Komunikaty PR

Najważniejsza jest współpraca

2021-08-24  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt
Adriana Kondratowicz
PR Expert

Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl

Bouygues Immobilier Polska z wyróżnieniem w konkursie Dream Employer. Niezależne jury doceniło kulturę organizacyjną firmy, środowisko pracy i możliwości, jakie stwarza pracownikom. Bouygues Immobilier Polska został doceniony jako jedyny deweloper. Jak być dobrym pracodawcą w branży deweloperskiej?

 

Tytuł Dream Employer to wyróżnienie dla pracodawców stawiających człowieka w centrum uwagi i najlepiej rozumiejących zmiany zachodzące na współczesnym rynku pracy. Eksperci oceniali kulturę i wartości, przywództwo, rozwój zawodowy, dobrostan oraz well being. Pod uwagę brali m.in. wypowiedzi pracowników z anonimowych ankiet. Konkurs jest częścią programu Dream Employer, którego organizatorem jest BRIEF. Jury – niezależne od organizatora – składa się z doświadczonych praktyków z zakresu HR, employer brandingu, relacji wewnątrz organizacji i przywództwa. – Jurorami są eksperci, doskonale zorientowani w rzeczywistych warunkach działania organizacji i relacjach między pracodawcami a pracownikami. Cieszymy się, że nasze działania zostały docenione – mówi Bernadeta Mrożek, dyrektor ds. human resources w Bouygues Immobilier Polska.

 

Mocna kultura sprzyja transformacji

Jury konkursu doceniło przede wszystkim fakt, że Bouygues Immobilier Polska sprawnie przebudował swoją kulturę organizacyjną. – Przeszliśmy od pracy hierarchicznej do pracy w trybie projektowym. Ten model, już na początkowym etapie każdej inwestycji, pozwala na zaangażowanie i współpracę osób, które wcześniej spotykały w różnych fazach realizacji – opowiada Bernadeta Mrożek.

To element szerszych i głębszych zmian, które firma rozpoczęła już wcześniej. Czas pandemii wykorzystała na wypracowanie, wspólnie ze wszystkimi pracownikami, nowego zbioru wartości.  – Są to: duch współpracy, zaufanie, odwaga, otwartość, prostota i entuzjazm. Nie zostały one na papierze. Wprowadziliśmy je do naszej codziennej pracy i wzajemnych relacji. Jesteśmy dumni, że pracownicy zaangażowali się w cały proces zmiany z przekonaniem i energią, co przyniosło znakomite efekty. Na pewno pomogło nam to, że już wcześniej praktykowaliśmy kulturę otwartości. A w szerszym planie: mocna kultura organizacyjna sprzyja przeprowadzaniu zmian i pozwala zachować energię do działania również w trudniejszych momentach, jak okres pandemii – podkreśla Pierre-Vincent Pasquet, dyrektor generalny Bouygues Immobilier Polska.

 

W praktyce człowiek w centrum

Jury konkursu Dream Employer doceniło także m.in. to, że firma konsekwentnie stawia w centrum swoich działań pracowników. Bouygues Immobilier Polska od momentu powstania – 20 lat temu – kieruje się też kodeksem etycznym Grupy Bouygues, której jest częścią. Te standardy promują współpracę i zasady równego traktowania, piętnując działania dyskryminacyjne czy mobbing. Jak to wygląda w praktyce? Deweloper utrzymuje np. równowagę w zatrudnianiu kobiet i mężczyzn na różnych stanowiskach.

Mówimy tu o rzeczywistej równości: kobiety faktycznie zajmują co drugie stanowisko, również wśród kadry menadżerskiej. Gwarantujemy spójność wynagrodzeń na danym stanowisku, bez względu na płeć. Dla przykładu: kobiety podczas nieobecności spowodowanej macierzyństwem są uwzględniane w procesie corocznych zmian wynagrodzeń. Zachowują również prawo do rocznej premii firmowej – zaznacza Bernadeta Mrożek.

Bouygues Immobilier Polska dba również o różnorodność wiekową. Wśród pracowników są zarówno osoby w wieku powyżej 50 lat, jak i przedstawiciele najmłodszego pokolenia na rynku pracy. Deweloper wprowadził rozwiązanie pozwalające wykorzystać tę różnorodność. Grupy robocze komponowane są tak, by współpracowali w nich pracownicy w różnym wieku. – W ten sposób świeżość spojrzenia łączymy z wieloletnim doświadczeniem. To sprawia, że dyskusje są jeszcze bardziej owocne, a przed podjęciem decyzji bierzemy pod uwagę różne, często bardzo odmienne perspektywy – mówi Bernadeta Mrożek.

