Komunikaty PR

Ponad połowa Polaków szuka pracy – na jakie benefity medyczne mogą liczyć?

2021-08-04  |  10:39

58% Polaków rozgląda się za nowymi ofertami pracy. Pracodawcy modyfikują więc nieustannie programy benefitów, żeby zapobiec zbytniej rotacji albo przyciągnąć nowych pracowników. Oprócz pożądanej obecnie opieki psychologicznej pracodawcy uwzględniają w benefitach także rehabilitację pocovidową. 90% pracodawców zwiększa zakres świadczeń przy odnawianiu polisy, a 25% decyduje się na zmiany nawet w czasie trwania obecnej umowy z ubezpieczycielem.

58% Polaków chce zmienić pracę, wynika z najnowszego Monitora Rynku Pracy przygotowywanego przez Randstad. 10% aktywnie szuka nowej pracy, a 48% analizuje dostępne oferty. Podobnie było wiosną, gdy było to odpowiednio 11 i 47%. Oznacza to, że Polacy niezależnie od warunków, dążą do polepszenia swojej sytuacji zawodowej – wiosną szalała trzecia fala pandemii, a obecnie mamy okres wakacyjny, kiedy zazwyczaj jesteśmy mniej aktywni na rynku pracy. W ciągu ostatnich 6 miesięcy pracodawcę zmieniali przede wszystkim sprzedawcy i kasjerzy (36%), kierownicy średniego szczebla (26%) oraz pracownicy biurowi i administracyjni (23%).

Nasze obserwacje pokrywają się z wynikami badania. Prowadząc rozmowy z pracodawcami, widzimy, że wątek stosunkowo wysokiej rotacji pracowników, jest jednym z istotniejszych czynników, które biorą oni pod uwagę przy doborze benefitów. Niezmiennie wysoce pożądanym dodatkiem pozapłacowym jest dostęp do prywatnej opieki zdrowotnej, opłacanej przez pracodawcę. Pracownicy są już do tego tak przyzwyczajeni, że zakres grupowych ubezpieczeń zdrowotnych i pakietów medycznych staje się coraz bogatszy i coraz lepiej dopasowany do potrzeb zatrudnionych. Co przynosi też i samym pracodawcom wiele korzyści, ponieważ oprócz zmniejszenia rotacji czy zwiększenia skuteczności rekrutacji, wpływa też na poziom absencji chorobowej pracowników – zauważa Xenia Kruszewska, Dyrektor Działu Ubezpieczeń Zdrowotnych w SALTUS Ubezpieczenia.

Jak zmieniły się ubezpieczenia pracownicze od początku roku?

Pracodawcy z jeszcze większą niż wcześniej uwagą podchodzą do tworzenia programów świadczeń dostępnych dla pracowników. Chcąc wyjść naprzeciw zmianie potrzeb powstałych w wyniku pandemii, szczególny nacisk kładą obecnie na pomoc w odzyskaniu formy po wielu miesiącach ograniczonej aktywności fizycznej i zmierzeniu się z problemami natury psychologicznej, wynikającymi zarówno z zamknięcia w domach, jak i powrotu do funkcjonowania w przestrzeniach publicznych oraz pracy stacjonarnej. Do tego dochodzi jeszcze opieka nad osobami, które przeszły COVID-19 i borykają się z długotrwałymi skutkami zarażenia koronawirusem.

Zdrowi i sprawni pracownicy to podstawa funkcjonowania firmy. Dlatego nie dziwi mnie, że pracodawcy chętnie decydują się na modyfikowanie i rozszerzanie listy dostępnych dla pracowników świadczeń prywatnych. W końcu im szybciej zatrudnieni otrzymają stosowną pomoc, tym prędzej wrócą do sprawności i pracy. Nie wolno też zapominać, że dobra opieka medyczna jest też istotnym elementem wzmacniania wizerunku przyjaznego i odpowiedzialnego pracodawcy. Obecnie praktycznie każdy pracodawca przy odnawianiu polisy decyduje się na zwiększenie zakresu ubezpieczenia, a ok. 25% decyduje się na jego rozszerzenie jeszcze w trakcie trwania umowy – dodaje Xenia Kruszewska z SALTUS Ubezpieczenia.

Wśród podstawowych świadczeń dla ozdrowieńców powinny znaleźć się m.in.:

  • stała opieka pulmonologów,
  • pomoc fizjoterapeutów,
  • kontrole neurologiczne.

Ponadto ubezpieczenie czy pakiet medyczny powinny także uwzględniać zestawy badań obrazowych, sprawdzających stan płuc i kontrolujących pracę serca.

Jak dobierać świadczenia medyczne dla pracowników?

Przeciwdziałanie najpilniejszym i bieżącym problemom to jednak tylko część ochrony, jaką należy zapewnić pracownikom. Standardowo, ubezpieczenie powinno także zapewniać sprawny dostęp do świadczeń profilaktycznych, służących zapobieganiu i zwalczaniu chorób zawodowych. Co więcej, trzeba też uwzględnić strukturę wiekową pracowników i uzupełnić zakres ubezpieczenia o badania i porady specjalistyczne, z których najczęściej korzystają przedstawiciele poszczególnych pokoleń. Przykładowo, pracownicy z pokolenia X powinni mieć swobodny dostęp do opieki onkologicznej i kardiologicznej. Młodsi pracownicy (pokolenia Y i Z) cierpią z kolei, częściej niż ich starsze koleżanki i koledzy, na problemy natury neurologicznej. Zmorą naszych czasów są także nabyte wady postawy, ponieważ niezależnie od charakteru pracy, wykonując większość zawodów, pozostajemy w wymuszonej pozycji przez wiele godzin. To niestety odbija się na naszym kręgosłupie.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca BCC: Rewolucji w kodeksie pracy nie będzie Biuro prasowe
2024-12-29 | 09:00

BCC: Rewolucji w kodeksie pracy nie będzie

W 2024 r. dwukrotnie zmieniła się wysokość wynagrodzenia minimalnego oraz minimalnej stawki godzinowej i innych świadczeń ustalanych na ich podstawie. Duże emocje przyniosła też długo
Praca Kariera kobiet w IT, czyli ciągła walka ze stereotypami
2024-12-20 | 10:00

Kariera kobiet w IT, czyli ciągła walka ze stereotypami

Najbardziej kobietom karierę w IT utrudnia to, że mają masę przekonań w swoich głowach. Dużo słyszymy jako dziewczynki, a potem jako kobiety i to buduje nam przekonania o sobie i o
Praca 5 trendów, które zdominują polski rynek pracy w 2025 roku
2024-12-19 | 10:30

5 trendów, które zdominują polski rynek pracy w 2025 roku

Krzysztof Inglot, założyciel Personnel Service, ekspert rynku pracy Wolniejszy wzrost wynagrodzeń, przyspieszona automatyzacja i sztuczna inteligencja, jawne widełki płacowe oraz ciągły

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.