Komunikaty PR

Wyniki globalnego badania „Młodzi przedsiębiorcy”

2021-06-22  |  13:00
Biuro prasowe

Wyniki najnowszego badania przeprowadzonego na zlecenie Herbalife Nutrition wskazują, że z założeniem własnego biznesu nie warto czekać zbyt długo. Według respondentów najlepszy wiek na podjęcie takiej decyzji to 28 lat. O tym, by mieć swoją firmę, marzy blisko ¾ ankietowanych.

W badaniu „Młodzi przedsiębiorcy” wzięło udział ponad 25 000 respondentów w wieku od 18 do 40 lat z 35 krajów z całego świata. Ankietowanych spytano między innymi właśnie o to, w jakim wieku najlepiej jest założyć własną firmę. 55% osób uznało, że powinno się to zrobić do 30 roku życia.

Badanie zlecone przez Herbalife Nutrition i przeprowadzone przez OnePoll wykazało, że aż 74% respondentów marzy o byciu przedsiębiorcą, a 16 % już ma własną firmę.

Z badania wynika, że młodsi respondenci rzadziej utrzymują rodzinę lub spłacają kredyt hipoteczny, co umożliwia im bardziej odważne podejście do kwestii bycia własnym szefem. Właśnie to stanowi główny czynnik motywujący zgłaszany przez respondentów, którzy widzą się w roli przedsiębiorców. Drugim czynnikiem jest możliwość realizowania swoich pasji.

Pragnienie bycia przedsiębiorcą nie oznacza wcale, że młodzi ludzie chcą zajmować się tym bez przygotowania. Według przeciętnego respondenta przed założeniem własnej firmy najlepiej jest mieć pięć i pół roku doświadczenia. Amerykanie są w tej kwestii bardziej ostrożni i uważają, że powinno to być siedem lat.

Wielu ankietowanych spodziewa się wyzwań na swojej zawodowej drodze. Najważniejsze z nich to: zarobienie wystarczających środków, które pozwolą pokryć koszty (35%); przystosowanie się do nowych zasad w trakcie pandemii (35%) oraz sprzedaż/pozyskiwanie klientów (35%).

Wśród polskich respondentów chęć założenia własnego biznesu zadeklarowało 64% osób. Najchętniej wybierane branże to: odzieżowa, gastronomiczna i handlowa. Największe obawy młodych Polaków budzą między innymi inwestycje, które będą musieli poczynić na początku i to, że biznes może okazać się nierentowny.

WYNIKI GLOBALNE[1] / WYNIKI Z POLSKI[2]

CZEMU MŁODZI CHCĄ ZAKŁADAĆ SWOJE WŁASNE FIRMY?

  1. By zostać swoim własnym szefem                                                   48% I 56%
  2. By realizować swoje pasje                                                                44% I 50%
  3. By być wsparciem dla rodziny                                                          37% I 24%
  4. By zyskać większą elastyczność w pracy                                        32% I 44%
  5. By zmienić swoją ścieżkę kariery                                                     31% I 31%
  6. By wyrównać dochody, po zmniejszeniu liczby godzin w pracy       26% I 18%
  7. By mieć więcej czasu dzięki krótszym godzinom pracy                    22% I 18%     
  8. By rozwiązywać problemy, uczynić świat lepszym                           19% I 17%     
  9. Ponieważ są niezadowoleni z obecnej pracy                                   15% I 21%     
  10. Ponieważ mają dość mieszkania w domu z rodzicami/rodziną        10% I 9%                               

 

JAK WIEK RESPONDENTÓW POMAGA IM W ZAŁOŻENIU BIZNESU?

 

  1. Łatwiej dostosowują się do nowych technologii                               61% I 18%
  2. Chętniej korzystają z nowych technologii                                         46% I 20%
  3. Mają świeże, wcześniej nieodkryte pomysły                                    43% I 16%
  4. Mają dostęp do większych zasobów niż starsze pokolenia             35% I 15%
  5. Mniej boją się porażki                                                                       29% I 9%

 

 

 

 

 


[1] N = 25 000

[2] N = 1005

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca Gdzie państwa firma widzi się za 5 lat… czyli o co pytać przyszłego pracodawcę. Biuro prasowe
2021-07-27 | 12:43

Gdzie państwa firma widzi się za 5 lat… czyli o co pytać przyszłego pracodawcę.

