Wirtualna Karta Lunch Pass – benefit na miarę 2022 roku
Grow
ul. Senatorska 2
00-075 Warszawa
paulina.piotrowska|agencjagrow.pl| |paulina.piotrowska|agencjagrow.pl
+ 48 790 526 226
https://agencjagrow.pl/
Wirtualna Karta Lunch Pass to nowość na rynku świadczeń pozapłacowych dla pracowników. Sodexo, które od ponad 20 lat wspiera polskie firmy w budowaniu trwałych relacji z pracownikami oraz lojalności w biznesie, wychodząc naprzeciw potrzebom pracowników i pracodawców, rozszerza swoją ofertę wirtualnych kart przedpłaconych o wirtualną kartę żywieniową.
W badaniu „Potrzeby Pracowników 2021” zrealizowanym przez PBS dla Sodexo, w którym wzięło udział 1004 pracowników z firm zatrudniających powyżej 50 osób aż trzech na czterech ankietowanych (76%), którzy nie mają regularnie finansowanych posiłków lub dostają jedynie owoce w biurze, zadeklarowało, że chciałoby otrzymywać cykliczne dofinansowane na posiłki w firmie. Z kolei czterech na dziesięciu byłoby skłonnych zrezygnować z któregoś z dostępnych już benefitów właśnie na rzecz posiłków.
Dofinansowanie posiłków to benefit, który rośnie w siłę – zwłaszcza w obecnych czasach. W ostatnich kilkunastu miesiącach rzeczywistość wymusiła na organizacjach przeniesienie wielu obszarów swojej działalności do świata online, a społeczeństwo w szybkim tempie musiało przestawić się na korzystanie z cyfrowych rozwiązań. Dotyczy to także obszaru benefitów dla pracowników. W czasie pracy zdalnej czy powszechnie obowiązujących lockdownów trudno było korzystać z takich świadczeń jak dostęp do obiektów sportowych czy wejściówki do instytucji kultury. W związku z nową sytuacją wyklarowały się więc nowe oczekiwania.
Wirtualna Karta Lunch Pass odpowiedzią na potrzeby pracowników…
W związku z powyższym Sodexo, lider rynku benefitów w postaci dofinansowania posiłków, rozszerza ofertę kart cyfrowych o nowość – Wirtualna Kartę Lunch Pass. To innowacyjny benefit na miarę obecnych czasów, który odpowiada na potrzeby pracowników. Przede wszystkim realnie odciąża ich portfele – środkami znajdującymi się na karcie można płacić za posiłki we wszystkich punktach gastronomicznych, np. restauracjach, kawiarniach czy firmach cateringowych akceptujących karty Mastercard.
Z Wirtualnej Karty Lunch Pass można korzystać na wiele sposobów – zakupu ulubionych posiłków można dokonać zarówno w Polsce, jak i na świecie oraz zamawiać je przez Internet. Benefit w postaci wirtualnej karty żywieniowej świetnie wpisuje się więc w obecną rzeczywistość i wykreowane przez nią trendy takie jak wspomniana wyżej cyfryzacja usług. Świadczenie w tej postaci daje też pracownikowi pełną swobodę korzystania z niego – bez względu na to, czy pracuje stacjonarnie, hybrydowo czy zdalnie.
Samo codzienne posługiwanie się kartą jest proste i intuicyjne. Wirtualne Karty Lunch Pass, analogiczne jak ich plastikowe odpowiedniki, mają swój numer, datę ważności oraz kod CVC. Można je dodać do portfeli mobilnych Google Pay i Apple Pay, do których Polacy podpięli już blisko 7 mln kart płatniczych.
„Karty wirtualne z roku na rok cieszą się coraz większą popularnością. Obserwujemy to choćby na przykładzie Wirtualnych Kart Podarunkowych i Premiowych, które wprowadziliśmy do oferty Sodexo już w 2020 roku. Pracownicy doceniają to rozwiązanie za wygodę, dostępność i nieograniczoną wręcz możliwość korzystania ze świadczenia pod względem miejsca i czasu. Pozytywny odbiór wirtualnych produktów skłonił nas do tego, by wzbogacić naszą ofertę również o Kartę Lunch Pass w nowej, cyfrowej odsłonie” – wyjaśnia Arkadiusz Rochala, dyrektor generalny Sodexo Benefits and Rewards Services w Polsce.
…oraz wyzwania pracodawców i działów HR
Benefit w formie Wirtualnej Karty Lunch Pass zapewnia jednocześnie szereg korzyści dla pracodawców oraz firmowych działów HR. Takie świadczenie pozwala m.in. na optymalizację kosztów. Wartość przekazanych na karcie środków jest wolna od składki ZUS do kwoty 190 zł miesięcznie na jednego pracownika. W skali roku zapewnia to oszczędność dla firmy w kwocie niemal do 467 zł na osobę. Co więcej, środki przekazywane na kartę są zwolnione z podatku VAT i stanowią dla firmy koszt uzyskania przychodu. W związku z tym oszczędność roczna np. dla organizacji, która zatrudnia 1000 osób, może wynosić ok. 467 tys. zł. Pracownik otrzymuje od pracodawcy konkretną korzyść w postaci środków, które może przeznaczyć na zakup posiłków, a pracodawca ma możliwość optymalizacji kosztów.
Z perspektywy organizacji ważne jest także to, że samo zarządzanie kartami nie wymaga dużego zaangażowania pracowników działu HR. Wirtualna karta Sodexo trafia bezpośrednio na adres e-mail osoby obdarowanej w postaci kodu dostępowego. Można ją aktywować na stronie internetowej, gdzie można także sprawdzić saldo oraz historię transakcji. Co ważne, Wirtualnej Karty Lunch Pass nie da się „fizycznie” ukraść czy zgubić, jak ma to niekiedy miejsce w przypadku tradycyjnych kart.
Dzięki swojej specyfice nowe karty oferowane przez Sodexo odciążają więc działy HR, ponieważ zdejmują z nich obowiązek koordynacji skomplikowanej w przypadku innych benefitów logistyki. Tutaj jest to maksymalnie uproszczone i to pracownicy samodzielnie zarządzają sposobem wykorzystania benefitu.
Z punktu widzenia firmy nie bez znaczenia pozostaje też innowacyjność świadczenia, która wpływa na budowanie wizerunku nowoczesnego, podążającego za trendami pracodawcy, który jednocześnie korzysta z w pełni wirtualnych i zarazem ekologicznych rozwiązań.
„Wirtualna Karta Lunch Pass to rozwiązanie dedykowane wszystkim organizacjom, które chcą realnie wesprzeć swoich pracowników, zadbać o ich wellbeing, a jednocześnie korzystać z narzędzia, które jest nowoczesne i cyfrowe oraz zapewnia oszczędność czasu. Benefit ten powstał w odpowiedzi na potrzeby pracowników i wyzwania, z jakimi mierzą się pracodawcy. Jestem przekonany, że liczne zalety, które przypisuje się kartom wirtualnym sprawią, że już wkrótce korzystanie z nich będzie standardem w płatnościach zbliżeniowych” – konkluduje Arkadiusz Rochala.
BCC: Rewolucji w kodeksie pracy nie będzie
Kariera kobiet w IT, czyli ciągła walka ze stereotypami
5 trendów, które zdominują polski rynek pracy w 2025 roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.