Połowa badanych czuje się przytłoczona obowiązkami zawodowymi

Ewa Malicka
Rocket Science
Pływacka 3/2
02-633 Warszawa
ewa.malicka|rocketscience.com.pl| |ewa.malicka|rocketscience.com.pl
781453815
https://www.rocketscience.com.pl/
Z badania przeprowadzonego przez Fundację Sukcesu Pisanego Szminką wynika, że pracując zdalnie 29 proc. respondentów często na obowiązki służbowe poświęca więcej czasu, niż wynika z umowy, a pracując stacjonarnie ten odsetek wynosi jedynie 16 proc. Połowa ankietowanych jest przytłoczona obowiązkami w pracy, a na wsparcie dobrostanu przez pracodawcę może liczyć co trzeci badany. Najpopularniejsze formy to duża elastyczność czasu pracy i pakiet prywatnej opieki medycznej. Badanie towarzyszy trwającej już trasie koncertowej Oyka Power Hour, w której Olga Kozierowska odwiedziła już Warszawę, Poznań, Łódź, Lublin i Wrocław. Najbliższe spotkania odbędą się w Bydgoszczy (15.11), Gdańsku (16.11), a także Szczecinie (23.11) oraz Katowicach i Krakowie (7 i 8.12).
Pracując zdalnie pracujemy więcej niż to wynika z umowy
Dobrostan to umiejętność odpoczywania, dbania o siebie i przeznaczania czasu na regenerację. Wyniki przeprowadzonego przez Fundację Sukcesu Pisanego Szminką badania* wskazują, że pracując zdanie, ankietowani częściej przekraczają ustalone godziny pracy niż w przypadku pracy stacjonarnej. Z deklaracji ankietowanych pracujących hybrydowo wynika, że pracując zdalnie 29 proc. często pracuje ponad ustalone godziny pracy, podczas gdy w przypadku pracy stacjonarnej ten odsetek wynosi jedynie 16 proc.
Praca zdalna sprawia, że zacierają się granice między obowiązkami zawodowymi a życiem osobistym. Pracując z domu mamy tendencję do pozostawania przy komputerach dłużej, nie dbamy, aby kończyć pracę o wyznaczonej godzinie. Dlatego tak ważne jest budowanie świadomości w tym obszarze, czyli dbałość o zachowanie zdrowych proporcji między pracą a życiem osobistym, o czym mówię także w power speech podczas Oyka Power Hour – mówi Oyka, czyli Olga Kozierowska.
Połowa badanych czuje się przytłoczona obowiązkami w pracy
Na pytanie „Czy czujesz się przytłoczona/przytłoczony obowiązkami w pracy?” 24 proc. respondentów odpowiedziało „zdecydowanie tak”, 26 proc. – „raczej tak”, natomiast 19 proc. – „raczej nie”. Jedynie 4 proc. badanych stanowczo zaprzecza poczuciu przytłoczenia pracą. Co trzeci respondent przyznaje, że w ostatnich miesiącach jakość jego pracy spadła.
- Przytłoczenie codziennymi obowiązkami zdarza się każdej z nas. Ważne jak sobie z nim radzimy, czy potrafimy zdystansować się w trudniejszych momentach, nabrać perspektywy, dać sobie prawo do regeneracji. Zwalniając, kiedy sytuacja tego wymaga, pokazujemy sobie i otoczeniu, że potrafimy pielęgnować swoją siłę. Wewnętrzna moc to świadomość tego, że każdy czasem potrzebuje zatrzymać się na chwilę i zadbać o siebie, aby po przerwie wrócić do pracy z nową energią – mówi Aleksandra Gawlas, Dyrektorka Marketingu Henkel HCB, właściciel marki Gliss, partnera strategicznego Oyka Power Hour.
Co trzeci pracodawca dba o dobrostan swoich pracowników
Aż 40 proc. badanych deklaruje, że firma, w której pracują nie wspiera ich dobrostanu. Robi to zaledwie co trzeci pracodawca – 34 proc. respondentów przyznaje, że firma dba o kwestie dobrostanu pracowników. Najczęściej wskazywanymi formami wsparcia są: duża elastyczność czasu pracy (54 proc.), pakiet prywatnej opieki medycznej (54 proc.), karta sportowa (49 proc.) oraz duża elastyczność miejsca pracy (44 proc.). Jednocześnie wyniki badania wskazują, że nadal jedynie 16 proc. pracodawców oferuje darmowe wsparcie psychologiczne, a 18 proc. – większą liczbę dni wolnych.
– Aby osiągnąć stan równowagi między pracą a życiem osobistym, niezmiernie ważne są starania pracowników, jednak nie mniej istotne jest także wsparcie ze strony pracodawców. To, jakie narzędzia firmy oferują osobom z nich zatrudnionym, ma ogromny wpływ na ich dobrostan, możliwość stałego rozwoju osobistego oraz zdrowie. Z pewnością na pochwałę zasługuje fakt, że coraz częściej w ramach dbania o dobrostan pracowników, pracodawcy umożliwiają terapie i konsultacje psychologiczne – dodaje Łukasz Chałaczkiewicz, prezes Lipton Teas and Infusions w Europie Wschodniej, partner wspierający Oyka Power Hour.
Oyka „Power Hour. Pielęgnuj swoją siłę” w 10 polskich miastach
Power Hour to spotkanie z muzyką na żywo, połączone z motywującym wystąpieniem – power speech w wykonaniu Oyki, czyli Olgi Kozierowskiej – prezeski Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką i autorki bestsellera „Miłość to czasownik”. Podczas power speech Oyka opowiada o tym, co zrobić, by naprawdę poczuć się dobrze samemu ze sobą i uwierzyć, że mamy w sobie wszystko, czego potrzebujemy, by osiągnąć wymarzone cele. Mówi również o relacjach i związkach, dzieląc się sprawdzonymi sposobami na życie z kimś szczęśliwiej i łatwiej. Historie z życia, wiedza, dystans i humor Olgi przynoszą prawdziwą ulgę. Muzyka komponowana przez Oykę łączy w sobie elementy easy jazz, folku i indie pop. W trakcie występów towarzyszy jej Leski – gitarzysta, kompozytor, autor tekstów i producent muzyczny.
Bilety na wydarzenia dostępne na www.Multikino.pl w cenie 77 zł.
Harmonogram występów:
PREMIERA: Warszawa 28 września
Poznań 4 października
Łódź 5 października
Lublin 12 października
Wrocław 19 października
Bydgoszcz 15 listopada
Gdańsk 16 listopada
Szczecin 23 listopada
Katowice 7 grudnia
FINAŁ: Kraków 8 grudnia
Organizator wydarzenia: Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką
Partner strategiczny: GLISS
Partner wspierający: Lipton
*W badaniu wzięło udział 528 osób, 47 proc. w wieku do 39 lat i 53 proc. powyżej 40 lat, 29 proc. pochodzi z małych i średnich miejscowości, 71 proc. z miast powyżej 100 tys. mieszkańców. 53 proc. ma hybrydowy tryb pracy, 34 proc. – stacjonarny, a 13 proc. – zdalny. 88 proc. badanych pracuje na etacie lub w oparciu o umowę B2B, 12 proc. prowadzi własną firmę.

