Komunikaty PR

Rewolucja w miejscu pracy

2021-06-09  |  11:30
Biuro prasowe

Wyzwania związane z pracą zdalną skłaniają do powrotu do biur, oferujących jednak znacznie więcej niż dotychczas. Nie ma wątpliwości, że oblicze biura, które znaliśmy do tej pory, przechodzi znaczącą przemianę – to tylko jeden z wniosków płynących z debaty zorganizowanej przez Mindspace pt. „Rewolucja w miejscu pracy”. O tym, jaką rolę w świecie hybrydowym pełni biuro i jak musi się zmienić, aby sprostać nowym oczekiwaniom, rozmawiały podczas spotkania cztery prelegentki: Anna Jarzębska, Psycholożka, Mentorka kariery; Karina Kreja, International Concept Manager Next Office & Workplace Expert w Kinnarps; Jowita Michalska, Założycielka i Prezeska Digital University oraz Ula Zając-Pałdyna, Specjalistka w dziedzinie HR, założycielka bloga HRnaobcasach.pl

Debata pt. „Rewolucja w miejscu pracy” zorganizowana przez Mindspace miała na celu zdiagnozowanie potrzeb i oczekiwań pracowników i pracodawców względem miejsca pracy. Na skutek wielu miesięcy pracy wyłącznie zdalnej na znaczeniu zyskał przede wszystkim model hybrydowy. Pomimo wielu zalet pracy z domu, pracownicy chcą wracać do biur, ponieważ tęsknią za społecznym aspektem życia zawodowego. Pracodawcy z kolei zmagają się z podtrzymywaniem kultury korporacyjnej danej organizacji Rozumieją już jednak, jak ważną rolę w życiu organizacji odgrywa elastyczność i zaufanie do pracowników, które jest absolutną podstawą pracy zdalnej.

Model pracy hybrydowej od zawsze sprawdzał się w szczególności wśród firm wynajmujących przestrzeń typu flex, jednak dziś cieszy się popularnością także wśród przedsiębiorstw, które do tej pory preferowały biura tradycyjne. System hybrydowy oferuje nie tylko możliwość wyboru miejsca, czasu i sposobu pracy, ale i pomaga zachęcić do danej organizacji nowe talenty oraz utrzymać dotychczasowych, ceniących sobie elastyczność pracowników. Jak wynika z badań amerykańskiego Harvard Business Review, częste kontakty osobiste prowadzą do zaangażowania, wzajemnego wsparcia i lepszej współpracy w zespołach. Nie da się więc ukryć, że pomimo wielu zalet pracy zdalnej, jest ona wyzwaniem m. in. w zakresie utrzymania kontaktów międzyludzkich i zapewnienia dobrego samopoczucia zwłaszcza tym pracownikom, którzy na skutek pracy z domu mogą doświadczyć wypalenia zawodowego – powiedziała Efrat Fenigson, Wiceprezeska ds. Marketingu w Mindspace, otwierając debatę.

Zdaniem wszystkich prelegentek, świat pracy hybrydowej pozostanie z nami na długo, a wraz z nim zupełnie nowe modele pracy i przywództwa. W ocenie Anny Jarzębskiej, w ostatnim czasie na znaczeniu zyskują przede wszystkim tzw. kompetencje miękkie (m.in. takie jak umiejętność słuchania siebie nawzajem i empatia), a praca w modelu hybrydowym wymaga jeszcze większego niż do tej pory zaangażowania przełożonych względem ich pracowników. Między innymi dlatego zdaniem Uli Zając-Pałdyny, zanim firmy podejmą decyzję o powrocie do biur, muszą zadbać o odpowiednio zaplanowaną strategię komunikacji tym zakresie. Sukces każdej organizacji zależy od jej pracowników, stąd ogromne znaczenie mają ich potrzeby i preferencje.

