Komunikaty PR

Jak sprawić, by każdy prezent był trafiony?

2020-06-09  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt

Marcin Pietraszek
Empemedia

Kazachska
02-999 Warszawa
empe|empemedia.pl| |empe|empemedia.pl
505780488
empemedia.pl

Biznes nieodzownie wiąże się z prezentami. Firmy obdarowują pracowników, kontrahentów, czy w końcu – klientów. Aby jednak prezent miał sens, musi być zgodny z tym, czego obdarowywany potrzebuje. Im mniej wiemy o danej osobie, tym większe uzasadnienie dla voucherów.

Prezenty dla pracowników mogą stanowić nagrodę za dotychczasowe zaangażowanie, a zarazem motywację do dalszych starań. Poza tym budują pozytywny wizerunek pracodawcy i wzmacniają więź między firmą, a ludźmi stanowiącymi jej zespół.

Podobną rolę pełnią prezenty dla kontrahentów – np. przedstawiciele handlowi z firmy dystrybuującej produkty mogą nagradzać właścicieli lub pracowników małych sklepów czy lokali usługowych za większe zakupy albo za długotrwałą współpracę.

Nagradzani mogą być także konsumenci, na przykład w ramach organizowanej loterii z nagrodami. Oni również zaangażują się w daną akcję tym chętniej, im atrakcyjniejsze będą nagrody.

Liczą się dobre emocje

Jeśli wiemy, że pracownik lub kontrahent jest zapalonym wędkarzem, podarowanie mu wysokiej klasy sprzętu wędkarskiego z pewnością bardzo go ucieszy. Zazwyczaj jednak nie mamy wiedzy na temat osobistych preferencji czy zainteresowań osób, które chcemy obdarować.

I naturalnie, do im większej grupy ludzi skierowana jest nasza akcja z nagrodami, tym trudniej trafić w potrzeby poszczególnych osób. To, co będzie motywowało jedną, nie wzbudzi pozytywnych emocji w drugiej. A przecież kluczem do motywowania za pomocą prezentów są właśnie emocje – a szczególnie radość ze spełnienia marzenia, czy choćby zachcianki.

Obecnie dostępnych jest wiele rozmaitych narzędzi lojalnościowych, a upominki rzeczowe, czy katalogi z nagrodami nie wyczerpują palety możliwości. Ciekawą alternatywą okazują się vouchery, które mogą być dostępne zarówno w formie papierowej, jak i on-line.

Pozwól wybrać prezent

To, co odróżnia vouchery od innych nagród i prezentów, to właśnie ich uniwersalność. Bez względu na to, czy odbiorcą takiego bonu będzie pracownik, kontrahent, czy konsument, to od obdarowanego będzie zależało, jaki prezent ostatecznie dla siebie wybierze. A więc organizator akcji nie musi zastanawiać się ani analizować, jakie nagrody najbardziej docenią np. pracownicy, ponieważ to oni sami podejmują decyzję, w jaki sposób zrealizują otrzymane vouchery.

Bony można wymieniać na prezenty z wielu kategorii, np. odzież i obuwie, sprzęt AGD i RTV, zabawki i akcesoria dla dzieci, czy zdrowie i uroda. Dzięki takiemu rozwiązaniu osoba obdarowana voucherem wybierze rzecz, której akurat potrzebuje, a pracodawca lub kontrahent nie będzie miał wątpliwości, że pieniądze, które przeznaczył na program motywacyjny, zostały spożytkowane w skuteczny sposób.

Wymień bon na voucher lub produkt

Jeszcze większy zakres możliwości dają – stanowiące w Polsce nowość – platformy voucherowe. Takie miejsca łączą pracodawców (oraz innych organizatorów akcji) z producentami i usługodawcami.

Organizatorzy określają liczbę i wartość bonów, a dostawcy produktów i usług umożliwiają ich korzystną wymianę. Jak zrealizować taki prezent? Osoba, której przyznano voucher loguje się na platformę i decyduje, gdzie chce wykorzystać kupon. Przykładem platformy voucherowej, na której obdarowany może zrealizować swoją nagrodę jest ChoicePlace.pl.

- Osoba obdarowana realizuje zakupy, płacąc voucherem YourChoice za karty podarunkowe lub produkty – mówi Grzegorz Kobryń z firmy XBS Group, która jest operatorem platformy. – Logując się na naszą platformę, voucher można zamienić zarówno na kartę podarunkową do zrealizowania w sklepach jednej z 50 marek, jak i na konkretne produkty, niczym w sklepie internetowym. Do wyboru są także vouchery podróżne oraz bilety do kin, dzięki czemu nagrodzona osoba może wymienić bon zarówno na produkt, jak i na ciekawe przeżycie – wyjaśnia.

Dlaczego to takie wygodne? Zauważmy, że pracownik, kontrahent lub klient w takim przypadku nie jest obdarowywany kuponem konkretnej sieci handlowej. Wybór jest w jeszcze większy! Obdarowana osoba sama decyduje, w jakim sklepie, kinie lub biurze podróży zrealizuje swoją nagrodą. Dzięki temu upominek jest dostosowywany do potrzeb danej osoby przez nią samą. 

