Komunikaty PR

Rewolucja w miejscu pracy

2021-06-09  |  11:30
Biuro prasowe

Wyzwania związane z pracą zdalną skłaniają do powrotu do biur, oferujących jednak znacznie więcej niż dotychczas. Nie ma wątpliwości, że oblicze biura, które znaliśmy do tej pory, przechodzi znaczącą przemianę – to tylko jeden z wniosków płynących z debaty zorganizowanej przez Mindspace pt. „Rewolucja w miejscu pracy”. O tym, jaką rolę w świecie hybrydowym pełni biuro i jak musi się zmienić, aby sprostać nowym oczekiwaniom, rozmawiały podczas spotkania cztery prelegentki: Anna Jarzębska, Psycholożka, Mentorka kariery; Karina Kreja, International Concept Manager Next Office & Workplace Expert w Kinnarps; Jowita Michalska, Założycielka i Prezeska Digital University oraz Ula Zając-Pałdyna, Specjalistka w dziedzinie HR, założycielka bloga HRnaobcasach.pl

Debata pt. „Rewolucja w miejscu pracy” zorganizowana przez Mindspace miała na celu zdiagnozowanie potrzeb i oczekiwań pracowników i pracodawców względem miejsca pracy. Na skutek wielu miesięcy pracy wyłącznie zdalnej na znaczeniu zyskał przede wszystkim model hybrydowy. Pomimo wielu zalet pracy z domu, pracownicy chcą wracać do biur, ponieważ tęsknią za społecznym aspektem życia zawodowego. Pracodawcy z kolei zmagają się z podtrzymywaniem kultury korporacyjnej danej organizacji Rozumieją już jednak, jak ważną rolę w życiu organizacji odgrywa elastyczność i zaufanie do pracowników, które jest absolutną podstawą pracy zdalnej.

Model pracy hybrydowej od zawsze sprawdzał się w szczególności wśród firm wynajmujących przestrzeń typu flex, jednak dziś cieszy się popularnością także wśród przedsiębiorstw, które do tej pory preferowały biura tradycyjne. System hybrydowy oferuje nie tylko możliwość wyboru miejsca, czasu i sposobu pracy, ale i pomaga zachęcić do danej organizacji nowe talenty oraz utrzymać dotychczasowych, ceniących sobie elastyczność pracowników. Jak wynika z badań amerykańskiego Harvard Business Review, częste kontakty osobiste prowadzą do zaangażowania, wzajemnego wsparcia i lepszej współpracy w zespołach. Nie da się więc ukryć, że pomimo wielu zalet pracy zdalnej, jest ona wyzwaniem m. in. w zakresie utrzymania kontaktów międzyludzkich i zapewnienia dobrego samopoczucia zwłaszcza tym pracownikom, którzy na skutek pracy z domu mogą doświadczyć wypalenia zawodowego – powiedziała Efrat Fenigson, Wiceprezeska ds. Marketingu w Mindspace, otwierając debatę.

Zdaniem wszystkich prelegentek, świat pracy hybrydowej pozostanie z nami na długo, a wraz z nim zupełnie nowe modele pracy i przywództwa. W ocenie Anny Jarzębskiej, w ostatnim czasie na znaczeniu zyskują przede wszystkim tzw. kompetencje miękkie (m.in. takie jak umiejętność słuchania siebie nawzajem i empatia), a praca w modelu hybrydowym wymaga jeszcze większego niż do tej pory zaangażowania przełożonych względem ich pracowników. Między innymi dlatego zdaniem Uli Zając-Pałdyny, zanim firmy podejmą decyzję o powrocie do biur, muszą zadbać o odpowiednio zaplanowaną strategię komunikacji tym zakresie. Sukces każdej organizacji zależy od jej pracowników, stąd ogromne znaczenie mają ich potrzeby i preferencje.

Zdaniem Jowity Michalskiej, w nowym, hybrydowym świecie należy działać według zasady Zaufanie-Zwinność-Eksperymentowanie. Pracy w takim systemie najlepiej jest uczyć się poprzez doświadczanie, korzystając przy tym z bogatej i ogólnodostępnej oferty rozwiązań technicznych i IT. Postęp technologiczny w ostatnich latach niezwykle przyspiesza, a tym samym zmienia nie tylko środowisko pracy, ale i każdą inną dziedzinę – zdrowia, życia prywatnego i biznesu.

