Nowe miejsca pracy w Mszczonowie. Corning zbuduje fabrykę włókna światłowodowego
Corning Incorporated (NYSE: GLW) ogłasza plan budowy zaawansowanego technologicznie zakładu produkującego włókno światłowodowe w Mszczonowie pod Warszawą.
Nowy zakład, jedna z największych tego typu fabryk w Unii Europejskiej, będzie oddany do użytku w 2022 roku, aby zaspokoić rosnący popyt na włókno światłowodowe. W związku z inwestycją, firma stworzy znaczną liczbę nowych miejsc pracy dla inżynierów, techników, specjalistów oraz pracowników produkcji. W mszczonowskim zakładzie uruchomiony zostanie także program rozwojowy dla studentów kierunków technicznych, którzy otrzymają możliwość rozwoju kariery zawodowej pod okiem specjalistów. Rekrutacja na kluczowe stanowiska techniczne ruszyła wiosną br. W drugiej połowie roku ruszy z kolei nabór pracowników produkcyjnych do nowego zakładu.
– Zapotrzebowanie na rozwój sieci światłowodowych jest obecnie na rekordowym poziomie. Wraz z rosnącą ilością przesyłanych danych, użytkownicy oczekują większej wydajności połączeń. Zapotrzebowanie na przepustowość sieci w Europie i w pozostałych regionach znacząco rośnie, głównie dzięki rozwojowi i zagęszczaniu sieci 4G, 5G, FTTH oraz rozwojowi centrów obliczeniowych – mówi dr Bernhard Deutsch, wiceprezes i dyrektor zarządzający Corning Optical Fiber and Cable.
Od 2001 roku w Strykowie pod Łodzią działa już fabryka Corning, produkująca rozwiązania dla branży telekomunikacyjnej.
– Inwestycja w Mszczonowie podkreśla zaangażowanie firmy Corning we wspieranie planów rozwojowych naszych klientów w regionie, zapewniając niezawodność dostaw światłowodów. Cieszy nas, że możemy bazować na naszym dwudziestoletnim doświadczeniu zdobytym podczas działalności w Polsce, które nie byłoby możliwe bez wsparcia władz na szczeblu regionalnym i krajowym – podsumowuje Deutsch.
– Corning jest jedną z wiodących, globalnych firm innowacyjnych, dlatego cieszy nas, że wybrali Mszczonów na fabrykę włókna światłowodowego. Najnowsza inwestycja świadczy o tym, że firma wysoko ocenia talent i zaangażowanie Polskich pracowników – powiedział burmistrz Mszczonowa, Józef Kurek.

Dyskusje o pokoleniu Z na rynku pracy, Women on boards i migracjach. Zakończyło się EFNI Wiosna w Warszawie

Zaskocz swoich pracowników: 500 zł na karcie Pluxee, które działa jak 560 zł!

Dzień Przyjemności w Pracy – Pluxee Polska kontynuuje świętowanie codzienności
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.