Komunikaty PR

Jak przetrwać sezon urlopowy? Akcja „Lato z Sercem” szansą dla pracodawców

2021-07-22  |  06:45
Biuro prasowe
Kontakt
Jakub Gniadzik
Agencja Face it!

Bagatela 10 lok. 31
00-585 Warszawa
j.gniadzik|agencjafaceit.pl| |j.gniadzik|agencjafaceit.pl
+48 510 189 848
https://agencjafaceit.pl/

Rozmawiamy dziś z Panią Joanną Olszewską, prezeską BPO Network o akcji „Lato z Sercem”. Inicjatywa ta nie tylko daje szansę pracownikom z niepełnosprawnościami na zarobienie pieniędzy w czasie wakacji i zdobycie nowych doświadczeń, ale stanowi też świetne rozwiązanie dla pracodawców, którzy potrzebują choć na chwilę oderwać się od obowiązków zawodowych przy jednoczesnym zachowaniu ciągłości obsługi klientów.

 

Pani Joanno, w ramach kampanii "Pracodawca z Sercem" prowadzicie Państwo akcję "Lato z Sercem", która zachęca do skorzystania z pomocy zdalnych pracowników z niepełnosprawnościami podczas wakacyjnych wyjazdów przedsiębiorców. Czy warto zgłosić się do Państwa po takie wsparcie? Jak to zrobić? 

Jak najbardziej zapraszamy wszystkich przedsiębiorców (małych, średnich i dużych) do zgłoszeń po tzw. pracowników sezonowych. Wystarczy zajrzeć na stronę naszej firmy i zadzwonić lub napisać maila, a na pewno pomożemy. W naszej bazie mamy wielu kandydatów, czekających nie tylko na stałą, ale też czasową pracę. A przecież latem, gdy każdy chce choć trochę odpocząć i skorzystać ze słonecznej aury, często w firmach po prostu brakuje rąk do pracy… Pracownicy z niepełnosprawnością chętnie wspomogą w takiej sytuacji przedsiębiorców a odpowiednio wdrożeni i przygotowani na pewno załatają organizacyjne „dziury” w tym trudnym okresie.

Wiele osób podczas wakacji chce sobie dorobić. To doskonały czas na znalezienie zajęcia np. w roli zdalnego asystenta, przy tworzeniu baz danych czy innych projektach, które mogą pomóc w prowadzeniu firmy, kiedy stali pracownicy są na dłuższych urlopach.

 

Praca sezonowa kojarzy się jednak bardziej z pracą studentów przy zbieraniu truskawek lub sprzedażą gofrów w budce przy nadmorskim deptaku… Czy osoby z niepełnosprawnością mogą się odnaleźć w takiej roli? Czy w ogóle lato to dobry moment, by osoby z niepełnosprawnością poszukały sezonowej pracy? Jakie mają możliwości?  

Pracownicy z niepełnosprawnościami chętnie podejmują prace sezonowe w różnej roli. Przecież niepełnosprawność ma różne oblicza – są takie schorzenia, które nie wykluczają z fizycznej pracy. A pracownicy z niepełnosprawnościami szukają szansy na zarobek blisko swoich miejsc zamieszkania, więc jak najbardziej warto ich zatrudnić!

Zatem, gdy latem wzrasta zapotrzebowanie na pracowników sezonowych, poza studentami warto  też rozważyć zatrudnienie osób z niepełnosprawnościami i im również dać szansę na wakacyjny zarobek.  Dla pracodawców, którzy jeszcze nigdy nie rekrutowali takich osób, może to być  świetna okazja, by sprawdzić możliwości kandydatów z orzeczeniami, skorzystać z ulg związanych z ich zatrudnieniem, a do tego po prostu pomóc ludziom! Same korzyści!

 

No i jeśli pracodawcy będą zadowoleni z nowych pracowników, zatrudnienie na zastępstwo może zmienić się w pracę na stałe? 

To jest na pewno marzenie większości pracowników z niepełnosprawnościami, również moje, bo z racji prowadzonej przez mnie od wielu lat działalności, wiem, jak trudno osobom z niepełnosprawnościami pokonywać bariery – nie tylko w sobie ale również w społecznym postrzeganiu ich sytuacji. A oni przecież tak samo jak inni potrzebują poczucia stabilizacji, możliwości zarobienia na swoje utrzymanie, szansy, by czuć się potrzebnymi.

