Komunikaty PR

Polscy pracownicy wolą digitalizację

2023-06-09  |  14:00
Biuro prasowe

Digitalizacja jest priorytetem w wielu europejskich firmach, a aż dwie trzecie polskich przedsiębiorstw (68 proc.) uznaje ją za jeden ze swoich głównych celów. Aż 6 na 10 (58 proc.) pracowników w Polsce (przy średniej na poziomie 44 proc. w krajach europejskich) deklaruje, że przy wyborze nowego miejsca najpewniej zdecyduje się na firmę, która korzysta z nowoczesnych rozwiązań technologicznych – wynika z nowego badania europejskiego dostawcy usług kadrowo-płacowych SD Worx.

Polskie przedsiębiorstwa przywiązują dużą wagę do digitalizacji środowiska pracy. Ich pracownicy stanowią jedną z grup najlepiej przygotowanych do korzystania z rozwiązań technologicznych w krajach Europy. Co ważne, dla 40 proc. polskich pracowników korzystanie z nowych aplikacji w trakcie wykonywania swoich obowiązków nie stanowi wyzwania. Podobnie wysoki wynik uzyskali tylko Holendrzy (41 proc.) i Hiszpanie (41 proc.). Te warunki sprawiają, że przedsiębiorcy coraz odważnej inwestują w cyfrowe rozwiązania.

Nowoczesny jak HR

Jak wynika z badania SD Worx, aż 6 na 10 firm w Polsce dąży do digitalizacji HR (65 proc.) i środowiska pracy (60 proc.). Działania te zauważają również polscy i holenderscy pracownicy (po 21 proc.), wśród których dominuje przekonanie, że przesiębiorstwa przykładają większą wagę do wprowadzania nowych rozwiązań technologicznych w sektorze HR niż w innych obszarach działalności. Zdaniem pracowników europejskie firmy najbardziej skupiają się na: szkoleniach pracowników w zakresie kompetencji cyfrowych (37 proc.), digitalizacji miejsca pracy (36 proc.) oraz wprowadzaniu nowych produktów i usług, wykorzystujących rozwiązania technologiczne (33 proc.). Z kolei najwięcej rozwiązań technologicznych z zakresu HR jest obecnych w obszarach dot. zarządzania dokumentami (76 proc.), komunikacji wewnętrznej (73 proc.), naliczania płac (72 proc.), komunikacji w zakresie wynagrodzeń i czasu pracy (71 proc.).

Zaawansowane technologie, takie jak sztuczna inteligencja, odnajdują swoje miejsce w środowisku pracy. 5 na 10 firm w Polsce deklaruje, że korzysta już z aplikacji wykorzystujących AI. Do tego, że sztuczna inteligencja zrewolucjonizuje rynek pracy, nie mamy żadnych wątpliwości. Zamiast się jej obawiać, powinniśmy skupić się na pozysykiwaniu nowych kompetencji, np. związanych z cyberbezpieczeństwem, tworzeniem treści cyfrowych czy analizą danych, które pozwolą nam na sprawne korzystanie z wdrażanych rozwiązań technologicznych. Pamiętajmy, że ich celem jest usprawnienie wykonywanych przez nas obowiązków. Odpowiednio wprowadzona digitalizacja pozwala na skupienie się na innych obowiązkach, co z kolei prowadzi do oszczędnośco czasu i kosztów  – mówi Paulina Zasempa, People Country Lead w SD Worx Poland.

Talenty tam, gdzie technologia

Co istotne, w 1 na 3 polskich firm (33 proc.) odnotowano odejścia pracowników spowodowane brakiem satysfakcji z zapewnianych narzędzi technologicznych. Jednocześnie aż 64 proc. polskich przedsiębiorstw  uważa, że optymalnie zdigitalizowane środowisko pracy pozwala na pozyskiwanie i utrzymywanie talentów. Podobne stanowisko mają pracownicy, wśród których 42 proc. deklaruje, że niewystarczające, cyfrowe miejsce pracy mogłoby być powodem rezygnacji z pracy. Z kolei 58 proc. uważa, że przy wyborze nowego pracodawcy kierowałoby się proponowanym zapleczem technologicznym. Prawie co drugi Polak (48 proc.) przyznaje, że dzięki digitalizacji jego praca stała się przyjemniejsza i bardziej znacząca.

Coraz więcej firmy dostrzega, że technologia może nie tylko pomóc w usprawnieniu i zwiększeniu wydajności ich organizacji, ale również wspierać pracowników w ich codziennych zadaniach i rozwoju osobistym w pracy. W dłuższej perspektywie przynosi to korzyści zarówno pracownikom, jak i przedsiębiorstwom. Jest to szczególnie ważne w kontekście pozyskiwania i utrzymywania talentów w firmach. Zapewnianie przez pracodawców nowoczesnych, intuicyjnych i przyjaznych rozwiązań technologicznych stanowi wymóg na polskim rynku pracy. Jak wskazują nasze dane cyfrowe rozwiązania mogą stanowić przewagę konkurencyjną. Im prędzej przedsiębiorcy zdadzą sobie z tego sprawę, tym jest większa szansa na wzmocnienie ich znaczenia na rynku pracy – podkreśla Paulina Zasempa, People Country Lead w SD Worx Poland.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca Dwukrotne podwyżki płacy minimalnej w 2024r. Jak radzi sobie rynek pracy? Biuro prasowe
2024-04-29 | 15:00

Dwukrotne podwyżki płacy minimalnej w 2024r. Jak radzi sobie rynek pracy?

Zbliżamy się do wprowadzenia drugiej z ogłoszonych przez rząd na 2024 rok podwyżek płacy minimalnej. Jak radzą sobie pracodawcy oraz pracownicy po pierwszej, styczniowej podwyżce? Czy są
Praca Jak nowe technologie wspierają zrównoważone zarządzanie zasobami ludzkimi?
2024-04-29 | 09:10

Jak nowe technologie wspierają zrównoważone zarządzanie zasobami ludzkimi?

Nowe technologie, pozwalające chociażby na wydajniejsze przetwarzanie danych, stały się głównym sojusznikiem biznesu w realizacji strategii zrównoważonego rozwoju.
Praca BRAK ZDJĘCIA
2024-04-29 | 01:00

Czy warto być sekretarką?

Rozwój rynku usługowego przekłada się na rosnącą liczbę biur, kancelarii i gabinetów, a co za tym idzie - zwiększenie zapotrzebowania na sekretarki. Ale czy praca na tym stanowisku jest opłacalna? Przyjrzyjmy się bliżej

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.