców (małych, średnich i dużych) do zgłoszeń po tzw. pracowników sezonowych. Wystarczy zajrzeć na stronę naszej firmy i zadzwonić lub napisać maila, a na pewno pomożemy. W naszej bazie mamy wielu kandydatów, czekających nie tylko na stałą, ale też czasową pracę. A przecież latem, gdy każdy chce choć trochę odpocząć i skorzystać ze słonecznej aury, często w firmach po prostu brakuje rąk do pracy… Pracownicy z niepełnosprawnością chętnie wspomogą w takiej sytuacji przedsiębiorców a odpowiednio wdrożeni i przygotowani na pewno załatają organizacyjne „dziury” w tym trudnym okresie.
Wiele osób podczas wakacji chce sobie dorobić. To doskonały czas na znalezienie zajęcia np. w roli zdalnego asystenta, przy tworzeniu baz danych czy innych projektach, które mogą pomóc w prowadzeniu firmy, kiedy stali pracownicy są na dłuższych urlopach.
Praca sezonowa kojarzy się jednak bardziej z pracą studentów przy zbieraniu truskawek lub sprzedażą gofrów w budce przy nadmorskim deptaku… Czy osoby z niepełnosprawnością mogą się odnaleźć w takiej roli? Czy w ogóle lato to dobry moment, by osoby z niepełnosprawnością poszukały sezonowej pracy? Jakie mają możliwości?
Pracownicy z niepełnosprawnościami chętnie podejmują prace sezonowe w różnej roli. Przecież niepełnosprawność ma różne oblicza – są takie schorzenia, które nie wykluczają z fizycznej pracy. A pracownicy z niepełnosprawnościami szukają szansy na zarobek blisko swoich miejsc zamieszkania, więc jak najbardziej warto ich zatrudnić!
Zatem, gdy latem wzrasta zapotrzebowanie na pracowników sezonowych, poza studentami warto też rozważyć zatrudnienie osób z niepełnosprawnościami i im również dać szansę na wakacyjny zarobek. Dla pracodawców, którzy jeszcze nigdy nie rekrutowali takich osób, może to być świetna okazja, by sprawdzić możliwości kandydatów z orzeczeniami, skorzystać z ulg związanych z ich zatrudnieniem, a do tego po prostu pomóc ludziom! Same korzyści!
No i jeśli pracodawcy będą zadowoleni z nowych pracowników, zatrudnienie na zastępstwo może zmienić się w pracę na stałe?
To jest na pewno marzenie większości pracowników z niepełnosprawnościami, również moje, bo z racji prowadzonej przez mnie od wielu lat działalności, wiem, jak trudno osobom z niepełnosprawnościami pokonywać bariery – nie tylko w sobie ale również w społecznym postrzeganiu ich sytuacji. A oni przecież tak samo jak inni potrzebują poczucia stabilizacji, możliwości zarobienia na swoje utrzymanie, szansy, by czuć się potrzebnymi.
I właśnie dlatego nie ustajemy w wysiłkach i kolejny już miesiąc prowadzimy kampanię Pracodawca z Sercem, zachęcającą do zatrudniania osób z orzeczeniami. Chcemy, by coraz częściej brano pod uwagę zatrudnianie właśnie takich kandydatów, by ich nie wykluczano. Przecież oni też bywają świetnie wykształceni, mają doskonałe kwalifikacje i ich niepełnosprawność powinna być kompletnie na drugim planie. Proszę mi wierzyć – oni nie różnią się niczym od osób w pełni sprawnych – no może jedynie tym, że na pewno bardziej doceniają daną im pracę, są lojalni i cieszą się z małych rzeczy.
Wspomniała Pani, że letnia akcja prowadzona jest w ramach kampanii "Pracodawca z Sercem" - czy ta inicjatywa spotyka się z ciepłym przyjęciem? Przypomni Pani na czym polega i jak się do niej włączyć?
