Komunikaty PR

Wyniki globalnego badania „Młodzi przedsiębiorcy”

2021-06-22  |  13:00
Biuro prasowe

Wyniki najnowszego badania przeprowadzonego na zlecenie Herbalife Nutrition wskazują, że z założeniem własnego biznesu nie warto czekać zbyt długo. Według respondentów najlepszy wiek na podjęcie takiej decyzji to 28 lat. O tym, by mieć swoją firmę, marzy blisko ¾ ankietowanych.

W badaniu „Młodzi przedsiębiorcy” wzięło udział ponad 25 000 respondentów w wieku od 18 do 40 lat z 35 krajów z całego świata. Ankietowanych spytano między innymi właśnie o to, w jakim wieku najlepiej jest założyć własną firmę. 55% osób uznało, że powinno się to zrobić do 30 roku życia.

Badanie zlecone przez Herbalife Nutrition i przeprowadzone przez OnePoll wykazało, że aż 74% respondentów marzy o byciu przedsiębiorcą, a 16 % już ma własną firmę.

Z badania wynika, że młodsi respondenci rzadziej utrzymują rodzinę lub spłacają kredyt hipoteczny, co umożliwia im bardziej odważne podejście do kwestii bycia własnym szefem. Właśnie to stanowi główny czynnik motywujący zgłaszany przez respondentów, którzy widzą się w roli przedsiębiorców. Drugim czynnikiem jest możliwość realizowania swoich pasji.

Pragnienie bycia przedsiębiorcą nie oznacza wcale, że młodzi ludzie chcą zajmować się tym bez przygotowania. Według przeciętnego respondenta przed założeniem własnej firmy najlepiej jest mieć pięć i pół roku doświadczenia. Amerykanie są w tej kwestii bardziej ostrożni i uważają, że powinno to być siedem lat.

Wielu ankietowanych spodziewa się wyzwań na swojej zawodowej drodze. Najważniejsze z nich to: zarobienie wystarczających środków, które pozwolą pokryć koszty (35%); przystosowanie się do nowych zasad w trakcie pandemii (35%) oraz sprzedaż/pozyskiwanie klientów (35%).

Wśród polskich respondentów chęć założenia własnego biznesu zadeklarowało 64% osób. Najchętniej wybierane branże to: odzieżowa, gastronomiczna i handlowa. Największe obawy młodych Polaków budzą między innymi inwestycje, które będą musieli poczynić na początku i to, że biznes może okazać się nierentowny.

WYNIKI GLOBALNE[1] / WYNIKI Z POLSKI[2]

CZEMU MŁODZI CHCĄ ZAKŁADAĆ SWOJE WŁASNE FIRMY?

  1. By zostać swoim własnym szefem                                                   48% I 56%
  2. By realizować swoje pasje                                                                44% I 50%
  3. By być wsparciem dla rodziny                                                          37% I 24%
  4. By zyskać większą elastyczność w pracy                                        32% I 44%
  5. By zmienić swoją ścieżkę kariery                                                     31% I 31%
  6. By wyrównać dochody, po zmniejszeniu liczby godzin w pracy       26% I 18%
  7. By mieć więcej czasu dzięki krótszym godzinom pracy                    22% I 18%     
  8. By rozwiązywać problemy, uczynić świat lepszym                           19% I 17%     
  9. Ponieważ są niezadowoleni z obecnej pracy                                   15% I 21%     
  10. Ponieważ mają dość mieszkania w domu z rodzicami/rodziną        10% I 9%                               

 

JAK WIEK RESPONDENTÓW POMAGA IM W ZAŁOŻENIU BIZNESU?

 

  1. Łatwiej dostosowują się do nowych technologii                               61% I 18%
  2. Chętniej korzystają z nowych technologii                                         46% I 20%
  3. Mają świeże, wcześniej nieodkryte pomysły                                    43% I 16%
  4. Mają dostęp do większych zasobów niż starsze pokolenia             35% I 15%
  5. Mniej boją się porażki                                                                       29% I 9%

 

 

 

 

 


[1] N = 25 000

[2] N = 1005

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca Dyskusje o pokoleniu Z na rynku pracy, Women on boards i migracjach. Zakończyło się EFNI Wiosna w Warszawie Biuro prasowe
2025-04-17 | 13:00

Dyskusje o pokoleniu Z na rynku pracy, Women on boards i migracjach. Zakończyło się EFNI Wiosna w Warszawie

Debatą byłych ministrów pracy zakończyło się premierowe EFNI Wiosna zorganizowane przez Konfederację Lewiatan pod hasłem „Przyszłość pracy, praca przyszłości”.
Praca Zaskocz swoich pracowników: 500 zł na karcie Pluxee, które działa jak 560 zł!
2025-04-10 | 17:00

Zaskocz swoich pracowników: 500 zł na karcie Pluxee, które działa jak 560 zł!

1/3 firm w Polsce przekazuje benefity pozapłacowe  dla pracowników na Wielkanoc. Jest a to druga najbardziej popularna okazja w roku (po świętach Bożego Narodzenia)
Praca Dzień Przyjemności w Pracy – Pluxee Polska kontynuuje świętowanie codzienności
2025-03-27 | 09:00

Dzień Przyjemności w Pracy – Pluxee Polska kontynuuje świętowanie codzienności

Pluxee Polska po raz drugi organizuje Dzień Przyjemności w Pracy, tym samym wpisując go na stałe do kalendarza HR. Dlaczego? Ponieważ zaangażowanie polskich pracowników jest

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.