I  właśnie dlatego nie ustajemy w wysiłkach i kolejny już miesiąc prowadzimy kampanię Pracodawca z Sercem, zachęcającą do zatrudniania osób z orzeczeniami. Chcemy, by coraz częściej brano pod uwagę zatrudnianie właśnie takich kandydatów, by ich nie wykluczano. Przecież oni też bywają świetnie wykształceni, mają doskonałe kwalifikacje i ich niepełnosprawność powinna być kompletnie na drugim planie. Proszę mi wierzyć – oni nie różnią się niczym od osób w pełni sprawnych – no może jedynie tym, że na pewno bardziej doceniają daną im pracę, są lojalni i cieszą się z małych rzeczy.

 

Wspomniała Pani, że letnia akcja prowadzona jest w ramach kampanii "Pracodawca z Sercem" - czy ta inicjatywa spotyka się z ciepłym przyjęciem? Przypomni Pani na czym polega i jak się do niej włączyć?

Odbiór kampanii przerósł nasze najśmielsze oczekiwania. Zgłasza się mnóstwo firm, które już zatrudniają, lub chcą zatrudniać osoby z niepełnosprawnościami. Wyróżniamy ich e-medalami, a niedawno po raz pierwszy wręczyliśmy statuetkę „Pracodawcy z Sercem” na żywo – odebrali ją przedstawiciele firmy Mondi Simet, w której szeregach pracuje aż 30% personelu z niepełnosprawnościami.

A jak się włączyć do akcji? To bardzo proste. Zapraszamy na stronę internetową zarówno po to, by zgłosić się po wyróżnienie, jeśli już zatrudniacie Państwo pracowników z niepełnosprawnościami, a także po to, by się zainspirować i skorzystać z bazy kandydatów BPO Network oraz z pomocy naszych ekspertów we wdrożeniu wybranych pracowników: www.pracodawcazsercem.pl

Zapraszamy też kandydatów do pracy – chcemy pomóc w znalezieniu pracy każdej chętnej osobie. Wiemy, jakie to ważne, by tę pracę mieć, po to, by czuć sens życia, by każdego dnia cieszyć się z tego, że wciąż żyjemy, mamy może  nie w pełni sprawne ciała czy umysły, ale jesteśmy i chcemy czuć się ważni i potrzebni, bo tylko to daje siły, by podnosić się z jakichkolwiek upadków, jakie serwuje nam los…  I po to jest kampania, po to akcja Lato z Sercem, po to my i nasze podejście. Chcemy po prostu czynić dobro i nikogo nie wykluczać ze społeczeństwa. I chcemy zarazić tym podejściem cała Polskę.

Bardzo dziękuję za rozmowę.

 

BPO Network to firma z misją, która wspiera biznes poprzez tworzenie procedur i zespołów zdalnych pracowników z niepełnosprawnościami. Rekrutuje kandydatów do pracy w telefonicznych biurach obsługi klienta, telesprzedaży, branży analizy danych, IT, czy w Social Mediach. Poza wsparciem osób niepełnosprawnych na otwartym rynku pracy, proponuje usługi w zagadnieniach dotyczących kwestii związanych z optymalizacją obowiązkowych wpłat do Państwowego Funduszu Osób Niepełnosprawnych, obszarach związanych z dofinansowaniami, dotacjami na stanowiska pracy czy na podnoszenie kwalifikacji poprzez refundowane szkolenia, kursy, warsztaty. W całościowym ujęciu działalności przeprowadza cały proces za przedsiębiorstwa, zaczynając od rekrutacji, weryfikacji i wyboru odpowiedniego pracownika, poprzez stworzenie i prowadzenie teczki osobowej i dokumentacji do PFRON, szkoleń i wdrożeń aż po realizację projektu i oczekiwany efekt.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Agencja Face it!
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca BCC: Rewolucji w kodeksie pracy nie będzie Biuro prasowe
2024-12-29 | 09:00

BCC: Rewolucji w kodeksie pracy nie będzie

W 2024 r. dwukrotnie zmieniła się wysokość wynagrodzenia minimalnego oraz minimalnej stawki godzinowej i innych świadczeń ustalanych na ich podstawie. Duże emocje przyniosła też długo
Praca Kariera kobiet w IT, czyli ciągła walka ze stereotypami
2024-12-20 | 10:00

Kariera kobiet w IT, czyli ciągła walka ze stereotypami

Najbardziej kobietom karierę w IT utrudnia to, że mają masę przekonań w swoich głowach. Dużo słyszymy jako dziewczynki, a potem jako kobiety i to buduje nam przekonania o sobie i o
Praca 5 trendów, które zdominują polski rynek pracy w 2025 roku
2024-12-19 | 10:30

5 trendów, które zdominują polski rynek pracy w 2025 roku

Krzysztof Inglot, założyciel Personnel Service, ekspert rynku pracy Wolniejszy wzrost wynagrodzeń, przyspieszona automatyzacja i sztuczna inteligencja, jawne widełki płacowe oraz ciągły

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.