Z kolei według Kariny Krei, dawne wzorce miejsc pracy dawno straciły już na ważności – dzisiaj pracodawcy powinni zapewnić swojemu zespołowi takie biuro, które będzie zorientowane nie tylko na udogodnienia i ergonomię, ale także na elastyczność. Strategiczne decyzje w tym obszarze organizacje powinny dokonywać już dziś, bo pracowników do powrotu do biura trzeba będzie zachęcać. Biuro będzie musiało posiadać przewagi konkurencyjne nad pracą w domu, czy w tzw. „trzecich miejscach”.

Wszystkie prelegentki były zgodne, że rola biur nieustannie ewoluuje. Miejsca, które jeszcze niedawno służyły wyłącznie do wykonywania obowiązków służbowych, dzisiaj muszą spełniać wiele innych funkcji. Nowoczesna przestrzeń do pracy powinna być przede wszystkim miejscem interakcji i inspiracji, które sprzyja kreatywności oraz pomaga nawiązywać relacje zarówno z klientami, jak i z zespołem. Według wszystkich uczestników debaty, biuro jest narzędziem wspomagającym budowanie kultury korporacyjnej firm.

Z moich obserwacji wynika, że wielu przedsiębiorstwom zależy na tym, aby mieć do swojej dyspozycji przestrzeń służącą budowaniu niepowtarzalnego charakteru organizacji, która jednocześnie pozytywnie wpływa na to, w jaki sposób ludzie pracują, rozwijają się i wprowadzają innowacje. Twórcom Mindspace od początku zależało na tym, aby designerskie i zarazem funkcjonalne wnętrza oraz spersonalizowany poziom usług sprzyjały silnemu poczuciu wspólnoty, a jednocześnie były synonimem profesjonalnej i najwyższej jakości przestrzeni do pracy. Jestem przekonany, że właśnie dlatego tak wiele firm zdecydowało się związać swoją przyszłość z Mindspace – zarówno przed, jak i w trakcie pandemii. Wysokiej jakości, dobrze zarządzane, elastyczne miejsce pracy przyczynia się do stworzenia spójnej i wyrazistej tożsamości każdej firmy powiedział Michał Kwinta, Senior Community Manager w Mindspace Koszyki, moderator debaty.

Organizatorem debaty pt. „Rewolucja w miejscu pracy” był Mindspace, globalny operator butikowych, elastycznych przestrzeni biurowych dla firm dowolnej wielkości, który obecnie posiada łącznie 32 lokalizacje w Europie, Stanach Zjednoczonych i Izraelu.

 

Partnerami medialnymi wydarzenia byli: magazyn My Company Polska oraz portal HRnews.pl

 

Nagranie z webinarium obejrzeć można pod poniższym linkiem:

https://hs.mindspace.me/pl/tof/webinar/nagrania-rewolucja-miejscu-pracy?utm_campaign=PL%20-%20Webinar%20-%20Rewolucja%20W%20Mejscu%20Pracy%20-%20May%202021&utm_medium=email&_hsmi=2&_hsenc=p2ANqtz-_RM98agmgNgWWqURTKQ9FJ6ETQSXy9HFs8eNiPlk162PeOrvV1EfydXOZRUhdnq6wy-EwYla2A3CkLvcQBXqbGdiYMjA&utm_content=2&utm_source=hs_email

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca BCC: Rewolucji w kodeksie pracy nie będzie Biuro prasowe
2024-12-29 | 09:00

BCC: Rewolucji w kodeksie pracy nie będzie

W 2024 r. dwukrotnie zmieniła się wysokość wynagrodzenia minimalnego oraz minimalnej stawki godzinowej i innych świadczeń ustalanych na ich podstawie. Duże emocje przyniosła też długo
Praca Kariera kobiet w IT, czyli ciągła walka ze stereotypami
2024-12-20 | 10:00

Kariera kobiet w IT, czyli ciągła walka ze stereotypami

Najbardziej kobietom karierę w IT utrudnia to, że mają masę przekonań w swoich głowach. Dużo słyszymy jako dziewczynki, a potem jako kobiety i to buduje nam przekonania o sobie i o
Praca 5 trendów, które zdominują polski rynek pracy w 2025 roku
2024-12-19 | 10:30

5 trendów, które zdominują polski rynek pracy w 2025 roku

Krzysztof Inglot, założyciel Personnel Service, ekspert rynku pracy Wolniejszy wzrost wynagrodzeń, przyspieszona automatyzacja i sztuczna inteligencja, jawne widełki płacowe oraz ciągły

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.