Zostań Najbardziej Pożądanym Pracodawcą 2021 – zgłoś udział swojej firmy
Do końca września br. przedłużony został termin przesyłania zgłoszeń do 9. edycji rankingu Najbardziej Pożądani Pracodawcy 2021 w opinii specjalistów i menedżerów organizowanego przez firmę Antal. To jeden z najbardziej rozpoznawalnych rankingów na polskim rynku, który identyfikuje i nagradza przedsiębiorstwa o najlepszej reputacji wśród pracowników i potencjalnych kandydatów.
Ranking od 8 edycji wyróżnia najbardziej pożądanych przez specjalistów i menadżerów pracodawców i dostarcza tym samym cennych informacji na temat praktyk docenianych w kulturze pracy i polityce zatrudnienia.
- Ze względu na trwający okres wakacyjny i związane z nim wyjazdy urlopowe postanowiliśmy przesunąć termin zakończenia zgłoszeń o miesiąc. Wierzymy, że dzięki temu, wszystkie osoby, które przebywają na urlopach, często bez dostępu do komputera, będą mogły skorzystać z szansy zgłoszenia się do rankingu Najbardziej Pożądanych Pracodawców 2021 w późniejszym terminie – powiedziała Aleksandra Trzcińska, Project Coordinator, Antal.
Laureaci konkursu mają możliwość zyskania niezbędnej wiedzy dotyczącej pozycjonowania swojej marki na rynku oraz zyskują dodatkową promocję i korzyści marketingowe.
- Nagrody, wyróżnienia czy certyfikaty to elementy budujące wizerunek pracodawcy. Warto wykorzystywać je w komunikacji marketingowej do promocji przedsiębiorstwa na zewnątrz, jak i w ramach zespołu pamiętając o tym, że sukces nigdy nie jest zasługą jednej osoby. Otrzymanie prestiżowego wyróżnienia to ważny element budowania pozycji w relacjach B2B, dlatego warto wykorzystywać go w codziennej komunikacji biznesowej, zachęcając do współpracy potencjalnych kontrahentów – dodała Grażyna Stec z Neuron Agencji PR.
Wizerunek dobrego i pożądanego pracodawcy to cenne aktywo, które pozwala nie tylko pozyskiwać najlepsze talenty, ale także obniżyć koszty spowodowane rotacją pracowników oraz te związane z procesem rekrutacji.
- Atrakcyjny pracodawca łatwiej pozyskuje pracowników o odpowiednich kompetencjach i potencjale intelektualnym i skuteczniej potrafi ich zatrzymać. To szczególnie ważne w kontekście oczekiwań pokolenia Y, które oczekuje od pracodawcy nie tylko odpowiednich warunków płacowych i inwestycji w rozwój, ale także prestiżu firmy – dodała Aleksandra Trzcińska, Project Coordinator, Antal.
Dotychczas wyróżniono i nagrodzono ponad 100 najlepszych firm, z punktu widzenia specjalistów i menadżerów, organizacji. Tytuł Najbardziej Pożądanego Pracodawcy przyznawany jest firmom z następujących obszarów: instytucje finansowe, IT, energetyka, farmaceutyka, FMCG, nieruchomości, produkcja, marketing, PR, reklama i wiele innych.
Jak powstaje ranking?
Badanie składa się z trzech modułów – HR Pulse, Employee Pulse i Candidate Pulse. Do przygotowania rankingu wykorzystane zostaną trzy źródła wiedzy, aby zapewnić kompleksowe spojrzenie na markę pracodawcy.
- Pierwszym z nich jest kompleksowe badanie ankietowe (CAWI) wśród przedstawicieli działów HR badanych firm. Pozwala ono na zebranie wiedzy z zakresu zarówno twardych wskaźników HR, jak i podejmowanych działań przez firmę.
- Drugim źródłem wiedzy są opinie samych pracowników firmy udzielonych w badaniu online i/lub tradycyjnym - papier/ołówek (w szczególnych przypadkach).
- Opcjonalnym, trzecim i ostatnim źródłem wiedzy jest badanie ankietowe (CAWI) wśród specjalistów i menedżerów niezatrudnionych w firmie – stanowi ważną informację zwrotną o postrzeganiu marki na rynku przez potencjalnych kandydatów (element ten nie jest brany pod uwagę w przypadku potyczki o tytuł Lidera w danej kategorii).
Sama akcja NPP to 2 składowe: Ranking według opinii Specjalistów i Menedżerów oraz badanie indywidualne poszczególnych firm, które chcą wziąć udział w akcji i powalczyć o tytuł lidera w poszczególnych kategoriach.
Z kategorii tematycznej przyznawane będą wyróżnienia firmom, które okażą się m.in.: Liderem Benefitów, Liderem Rekrutacji, Liderem Atrakcyjności Biurowej czy Liderem Przyjaznym Menadżerom lub Rodzicom.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem udziału w rankingu jest prowadzenie przez pracodawcę działalności połączonej z zatrudnianiem pracowników nieprzerwanie przez okres co najmniej 12 miesięcy przed dniem zgłoszenia udziału w badaniu na terenie Polski. Pracodawca powinien zatrudniać więcej niż 50 osób i zaakceptować regulamin rankingu.
Firmy mogą zgłosić się do udziału w rankingu do końca września bieżącego roku. Ogłoszenie wyników odbędzie się podczas oficjalnej gali. Wyróżnieni pracodawcy zostaną nagrodzeni statuetkami oraz dyplomami. Raport na bazie rankingu zostanie opublikowany w wersji online.
Partnerami NPP są: Neuron Agencja PR, Pro Progressio, Magazyn Rekruter, Business Women & Life, REX Recruitment Exchange, Nowy Marketing, HR Polska, Kariera w Finansach, My Company Polska, Nowoczesny Lider, Marka Pracodawcy, Goldenline.
O Antal Market Research
Antal Market Research to wyspecjalizowany dział odpowiedzialny za przygotowanie raportów analizujących rynek pracy. W ramach dywizji realizowane są zarówno raporty prezentujące trendy na rynku pracy, jak i materiały przygotowane w odpowiedzi na indywidualne potrzeby klientów. Antal Market Research opracowuje między innymi: raporty płacowe, raporty wizerunku pracodawcy oraz komunikacji, raporty potencjału inwestycyjnego w obszarze kapitału ludzkiego, w określonych branżach lub regionach.

