Komunikaty PR

Wirtualna Karta Lunch Pass – benefit na miarę 2022 roku

2022-01-27  |  09:10
Biuro prasowe
Kontakt
Paulina Piotrowska
Grow

ul. Senatorska 2
00-075 Warszawa
paulina.piotrowska|agencjagrow.pl| |paulina.piotrowska|agencjagrow.pl
+ 48 790 526 226
https://agencjagrow.pl/

Wirtualna Karta Lunch Pass to nowość na rynku świadczeń pozapłacowych dla pracowników. Sodexo, które od ponad 20 lat wspiera polskie firmy w budowaniu trwałych relacji z pracownikami oraz lojalności w biznesie, wychodząc naprzeciw potrzebom pracowników i pracodawców, rozszerza swoją ofertę wirtualnych kart przedpłaconych o wirtualną kartę żywieniową.

W badaniu „Potrzeby Pracowników 2021” zrealizowanym przez PBS dla Sodexo, w którym wzięło udział 1004 pracowników z firm zatrudniających powyżej 50 osób aż trzech na czterech ankietowanych (76%), którzy nie mają regularnie finansowanych posiłków lub dostają jedynie owoce w biurze, zadeklarowało, że chciałoby otrzymywać cykliczne dofinansowane na posiłki w firmie. Z kolei czterech na dziesięciu byłoby skłonnych zrezygnować z któregoś z dostępnych już benefitów właśnie na rzecz posiłków.

Dofinansowanie posiłków to benefit, który rośnie w siłę – zwłaszcza w obecnych czasach. W ostatnich kilkunastu miesiącach rzeczywistość wymusiła na organizacjach przeniesienie wielu obszarów swojej działalności do świata online, a społeczeństwo w szybkim tempie musiało przestawić się na korzystanie z cyfrowych rozwiązań. Dotyczy to także obszaru benefitów dla pracowników. W czasie pracy zdalnej czy powszechnie obowiązujących lockdownów trudno było korzystać z takich świadczeń jak dostęp do obiektów sportowych czy wejściówki do instytucji kultury. W związku z nową sytuacją wyklarowały się więc nowe oczekiwania. 

Wirtualna Karta Lunch Pass odpowiedzią na potrzeby pracowników…

W związku z powyższym Sodexo, lider rynku benefitów w postaci dofinansowania posiłków, rozszerza ofertę kart cyfrowych o nowość – Wirtualna Kartę Lunch Pass. To innowacyjny benefit na miarę obecnych czasów, który odpowiada na potrzeby pracowników. Przede wszystkim realnie odciąża ich portfele – środkami znajdującymi się na karcie można płacić za posiłki we wszystkich punktach gastronomicznych, np. restauracjach, kawiarniach czy firmach cateringowych akceptujących karty Mastercard.

Z Wirtualnej Karty Lunch Pass można korzystać na wiele sposobów – zakupu ulubionych posiłków można dokonać zarówno w Polsce, jak i na świecie oraz zamawiać je przez Internet. Benefit w postaci wirtualnej karty żywieniowej świetnie wpisuje się więc w obecną rzeczywistość i wykreowane przez nią trendy takie jak wspomniana wyżej cyfryzacja usług. Świadczenie w tej postaci daje też pracownikowi pełną swobodę korzystania z niego – bez względu na to, czy pracuje stacjonarnie, hybrydowo czy zdalnie.

Samo codzienne posługiwanie się kartą jest proste i intuicyjne. Wirtualne Karty Lunch Pass, analogiczne jak ich plastikowe odpowiedniki, mają swój numer, datę ważności oraz kod CVC. Można je dodać do portfeli mobilnych Google Pay i Apple Pay, do których Polacy podpięli już blisko 7 mln kart płatniczych.

„Karty wirtualne z roku na rok cieszą się coraz większą popularnością. Obserwujemy to choćby na przykładzie Wirtualnych Kart Podarunkowych i Premiowych, które wprowadziliśmy do oferty Sodexo już w 2020 roku. Pracownicy doceniają to rozwiązanie za wygodę, dostępność i nieograniczoną wręcz możliwość korzystania ze świadczenia pod względem miejsca i czasu. Pozytywny odbiór wirtualnych produktów skłonił nas do tego, by wzbogacić naszą ofertę również o Kartę Lunch Pass w nowej, cyfrowej odsłonie” – wyjaśnia Arkadiusz Rochala, dyrektor generalny Sodexo Benefits and Rewards Services w Polsce.

…oraz wyzwania pracodawców i działów HR

Benefit w formie Wirtualnej Karty Lunch Pass zapewnia jednocześnie szereg korzyści dla pracodawców oraz firmowych działów HR. Takie świadczenie pozwala m.in. na optymalizację kosztów. Wartość przekazanych na karcie środków jest wolna od składki ZUS do kwoty 190 zł miesięcznie na jednego pracownika. W skali roku zapewnia to oszczędność dla firmy w kwocie niemal do 467 zł na osobę. Co więcej, środki przekazywane na kartę są zwolnione z podatku VAT i stanowią dla firmy koszt uzyskania przychodu. W związku z tym oszczędność roczna np. dla organizacji, która zatrudnia 1000 osób, może wynosić ok. 467 tys. zł. Pracownik otrzymuje od pracodawcy konkretną korzyść w postaci środków, które może przeznaczyć na zakup posiłków, a pracodawca ma możliwość optymalizacji kosztów.