Zdaniem Jowity Michalskiej, w nowym, hybrydowym świecie należy działać według zasady Zaufanie-Zwinność-Eksperymentowanie. Pracy w takim systemie najlepiej jest uczyć się poprzez doświadczanie, korzystając przy tym z bogatej i ogólnodostępnej oferty rozwiązań technicznych i IT. Postęp technologiczny w ostatnich latach niezwykle przyspiesza, a tym samym zmienia nie tylko środowisko pracy, ale i każdą inną dziedzinę – zdrowia, życia prywatnego i biznesu.

Z kolei według Kariny Krei, dawne wzorce miejsc pracy dawno straciły już na ważności – dzisiaj pracodawcy powinni zapewnić swojemu zespołowi takie biuro, które będzie zorientowane nie tylko na udogodnienia i ergonomię, ale także na elastyczność. Strategiczne decyzje w tym obszarze organizacje powinny dokonywać już dziś, bo pracowników do powrotu do biura trzeba będzie zachęcać. Biuro będzie musiało posiadać przewagi konkurencyjne nad pracą w domu, czy w tzw. „trzecich miejscach”.

Wszystkie prelegentki były zgodne, że rola biur nieustannie ewoluuje. Miejsca, które jeszcze niedawno służyły wyłącznie do wykonywania obowiązków służbowych, dzisiaj muszą spełniać wiele innych funkcji. Nowoczesna przestrzeń do pracy powinna być przede wszystkim miejscem interakcji i inspiracji, które sprzyja kreatywności oraz pomaga nawiązywać relacje zarówno z klientami, jak i z zespołem. Według wszystkich uczestników debaty, biuro jest narzędziem wspomagającym budowanie kultury korporacyjnej firm.

Z moich obserwacji wynika, że wielu przedsiębiorstwom zależy na tym, aby mieć do swojej dyspozycji przestrzeń służącą budowaniu niepowtarzalnego charakteru organizacji, która jednocześnie pozytywnie wpływa na to, w jaki sposób ludzie pracują, rozwijają się i wprowadzają innowacje. Twórcom Mindspace od początku zależało na tym, aby designerskie i zarazem funkcjonalne wnętrza oraz spersonalizowany poziom usług sprzyjały silnemu poczuciu wspólnoty, a jednocześnie były synonimem profesjonalnej i najwyższej jakości przestrzeni do pracy. Jestem przekonany, że właśnie dlatego tak wiele firm zdecydowało się związać swoją przyszłość z Mindspace – zarówno przed, jak i w trakcie pandemii. Wysokiej jakości, dobrze zarządzane, elastyczne miejsce pracy przyczynia się do stworzenia spójnej i wyrazistej tożsamości każdej firmy powiedział Michał Kwinta, Senior Community Manager w Mindspace Koszyki, moderator debaty.

Organizatorem debaty pt. „Rewolucja w miejscu pracy” był Mindspace, globalny operator butikowych, elastycznych przestrzeni biurowych dla firm dowolnej wielkości, który obecnie posiada łącznie 32 lokalizacje w Europie, Stanach Zjednoczonych i Izraelu.

 

Partnerami medialnymi wydarzenia byli: magazyn My Company Polska oraz portal HRnews.pl

 

Nagranie z webinarium obejrzeć można pod poniższym linkiem:

https://hs.mindspace.me/pl/tof/webinar/nagrania-rewolucja-miejscu-pracy?utm_campaign=PL%20-%20Webinar%20-%20Rewolucja%20W%20Mejscu%20Pracy%20-%20May%202021&utm_medium=email&_hsmi=2&_hsenc=p2ANqtz-_RM98agmgNgWWqURTKQ9FJ6ETQSXy9HFs8eNiPlk162PeOrvV1EfydXOZRUhdnq6wy-EwYla2A3CkLvcQBXqbGdiYMjA&utm_content=2&utm_source=hs_email

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca Jak zachować spokój w czasach kryzysu i niepewności? Biuro prasowe
2024-04-17 | 15:26

Jak zachować spokój w czasach kryzysu i niepewności?

