„Powiem TAK” – konferencja na rzecz osób z niepełnosprawnościami już 10 czerwca
Prime Time PR
Halszki 28
30-611 Kraków
aleksandra.masnica|primetimepr.pl| |aleksandra.masnica|primetimepr.pl
12 313 00 87
https://primetimepr.pl/
10 czerwca w hotelu Hilton Garden Inn Kraków Airport odbędzie się konferencja poświęcona zmianie postrzegania osób z niepełnosprawnościami. Organizatorem wydarzenia jest Juliusz Zgliński – uczeń liceum, działacz na rzecz równości, który sam zmaga się z niepełnosprawnością ruchową.
Konferencja jest skierowana głównie do osób decyzyjnych w oświacie i służbie zdrowia, rodziców osób z niepełnosprawnościami i ich samych, jak również przedsiębiorców poszukujących nowych pracowników. Jej celem jest przełamywanie stereotypów i zmiana postrzegania osób z niepełnosprawnościami.
Podczas wydarzenia wystąpią prelegenci z różnych środowisk, wśród nich: Samuel Tokarski, Przemysław Brumer, Szymon Karwasz, Marcin Banaszkiewicz, Julia Małecka, Joanna Środa, Marcin Fidler, Magdalena Bujakowska, Magdalena Brdej oraz Maciej Kawecki. Konferencję poprowadzą Paulina Patro oraz Filip Werstler.
- Każdemu z występujących na tej konferencji zależy na przełamywaniu barier pomiędzy ludźmi oraz zmienianiu świata na lepsze. Każdy z nich jest również świetnym przykładem na to, że warto mieć marzenia i je spełniać – mówi Juliusz Zgliński, organizator konferencji.
Partnerem strategicznym wydarzenia jest hotel Hilton Garden Inn Kraków.
Wszyscy występujący prelegenci zrzekli się wynagrodzenia, a sam udział w konferencji jest bezpłatny. Więcej informacji pod adresem: https://powiem-tak.pl/ oraz PowiemTAK.
BCC: Rewolucji w kodeksie pracy nie będzie
Kariera kobiet w IT, czyli ciągła walka ze stereotypami
5 trendów, które zdominują polski rynek pracy w 2025 roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.