Nie ma wakacji od prac sezonowych – trwają cały rok. Jacy pracownicy są najbardziej poszukiwani?

Mercer Total Remuneration Survey (TRS) – kluczowe wnioski i obserwacje

Dyskusje o pokoleniu Z na rynku pracy, Women on boards i migracjach. Zakończyło się EFNI Wiosna w Warszawie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Farmacja

Zagrożenie krztuścem pozostaje najwyższe od ponad trzech dekad. Odporność utrzymuje się do 10 lat po szczepieniu
W ubiegłym roku na krztusiec zachorowało ponad 32 tys. osób. To ok. 35 razy więcej niż rok wcześniej. Ostatnie tygodnie przynoszą wyhamowanie tendencji wzrostowej, ale Główny Inspektor Sanitarny przestrzega przed tą groźną chorobą i wskazuje na konieczność szczepień u dzieci już w okresie niemowlęcym i szczepień przypominających u dorosłych. Dużą rolę w promowaniu tej jedynej formy profilaktyki odgrywają pielęgniarki, które nie tylko informują o korzyściach ze szczepień, ale też mogą do nich kwalifikować.
Bankowość
Zdaniem 80 proc. Polaków ceny nieruchomości są wysokie lub bardzo wysokie. Mimo to i tak wolimy posiadać na własność, niż wynajmować

Tylko 26 proc. Polaków uważa, że mamy obecnie dobry moment na zakup nieruchomości. Dla ośmiu na 10 ankietowanych ceny nieruchomości są obecnie wysokie lub bardzo wysokie. 65 proc. ocenia też, że niewiele osób z ich otoczenia może sobie teraz pozwolić na zakup mieszkania lub domu – wynika z badania „To my. Polacy o nieruchomościach” portalu ogłoszeniowego Nieruchomosci-online.pl.
Transport
Nowe opłaty za emisję CO2 mogą spowodować wzrost kosztów wielu małych i średnich firm. Eksperci apelują o mądre instrumenty wsparcia [DEPESZA]

System ETS2, który zacznie obowiązywać od 2027 roku, nałoży podatek na paliwa kopalne wykorzystywane do ogrzewania budynków czy w transporcie. Koszty w dużej mierze poniosą dostawcy, w tym małe i średnie firmy. – Potencjalny wpływ systemu ETS2 na sektor MŚP w Polsce będzie znacznie mniej drastyczny, niż mogłoby się wydawać. Konieczne jest jednak przygotowanie odpowiednich instrumentów, które wesprą przedsiębiorców w przemianie w kierunku niskoemisyjnym, ale jednocześnie będą unikały podwójnej kompensacji – wskazuje raport WiseEuropa pt. „Wędka czy ryba? Wsparcie dla polskich MŚP w związku z wprowadzeniem ETS2”.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.