 

Rozwój to nie tylko awans

Co ciekawe, w Bouygues Immobilier Polska nie ma tradycyjnych ścieżek kariery. – Jest to nasza świadoma decyzja. Naszym priorytetem jest rozwój indywidualnych kompetencji pracowników, możliwość uczenia się od innych i dzielenia swoją wiedzą. Dużo zaangażowania wkładamy w budowanie świadomości, że rozwój to coś więcej niż zajmowanie kolejnych szczebli w hierarchii – wyjaśnia Bernadeta Mrożek. Jednocześnie dodaje, że w ostatnim roku około 20% pracowników zmieniło obszar, stanowisko lub awansowało. Była to naturalna konsekwencja ich szybkiego uczenia się, postawy współpracy i dzielenia się wiedzą, pozytywnego wpływu na innych oraz osiąganych rezultatów.

Jako przykład takiego podejścia w praktyce podaje rekrutacje wewnętrzne: – Do rekrutacji na stanowisko Project Managera zaprosiliśmy wszystkich, którzy zaaplikowali, nawet tych, którzy nie spełniali kryteriów formalnych. Każdy otrzymał rozwojową informację zwrotną, a proces był bardzo doceniony przez uczestników.

Przedstawicielka Bouygues Immobilier Polska zauważa, że nowe zadania, szerszy zakres odpowiedzialności i poczucie większego wpływu na funkcjonowanie procesów przekładają się na wzrost zaangażowania i motywacji pracowników. Dodatkowo, firma zapewnia również możliwość dokształcenia – oprócz dopasowanych do potrzeb szkoleń, dofinansowując edukację oraz naukę języków obcych.

Bouygues Immobilier Polska podejmuje też wiele inicjatyw małych, ale znaczących z punktu widzenia doceniania pracowników oraz dbałości o ich dobrą kondycję fizyczną i mentalną. To np. coroczne wyróżnienia nadawane przez pracowników, nagrody specjalne od zarządu, akcja świątecznej kartki przygotowywanej przez każdego pracownika, wiosenna kwiatowa akcja dla każdego pracownika, joga on line, inspirujące warsztaty, webinary i wiele więcej.

 

Strategia z wkładem

W Bouygues Immobilier cele i zadania strategiczne nie są narzucane z góry – pracownicy nie są tylko o nich informowani, lecz mają realny wpływ na ich zakres i priorytety. – Są opracowane na bazie wymiany informacji i doświadczeń oraz podczas spotkań warsztatowych, gdzie każdy ma możliwość podzielenia się własną opinią. Na bieżąco komunikowane są statusy zadań, wskaźniki i ewentualne zmiany, a każdy pracownik ma dostęp do szczegółowych informacji.

Istotnym elementem transformacji było również uproszczenie procesów i procedur: – Zależało nam na zwinniejszym działaniu i szybszym procesie decyzyjnym. Pozwala nam to odważniej wykorzystywać pojawiające się szanse biznesowe – podsumowuje Pierre-Vincent Pasquet.

 

Bouygues Immobilier Polska

Bouygues Immobilier jest wiodącą firmą deweloperską o zasięgu międzynarodowym, z 64-letnim doświadczeniem w budownictwie. Polski oddział działa od 2001 roku, ciesząc się zaufaniem Klientów w Warszawie, Wrocławiu i Poznaniu. Bouygues Immobilier Polska wybudował do tej pory 54 projekty mieszkaniowe oraz oddał do użytku ponad 7500 mieszkań. Cztery inwestycje firmy (Accent Eco, Accent Vert, Camelia oraz La Melodie) wyróżnione zostały prestiżowym certyfikatem HQE International, premiującym budownictwo wysokiej jakości przyjazne środowisku, zaś certyfikatem BREEAM wyróżniona została inwestycja Miasteczko Orange. Projekt Camelia, jako pierwszy w Polsce, uzyskał BiodiverCity® - międzynarodowy certyfikat wyróżniający rozwiązania wspierające różnorodność biologiczną w nowopowstałych budynkach oraz ich otoczeniu. Najwyższa jakość obsługi Klienta to standard firmy - wybór i zakup mieszkania to bardzo ważna i odpowiedzialna decyzja, dlatego podstawą pracy doradców jest myśl o potrzebach i satysfakcji naszych Klientów.

