Podsumowanie zmian na Polskim i światowych rynkach pracy

Maria Fałatowicz
Adzuna
40 Vanston Pl, Fulham
SW6 1AX Londyn
mariaf|adzuna.com| |mariaf|adzuna.com
+44 2081917582
www.adzuna.pl
Podsumowanie zmian na światowych rynkach pracy w czasie pandemii koronawirusa. Co przyniesie druga fala?
Na podstawie analizy setek tysięcy ogłoszeń o pracę publikowanych na polskim i zagranicznych portalach Adzuna monitoruje wpływ pandemii oraz lockdownu na stan poszczególnych rynków pracy. Poniżej analiza zmian w ilości dostępnych wakatów na rynku pracy w Polsce, Wielkiej Brytanii oraz USA.
Polski rynek pracy w czasie pandemii koronawirusa
Polski rynek pracy bardzo szybko otrząsnął się ze skutków dużego lockdownu. Największe spadki w ilościach dostępnych dla kandydatów wakatów wszystkie niemal branże w Polsce zaliczyły w kwietniu i maju. Jednak już w lipcu ilość dpublikowanych w internecie ofert pracy zaczęła rosnąć. Pozytywne trendy utrzymują się na polskim rynku pracy niezmiennie od początku sierpnia. Obecnie na wyszukiwarce ofert Adzuna.pl czeka na osoby szukające pracy ponad 190 tysięcy ogłoszeń, czyli aż o 11% więcej niż przed ogłoszeniem pandemii.
Polski rynek pracy na tle innych krajów Europy
Polski rynek pracy zafalował najmocniej w kwietniu i maju br. Ilości dostępnych online wakatów spadły w krytycznym momencie aż o 12% Na tle reszty Europy Polska wyszła jednak z okresu zamknięcia obronną ręką. Sytuacja podobnie wyglądała na rynkach pracy Niemiec (spadek w krytycznym momencie o 12%) oraz Francji (ze spadkiem ilości ofert pracy o 15%).
W nieco trudniejszej sytuacji znalazły się Włochy, które najmocniej odczuły już sam początek pandemii. Tutaj rynek pracy skurczył się o ponad 21%, z apogeum w połowie czerwca br. A w Wielkiej Brytanii która nadal zmaga się ze skutkami lockdownu, aż o ponad 60%.
Szczegółowe dane odnośnie Wielkiej Brytanii oraz USA, znajdą Państwo w załączonym raporcie Adzuna.

Dyskusje o pokoleniu Z na rynku pracy, Women on boards i migracjach. Zakończyło się EFNI Wiosna w Warszawie

Zaskocz swoich pracowników: 500 zł na karcie Pluxee, które działa jak 560 zł!

Dzień Przyjemności w Pracy – Pluxee Polska kontynuuje świętowanie codzienności
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.