Komunikaty PR

Jak przygotować się na rekrutację w 2022 roku? 4 kroki do skutecznego zatrudnien

2022-01-12  |  11:02
Biuro prasowe

Skuteczna rekrutacja to podstawa rozwijającego się biznesu, dlatego warto być na bieżąco z trendami i nowościami w branży HR. Rok 2022 z pewnością będzie pełen nowych wyzwań związanych z nadążeniem za dynamicznie zmieniającym się rynkiem pracy. Na jakie elementy zwrócić szczególną uwagę, by zatrudniać skutecznie? Przedstawiamy 4 najważniejsze wskazówki.


Obserwując zmiany na rynku pracy, nie można pominąć roli, jaką odegrała pandemia. Według raportu Rynek pracy w czasie COVID-19, rynek pracy wraca do normy po znacznym spadku – w kryzysowym momencie liczba nowych ofert zmniejszyła się nawet o 50%[1]. Ofert pracy jest coraz więcej, co świadczy o tym, że firmy doskonale przystosowały się do rekrutacji w dobie pandemii. Ten trudny czas przyśpieszył wiele procesów i niemal wymógł rozwój firm w zakresie wykorzystania nowych technologii.

Co warto wprowadzić do procesu rekrutacji w 2022 roku?

1. Wdrażaj rozwiązania automatyzujące rekrutację

Automatyzacja obecnie znajduje zastosowanie w wielu branżach, pozwalając na optymalizację procesów biznesowych. Swoje zastosowanie znajduje także w HR, gdzie pozwala sprawniej i skutecznie przeprowadzać procesy rekrutacyjne. Zautomatyzowanie takich działań, jak wysyłanie powiadomień dotyczących zakwalifikowania się do kolejnego etapu, dodawanie kandydatów do odpowiednich list mailingowych, czy wyszukiwanie kandydatów pozwala zaoszczędzić czas.

- Automatyzacja procesów rekrutacyjnych, wbrew temu co wielu uważa, nie ma nic wspólnego z przedmiotowym traktowaniem ludzi – wręcz przeciwnie. Dzięki niej uwalniane są zasoby, które można efektywnie wykorzystać – na przykład w zapewnieniu lepszego candidate experience. Warto jednak używać jej świadomie – mówi Adrian Wolak, CEO firmy TRAFFIT, która dostarcza nowoczesne i skuteczne narzędzie wspierające rekrutację zdalną.

Oszczędność czasu, którą zapewnia automatyzacja jest istotna w kontekście kolejnych trendów, na które warto zwrócić uwagę w 2022 roku.

2. Pracuj nad skróceniem procesów rekrutacyjnych

Dzięki automatyzacji możemy oszczędzić dużo czasu, ważne jest jednak, aby stworzyć system pozwalający na szybką ocenę kompetencji kandydatów. Najbardziej wartościowi z nich najprawdopodobniej szukają pracy w wielu organizacjach i uczestniczą równolegle w kilku procesach rekrutacyjnych, dlatego skrócenie procedury rekrutacyjnej pozwoli uzyskać przewagę nad konkurencją. Warto sprawdzić także, czy wewnętrzne procesy komunikacyjne i decyzyjne nie zabierają więcej czasu, niż to konieczne. W tym celu sprawdzą się narzędzia, które nie tylko automatyzują proces, ale pozwalają go także analizować.

3. Analizuj procesy rekrutacyjne

Przygotowanie każdego nowego procesu rekrutacyjnego powinno rozpocząć się od analizy poprzednich. Tylko w ten sposób można wskazać jego najdroższe i najbardziej czasochłonne elementy. W ich wyodrębnieniu zdecydowanie pomocna jest wspomniana wyżej automatyzacja, o ile zaimplementuje się narzędzie dostarczające odpowiednich informacji. Analityka i praca na twardych danych jest obecnie podstawą projektowania działań w bardzo wielu branżach i nie inaczej wygląda to w HR. Jest to dział, który rzutuje na skuteczność całego przedsiębiorstwa, tym bardziej warto zadbać o jego optymalizację.

4. Nawiązuj długoterminowe relacje z kandydatami

Czas stał się obecnie najcenniejszym dobrem. Jednak czy zmiany mające na celu jego oszczędność prowadzą do mechanizacji działań i zaniku interakcji międzyludzkich?

- Obecnie coraz więcej firm zaczyna dostrzegać wartość relacji. Są one ważne nie tylko na płaszczyźnie współpracy z kontrahentami, ale na każdej innej, wliczając w to rekrutację. Dlatego czas zaoszczędzony na właściwej analizie i automatyzacji warto przeznaczyć na nawiązywanie długofalowych relacji z kandydatami – mówi Adrian Wolak. Dodaje: Warto utrzymywać relacje nawet z tymi kandydatami, którzy nie przeszli rekrutacji – właśnie w nich tkwi ogromny potencjał!

Utrzymywanie relacji z odrzuconymi kandydatami jest stosunkowo nowym trendem. Osoby, które chciały pracować w danej firmie to potencjalnie wartościowi odbiorcy merytorycznych branżowych newsletterów czy zaproszeń na wydarzenia. Kluczowe jest jednak, żeby ich doświadczenia z rekrutacji były pozytywne – w przeciwnym wypadku nie zechcą oni utrzymywać kontaktu z daną firmą.

Planując działania na najbliższe miesiące, warto pamiętać, że nadal poruszamy się po dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości. Samo tempo tych zmian jest raczej ewolucyjne niż rewolucyjne, a świadomość kierunków, w jakich zmierzają, pozwala dostosować się i odnaleźć się w nowej rzeczywistości. Otwierając się na nowe możliwości, możemy wpłynąć na rozwój całego przedsiębiorstwa.

 


[1] „Rynek pracy w czasie COVID-19”, Grant Thornton, Element, 2021 rok.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca BCC: Rewolucji w kodeksie pracy nie będzie Biuro prasowe
2024-12-29 | 09:00

BCC: Rewolucji w kodeksie pracy nie będzie

W 2024 r. dwukrotnie zmieniła się wysokość wynagrodzenia minimalnego oraz minimalnej stawki godzinowej i innych świadczeń ustalanych na ich podstawie. Duże emocje przyniosła też długo
Praca Kariera kobiet w IT, czyli ciągła walka ze stereotypami
2024-12-20 | 10:00

Kariera kobiet w IT, czyli ciągła walka ze stereotypami

Najbardziej kobietom karierę w IT utrudnia to, że mają masę przekonań w swoich głowach. Dużo słyszymy jako dziewczynki, a potem jako kobiety i to buduje nam przekonania o sobie i o
Praca 5 trendów, które zdominują polski rynek pracy w 2025 roku
2024-12-19 | 10:30

5 trendów, które zdominują polski rynek pracy w 2025 roku

Krzysztof Inglot, założyciel Personnel Service, ekspert rynku pracy Wolniejszy wzrost wynagrodzeń, przyspieszona automatyzacja i sztuczna inteligencja, jawne widełki płacowe oraz ciągły

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.