Komunikaty PR

Wirtualna Karta Lunch Pass – benefit na miarę 2022 roku

2022-01-27  |  09:10
Biuro prasowe
Kontakt
Paulina Piotrowska
Grow

ul. Senatorska 2
00-075 Warszawa
paulina.piotrowska|agencjagrow.pl| |paulina.piotrowska|agencjagrow.pl
+ 48 790 526 226
https://agencjagrow.pl/

Wirtualna Karta Lunch Pass to nowość na rynku świadczeń pozapłacowych dla pracowników. Sodexo, które od ponad 20 lat wspiera polskie firmy w budowaniu trwałych relacji z pracownikami oraz lojalności w biznesie, wychodząc naprzeciw potrzebom pracowników i pracodawców, rozszerza swoją ofertę wirtualnych kart przedpłaconych o wirtualną kartę żywieniową.

W badaniu „Potrzeby Pracowników 2021” zrealizowanym przez PBS dla Sodexo, w którym wzięło udział 1004 pracowników z firm zatrudniających powyżej 50 osób aż trzech na czterech ankietowanych (76%), którzy nie mają regularnie finansowanych posiłków lub dostają jedynie owoce w biurze, zadeklarowało, że chciałoby otrzymywać cykliczne dofinansowane na posiłki w firmie. Z kolei czterech na dziesięciu byłoby skłonnych zrezygnować z któregoś z dostępnych już benefitów właśnie na rzecz posiłków.

Dofinansowanie posiłków to benefit, który rośnie w siłę – zwłaszcza w obecnych czasach. W ostatnich kilkunastu miesiącach rzeczywistość wymusiła na organizacjach przeniesienie wielu obszarów swojej działalności do świata online, a społeczeństwo w szybkim tempie musiało przestawić się na korzystanie z cyfrowych rozwiązań. Dotyczy to także obszaru benefitów dla pracowników. W czasie pracy zdalnej czy powszechnie obowiązujących lockdownów trudno było korzystać z takich świadczeń jak dostęp do obiektów sportowych czy wejściówki do instytucji kultury. W związku z nową sytuacją wyklarowały się więc nowe oczekiwania. 

Wirtualna Karta Lunch Pass odpowiedzią na potrzeby pracowników…

W związku z powyższym Sodexo, lider rynku benefitów w postaci dofinansowania posiłków, rozszerza ofertę kart cyfrowych o nowość – Wirtualna Kartę Lunch Pass. To innowacyjny benefit na miarę obecnych czasów, który odpowiada na potrzeby pracowników. Przede wszystkim realnie odciąża ich portfele – środkami znajdującymi się na karcie można płacić za posiłki we wszystkich punktach gastronomicznych, np. restauracjach, kawiarniach czy firmach cateringowych akceptujących karty Mastercard.

Z Wirtualnej Karty Lunch Pass można korzystać na wiele sposobów – zakupu ulubionych posiłków można dokonać zarówno w Polsce, jak i na świecie oraz zamawiać je przez Internet. Benefit w postaci wirtualnej karty żywieniowej świetnie wpisuje się więc w obecną rzeczywistość i wykreowane przez nią trendy takie jak wspomniana wyżej cyfryzacja usług. Świadczenie w tej postaci daje też pracownikowi pełną swobodę korzystania z niego – bez względu na to, czy pracuje stacjonarnie, hybrydowo czy zdalnie.

Samo codzienne posługiwanie się kartą jest proste i intuicyjne. Wirtualne Karty Lunch Pass, analogiczne jak ich plastikowe odpowiedniki, mają swój numer, datę ważności oraz kod CVC. Można je dodać do portfeli mobilnych Google Pay i Apple Pay, do których Polacy podpięli już blisko 7 mln kart płatniczych.

„Karty wirtualne z roku na rok cieszą się coraz większą popularnością. Obserwujemy to choćby na przykładzie Wirtualnych Kart Podarunkowych i Premiowych, które wprowadziliśmy do oferty Sodexo już w 2020 roku. Pracownicy doceniają to rozwiązanie za wygodę, dostępność i nieograniczoną wręcz możliwość korzystania ze świadczenia pod względem miejsca i czasu. Pozytywny odbiór wirtualnych produktów skłonił nas do tego, by wzbogacić naszą ofertę również o Kartę Lunch Pass w nowej, cyfrowej odsłonie” – wyjaśnia Arkadiusz Rochala, dyrektor generalny Sodexo Benefits and Rewards Services w Polsce.

…oraz wyzwania pracodawców i działów HR

Benefit w formie Wirtualnej Karty Lunch Pass zapewnia jednocześnie szereg korzyści dla pracodawców oraz firmowych działów HR. Takie świadczenie pozwala m.in. na optymalizację kosztów. Wartość przekazanych na karcie środków jest wolna od składki ZUS do kwoty 190 zł miesięcznie na jednego pracownika. W skali roku zapewnia to oszczędność dla firmy w kwocie niemal do 467 zł na osobę. Co więcej, środki przekazywane na kartę są zwolnione z podatku VAT i stanowią dla firmy koszt uzyskania przychodu. W związku z tym oszczędność roczna np. dla organizacji, która zatrudnia 1000 osób, może wynosić ok. 467 tys. zł. Pracownik otrzymuje od pracodawcy konkretną korzyść w postaci środków, które może przeznaczyć na zakup posiłków, a pracodawca ma możliwość optymalizacji kosztów.