 

O Grupie Bouygues

Bouygues to zdywersyfikowana Grupa przemysłowa z rozwiniętą kulturą korporacyjną, mająca swoją główną siedzibę w Paryżu. Jej działalność skupia się na dwóch sektorach: budownictwie – Bouygues Construction (budownictwo, prace publiczne oraz sieci elektryczne), Bouygues Immobilier (nieruchomości) i Colas (budownictwo drogowe), oraz branży telekomunikacyjnej i mediów – kanał telewizyjny TF1 oraz spółka Bouygues Telecom. Grupa jest częściowym udziałowcem firmy Alstom. Do największych osiągnięć Bouygues należy realizacja stadionu Stade de France w Paryżu, tunel pod kanałem La Manche oraz gmach Parlamentu Europejskiego w Strasburgu. Grupa Bouygues prowadzi działalność w ponad 80 krajach, zatrudniając około 120 tys. pracowników. Firma jest notowana na giełdzie w Paryżu (Euronext: EN).

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PR Expert
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca Mercer Total Remuneration Survey (TRS) – kluczowe wnioski i obserwacje Biuro prasowe
2025-04-30 | 06:00

Mercer Total Remuneration Survey (TRS) – kluczowe wnioski i obserwacje

Wyniki badania płacowego Mercer Total Remuneration Survey (TRS) 2024 dostarczają cennych informacji na temat aktualnych zmian na rynku wynagrodzeń w Polsce. W 2024 roku zauważono kilka
Praca Dyskusje o pokoleniu Z na rynku pracy, Women on boards i migracjach. Zakończyło się EFNI Wiosna w Warszawie
2025-04-17 | 13:00

Dyskusje o pokoleniu Z na rynku pracy, Women on boards i migracjach. Zakończyło się EFNI Wiosna w Warszawie

Debatą byłych ministrów pracy zakończyło się premierowe EFNI Wiosna zorganizowane przez Konfederację Lewiatan pod hasłem „Przyszłość pracy, praca przyszłości”.
Praca Zaskocz swoich pracowników: 500 zł na karcie Pluxee, które działa jak 560 zł!
2025-04-10 | 17:00

Zaskocz swoich pracowników: 500 zł na karcie Pluxee, które działa jak 560 zł!

1/3 firm w Polsce przekazuje benefity pozapłacowe  dla pracowników na Wielkanoc. Jest a to druga najbardziej popularna okazja w roku (po świętach Bożego Narodzenia)

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy nowej umowy między Unią Europejską a Ukrainą na temat zasad handlu. Obecne przepisy wygasają 5 czerwca

5 czerwca wygasa ATM, czyli wprowadzona przed trzema laty i potem z modyfikacjami przedłużana umowa między UE a Ukrainą, liberalizująca zasady wwozu ukraińskich towarów na teren Wspólnoty. Strona ukraińska chciałaby jej przedłużenia, na razie jednak Unia zgodziła się jedynie na przedłużenie bezcłowego przywozu żelaza i stali. Największe obawy, zwłaszcza w Polsce, budzi kwestia produktów rolnych. Zdaniem europosłanki Konfederacji Anny Bryłki należałoby wrócić do obowiązującej przed 2022 rokiem umowy stowarzyszeniowej DCFTA, ponieważ Ukraina może dziś eksportować swoje towary drogą morską poprzez porty na Morzu Czarnym, a dzięki darmowemu dostępowi do unijnego rynku bogacą się jedynie potentaci rolni.

Ochrona środowiska

Nowe technologie pomagają szybciej i dokładniej sortować odpady. Wciąż nie wszystkie da się jednak przetworzyć

Do 2030 roku 55 proc. odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych powinno trafiać do przetworzenia. W ubiegłym roku było to ok. 27 proc. Nowe technologie w coraz większym stopniu ułatwiają sortowanie odpadów, ale nie pozwalają jeszcze na przetworzenie wszystkich ich rodzajów. To pierwsze wyzwanie związane z zamykaniem obiegu. Kolejnym jest zwiększanie zawartości materiałów pochodzących z recyklingu w produkowanych opakowaniach, czego wymagają unijne przepisy. Choć w tym obszarze widać w ostatnich latach znaczące postępy, nie brakuje wyzwań.

Handel

Rosyjskie surowce przestaną płynąć do UE. Spóźniony, ale ambitny i istotny plan ma być wdrożony do 2027 roku

– Kupowanie surowców energetycznych z Rosji jest jak kupowanie broni przeciwko Ukrainie – uważa europosłanka PO Mirosława Nykiel. Dlatego KE planuje do 2027 roku ograniczyć do zera import rosyjskich paliw. Joanna Scheuring-Wielgus ocenia, że taka decyzja powinna zapaść już dawno, ale lepiej późno niż wcale. Co więcej, państwa członkowskie powinny być w tych deklaracjach zjednoczone najbardziej, jak się da.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.