Nestlé wspiera wznowiony „Europejski sojusz na rzecz przygotowania zawodowego”
Nestlé potwierdziło swoje zaangażowanie w zatrudnianie młodych w Europie, wspierając „Europejski sojusz na rzecz przygotowania zawodowego”.
W trakcie przemówienia podczas uroczystości wznowienia działalności „Europejskiego sojuszu na rzecz przygotowania zawodowego” Marco Settembri – Prezes Nestlé na Region Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej – powiedział: „Bardziej niż kiedykolwiek musimy dziś inwestować w młodych. Jesteśmy głęboko przekonani o znaczeniu praktyk zawodowych. Pomagają one młodzieży w przejściu z etapu edukacji do etapu pracy zawodowej, a także zdobyciu odpowiednich umiejętności by kształtować przyszłość świata, zwłaszcza w obszarach ekologii i cyfryzacji. Od 2014 roku wraz z partnerami zrzeszonymi w „Sojuszu dla Młodych” (ang. Alliance for YOUth) stworzyliśmy ponad 1 100 nowych programów praktyk – i będziemy rozwijać tę inicjatywę”.
„Sojusz dla Młodych” jest europejską inicjatywą, której pomysłodawcą była w 2014 roku firma Nestlé. Dziś w programie uczestniczy ponad 300 firm w Europie, które utworzyły przeszło 300 000 szans zatrudnienia, praktyk i staży. Inicjatywa ta nabiera szczególnego znaczenia w czasie pandemii, wywierającej ogromny wpływ na społeczeństwa, w tym spowolnienie ekonomiczne uderzające szczególnie w młodych. Wiele szkół i uniwersytetów zamknęło placówki w tym czasie. Coraz rzadziej oferowane są praktyki zawodowe i staże, a bezrobocie wśród młodych rośnie. W tym trudnym okresie Nestlé wspierało zatrudnienie młodych w Europie poprzez Inicjatywę na Rzecz Zatrudniania Ludzi Młodych – Nestlé needs YOUth (https://www.nestle.pl/csv/globalne_inicjatywy/nestle-needs-youth0918-6289). Praktykanci i stażyści kontynuowali pracę tam, gdzie było to możliwe lub pracowali zdalnie. Firma organizowała też cyfrowe szkolenia dla praktykantów, by umożliwić im zrealizowanie wymaganego programu praktyk.
W Polsce, w ramach „Sojuszu dla Młodych” firma realizuje Program Praktyk Letnich. Do tej pory stworzyła 3300 szans zatrudnienia dla osób poniżej 30. roku życia. W tym roku przyjęto blisko 40 osób – zarówno w warszawskiej centrali jak i w 5 fabrykach. Od 1999 roku, gdy Nestlé uruchomiło Program Praktyk Letnich, uczestniczyły w nim dotychczas 1023 osoby. Praktyki trwają 3 miesiące, a ponad 43% ich uczestników związało się z firmą na dłużej.
Więcej informacji na stronie Europejskiego sojuszu na rzecz przygotowania zawodowego -https://ec.europa.eu/social/main.jsp?catId=1147
Dodatkowe informacje: Nestlé wraz z partnerami stworzyło 215 000 szans zatrudnienia - https://www.nestle.pl/media/pressreleases/allpressreleases/sojusz-dla-młodych-nestlé-wraz-z-partnerami-stworzyło-ponad-215-000-szans
O Nestlé
Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio blisko 1600 produktów i prawie 70 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od ponad 25 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5500 pracowników w 8 lokalizacjach.
| |||||
|
|
| |||
|
|
|

Mercer Total Remuneration Survey (TRS) – kluczowe wnioski i obserwacje

Dyskusje o pokoleniu Z na rynku pracy, Women on boards i migracjach. Zakończyło się EFNI Wiosna w Warszawie

Zaskocz swoich pracowników: 500 zł na karcie Pluxee, które działa jak 560 zł!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Poparcie dla UE rekordowo wysokie, mimo wzrostu populizmu. Społeczeństwo oczekuje większego zaangażowania w kwestie bezpieczeństwa
Badanie Parlamentu Europejskiego wskazuje na rekordowe poparcie Europejczyków dla Unii Europejskiej. Ma to związek z rosnącymi zagrożeniami z zewnątrz, czyli np. bliskością wojny rosyjsko-ukraińskiej. Jednocześnie do głosu wewnątrz UE coraz częściej dochodzą ruchy populistyczne, za sprawą których więcej obywateli państw członkowskich przyjmuje eurosceptyczną postawę. Dużą rolę odgrywają więc dialog ze społeczeństwem i jego edukacja.
Problemy społeczne
60 proc. młodych ludzi chce posiadać mieszkanie na własność. Główna bariera to brak wkładu własnego

Posiadanie własnego mieszkania jest aspiracją większości młodych Polaków – wskazują dane badaczy z SGH. Jednak ze względów finansowych jest ono dostępne dla części z nich, a na dodatek wiąże się ze zobowiązaniem na kilkadziesiąt lat. W luce czynszowej, czyli w sytuacji, gdy kogoś nie stać na zakup własnego M, ale jest zbyt bogaty na mieszkanie komunalne, jest ok. 35 proc. społeczeństwa. I to dla tej grupy potrzebna jest oferta państwa. Budownictwo społeczne mogłoby być alternatywą, ale nie odpowiada na potrzebę posiadania nieruchomości na własność.
Infrastruktura
Trwają prace nad europejską strategią odporności wodnej. Projekt ma być gotowy przed latem

Komisja Europejska ma w najbliższych tygodniach przedstawić strategię na rzecz zwiększenia odporności na niedobory wody. PE na majowej sesji przyjął zalecenia w tym zakresie, w których opowiada się za ambitną odpowiedzią na te wyzwania. Jak podkreśla europoseł PO Andrzej Buła, chodzi przede wszystkim o oszczędzanie wody i dbanie o jej jakość, a także o zapewnienie odpowiedniego finansowania odporności wodnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.