Najważniejsza jest współpraca
PR Expert
Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl
Bouygues Immobilier Polska z wyróżnieniem w konkursie Dream Employer. Niezależne jury doceniło kulturę organizacyjną firmy, środowisko pracy i możliwości, jakie stwarza pracownikom. Bouygues Immobilier Polska został doceniony jako jedyny deweloper. Jak być dobrym pracodawcą w branży deweloperskiej?
Tytuł Dream Employer to wyróżnienie dla pracodawców stawiających człowieka w centrum uwagi i najlepiej rozumiejących zmiany zachodzące na współczesnym rynku pracy. Eksperci oceniali kulturę i wartości, przywództwo, rozwój zawodowy, dobrostan oraz well being. Pod uwagę brali m.in. wypowiedzi pracowników z anonimowych ankiet. Konkurs jest częścią programu Dream Employer, którego organizatorem jest BRIEF. Jury – niezależne od organizatora – składa się z doświadczonych praktyków z zakresu HR, employer brandingu, relacji wewnątrz organizacji i przywództwa. – Jurorami są eksperci, doskonale zorientowani w rzeczywistych warunkach działania organizacji i relacjach między pracodawcami a pracownikami. Cieszymy się, że nasze działania zostały docenione – mówi Bernadeta Mrożek, dyrektor ds. human resources w Bouygues Immobilier Polska.
Mocna kultura sprzyja transformacji
Jury konkursu doceniło przede wszystkim fakt, że Bouygues Immobilier Polska sprawnie przebudował swoją kulturę organizacyjną. – Przeszliśmy od pracy hierarchicznej do pracy w trybie projektowym. Ten model, już na początkowym etapie każdej inwestycji, pozwala na zaangażowanie i współpracę osób, które wcześniej spotykały w różnych fazach realizacji – opowiada Bernadeta Mrożek.
To element szerszych i głębszych zmian, które firma rozpoczęła już wcześniej. Czas pandemii wykorzystała na wypracowanie, wspólnie ze wszystkimi pracownikami, nowego zbioru wartości. – Są to: duch współpracy, zaufanie, odwaga, otwartość, prostota i entuzjazm. Nie zostały one na papierze. Wprowadziliśmy je do naszej codziennej pracy i wzajemnych relacji. Jesteśmy dumni, że pracownicy zaangażowali się w cały proces zmiany z przekonaniem i energią, co przyniosło znakomite efekty. Na pewno pomogło nam to, że już wcześniej praktykowaliśmy kulturę otwartości. A w szerszym planie: mocna kultura organizacyjna sprzyja przeprowadzaniu zmian i pozwala zachować energię do działania również w trudniejszych momentach, jak okres pandemii – podkreśla Pierre-Vincent Pasquet, dyrektor generalny Bouygues Immobilier Polska.
W praktyce człowiek w centrum
Jury konkursu Dream Employer doceniło także m.in. to, że firma konsekwentnie stawia w centrum swoich działań pracowników. Bouygues Immobilier Polska od momentu powstania – 20 lat temu – kieruje się też kodeksem etycznym Grupy Bouygues, której jest częścią. Te standardy promują współpracę i zasady równego traktowania, piętnując działania dyskryminacyjne czy mobbing. Jak to wygląda w praktyce? Deweloper utrzymuje np. równowagę w zatrudnianiu kobiet i mężczyzn na różnych stanowiskach.
– Mówimy tu o rzeczywistej równości: kobiety faktycznie zajmują co drugie stanowisko, również wśród kadry menadżerskiej. Gwarantujemy spójność wynagrodzeń na danym stanowisku, bez względu na płeć. Dla przykładu: kobiety podczas nieobecności spowodowanej macierzyństwem są uwzględniane w procesie corocznych zmian wynagrodzeń. Zachowują również prawo do rocznej premii firmowej – zaznacza Bernadeta Mrożek.
Bouygues Immobilier Polska dba również o różnorodność wiekową. Wśród pracowników są zarówno osoby w wieku powyżej 50 lat, jak i przedstawiciele najmłodszego pokolenia na rynku pracy. Deweloper wprowadził rozwiązanie pozwalające wykorzystać tę różnorodność. Grupy robocze komponowane są tak, by współpracowali w nich pracownicy w różnym wieku. – W ten sposób świeżość spojrzenia łączymy z wieloletnim doświadczeniem. To sprawia, że dyskusje są jeszcze bardziej owocne, a przed podjęciem decyzji bierzemy pod uwagę różne, często bardzo odmienne perspektywy – mówi Bernadeta Mrożek.
Rozwój to nie tylko awans
