Rusza 9. edycja rankingu Najbardziej Pożądani Pracodawcy 2021
8 lipca startuje 9. edycja rankingu Najbardziej Pożądani Pracodawcy 2021 w opinii specjalistów i menedżerów organizowanego przez firmę Antal. Jest to jeden z najbardziej rozpoznawalnych rankingów na polskim rynku, który identyfikuje i nagradza przedsiębiorstwa o najlepszej reputacji wśród pracowników i potencjalnych kandydatów. Liderzy w poszczególnych kategoriach branżowych zostaną wybrani na bazie analizy 360° z perspektywy: przedsiębiorstw oraz ich pracowników.
Wizerunek dobrego i pożądanego pracodawcy to cenne aktywo, które pozwala nie tylko pozyskiwać najlepsze talenty, ale także obniżyć koszty spowodowane rotacją pracowników oraz te związane z procesem rekrutacji. Z badań Antal wynika, że co trzeci specjalista odrzuci ofertę współpracy, jeśli wizerunek pracodawcy nie będzie spełniał jego oczekiwań.[1] Takie wyniki pokazują, jak ważne jest dbanie o reputację i employer branding firmy oraz tworzenie przyjaznego środowiska pracy dla pracowników.
Dotychczasowych osiem edycji rankingu Najbardziej Pożądanych Pracodawców pozwoliło wyróżnić ponad 100 najlepszych organizacji z punktu widzenia specjalistów i menedżerów. Ranking jest cenną wskazówką dla kandydatów. Pozwala zidentyfikować firmy, które:
- na pierwszym miejscu stawiają swoich pracowników,
- cieszą się najbardziej pozytywnym wizerunkiem,
- mają najlepsze wskaźniki HR,
- chcą poznać lepiej swoją organizację oraz konkurencję na rynku pracy.
Tytuł Najbardziej Pożądanego Pracodawcy będzie przyznawany firmom z następujących obszarów: instytucje finansowe, IT, energetyka, farmaceutyka, FMCG, nieruchomości, produkcja, marketing, PR, reklama i wiele innych.
Szereg korzyści dla pracodawców
Ranking prezentuje pracodawców najbardziej pożądanych przez specjalistów i menedżerów i tym samym dostarcza informacje na temat praktyk docenianych w kulturze pracy i polityce zatrudniania. Pracodawca, który weźmie udział w rankingu, ma możliwość uzyskania przy tym niezbędnej wiedzy dotyczącej pozycjonowania swojej marki na rynku pracy. Dodatkowo udział w badaniu i zdobycie tytułu lidera czy wyróżnienia wpływa pozytywnie na wizerunek firmy, a także przekłada się na korzyści marketingowe.
– Wierzymy, że pozyskana wiedza przysłuży się jeszcze lepszym relacjom na linii pracownik-pracodawca. Natomiast wszystkim firmom, które chciałyby znaleźć się w tegorocznym rankingu, pozwoli wyciągnąć wnioski, sprawdzić się na tle innych firm, pozyskać informację, w jaki sposób stać się najbardziej pożądanym pracodawcą w swojej branży. Dodatkowo pozwoli przyciągnąć do siebie jeszcze bardziej wartościowych kandydatów i zatrzymać ich na dłużej. Wyróżnimy najlepszych – komentuje Artur Skiba, Prezes Zarządu Antal – Natomiast potencjalni kandydaci, do których dotrą wyniki naszego rankingu będą mieli pewność, że uwzględnieni w nim pracodawcy cieszą się kluczowymi dla respondentów elementami wizerunkowymi, jakimi są: prestiż, kultura organizacyjna oraz styl zarządzania, ale również potrafią stworzyć przyjazną atmosferę pracy – dodaje Artur Skiba.
Jak powstaje ranking?
Badanie będzie składało się z trzech modułów – HR Pulse, Employee Pulse i Candidate Pulse. Do przygotowania rankingu wykorzystane zostaną trzy źródła wiedzy, aby zapewnić kompleksowe spojrzenie na markę pracodawcy.
- Pierwszym z nich jest kompleksowe badanie ankietowe (CAWI) wśród przedstawicieli działów HR badanych firm. Pozwala ono na zebranie wiedzy z zakresu zarówno twardych wskaźników HR, jak i podejmowanych działań przez firmę.
- Drugim źródłem wiedzy są opinie samych pracowników firmy udzielonych w badaniu online i/lub tradycyjnym - papier/ołówek (w szczególnych przypadkach).
- Trzecim i ostatnim źródłem wiedzy jest badanie ankietowe (CAWI) wśród specjalistów i menedżerów niezatrudnionych w firmie – stanowi ważną informację zwrotną o postrzeganiu marki na rynku przez potencjalnych kandydatów.
Sama akcja NPP to 2 składowe: Ranking według opinii Specjalistów i Menedżerów oraz badanie indywidualne poszczególnych firm, które chcą wziąć udział w akcji i powalczyć o tytuł lidera w poszczególnych kategoriach.
Z kategorii tematycznej przyznawane będą wyróżnienia firmom, które okażą się m.in.: Liderem Benefitów, Liderem Rekrutacji, Liderem Atrakcyjności Biurowej czy Liderem Przyjaznym Menadżerom lub Rodzicom.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem udziału w rankingu jest prowadzenie przez pracodawcę działalności połączonej z zatrudnianiem pracowników nieprzerwanie przez okres co najmniej 12 miesięcy przed dniem zgłoszenia udziału w badaniu na terenie Polski. Pracodawca powinien zatrudniać więcej niż 50 osób i zaakceptować regulamin rankingu.
Firmy mogą zgłosić się do udziału w rankingu do końca sierpnia bieżącego roku. Ogłoszenie wyników odbędzie się podczas oficjalnej gali. Wyróżnieni pracodawcy zostaną nagrodzeni statuetkami oraz dyplomami. Raport na bazie rankingu zostanie opublikowany w wersji online.
Partnerami NPP są: Goldenline, Neuron Agencja PR, Pro Progressio.
Regulamin i więcej informacji: www.najbardziejpozadanipracodawcy.pl
[1] Raport Antal “Aktywność specjalistów i menedżerów na rynku pracy - 10. Edycja" 2020 rok
O Antal Market Research
Antal Market Research to wyspecjalizowany dział odpowiedzialny za przygotowanie raportów analizujących rynek pracy. W ramach dywizji realizowane są zarówno raporty prezentujące trendy na rynku pracy, jak i materiały przygotowane w odpowiedzi na indywidualne potrzeby klientów. Antal Market Research opracowuje między innymi: raporty płacowe, raporty wizerunku pracodawcy oraz komunikacji, raporty potencjału inwestycyjnego w obszarze kapitału ludzkiego, w określonych branżach lub regionach.
Jak zachować spokój w czasach kryzysu i niepewności?
Polacy chcą pracować na swoim, a firmom jest to na rękę. Analiza CVeasy.pl
Co piąty Polak uważa, że 4-dniowy tydzień pracy zmniejszy naszą produktywność
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem
Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.
Ochrona środowiska
Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat
Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.
Finanse
72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn
W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.