Komunikaty PR

Jak przygotować się na rekrutację w 2022 roku? 4 kroki do skutecznego zatrudnien

2022-01-12  |  11:02
Biuro prasowe

Skuteczna rekrutacja to podstawa rozwijającego się biznesu, dlatego warto być na bieżąco z trendami i nowościami w branży HR. Rok 2022 z pewnością będzie pełen nowych wyzwań związanych z nadążeniem za dynamicznie zmieniającym się rynkiem pracy. Na jakie elementy zwrócić szczególną uwagę, by zatrudniać skutecznie? Przedstawiamy 4 najważniejsze wskazówki.


Obserwując zmiany na rynku pracy, nie można pominąć roli, jaką odegrała pandemia. Według raportu Rynek pracy w czasie COVID-19, rynek pracy wraca do normy po znacznym spadku – w kryzysowym momencie liczba nowych ofert zmniejszyła się nawet o 50%[1]. Ofert pracy jest coraz więcej, co świadczy o tym, że firmy doskonale przystosowały się do rekrutacji w dobie pandemii. Ten trudny czas przyśpieszył wiele procesów i niemal wymógł rozwój firm w zakresie wykorzystania nowych technologii.

Co warto wprowadzić do procesu rekrutacji w 2022 roku?

1. Wdrażaj rozwiązania automatyzujące rekrutację

Automatyzacja obecnie znajduje zastosowanie w wielu branżach, pozwalając na optymalizację procesów biznesowych. Swoje zastosowanie znajduje także w HR, gdzie pozwala sprawniej i skutecznie przeprowadzać procesy rekrutacyjne. Zautomatyzowanie takich działań, jak wysyłanie powiadomień dotyczących zakwalifikowania się do kolejnego etapu, dodawanie kandydatów do odpowiednich list mailingowych, czy wyszukiwanie kandydatów pozwala zaoszczędzić czas.

- Automatyzacja procesów rekrutacyjnych, wbrew temu co wielu uważa, nie ma nic wspólnego z przedmiotowym traktowaniem ludzi – wręcz przeciwnie. Dzięki niej uwalniane są zasoby, które można efektywnie wykorzystać – na przykład w zapewnieniu lepszego candidate experience. Warto jednak używać jej świadomie – mówi Adrian Wolak, CEO firmy TRAFFIT, która dostarcza nowoczesne i skuteczne narzędzie wspierające rekrutację zdalną.

Oszczędność czasu, którą zapewnia automatyzacja jest istotna w kontekście kolejnych trendów, na które warto zwrócić uwagę w 2022 roku.

2. Pracuj nad skróceniem procesów rekrutacyjnych

Dzięki automatyzacji możemy oszczędzić dużo czasu, ważne jest jednak, aby stworzyć system pozwalający na szybką ocenę kompetencji kandydatów. Najbardziej wartościowi z nich najprawdopodobniej szukają pracy w wielu organizacjach i uczestniczą równolegle w kilku procesach rekrutacyjnych, dlatego skrócenie procedury rekrutacyjnej pozwoli uzyskać przewagę nad konkurencją. Warto sprawdzić także, czy wewnętrzne procesy komunikacyjne i decyzyjne nie zabierają więcej czasu, niż to konieczne. W tym celu sprawdzą się narzędzia, które nie tylko automatyzują proces, ale pozwalają go także analizować.

3. Analizuj procesy rekrutacyjne

Przygotowanie każdego nowego procesu rekrutacyjnego powinno rozpocząć się od analizy poprzednich. Tylko w ten sposób można wskazać jego najdroższe i najbardziej czasochłonne elementy. W ich wyodrębnieniu zdecydowanie pomocna jest wspomniana wyżej automatyzacja, o ile zaimplementuje się narzędzie dostarczające odpowiednich informacji. Analityka i praca na twardych danych jest obecnie podstawą projektowania działań w bardzo wielu branżach i nie inaczej wygląda to w HR. Jest to dział, który rzutuje na skuteczność całego przedsiębiorstwa, tym bardziej warto zadbać o jego optymalizację.

4. Nawiązuj długoterminowe relacje z kandydatami

Czas stał się obecnie najcenniejszym dobrem. Jednak czy zmiany mające na celu jego oszczędność prowadzą do mechanizacji działań i zaniku interakcji międzyludzkich?

- Obecnie coraz więcej firm zaczyna dostrzegać wartość relacji. Są one ważne nie tylko na płaszczyźnie współpracy z kontrahentami, ale na każdej innej, wliczając w to rekrutację. Dlatego czas zaoszczędzony na właściwej analizie i automatyzacji warto przeznaczyć na nawiązywanie długofalowych relacji z kandydatami – mówi Adrian Wolak. Dodaje: Warto utrzymywać relacje nawet z tymi kandydatami, którzy nie przeszli rekrutacji – właśnie w nich tkwi ogromny potencjał!

Utrzymywanie relacji z odrzuconymi kandydatami jest stosunkowo nowym trendem. Osoby, które chciały pracować w danej firmie to potencjalnie wartościowi odbiorcy merytorycznych branżowych newsletterów czy zaproszeń na wydarzenia. Kluczowe jest jednak, żeby ich doświadczenia z rekrutacji były pozytywne – w przeciwnym wypadku nie zechcą oni utrzymywać kontaktu z daną firmą.

Planując działania na najbliższe miesiące, warto pamiętać, że nadal poruszamy się po dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości. Samo tempo tych zmian jest raczej ewolucyjne niż rewolucyjne, a świadomość kierunków, w jakich zmierzają, pozwala dostosować się i odnaleźć się w nowej rzeczywistości. Otwierając się na nowe możliwości, możemy wpłynąć na rozwój całego przedsiębiorstwa.

 


[1] „Rynek pracy w czasie COVID-19”, Grant Thornton, Element, 2021 rok.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca Nie ma wakacji od prac sezonowych – trwają cały rok. Jacy pracownicy są najbardziej poszukiwani? Biuro prasowe
2025-05-21 | 08:00

Nie ma wakacji od prac sezonowych – trwają cały rok. Jacy pracownicy są najbardziej poszukiwani?

Aż 67% pracowników sezonowych to kobiety – wbrew stereotypom o „męskiej pracy fizycznej”. Drugą największą grupę stanowią osoby w wieku 18-24 lata –
Praca Mercer Total Remuneration Survey (TRS) – kluczowe wnioski i obserwacje
2025-04-30 | 06:00

Mercer Total Remuneration Survey (TRS) – kluczowe wnioski i obserwacje

Wyniki badania płacowego Mercer Total Remuneration Survey (TRS) 2024 dostarczają cennych informacji na temat aktualnych zmian na rynku wynagrodzeń w Polsce. W 2024 roku zauważono kilka
Praca Dyskusje o pokoleniu Z na rynku pracy, Women on boards i migracjach. Zakończyło się EFNI Wiosna w Warszawie
2025-04-17 | 13:00

Dyskusje o pokoleniu Z na rynku pracy, Women on boards i migracjach. Zakończyło się EFNI Wiosna w Warszawie

Debatą byłych ministrów pracy zakończyło się premierowe EFNI Wiosna zorganizowane przez Konfederację Lewiatan pod hasłem „Przyszłość pracy, praca przyszłości”.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł

Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek

Polityka

Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– ​Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro.  Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.

Handel

Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.