Komunikaty PR

Jak przetrwać sezon urlopowy? Akcja „Lato z Sercem” szansą dla pracodawców

2021-07-22  |  06:45
Biuro prasowe
Kontakt
Jakub Gniadzik
Agencja Face it!

Bagatela 10 lok. 31
00-585 Warszawa
j.gniadzik|agencjafaceit.pl| |j.gniadzik|agencjafaceit.pl
+48 510 189 848
https://agencjafaceit.pl/

Rozmawiamy dziś z Panią Joanną Olszewską, prezeską BPO Network o akcji „Lato z Sercem”. Inicjatywa ta nie tylko daje szansę pracownikom z niepełnosprawnościami na zarobienie pieniędzy w czasie wakacji i zdobycie nowych doświadczeń, ale stanowi też świetne rozwiązanie dla pracodawców, którzy potrzebują choć na chwilę oderwać się od obowiązków zawodowych przy jednoczesnym zachowaniu ciągłości obsługi klientów.

 

Pani Joanno, w ramach kampanii "Pracodawca z Sercem" prowadzicie Państwo akcję "Lato z Sercem", która zachęca do skorzystania z pomocy zdalnych pracowników z niepełnosprawnościami podczas wakacyjnych wyjazdów przedsiębiorców. Czy warto zgłosić się do Państwa po takie wsparcie? Jak to zrobić? 

Jak najbardziej zapraszamy wszystkich przedsiębiorców (małych, średnich i dużych) do zgłoszeń po tzw. pracowników sezonowych. Wystarczy zajrzeć na stronę naszej firmy i zadzwonić lub napisać maila, a na pewno pomożemy. W naszej bazie mamy wielu kandydatów, czekających nie tylko na stałą, ale też czasową pracę. A przecież latem, gdy każdy chce choć trochę odpocząć i skorzystać ze słonecznej aury, często w firmach po prostu brakuje rąk do pracy… Pracownicy z niepełnosprawnością chętnie wspomogą w takiej sytuacji przedsiębiorców a odpowiednio wdrożeni i przygotowani na pewno załatają organizacyjne „dziury” w tym trudnym okresie.

Wiele osób podczas wakacji chce sobie dorobić. To doskonały czas na znalezienie zajęcia np. w roli zdalnego asystenta, przy tworzeniu baz danych czy innych projektach, które mogą pomóc w prowadzeniu firmy, kiedy stali pracownicy są na dłuższych urlopach.

 

Praca sezonowa kojarzy się jednak bardziej z pracą studentów przy zbieraniu truskawek lub sprzedażą gofrów w budce przy nadmorskim deptaku… Czy osoby z niepełnosprawnością mogą się odnaleźć w takiej roli? Czy w ogóle lato to dobry moment, by osoby z niepełnosprawnością poszukały sezonowej pracy? Jakie mają możliwości?  

Pracownicy z niepełnosprawnościami chętnie podejmują prace sezonowe w różnej roli. Przecież niepełnosprawność ma różne oblicza – są takie schorzenia, które nie wykluczają z fizycznej pracy. A pracownicy z niepełnosprawnościami szukają szansy na zarobek blisko swoich miejsc zamieszkania, więc jak najbardziej warto ich zatrudnić!

Zatem, gdy latem wzrasta zapotrzebowanie na pracowników sezonowych, poza studentami warto  też rozważyć zatrudnienie osób z niepełnosprawnościami i im również dać szansę na wakacyjny zarobek.  Dla pracodawców, którzy jeszcze nigdy nie rekrutowali takich osób, może to być  świetna okazja, by sprawdzić możliwości kandydatów z orzeczeniami, skorzystać z ulg związanych z ich zatrudnieniem, a do tego po prostu pomóc ludziom! Same korzyści!

 

No i jeśli pracodawcy będą zadowoleni z nowych pracowników, zatrudnienie na zastępstwo może zmienić się w pracę na stałe? 

To jest na pewno marzenie większości pracowników z niepełnosprawnościami, również moje, bo z racji prowadzonej przez mnie od wielu lat działalności, wiem, jak trudno osobom z niepełnosprawnościami pokonywać bariery – nie tylko w sobie ale również w społecznym postrzeganiu ich sytuacji. A oni przecież tak samo jak inni potrzebują poczucia stabilizacji, możliwości zarobienia na swoje utrzymanie, szansy, by czuć się potrzebnymi.

I  właśnie dlatego nie ustajemy w wysiłkach i kolejny już miesiąc prowadzimy kampanię Pracodawca z Sercem, zachęcającą do zatrudniania osób z orzeczeniami. Chcemy, by coraz częściej brano pod uwagę zatrudnianie właśnie takich kandydatów, by ich nie wykluczano. Przecież oni też bywają świetnie wykształceni, mają doskonałe kwalifikacje i ich niepełnosprawność powinna być kompletnie na drugim planie. Proszę mi wierzyć – oni nie różnią się niczym od osób w pełni sprawnych – no może jedynie tym, że na pewno bardziej doceniają daną im pracę, są lojalni i cieszą się z małych rzeczy.