Podarowując komuś taki właśnie prezent, podtrzymujemy i umacniamy pozytywne relacje. Kontrahent, pracownik lub konsument na pewno nie zapomni o tym, że wymarzony prezent zawdzięcza tej a nie innej firmie. Do tego pozostawiając wybór, unikamy ryzyka, że prezent okaże się nietrafiony. A skoro z upominkiem trafiamy w samo sedno czyichś marzeń lub pragnień, na pewno przełoży się to na pozytywne emocje. W końcu powszechnie wiadomo, że najbardziej cenimy te marki i osoby, które pokazują nam, jak bardzo nas cenią i lubią.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca Przytłoczeni codziennością - jak emocje wpływają na pokonywanie trudności? Biuro prasowe
2020-11-25 | 13:00

Przytłoczeni codziennością - jak emocje wpływają na pokonywanie trudności?

Ostatnie miesiące stały się prawdziwym sprawdzianem odporności psychicznej i umiejętności radzenia sobie ze stresem. Obawiamy się nieznanego, dlatego wiele osób miało problem z
Praca Wyzwania w zakresie pozyskania zasobów IT a emigracja wirtualna
2020-11-25 | 11:00

Wyzwania w zakresie pozyskania zasobów IT a emigracja wirtualna

Jeszcze w ubiegłym roku wiele firm w ogóle nie zastanawiało się nad otwarciem sklepów internetowych. Pandemia wywróciła jednak wszystko do góry nogami i nagle
Praca BRAK ZDJĘCIA
2020-11-24 | 17:00

Jak pół roku pracy z domu wpłynęło na kondycję psychiczną Polaków?

Dla większości polskich pracowników zdalnych home office oznacza pracę w komfortowych warunkach i możliwość spędzenia większej ilości czasu z rodziną. Niestety, zdalny tryb to nie zawsze sielanka. Zdaniem zapytanych przez

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Biogen

Aktualne oferty pracy

Specjalista ds. sprzedaży

Aktualnie poszukujemy kandydatów i kandydatek na stanowisko: Specjalista ds. sprzedaży. Ze szczegółami oferty można zapoznać się na tej podstronie.

Konsument

Na Śląsku stawiają na innowacje społeczne i zielone technologie. Duże inwestycje klimatyczne czekają wszystkie polskie miasta

W najbliższych kilkunastu latach polskie miasta czekają duże inwestycje związane z potrzebą dostosowywania do europejskiej polityki klimatycznej i z przeciwdziałaniem zmianom klimatu. Środki potrzebne są przede wszystkim na nowe technologie, poprawiające jakość życia w długoletniej perspektywie. Sytuację skomplikowała jednak pandemia, w wyniku której samorządy tracą miliony złotych m.in. przez koszty walki z wirusem i mniejsze wpływy z podatków. W trudnych czasach potrzebne jest innowacyjne podejście do zarządzania, zwłaszcza w miastach, których gospodarka opiera się na kopalniach. W ramach projektu Rybnik360 śląskie miasto do 2035 roku chce zastąpić wygaszane stopniowo górnictwo, opierając się m.in. na zielonych technologiach i odnawialnych źródłach energii.

 

Finanse

Tarcza branżowa trafi pod obrady Senatu. Możliwe rozszerzenie listy sektorów uprawnionych do pomocy

Zgodnie z zapowiedziami rządu od 28 listopada ponownie zaczną działać sklepy i usługi w galeriach handlowych, choć w bardziej rygorystycznym reżimie sanitarnym. Na większe luzowanie obostrzeń na razie nie pozwala wciąż wysoka liczba zakażeń i zgonów. Firmy z określonych branż, które pozostają zamknięte, będą mogły liczyć na pomoc z tarczy branżowej, przyjętej w ubiegłym tygodniu przez Sejm. Problem w tym, że lista PKD jest niewystarczająca i z tym najczęściej przedsiębiorcy zgłaszają się dziś do Rzecznika MŚP. Wicepremier Jarosław Gowin zapowiedział, że na etapie prac Senatu wsparcie to może zostać rozszerzone na innych beneficjentów.

Farmacja

Pacjenci z ciężkimi chorobami jelit muszą przerywać terapię po 1-2 latach ze względów administracyjnych. Lekarze apelują o zmiany

Na nieswoiste zapalenia jelit choruje około 50 tys. Polaków, głównie młodych osób przed 35. rokiem życia. Pacjenci z ciężkim przebiegiem choroby potrzebują terapii biologicznej, która w Polsce jest dostępna w ramach programów lekowych. Te ze względów administracyjnych są jednak ograniczone czasowo do 1–2 lat. Po tym okresie pacjenci nie mogą już kontynuować leczenia, a do programu lekowego mogą zostać włączeni ponownie dopiero, kiedy nastąpi nawrót choroby i ciężkie nasilenie jej objawów. Lekarze apelują o zmianę tych kryteriów. – Przerywanie terapii, które może doprowadzić do utraty jej skuteczności, powinno być uznane za błąd. To ryzykowne dla pacjentów – podkreśla prof. Jarosław Reguła, krajowy konsultant w dziedzinie gastroenterologii.

 
 

Problemy społeczne

Pandemia zwiększyła zainteresowanie ubezpieczeniami na życie. Klienci częściej szukają ochrony na wypadek nagłego zachorowania i pobytu w szpitalu

W ostatnich miesiącach widać większe zainteresowanie ubezpieczeniami na życie. Po wiosennym spowolnieniu spowodowanym lockdownem w III kwartale wzrósł popyt na ubezpieczenia, mimo wakacji, które zazwyczaj są spokojniejszym okresem w sprzedaży. W Unilinku od stycznia do września dynamika sprzedaży wzrosła o 120 proc. r/r, a w samym wrześniu – o 136 proc. To nie tylko efekt wzrostu świadomości ubezpieczeniowej, ale też przesunięcia w czasie decyzji o zakupie polisy.