Capital.com z tytułem najlepszego pracodawcy 2025 r. w Wielkiej Brytanii, Bułgarii i Polsce

Spawacz, elektryk, księgowy czy specjalista DevOps i Cloud – kogo brakuje do pracy? Regiony i stawki

Szkolenie – pełnomocnik oraz audytor wewnętrzny AS 9100: klucz do jakości w branży lotniczej
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

1 października ruszy w Polsce system kaucyjny. Część sieci handlowych może nie zdążyć z przygotowaniami przed tym terminem
Producenci, sklepy i operatorzy systemu kaucyjnego mają niespełna dwa miesiące na finalizację przygotowań do jego startu. Wówczas na rynku pojawią się napoje w specjalnie oznakowanych opakowaniach, a jednostki handlu powinny być gotowe na ich odbieranie. Część z nich jest już do tego przygotowana, część ostrzega przed ewentualnymi opóźnieniami. Jednym z ważniejszych aspektów przygotowań na te dwa miesiące jest uregulowanie współpracy między operatorami, których będzie siedmiu, co oznacza de facto siedem różnych systemów kaucyjnych.
Ochrona środowiska
KE proponuje nowy cel klimatyczny. Według europosłów wydaje się niemożliwy do realizacji

Komisja Europejska zaproponowała zmianę unijnego prawa o klimacie, wskazując nowy cel klimatyczny na 2040 roku, czyli redukcję emisji gazów cieplarnianych o 90 proc. w porównaniu do 1990 rok. Jesienią odniosą się do tego kraje członkowskie i Parlament Europejski, ale już dziś słychać wiele negatywnych głosów. Zdaniem polskich europarlamentarzystów już dotychczas ustanowione cele nie zostaną osiągnięte, a europejska gospodarka i jej konkurencyjność ucierpi na dążeniu do ich realizacji względem m.in. Stanów Zjednoczonych czy Chin.
Handel
Amerykańskie indeksy mają za sobą kolejny wzrostowy miesiąc. Druga połowa roku na rynkach akcji może być nerwowa

Lipiec zazwyczaj jest pozytywnym miesiącem na rynkach akcji i tegoroczny nie był wyjątkiem. Amerykańskie indeksy zakończyły go na plusie, podobnie jak większość europejskich. Rynki Starego Kontynentu nie przyciągają jednak już kapitału z taką intensywnością jak w pierwszej części roku. Z drugiej strony wyceny za oceanem po kolejnych rekordach są już bardzo wysokie, a wpływ nowego porządku celnego narzuconego przez Donalda Trumpa – na razie trudny do przewidzenia. W najbliższym czasie na rynkach można się spodziewać jeszcze większej zmienności i nerwowości, ale dopóki spółki pokazują dobre wyniki, przesłanek do zmiany trendu na spadkowy nie ma.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.