Komunikaty PR

Najważniejsza jest współpraca

2021-08-24  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt
Adriana Kondratowicz
PR Expert

Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl

Bouygues Immobilier Polska z wyróżnieniem w konkursie Dream Employer. Niezależne jury doceniło kulturę organizacyjną firmy, środowisko pracy i możliwości, jakie stwarza pracownikom. Bouygues Immobilier Polska został doceniony jako jedyny deweloper. Jak być dobrym pracodawcą w branży deweloperskiej?

 

Tytuł Dream Employer to wyróżnienie dla pracodawców stawiających człowieka w centrum uwagi i najlepiej rozumiejących zmiany zachodzące na współczesnym rynku pracy. Eksperci oceniali kulturę i wartości, przywództwo, rozwój zawodowy, dobrostan oraz well being. Pod uwagę brali m.in. wypowiedzi pracowników z anonimowych ankiet. Konkurs jest częścią programu Dream Employer, którego organizatorem jest BRIEF. Jury – niezależne od organizatora – składa się z doświadczonych praktyków z zakresu HR, employer brandingu, relacji wewnątrz organizacji i przywództwa. – Jurorami są eksperci, doskonale zorientowani w rzeczywistych warunkach działania organizacji i relacjach między pracodawcami a pracownikami. Cieszymy się, że nasze działania zostały docenione – mówi Bernadeta Mrożek, dyrektor ds. human resources w Bouygues Immobilier Polska.

 

Mocna kultura sprzyja transformacji

Jury konkursu doceniło przede wszystkim fakt, że Bouygues Immobilier Polska sprawnie przebudował swoją kulturę organizacyjną. – Przeszliśmy od pracy hierarchicznej do pracy w trybie projektowym. Ten model, już na początkowym etapie każdej inwestycji, pozwala na zaangażowanie i współpracę osób, które wcześniej spotykały w różnych fazach realizacji – opowiada Bernadeta Mrożek.

To element szerszych i głębszych zmian, które firma rozpoczęła już wcześniej. Czas pandemii wykorzystała na wypracowanie, wspólnie ze wszystkimi pracownikami, nowego zbioru wartości.  – Są to: duch współpracy, zaufanie, odwaga, otwartość, prostota i entuzjazm. Nie zostały one na papierze. Wprowadziliśmy je do naszej codziennej pracy i wzajemnych relacji. Jesteśmy dumni, że pracownicy zaangażowali się w cały proces zmiany z przekonaniem i energią, co przyniosło znakomite efekty. Na pewno pomogło nam to, że już wcześniej praktykowaliśmy kulturę otwartości. A w szerszym planie: mocna kultura organizacyjna sprzyja przeprowadzaniu zmian i pozwala zachować energię do działania również w trudniejszych momentach, jak okres pandemii – podkreśla Pierre-Vincent Pasquet, dyrektor generalny Bouygues Immobilier Polska.

 

W praktyce człowiek w centrum

Jury konkursu Dream Employer doceniło także m.in. to, że firma konsekwentnie stawia w centrum swoich działań pracowników. Bouygues Immobilier Polska od momentu powstania – 20 lat temu – kieruje się też kodeksem etycznym Grupy Bouygues, której jest częścią. Te standardy promują współpracę i zasady równego traktowania, piętnując działania dyskryminacyjne czy mobbing. Jak to wygląda w praktyce? Deweloper utrzymuje np. równowagę w zatrudnianiu kobiet i mężczyzn na różnych stanowiskach.

Mówimy tu o rzeczywistej równości: kobiety faktycznie zajmują co drugie stanowisko, również wśród kadry menadżerskiej. Gwarantujemy spójność wynagrodzeń na danym stanowisku, bez względu na płeć. Dla przykładu: kobiety podczas nieobecności spowodowanej macierzyństwem są uwzględniane w procesie corocznych zmian wynagrodzeń. Zachowują również prawo do rocznej premii firmowej – zaznacza Bernadeta Mrożek.

Bouygues Immobilier Polska dba również o różnorodność wiekową. Wśród pracowników są zarówno osoby w wieku powyżej 50 lat, jak i przedstawiciele najmłodszego pokolenia na rynku pracy. Deweloper wprowadził rozwiązanie pozwalające wykorzystać tę różnorodność. Grupy robocze komponowane są tak, by współpracowali w nich pracownicy w różnym wieku. – W ten sposób świeżość spojrzenia łączymy z wieloletnim doświadczeniem. To sprawia, że dyskusje są jeszcze bardziej owocne, a przed podjęciem decyzji bierzemy pod uwagę różne, często bardzo odmienne perspektywy – mówi Bernadeta Mrożek.

