Komunikaty PR

Jak sprawić, by każdy prezent był trafiony?

2020-06-09  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt

Marcin Pietraszek
Empemedia

Kazachska
02-999 Warszawa
empe|empemedia.pl| |empe|empemedia.pl
505780488
empemedia.pl

Biznes nieodzownie wiąże się z prezentami. Firmy obdarowują pracowników, kontrahentów, czy w końcu – klientów. Aby jednak prezent miał sens, musi być zgodny z tym, czego obdarowywany potrzebuje. Im mniej wiemy o danej osobie, tym większe uzasadnienie dla voucherów.

Prezenty dla pracowników mogą stanowić nagrodę za dotychczasowe zaangażowanie, a zarazem motywację do dalszych starań. Poza tym budują pozytywny wizerunek pracodawcy i wzmacniają więź między firmą, a ludźmi stanowiącymi jej zespół.

Podobną rolę pełnią prezenty dla kontrahentów – np. przedstawiciele handlowi z firmy dystrybuującej produkty mogą nagradzać właścicieli lub pracowników małych sklepów czy lokali usługowych za większe zakupy albo za długotrwałą współpracę.

Nagradzani mogą być także konsumenci, na przykład w ramach organizowanej loterii z nagrodami. Oni również zaangażują się w daną akcję tym chętniej, im atrakcyjniejsze będą nagrody.

Liczą się dobre emocje

Jeśli wiemy, że pracownik lub kontrahent jest zapalonym wędkarzem, podarowanie mu wysokiej klasy sprzętu wędkarskiego z pewnością bardzo go ucieszy. Zazwyczaj jednak nie mamy wiedzy na temat osobistych preferencji czy zainteresowań osób, które chcemy obdarować.

I naturalnie, do im większej grupy ludzi skierowana jest nasza akcja z nagrodami, tym trudniej trafić w potrzeby poszczególnych osób. To, co będzie motywowało jedną, nie wzbudzi pozytywnych emocji w drugiej. A przecież kluczem do motywowania za pomocą prezentów są właśnie emocje – a szczególnie radość ze spełnienia marzenia, czy choćby zachcianki.

Obecnie dostępnych jest wiele rozmaitych narzędzi lojalnościowych, a upominki rzeczowe, czy katalogi z nagrodami nie wyczerpują palety możliwości. Ciekawą alternatywą okazują się vouchery, które mogą być dostępne zarówno w formie papierowej, jak i on-line.

Pozwól wybrać prezent

To, co odróżnia vouchery od innych nagród i prezentów, to właśnie ich uniwersalność. Bez względu na to, czy odbiorcą takiego bonu będzie pracownik, kontrahent, czy konsument, to od obdarowanego będzie zależało, jaki prezent ostatecznie dla siebie wybierze. A więc organizator akcji nie musi zastanawiać się ani analizować, jakie nagrody najbardziej docenią np. pracownicy, ponieważ to oni sami podejmują decyzję, w jaki sposób zrealizują otrzymane vouchery.

Bony można wymieniać na prezenty z wielu kategorii, np. odzież i obuwie, sprzęt AGD i RTV, zabawki i akcesoria dla dzieci, czy zdrowie i uroda. Dzięki takiemu rozwiązaniu osoba obdarowana voucherem wybierze rzecz, której akurat potrzebuje, a pracodawca lub kontrahent nie będzie miał wątpliwości, że pieniądze, które przeznaczył na program motywacyjny, zostały spożytkowane w skuteczny sposób.

Wymień bon na voucher lub produkt

Jeszcze większy zakres możliwości dają – stanowiące w Polsce nowość – platformy voucherowe. Takie miejsca łączą pracodawców (oraz innych organizatorów akcji) z producentami i usługodawcami.

Organizatorzy określają liczbę i wartość bonów, a dostawcy produktów i usług umożliwiają ich korzystną wymianę. Jak zrealizować taki prezent? Osoba, której przyznano voucher loguje się na platformę i decyduje, gdzie chce wykorzystać kupon. Przykładem platformy voucherowej, na której obdarowany może zrealizować swoją nagrodę jest ChoicePlace.pl.

- Osoba obdarowana realizuje zakupy, płacąc voucherem YourChoice za karty podarunkowe lub produkty – mówi Grzegorz Kobryń z firmy XBS Group, która jest operatorem platformy. – Logując się na naszą platformę, voucher można zamienić zarówno na kartę podarunkową do zrealizowania w sklepach jednej z 50 marek, jak i na konkretne produkty, niczym w sklepie internetowym. Do wyboru są także vouchery podróżne oraz bilety do kin, dzięki czemu nagrodzona osoba może wymienić bon zarówno na produkt, jak i na ciekawe przeżycie – wyjaśnia.

