Pracownicy szpitali potrzebni od zaraz
Już nie tylko maseczki, gogle ochronne, rękawiczki i respiratory są w polskich szpitalach najpotrzebniejsze. W obecnej sytuacji przy rosnącej liczbie osób chorych na COVID-19, koniecznej kwarantannie dla zakażonych pracowników placówek służby zdrowia, w szpitalach zaczyna również brakować personelu medycznego.
Wsparcie społeczne dla szpitali na całym świecie jest ogromne. Znane osoby przekazują spore sumy pieniędzy, firmy przestawiają linie produkcyjne, żeby dostarczać respiratory, lub organizują pomoc na wiele innych sposobów – szyją maseczki, kombinezony, produkują przyłbice. Restauratorzy dowożą posiłki dla ratowników, lekarzy i pielęgniarek. Każdy, kto ma taką możliwość, chce pomóc w walce z koronawirsuem.
A tych, którzy walczą na pierwszej linii frontu, nie przybywa. Dopiero pod koniec zeszłego tygodnia Główny Inspektorat Sanitarny przedstawił dane o pracownikach służby zdrowia zakażonych koronawirusem. W Polsce jest to 461 lekarzy, pielęgniarek i ratowników medycznych. Z kolei na kwarantannie przebywa 4500 pracowników medycznych. Na ten moment zakażonych może być już znacznie więcej. Oznacza to, że w służbie zdrowia, która na co dzień zmaga się z lukami kadrowymi, w najbliższych tygodniach będzie jeszcze mniej osób do pracy.
Pomoc w poszukiwaniu personelu
Jak wynika z ubiegłorocznego raportu Manpower „Niedobór talentów w branży medycznej” 72 proc. szpitali ma zbyt mało pielęgniarek wszystkich specjalizacji, a ponadto 68 proc. szpitali zgłasza niedobór lekarzy. Wśród stanowisk niemedycznych szpitale najbardziej potrzebują:
- salowych, pomocy kuchennych, sprzątaczek, sanitariuszy (38 proc.),
- pracowników administracyjnych (38 proc.),
- personelu technicznego – kierowcy, konserwatorzy, specjaliści IT (29 proc.).
Mając na uwadze obecną sytuację oraz braki kadrowe w służbie zdrowia, znany w Polsce serwis z ogłoszeniami OLX uruchomił możliwość dodawania bezpłatnych ogłoszeń w kategorii Praca w podkategorii „Zdrowie i opieka”. Każdy zarejestrowany użytkownik może całkowicie bezpłatnie dodać 100 ofert pracy dotyczących właśnie tego sektora. A z darmowego dodawania ogłoszeń można korzystać do końca czerwca 2020 r.
– Wprowadzając możliwość bezpłatnej publikacji ogłoszeń o pracę w podkategorii „Zdrowie i opieka”, chcemy pomóc wszystkim jednostkom służby zdrowia w zaspokojeniu rosnących potrzeb kadrowych. Dodatkowo zespół sprzedaży OLX Praca pomaga w wyborze ogłoszeń, wspiera proces tworzenia treści ogłoszenia, a jeśli jest taka potrzeba, również z tego procesu wyręcza, przygotowując kompletną ofertę pracy za pracowników szpitali czy przychodni. Ten proces wsparcia nie jest standardowy, ale uznaliśmy, że w obecnej sytuacji będzie to forma naszej skromnej pomocy w zapewnieniu ciągłości zatrudnienia w służbie zdrowia – mówi Paweł Świderski, Head of Operations w OLX.
Każda placówka to inne potrzeby
Akcja rozpoczęła się w zeszłym tygodniu. Dział sprzedaży OLX Praca dzwoni do placówek medycznych i oferuje wsparcie w formie wystawiania ogłoszenia, przygotowania treści, a nawet opublikowania oferty. W niektórych szpitalach na chwilę obecną nie ma dodatkowych potrzeb kadrowych.
– Pierwszy odzew jest bardzo pozytywny. Na ten moment mamy ponad 100 opublikowanych ogłoszeń. Wiadomo, że nie we wszystkich placówkach medycznych brakuje lekarzy, ratowników czy pielęgniarek. Nierzadko potrzebne są osoby wydające posiłki czy z obsługi sprzątającej – tłumaczy Grzegorz Sawicki, Sales Manager w OLX.
Obecnie najwięcej nowo opublikowanych ogłoszeń dotyczy Warszawy. W województwie mazowieckim jest też najwięcej osób zakażonych koronawirusem. A z prognoz wynika, że niestety szczyt zachorowań cały czas przed nami.
Zmiany formalno-prawne w Grupie Sanofi w Polsce
Ruszają poszukiwania beneficjentów Poland Business Run 2024
Z jakich powodów Polacy sięgają po catering?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.