 

Rozwój to nie tylko awans

Co ciekawe, w Bouygues Immobilier Polska nie ma tradycyjnych ścieżek kariery. – Jest to nasza świadoma decyzja. Naszym priorytetem jest rozwój indywidualnych kompetencji pracowników, możliwość uczenia się od innych i dzielenia swoją wiedzą. Dużo zaangażowania wkładamy w budowanie świadomości, że rozwój to coś więcej niż zajmowanie kolejnych szczebli w hierarchii – wyjaśnia Bernadeta Mrożek. Jednocześnie dodaje, że w ostatnim roku około 20% pracowników zmieniło obszar, stanowisko lub awansowało. Była to naturalna konsekwencja ich szybkiego uczenia się, postawy współpracy i dzielenia się wiedzą, pozytywnego wpływu na innych oraz osiąganych rezultatów.

Jako przykład takiego podejścia w praktyce podaje rekrutacje wewnętrzne: – Do rekrutacji na stanowisko Project Managera zaprosiliśmy wszystkich, którzy zaaplikowali, nawet tych, którzy nie spełniali kryteriów formalnych. Każdy otrzymał rozwojową informację zwrotną, a proces był bardzo doceniony przez uczestników.

Przedstawicielka Bouygues Immobilier Polska zauważa, że nowe zadania, szerszy zakres odpowiedzialności i poczucie większego wpływu na funkcjonowanie procesów przekładają się na wzrost zaangażowania i motywacji pracowników. Dodatkowo, firma zapewnia również możliwość dokształcenia – oprócz dopasowanych do potrzeb szkoleń, dofinansowując edukację oraz naukę języków obcych.

Bouygues Immobilier Polska podejmuje też wiele inicjatyw małych, ale znaczących z punktu widzenia doceniania pracowników oraz dbałości o ich dobrą kondycję fizyczną i mentalną. To np. coroczne wyróżnienia nadawane przez pracowników, nagrody specjalne od zarządu, akcja świątecznej kartki przygotowywanej przez każdego pracownika, wiosenna kwiatowa akcja dla każdego pracownika, joga on line, inspirujące warsztaty, webinary i wiele więcej.

 

Strategia z wkładem

W Bouygues Immobilier cele i zadania strategiczne nie są narzucane z góry – pracownicy nie są tylko o nich informowani, lecz mają realny wpływ na ich zakres i priorytety. – Są opracowane na bazie wymiany informacji i doświadczeń oraz podczas spotkań warsztatowych, gdzie każdy ma możliwość podzielenia się własną opinią. Na bieżąco komunikowane są statusy zadań, wskaźniki i ewentualne zmiany, a każdy pracownik ma dostęp do szczegółowych informacji.

Istotnym elementem transformacji było również uproszczenie procesów i procedur: – Zależało nam na zwinniejszym działaniu i szybszym procesie decyzyjnym. Pozwala nam to odważniej wykorzystywać pojawiające się szanse biznesowe – podsumowuje Pierre-Vincent Pasquet.

 

Bouygues Immobilier Polska

Bouygues Immobilier jest wiodącą firmą deweloperską o zasięgu międzynarodowym, z 64-letnim doświadczeniem w budownictwie. Polski oddział działa od 2001 roku, ciesząc się zaufaniem Klientów w Warszawie, Wrocławiu i Poznaniu. Bouygues Immobilier Polska wybudował do tej pory 54 projekty mieszkaniowe oraz oddał do użytku ponad 7500 mieszkań. Cztery inwestycje firmy (Accent Eco, Accent Vert, Camelia oraz La Melodie) wyróżnione zostały prestiżowym certyfikatem HQE International, premiującym budownictwo wysokiej jakości przyjazne środowisku, zaś certyfikatem BREEAM wyróżniona została inwestycja Miasteczko Orange. Projekt Camelia, jako pierwszy w Polsce, uzyskał BiodiverCity® - międzynarodowy certyfikat wyróżniający rozwiązania wspierające różnorodność biologiczną w nowopowstałych budynkach oraz ich otoczeniu. Najwyższa jakość obsługi Klienta to standard firmy - wybór i zakup mieszkania to bardzo ważna i odpowiedzialna decyzja, dlatego podstawą pracy doradców jest myśl o potrzebach i satysfakcji naszych Klientów.