Z perspektywy organizacji ważne jest także to, że samo zarządzanie kartami nie wymaga dużego zaangażowania pracowników działu HR. Wirtualna karta Sodexo trafia bezpośrednio na adres e-mail osoby obdarowanej w postaci kodu dostępowego. Można ją aktywować na stronie internetowej, gdzie można także sprawdzić saldo oraz historię transakcji. Co ważne, Wirtualnej Karty Lunch Pass nie da się „fizycznie” ukraść czy zgubić, jak ma to niekiedy miejsce w przypadku tradycyjnych kart.

Dzięki swojej specyfice nowe karty oferowane przez Sodexo odciążają więc działy HR, ponieważ zdejmują z nich obowiązek koordynacji skomplikowanej w przypadku innych benefitów logistyki. Tutaj jest to maksymalnie uproszczone i to pracownicy samodzielnie zarządzają sposobem wykorzystania benefitu.

Z punktu widzenia firmy nie bez znaczenia pozostaje też innowacyjność świadczenia, która wpływa na budowanie wizerunku nowoczesnego, podążającego za trendami pracodawcy, który jednocześnie korzysta z w pełni wirtualnych i zarazem ekologicznych rozwiązań.

„Wirtualna Karta Lunch Pass to rozwiązanie dedykowane wszystkim organizacjom, które chcą realnie wesprzeć swoich pracowników, zadbać o ich wellbeing, a jednocześnie korzystać z narzędzia, które jest nowoczesne i cyfrowe oraz zapewnia oszczędność czasu. Benefit ten powstał w odpowiedzi na potrzeby pracowników i wyzwania, z jakimi mierzą się pracodawcy. Jestem przekonany, że liczne zalety, które przypisuje się kartom wirtualnym sprawią, że już wkrótce korzystanie z nich będzie standardem w płatnościach zbliżeniowych” – konkluduje Arkadiusz Rochala.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Grow
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca 4-dniowy tydzień pracy sprawdza się za granicą Biuro prasowe
2024-07-17 | 15:20

4-dniowy tydzień pracy sprawdza się za granicą

Czekając na zapowiadane w Polsce skrócenie tygodniowego czasu pracy, warto przyjrzeć się doświadczeniu innych krajów. W dotychczasowych programach pilotażowych 4-dniowego
Praca Kondycja branży pracy tymczasowej – komentarz ekspercki
2024-07-08 | 01:00

Kondycja branży pracy tymczasowej – komentarz ekspercki

Grzegorz Boczoń, Prezes Zarządu w HR Quality Polska   Okres wakacyjny jest gorący nie tylko pod kątem temperatur, ale też pod względem ożywienia w branży pracy
Praca Jak firmy w Polsce podchodzą do kwestii zrównoważonego rozwoju? Ruszyły badania
2024-07-05 | 12:27

Jak firmy w Polsce podchodzą do kwestii zrównoważonego rozwoju? Ruszyły badania

6 lipca 2024 r. mija termin implementacji do polskiego porządku prawnego unijnej dyrektywy CSRD. Nakłada ona na największych przedsiębiorców obowiązek składania sprawozdań

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Polska wciąż bez strategii transformacji energetyczno-klimatycznej. Zaktualizowanie dokumentów mogłoby przyspieszyć i uporządkować ten proces

Prace nad nowym Krajowym planem w dziedzinie energii i klimatu powinny, zgodnie z unijnymi zobowiązaniami, zakończyć się w czerwcu br., ale do tej pory nie trafił on do konsultacji społecznych. Trzydzieści organizacji branżowych i społecznych zaapelowało do Ministerstwa Klimatu i Środowiska o przyspieszenie prac nad dokumentem i jego rzetelne konsultacje. Jak podkreśliły, nie powinien on być rozpatrywany tylko jako obowiązek do wypełnienia, lecz również jako szansa na przyspieszenie i uporządkowanie procesu transformacji energetyczno-klimatycznej w kraju. Polska pozostaje jedynym państwem w UE, który nie przedstawił długoterminowej strategii określającej nasz wkład w osiągnięcie neutralności klimatycznej UE do 2050 roku.

Bankowość

Firmy mogą się już ubiegać o fundusze z nowej perspektywy. Opcji finansowania jest wiele, ale nie wszystkie przedsiębiorstwa o tym wiedzą

Dla polskich firm środki UE są jedną z najchętniej wykorzystywanych form finansowania inwestycji i projektów rozwojowych. W bieżącej perspektywie finansowej na lata 2021–2027 Polska pozostanie jednym z największych beneficjentów funduszy z polityki spójności – otrzyma łącznie ok. 170 mld euro, z których duża część trafi właśnie do krajowych przedsiębiorstw. Na to nakładają się również środki z KPO i programów ramowych zarządzanych przez Komisję Europejską. Możliwości finansowania jest wiele, ale nie wszystkie firmy wiedzą, gdzie i jak ich szukać. Tutaj eksperci widzą zadanie dla banków.

Ochrona środowiska

Biznes chętnie inwestuje w OZE. Fotowoltaika na własnym gruncie najchętniej wybieranym rozwiązaniem

Możliwości związanych z inwestowaniem w zieloną energię jest bardzo dużo, jednak to fotowoltaika na własnych gruntach jest najchętniej wybieranym przez biznes rozwiązaniem OZE. Specjaliści zwracają uwagę, że wydłużył się okres zwrotu z takiej inwestycji, mimo tego nadal jest atrakcyjny, szczególnie w modelu PV-as-a-service. Dlatego też firm inwestujących w produkcję energii ze słońca może wciąż przybywać.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.