Co ciekawe, w Bouygues Immobilier Polska nie ma tradycyjnych ścieżek kariery. – Jest to nasza świadoma decyzja. Naszym priorytetem jest rozwój indywidualnych kompetencji pracowników, możliwość uczenia się od innych i dzielenia swoją wiedzą. Dużo zaangażowania wkładamy w budowanie świadomości, że rozwój to coś więcej niż zajmowanie kolejnych szczebli w hierarchii – wyjaśnia Bernadeta Mrożek. Jednocześnie dodaje, że w ostatnim roku około 20% pracowników zmieniło obszar, stanowisko lub awansowało. Była to naturalna konsekwencja ich szybkiego uczenia się, postawy współpracy i dzielenia się wiedzą, pozytywnego wpływu na innych oraz osiąganych rezultatów.
Jako przykład takiego podejścia w praktyce podaje rekrutacje wewnętrzne: – Do rekrutacji na stanowisko Project Managera zaprosiliśmy wszystkich, którzy zaaplikowali, nawet tych, którzy nie spełniali kryteriów formalnych. Każdy otrzymał rozwojową informację zwrotną, a proces był bardzo doceniony przez uczestników.
Przedstawicielka Bouygues Immobilier Polska zauważa, że nowe zadania, szerszy zakres odpowiedzialności i poczucie większego wpływu na funkcjonowanie procesów przekładają się na wzrost zaangażowania i motywacji pracowników. Dodatkowo, firma zapewnia również możliwość dokształcenia – oprócz dopasowanych do potrzeb szkoleń, dofinansowując edukację oraz naukę języków obcych.
Bouygues Immobilier Polska podejmuje też wiele inicjatyw małych, ale znaczących z punktu widzenia doceniania pracowników oraz dbałości o ich dobrą kondycję fizyczną i mentalną. To np. coroczne wyróżnienia nadawane przez pracowników, nagrody specjalne od zarządu, akcja świątecznej kartki przygotowywanej przez każdego pracownika, wiosenna kwiatowa akcja dla każdego pracownika, joga on line, inspirujące warsztaty, webinary i wiele więcej.
Strategia z wkładem
W Bouygues Immobilier cele i zadania strategiczne nie są narzucane z góry – pracownicy nie są tylko o nich informowani, lecz mają realny wpływ na ich zakres i priorytety. – Są opracowane na bazie wymiany informacji i doświadczeń oraz podczas spotkań warsztatowych, gdzie każdy ma możliwość podzielenia się własną opinią. Na bieżąco komunikowane są statusy zadań, wskaźniki i ewentualne zmiany, a każdy pracownik ma dostęp do szczegółowych informacji.
Istotnym elementem transformacji było również uproszczenie procesów i procedur: – Zależało nam na zwinniejszym działaniu i szybszym procesie decyzyjnym. Pozwala nam to odważniej wykorzystywać pojawiające się szanse biznesowe – podsumowuje Pierre-Vincent Pasquet.
Bouygues Immobilier Polska
Bouygues Immobilier jest wiodącą firmą deweloperską o zasięgu międzynarodowym, z 64-letnim doświadczeniem w budownictwie. Polski oddział działa od 2001 roku, ciesząc się zaufaniem Klientów w Warszawie, Wrocławiu i Poznaniu. Bouygues Immobilier Polska wybudował do tej pory 54 projekty mieszkaniowe oraz oddał do użytku ponad 7500 mieszkań. Cztery inwestycje firmy (Accent Eco, Accent Vert, Camelia oraz La Melodie) wyróżnione zostały prestiżowym certyfikatem HQE International, premiującym budownictwo wysokiej jakości przyjazne środowisku, zaś certyfikatem BREEAM wyróżniona została inwestycja Miasteczko Orange. Projekt Camelia, jako pierwszy w Polsce, uzyskał BiodiverCity® - międzynarodowy certyfikat wyróżniający rozwiązania wspierające różnorodność biologiczną w nowopowstałych budynkach oraz ich otoczeniu. Najwyższa jakość obsługi Klienta to standard firmy - wybór i zakup mieszkania to bardzo ważna i odpowiedzialna decyzja, dlatego podstawą pracy doradców jest myśl o potrzebach i satysfakcji naszych Klientów.
O Grupie Bouygues
Bouygues to zdywersyfikowana Grupa przemysłowa z rozwiniętą kulturą korporacyjną, mająca swoją główną siedzibę w Paryżu. Jej działalność skupia się na dwóch sektorach: budownictwie – Bouygues Construction (budownictwo, prace publiczne oraz sieci elektryczne), Bouygues Immobilier (nieruchomości) i Colas (budownictwo drogowe), oraz branży telekomunikacyjnej i mediów – kanał telewizyjny TF1 oraz spółka Bouygues Telecom. Grupa jest częściowym udziałowcem firmy Alstom. Do największych osiągnięć Bouygues należy realizacja stadionu Stade de France w Paryżu, tunel pod kanałem La Manche oraz gmach Parlamentu Europejskiego w Strasburgu. Grupa Bouygues prowadzi działalność w ponad 80 krajach, zatrudniając około 120 tys. pracowników. Firma jest notowana na giełdzie w Paryżu (Euronext: EN).