Budowanie odporności psychicznej to nie tylko klucz do przetrwania kryzysu, ale także droga do osobistego i zawodowego rozwoju. Przygotujmy się na trudne czasy, szukając wsparcia i stosując
Praca Polacy chcą pracować na swoim, a firmom jest to na rękę. Analiza CVeasy.pl
2024-04-17 | 08:30

Polacy chcą pracować na swoim, a firmom jest to na rękę. Analiza CVeasy.pl

Samozatrudnieni stanowią blisko 19% wszystkich pracujących Polaków. Węższa grupa wolnych strzelców realizujących projekty na zlecenie różnych firm obejmuje 330 tys.
Praca Co piąty Polak uważa, że 4-dniowy tydzień pracy zmniejszy naszą produktywność
2024-04-10 | 13:20

Co piąty Polak uważa, że 4-dniowy tydzień pracy zmniejszy naszą produktywność

Niemal co dziesiąty ankietowany twierdzi, że Polacy nie pracują zbyt wiele, a co trzeci uważa, że 4-dniowy tydzień pracy w żaden sposób nie wpłynie na naszą produktywność w

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Zwolnienia lekarskie w prywatnej opiece medycznej są ponad dwa razy krótsze niż w publicznej. Oszczędności dla gospodarki to ok. 25 mld zł

Stan zdrowia pracujących Polaków wpływa nie tylko na konkurencyjność firm i koszty ponoszone przez pracodawców, ale i na całą gospodarkę. Jednak zapewnienie dostępu do szybkiej i efektywnej opieki zdrowotnej może te koszty znacząco zmniejszyć. Podczas gdy średnia długość zwolnienia lekarskiego w publicznym systemie ochrony zdrowia wynosi 10 dni, w przypadku opieki prywatnej to już tylko 4,5 dnia – wynika z badania Medicover. Kilkukrotnie niższe są też koszty generowane przez poszczególne jednostki chorobowe, co pokazuje wyraźną przewagę prywatnej opieki. Zapewnienie dostępu do niej może ograniczyć ponoszone przez pracodawców koszty związane z prezenteizmem i absencjami chorobowymi w wysokości nawet 1,5 tys. zł na pracownika.

Ochrona środowiska

Trwają prace nad szczegółami ścisłej ochrony 20 proc. lasów. Prawie gotowy jest także projekt ws. kontroli społecznej nad lasami

Postulat ochrony najcenniejszych lasów w Polsce znalazł się zarówno w „100 konkretach na pierwsze 100 dni rządów”, jak i w umowie koalicyjnej zawartej po wyborach 15 października 2023 roku. W wyznaczonym terminie nie udało się dotrzymać wyborczej obietnicy, ale prace nad nowymi regulacjami przyspieszają. Wśród priorytetów jest objęcie ochroną 20 proc. lasów najbardziej cennych przyrodniczo i ustanowienie kontroli społecznej nad lasami. Ministerstwo Klimatu i Środowiska konsultuje swoje pomysły z przedstawicielami różnych stron, m.in. z leśnikami, ekologami, branżą drzewną i samorządami.

Motoryzacja

Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do sprzedaży w Polsce. Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut

Według danych IBRM Samar w Polsce w pierwszych dwóch miesiącach 2024 roku zarejestrowano 533 auta chińskich producentów. Jednak niedługo mogą się one pojawiać na polskich drogach znacznie częściej, ponieważ swoją obecność na tutejszym rynku zapowiedziało już kilku kolejnych producentów z Państwa Środka. Chińskich samochodów, przede wszystkim elektryków, coraz więcej sprzedaje się również w Europie. Prognozy zakładają, że ich udział w europejskim rynku do 2025 roku ma zostać niemal podwojony. – Jakość produktów dostarczanych przez chińskich producentów jest dzisiaj zdecydowanie lepsza i dlatego one z powodzeniem konkurują z producentami europejskimi – mówi Wojciech Drzewiecki, prezes IBRM Samar.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.