Z perspektywy organizacji ważne jest także to, że samo zarządzanie kartami nie wymaga dużego zaangażowania pracowników działu HR. Wirtualna karta Sodexo trafia bezpośrednio na adres e-mail osoby obdarowanej w postaci kodu dostępowego. Można ją aktywować na stronie internetowej, gdzie można także sprawdzić saldo oraz historię transakcji. Co ważne, Wirtualnej Karty Lunch Pass nie da się „fizycznie” ukraść czy zgubić, jak ma to niekiedy miejsce w przypadku tradycyjnych kart.

Dzięki swojej specyfice nowe karty oferowane przez Sodexo odciążają więc działy HR, ponieważ zdejmują z nich obowiązek koordynacji skomplikowanej w przypadku innych benefitów logistyki. Tutaj jest to maksymalnie uproszczone i to pracownicy samodzielnie zarządzają sposobem wykorzystania benefitu.

Z punktu widzenia firmy nie bez znaczenia pozostaje też innowacyjność świadczenia, która wpływa na budowanie wizerunku nowoczesnego, podążającego za trendami pracodawcy, który jednocześnie korzysta z w pełni wirtualnych i zarazem ekologicznych rozwiązań.

„Wirtualna Karta Lunch Pass to rozwiązanie dedykowane wszystkim organizacjom, które chcą realnie wesprzeć swoich pracowników, zadbać o ich wellbeing, a jednocześnie korzystać z narzędzia, które jest nowoczesne i cyfrowe oraz zapewnia oszczędność czasu. Benefit ten powstał w odpowiedzi na potrzeby pracowników i wyzwania, z jakimi mierzą się pracodawcy. Jestem przekonany, że liczne zalety, które przypisuje się kartom wirtualnym sprawią, że już wkrótce korzystanie z nich będzie standardem w płatnościach zbliżeniowych” – konkluduje Arkadiusz Rochala.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Grow
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca Dyskusje o pokoleniu Z na rynku pracy, Women on boards i migracjach. Zakończyło się EFNI Wiosna w Warszawie Biuro prasowe
2025-04-17 | 13:00

Dyskusje o pokoleniu Z na rynku pracy, Women on boards i migracjach. Zakończyło się EFNI Wiosna w Warszawie

Debatą byłych ministrów pracy zakończyło się premierowe EFNI Wiosna zorganizowane przez Konfederację Lewiatan pod hasłem „Przyszłość pracy, praca przyszłości”.
Praca Zaskocz swoich pracowników: 500 zł na karcie Pluxee, które działa jak 560 zł!
2025-04-10 | 17:00

Zaskocz swoich pracowników: 500 zł na karcie Pluxee, które działa jak 560 zł!

1/3 firm w Polsce przekazuje benefity pozapłacowe  dla pracowników na Wielkanoc. Jest a to druga najbardziej popularna okazja w roku (po świętach Bożego Narodzenia)
Praca Dzień Przyjemności w Pracy – Pluxee Polska kontynuuje świętowanie codzienności
2025-03-27 | 09:00

Dzień Przyjemności w Pracy – Pluxee Polska kontynuuje świętowanie codzienności

Pluxee Polska po raz drugi organizuje Dzień Przyjemności w Pracy, tym samym wpisując go na stałe do kalendarza HR. Dlaczego? Ponieważ zaangażowanie polskich pracowników jest

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

Problemy społeczne

Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników

Dotychczasowe modele organizacji pracy w firmach nie zawsze odpowiadają na wyzwania przyszłości. Ostatnie lata zmieniły zasady gry na rynku pracy i teraz elastyczność liczy się na nim bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Elastyczny model pracy staje się jednym z bardziej oczekiwanych benefitów, a dla firm jest to sposób na przyciągnięcie talentów. Kolejnym jest wykorzystanie innowacyjnych narzędzi technologicznych. To jednak wymaga zarówno od pracowników, jak i od pracodawców zaangażowania w ciągłe podnoszenie kompetencji.

Motoryzacja

Pożary pojazdów elektrycznych są rzadsze niż spalinowych. W powszechnym przekonaniu jest odwrotnie, bo brakuje edukacji

Trzydzieści pożarów aut elektrycznych i niemal 9,5 tys. pożarów aut spalinowych – to statystyki za ubiegły rok. Jak podkreślają eksperci, statystycznie pojazdy elektryczne płoną rzadziej niż spalinowe. W przeliczeniu na tysiąc zarejestrowanych pojazdów wskaźnik pożarów w przypadku elektryków wynosi 0,372, a w przypadku aut spalinowych 0,424. Specjaliści są zgodni co do tego, że w powszechnym obiegu brakuje rzetelnej wiedzy na temat samochodów elektrycznych i ich bezpieczeństwa pożarowego.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.