Capital.com z tytułem najlepszego pracodawcy 2025 r. w Wielkiej Brytanii, Bułgarii i Polsce

Spawacz, elektryk, księgowy czy specjalista DevOps i Cloud – kogo brakuje do pracy? Regiony i stawki

Szkolenie – pełnomocnik oraz audytor wewnętrzny AS 9100: klucz do jakości w branży lotniczej
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

D. Joński: Nie wiemy, co zrobi Rosja za dwa–trzy lata. Według duńskiego wywiadu może zaatakować kraje nadbałtyckie i musimy być na to gotowi
Zdecydowana większość krajów unijnych wskazuje na potrzebę wzmocnienia zdolności obronnych Europy w obliczu coraz bardziej złożonego geopolitycznego tła. Wywiady zachodnich państw wskazują, że Rosja może rozpocząć konfrontację z NATO jeszcze przed 2030 rokiem. Biała księga w sprawie obronności europejskiej „Gotowość 2030” zakłada m.in. ochronę granic lądowych, powietrznych i morskich UE, a sztandarowym projektem ma być Tarcza Wschód. – W budzeniu Europy duże zasługi ma polska prezydencja – ocenia europoseł Dariusz Joński.
Transport
Duże magazyny energii przyspieszą rozwój transportu niskoemisyjnego w Europie. Przyszłością może być wodór służący jako paliwo i nośnik energii

Zmiany w europejskim transporcie przyspieszają. Trendem jest elektromobilność, zwłaszcza w ramach logistyki „ostatniej mili”. Jednocześnie jednak udział samochodów w pełni elektrycznych w polskich firmach spadł z 18 do 12 proc., co wpisuje się w szerszy europejski trend spowolnienia elektromobilności. Główne bariery to ograniczona liczba publicznych stacji ładowania, wysoka cena pojazdów i brak dostępu do odpowiedniej infrastruktury. – Potrzebne są odpowiednio duże magazyny taniej energii. Przyszłością przede wszystkim jest wodór – ocenia Andrzej Gemra z Renault Group.
Infrastruktura
W Polsce w obiektach zabytkowych wciąż brakuje nowoczesnych rozwiązań przeciwpożarowych. Potrzebna jest większa elastyczność w stosowaniu przepisów

Pogodzenie interesów konserwatorów, projektantów, inwestorów, rzeczoznawców i służby ochrony pożarowej stanowi jedno z największych wyzwań w zakresie ochrony przeciwpożarowej obiektów konserwatorskich. Pożary zabytków takich jak m.in. katedra Notre-Dame w Paryżu przyczyniają się do wprowadzania nowatorskich rozwiązań technicznych w zakresie ochrony przeciwpożarowej. W Polsce obowiązuje już konieczność instalacji systemów detekcji. Inwestorzy często jednak rezygnują z realizacji projektów dotyczących obiektów zabytkowych z uwagi na zmieniające się i coraz bardziej restrykcyjne przepisy czy też względy ekonomiczne.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.