 

Wspomniała Pani, że letnia akcja prowadzona jest w ramach kampanii "Pracodawca z Sercem" - czy ta inicjatywa spotyka się z ciepłym przyjęciem? Przypomni Pani na czym polega i jak się do niej włączyć?

Odbiór kampanii przerósł nasze najśmielsze oczekiwania. Zgłasza się mnóstwo firm, które już zatrudniają, lub chcą zatrudniać osoby z niepełnosprawnościami. Wyróżniamy ich e-medalami, a niedawno po raz pierwszy wręczyliśmy statuetkę „Pracodawcy z Sercem” na żywo – odebrali ją przedstawiciele firmy Mondi Simet, w której szeregach pracuje aż 30% personelu z niepełnosprawnościami.

A jak się włączyć do akcji? To bardzo proste. Zapraszamy na stronę internetową zarówno po to, by zgłosić się po wyróżnienie, jeśli już zatrudniacie Państwo pracowników z niepełnosprawnościami, a także po to, by się zainspirować i skorzystać z bazy kandydatów BPO Network oraz z pomocy naszych ekspertów we wdrożeniu wybranych pracowników: www.pracodawcazsercem.pl

Zapraszamy też kandydatów do pracy – chcemy pomóc w znalezieniu pracy każdej chętnej osobie. Wiemy, jakie to ważne, by tę pracę mieć, po to, by czuć sens życia, by każdego dnia cieszyć się z tego, że wciąż żyjemy, mamy może  nie w pełni sprawne ciała czy umysły, ale jesteśmy i chcemy czuć się ważni i potrzebni, bo tylko to daje siły, by podnosić się z jakichkolwiek upadków, jakie serwuje nam los…  I po to jest kampania, po to akcja Lato z Sercem, po to my i nasze podejście. Chcemy po prostu czynić dobro i nikogo nie wykluczać ze społeczeństwa. I chcemy zarazić tym podejściem cała Polskę.

Bardzo dziękuję za rozmowę.

 

BPO Network to firma z misją, która wspiera biznes poprzez tworzenie procedur i zespołów zdalnych pracowników z niepełnosprawnościami. Rekrutuje kandydatów do pracy w telefonicznych biurach obsługi klienta, telesprzedaży, branży analizy danych, IT, czy w Social Mediach. Poza wsparciem osób niepełnosprawnych na otwartym rynku pracy, proponuje usługi w zagadnieniach dotyczących kwestii związanych z optymalizacją obowiązkowych wpłat do Państwowego Funduszu Osób Niepełnosprawnych, obszarach związanych z dofinansowaniami, dotacjami na stanowiska pracy czy na podnoszenie kwalifikacji poprzez refundowane szkolenia, kursy, warsztaty. W całościowym ujęciu działalności przeprowadza cały proces za przedsiębiorstwa, zaczynając od rekrutacji, weryfikacji i wyboru odpowiedniego pracownika, poprzez stworzenie i prowadzenie teczki osobowej i dokumentacji do PFRON, szkoleń i wdrożeń aż po realizację projektu i oczekiwany efekt.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca Uchodźcy na rynku pracy Biuro prasowe
2024-04-25 | 15:30

Uchodźcy na rynku pracy

Norwegia jest jednym z europejskich liderów, która rozwija różnorodne metody wsparcia dla uchodźców, ułatwiając im integrację na lokalnym rynku pracy. Badania
Praca Jak zachować spokój w czasach kryzysu i niepewności?
2024-04-17 | 15:26

Jak zachować spokój w czasach kryzysu i niepewności?

Budowanie odporności psychicznej to nie tylko klucz do przetrwania kryzysu, ale także droga do osobistego i zawodowego rozwoju. Przygotujmy się na trudne czasy, szukając wsparcia i stosując
Praca Polacy chcą pracować na swoim, a firmom jest to na rękę. Analiza CVeasy.pl
2024-04-17 | 08:30

Polacy chcą pracować na swoim, a firmom jest to na rękę. Analiza CVeasy.pl

Samozatrudnieni stanowią blisko 19% wszystkich pracujących Polaków. Węższa grupa wolnych strzelców realizujących projekty na zlecenie różnych firm obejmuje 330 tys.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie

Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.

Transport

Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych

Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.

Konsument

Niska wiedza ekonomiczna Polaków może wpłynąć na większe zainteresowanie usługami doradców finansowych. Wciąż rzadko korzystamy z ich pomocy

Ponad 70 proc. Polaków ma niską lub przeciętną wiedzę finansową – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2024”. To przekłada się na niewielkie uczestnictwo w rynku kapitałowym i niską skłonność do inwestowania i oszczędzania. Dlatego eksperci upatrują istotnej roli doradców finansowych w zmianie tej tendencji. Większość gospodarstw domowych nie korzysta jednak z tego typu usług. Branża od lat samoreguluje kwestię kompetencji i certyfikatów dla doradców, ale liczy na utworzenie publicznego rejestru, w którym klienci mieliby dostęp do takich informacji, w ten sposób zyskując większe zaufanie do przedstawicieli tego zawodu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.