Odbiór kampanii przerósł nasze najśmielsze oczekiwania. Zgłasza się mnóstwo firm, które już zatrudniają, lub chcą zatrudniać osoby z niepełnosprawnościami. Wyróżniamy ich e-medalami, a niedawno po raz pierwszy wręczyliśmy statuetkę „Pracodawcy z Sercem” na żywo – odebrali ją przedstawiciele firmy Mondi Simet, w której szeregach pracuje aż 30% personelu z niepełnosprawnościami.
A jak się włączyć do akcji? To bardzo proste. Zapraszamy na stronę internetową zarówno po to, by zgłosić się po wyróżnienie, jeśli już zatrudniacie Państwo pracowników z niepełnosprawnościami, a także po to, by się zainspirować i skorzystać z bazy kandydatów BPO Network oraz z pomocy naszych ekspertów we wdrożeniu wybranych pracowników: www.pracodawcazsercem.pl
Zapraszamy też kandydatów do pracy – chcemy pomóc w znalezieniu pracy każdej chętnej osobie. Wiemy, jakie to ważne, by tę pracę mieć, po to, by czuć sens życia, by każdego dnia cieszyć się z tego, że wciąż żyjemy, mamy może nie w pełni sprawne ciała czy umysły, ale jesteśmy i chcemy czuć się ważni i potrzebni, bo tylko to daje siły, by podnosić się z jakichkolwiek upadków, jakie serwuje nam los… I po to jest kampania, po to akcja Lato z Sercem, po to my i nasze podejście. Chcemy po prostu czynić dobro i nikogo nie wykluczać ze społeczeństwa. I chcemy zarazić tym podejściem cała Polskę.
Bardzo dziękuję za rozmowę.
BPO Network to firma z misją, która wspiera biznes poprzez tworzenie procedur i zespołów zdalnych pracowników z niepełnosprawnościami. Rekrutuje kandydatów do pracy w telefonicznych biurach obsługi klienta, telesprzedaży, branży analizy danych, IT, czy w Social Mediach. Poza wsparciem osób niepełnosprawnych na otwartym rynku pracy, proponuje usługi w zagadnieniach dotyczących kwestii związanych z optymalizacją obowiązkowych wpłat do Państwowego Funduszu Osób Niepełnosprawnych, obszarach związanych z dofinansowaniami, dotacjami na stanowiska pracy czy na podnoszenie kwalifikacji poprzez refundowane szkolenia, kursy, warsztaty. W całościowym ujęciu działalności przeprowadza cały proces za przedsiębiorstwa, zaczynając od rekrutacji, weryfikacji i wyboru odpowiedniego pracownika, poprzez stworzenie i prowadzenie teczki osobowej i dokumentacji do PFRON, szkoleń i wdrożeń aż po realizację projektu i oczekiwany efekt.
Uchodźcy na rynku pracy
Jak zachować spokój w czasach kryzysu i niepewności?
Polacy chcą pracować na swoim, a firmom jest to na rękę. Analiza CVeasy.pl
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie
Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.
Transport
Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych
Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.
Konsument
Niska wiedza ekonomiczna Polaków może wpłynąć na większe zainteresowanie usługami doradców finansowych. Wciąż rzadko korzystamy z ich pomocy
Ponad 70 proc. Polaków ma niską lub przeciętną wiedzę finansową – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2024”. To przekłada się na niewielkie uczestnictwo w rynku kapitałowym i niską skłonność do inwestowania i oszczędzania. Dlatego eksperci upatrują istotnej roli doradców finansowych w zmianie tej tendencji. Większość gospodarstw domowych nie korzysta jednak z tego typu usług. Branża od lat samoreguluje kwestię kompetencji i certyfikatów dla doradców, ale liczy na utworzenie publicznego rejestru, w którym klienci mieliby dostęp do takich informacji, w ten sposób zyskując większe zaufanie do przedstawicieli tego zawodu.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.