Dlaczego to takie wygodne? Zauważmy, że pracownik, kontrahent lub klient w takim przypadku nie jest obdarowywany kuponem konkretnej sieci handlowej. Wybór jest w jeszcze większy! Obdarowana osoba sama decyduje, w jakim sklepie, kinie lub biurze podróży zrealizuje swoją nagrodą. Dzięki temu upominek jest dostosowywany do potrzeb danej osoby przez nią samą. 

Podarowując komuś taki właśnie prezent, podtrzymujemy i umacniamy pozytywne relacje. Kontrahent, pracownik lub konsument na pewno nie zapomni o tym, że wymarzony prezent zawdzięcza tej a nie innej firmie. Do tego pozostawiając wybór, unikamy ryzyka, że prezent okaże się nietrafiony. A skoro z upominkiem trafiamy w samo sedno czyichś marzeń lub pragnień, na pewno przełoży się to na pozytywne emocje. W końcu powszechnie wiadomo, że najbardziej cenimy te marki i osoby, które pokazują nam, jak bardzo nas cenią i lubią.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Empemedia
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca Pracodawco - nie bądź Grinchem! Biuro prasowe
2024-11-28 | 07:40

Pracodawco - nie bądź Grinchem!

Dlaczego warto obdarowywać pracowników bożonarodzeniowymi prezentami? Święta to czas magii, ciepła i…prezentów. Ta radosna atmosfera często też przenika do naszych
Praca Outsourcing procesowy w logistyce i produkcji w okresie przedświątecznych pików
2024-11-26 | 15:00

Outsourcing procesowy w logistyce i produkcji w okresie przedświątecznych pików

Zapewnienie stabilności zespołów pracowników w magazynach czy produkcji, to jedno z największych wyzwań, z jakimi mierzą się firmy w okresach przedświątecznych pików.
Praca Praca hybrydowa – jak przygotować firmę na nową erę zatrudnienia?
2024-11-25 | 12:50

Praca hybrydowa – jak przygotować firmę na nową erę zatrudnienia?

Praca hybrydowa - czy i jak można przygotować firmę na nową erę zatrudnienia? Praca hybrydowa to coraz popularniejszy sposób organizacji pracy, który łączy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Budowa sieci szybkiej łączności dla polskiej energetyki wchodzi w kolejny etap. Czas usuwania awarii będzie krótszy

Spółka PGE Dystrybucja podpisała z firmą Ericsson umowę na dostawę blisko 600 systemów zasilania dla radiowych stacji bazowych i transmisyjnych węzłów agregacyjnych w ramach Programu LTE450. Jest to już ostatni kontrakt na dostawę kluczowych składników sprzętu telekomunikacyjnego sieci LTE450. Jego realizacja ma umożliwić budowę sieci o kluczowym znaczeniu dla sektora energetycznego, co przyspieszy jego cyfryzację.

Ochrona środowiska

Wzmocniona ochrona ponad 1,2 mln ha lasów. Część zostanie wyłączona z pozyskiwania drewna

Lasy Państwowe przedstawiły plan zwiększenia ochrony dla 17 proc. terenów leśnych, którymi zarządzają. To w sumie ponad 1,2 mln hektarów, z których 0,5 mln ha ma być całkowicie wyłączone z pozyskania drewna. Dodatkowa ochrona obejmie najcenniejsze przyrodniczo lasy w Polsce, w tym m.in. nadleśnictwa Puszczy Białowieskiej i najstarsze lasy w Polsce. Przedstawiciele LP podkreślają, że propozycja jest bezpieczna gospodarczo, ponieważ uwzględnia potrzeby przemysłu drzewnego i lokalnych mieszkańców.

Telekomunikacja

M. Wąsik: Potrzeba twardej reakcji UE na uszkodzenie kabli na Bałtyku. To element wojny hybrydowej

– Nie pohukiwanie w Parlamencie Europejskim, ale twarde sankcje, które Komisja powinna jak najszybciej zaproponować – mówi Maciej Wąsik, europoseł z PiS, zapytany o potrzebną reakcję państw Unii Europejskiej na uszkodzenie kabli biegnących na dnie Morza Bałtyckiego. Jak podkreśla, nikt nie ma wątpliwości, że to element wojny hybrydowej prowadzonej przez Rosję. Dlatego potrzebna jest jednolita i silna odpowiedź UE oraz większe wsparcie dla Ukrainy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.