 

O Grupie Bouygues

Bouygues to zdywersyfikowana Grupa przemysłowa z rozwiniętą kulturą korporacyjną, mająca swoją główną siedzibę w Paryżu. Jej działalność skupia się na dwóch sektorach: budownictwie – Bouygues Construction (budownictwo, prace publiczne oraz sieci elektryczne), Bouygues Immobilier (nieruchomości) i Colas (budownictwo drogowe), oraz branży telekomunikacyjnej i mediów – kanał telewizyjny TF1 oraz spółka Bouygues Telecom. Grupa jest częściowym udziałowcem firmy Alstom. Do największych osiągnięć Bouygues należy realizacja stadionu Stade de France w Paryżu, tunel pod kanałem La Manche oraz gmach Parlamentu Europejskiego w Strasburgu. Grupa Bouygues prowadzi działalność w ponad 80 krajach, zatrudniając około 120 tys. pracowników. Firma jest notowana na giełdzie w Paryżu (Euronext: EN).

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PR Expert
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca 4-dniowy tydzień pracy sprawdza się za granicą Biuro prasowe
2024-07-17 | 15:20

4-dniowy tydzień pracy sprawdza się za granicą

Czekając na zapowiadane w Polsce skrócenie tygodniowego czasu pracy, warto przyjrzeć się doświadczeniu innych krajów. W dotychczasowych programach pilotażowych 4-dniowego
Praca Kondycja branży pracy tymczasowej – komentarz ekspercki
2024-07-08 | 01:00

Kondycja branży pracy tymczasowej – komentarz ekspercki

Grzegorz Boczoń, Prezes Zarządu w HR Quality Polska   Okres wakacyjny jest gorący nie tylko pod kątem temperatur, ale też pod względem ożywienia w branży pracy
Praca Jak firmy w Polsce podchodzą do kwestii zrównoważonego rozwoju? Ruszyły badania
2024-07-05 | 12:27

Jak firmy w Polsce podchodzą do kwestii zrównoważonego rozwoju? Ruszyły badania

6 lipca 2024 r. mija termin implementacji do polskiego porządku prawnego unijnej dyrektywy CSRD. Nakłada ona na największych przedsiębiorców obowiązek składania sprawozdań

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Polska wciąż bez strategii transformacji energetyczno-klimatycznej. Zaktualizowanie dokumentów mogłoby przyspieszyć i uporządkować ten proces

Prace nad nowym Krajowym planem w dziedzinie energii i klimatu powinny, zgodnie z unijnymi zobowiązaniami, zakończyć się w czerwcu br., ale do tej pory nie trafił on do konsultacji społecznych. Trzydzieści organizacji branżowych i społecznych zaapelowało do Ministerstwa Klimatu i Środowiska o przyspieszenie prac nad dokumentem i jego rzetelne konsultacje. Jak podkreśliły, nie powinien on być rozpatrywany tylko jako obowiązek do wypełnienia, lecz również jako szansa na przyspieszenie i uporządkowanie procesu transformacji energetyczno-klimatycznej w kraju. Polska pozostaje jedynym państwem w UE, który nie przedstawił długoterminowej strategii określającej nasz wkład w osiągnięcie neutralności klimatycznej UE do 2050 roku.

Bankowość

Firmy mogą się już ubiegać o fundusze z nowej perspektywy. Opcji finansowania jest wiele, ale nie wszystkie przedsiębiorstwa o tym wiedzą

Dla polskich firm środki UE są jedną z najchętniej wykorzystywanych form finansowania inwestycji i projektów rozwojowych. W bieżącej perspektywie finansowej na lata 2021–2027 Polska pozostanie jednym z największych beneficjentów funduszy z polityki spójności – otrzyma łącznie ok. 170 mld euro, z których duża część trafi właśnie do krajowych przedsiębiorstw. Na to nakładają się również środki z KPO i programów ramowych zarządzanych przez Komisję Europejską. Możliwości finansowania jest wiele, ale nie wszystkie firmy wiedzą, gdzie i jak ich szukać. Tutaj eksperci widzą zadanie dla banków.

Ochrona środowiska

Biznes chętnie inwestuje w OZE. Fotowoltaika na własnym gruncie najchętniej wybieranym rozwiązaniem

Możliwości związanych z inwestowaniem w zieloną energię jest bardzo dużo, jednak to fotowoltaika na własnych gruntach jest najchętniej wybieranym przez biznes rozwiązaniem OZE. Specjaliści zwracają uwagę, że wydłużył się okres zwrotu z takiej inwestycji, mimo tego nadal jest atrakcyjny, szczególnie w modelu PV-as-a-service. Dlatego też firm inwestujących w produkcję energii ze słońca może wciąż przybywać.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.