Gdzie państwa firma widzi się za 5 lat… czyli o co pytać przyszłego pracodawcę.   Coraz więcej Polaków decyduje się na zmianę pracy. Pierwsze fale pandemii woleliśmy
Praca Rusza 9. edycja rankingu Najbardziej Pożądani Pracodawcy 2021
2021-07-26 | 15:10

Rusza 9. edycja rankingu Najbardziej Pożądani Pracodawcy 2021

8 lipca startuje 9. edycja rankingu Najbardziej Pożądani Pracodawcy 2021 w opinii specjalistów i menedżerów organizowanego przez firmę Antal. Jest to jeden z najbardziej
Praca Równość płci w Maxi Zoo
2021-07-22 | 22:00

Równość płci w Maxi Zoo

Nie zasoby, po prostu ludzie – ta idea przyświecała zmianom, które objęły dział HR w Maxi Zoo, a w konsekwencji całą firmę. Nazwa People znacznie lepiej obrazuje to, co ważne

Więcej ważnych informacji

Złote Spinacze 2021

Media i PR

Medioznawca: KRRiT nie wypełnia należycie swojej roli. Jej skład nigdy nie był tak monopartyjny jak obecnie

– Doświadczenie pokazało, że na przestrzeni lat składy KRRiT bywały różne, ale nigdy nie były tak monopartyjne jak obecnie – mówi prof. Tadeusz Kowalski, medioznawca z Uniwersytetu Warszawskiego. Jak ocenia, KRRiT w obecnym składzie nie wypełnia swojej konstytucyjnej roli, a pomysł przejęcia od amerykańskiego koncernu medialnego Discovery udziałów w grupie TVN przez jedną ze spółek Skarbu Państwa doprowadziłby do czarnego scenariusza i stworzenia rządowej tuby propagandowej.

Przemysł

W wyniku zmian klimatycznych polskie firmy coraz chętniej będą się ubezpieczać. Już teraz ubezpieczyciele chronią ich majątek w wysokości 1,7 bln zł

Około 60 proc. całego majątku zgromadzonego przez polskie firmy jest objęte ochroną ubezpieczeniową. Wraz z rozwojem gospodarczym i zmianami klimatu rośnie jednak zarówno ryzyko szkód, jak i wartość majątku, który trzeba ubezpieczać. W Polsce przed pożarami, powodziami czy gwałtownym wiatrem trzeba obecnie chronić o 2,2 bln zł więcej majątku niż w 1995 roku – wynika z danych PIU i Deloitte’a. Polskie przedsiębiorstwa – zwłaszcza MŚP – są tego coraz bardziej świadome i coraz chętniej sięgają po ubezpieczenia, szczególnie polisy od odpowiedzialności cywilnej i zdarzeń losowych. Wraz z rosnącym zainteresowaniem zmienia się również oferta ubezpieczycieli dedykowana tej grupie.

Prawo

Firmy będą musiały wdrożyć u siebie system zgłaszania nieprawidłowości. Termin się zbliża, a odpowiednich regulacji brak

Do 16 grudnia Polska, podobnie jak inne kraje UE, ma czas na zaimplementowanie do krajowego prawa dyrektywy o ochronie sygnalistów w firmach. Polska regulacja nie jest jeszcze gotowa, ale przedsiębiorcy już powinni rozpocząć proces przygotowań, bo jest on wieloetapowy – podkreślają prawnicy. Choć wdrożenie systemu chroniącego osoby, które zgłaszają nieprawidłowości w miejscu pracy, będzie się wiązało z nowymi obowiązkami i kosztami, to może też przynieść wiele korzyści.

Konsument

Większość rodziców popełnia wiele błędów związanych z żywieniem dzieci. 61 proc. z nich otrzymuje te same posiłki, co reszta rodziny

Z najnowszego badania przeprowadzonego przez zespół lekarzy z Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego oraz ekspertów programu „1000 pierwszych dni dla zdrowia" zainicjowanego przez Fundację Nutricia wynika, że aż 61 proc. rodziców karmi dzieci tymi samymi posiłkami, które je reszta rodziny. Zdaniem ekspertów to niepokojące, ponieważ niesie za sobą ryzyko zbyt wysokiego udziału w diecie maluchów soli, cukru dodanego i tłuszczy trans. W menu niemowląt nie powinny się też znajdować soki owocowe, mleko krowie jako napój i napoje roślinne. Odpowiednie karmienie i rozszerzanie diety jest bardzo ważne zwłaszcza w 1000 pierwszych dniach życia, czyli w okresie od poczęcia do około trzeciego roku życia, kiedy kształtują się zdrowie oraz przyszłe preferencje żywieniowe dziecka.