Prawie 60 proc. Polaków korzysta z internetu wybierając ofertę pożyczki
Internet odgrywa coraz większą rolę w prawie każdej dziedzinie życia. Polacy korzystają z sieci m.in. podczas nabywania różnego rodzaju produktów lub usług. Jak wynika z badania Wonga Polska, aż 60 proc. ankietowanych wykorzystuje internet wybierając ofertę pożyczki. Szukają tam najlepszych ofert, ale też coraz częściej pożyczają od razu w sieci.
Polacy najczęściej korzystają z pożyczek, kiedy w ich życiu pojawia się nagły wydatek lub potrzeba, która nie może czekać – wynika z danych Fundacji Rozwoju Rynku Finansowego.
Zazwyczaj finansują w ten sposób remont mieszkania, zakup samochodu lub koszty leczenia, rzadziej akcesoria AGD i RTV. Wonga Polska w ramach cyklu „Cyfrowe zwyczaje Polaków” zbadała, jaką rolę odgrywa internet w procesie wybierania i zaciągania pożyczek.
Prawie jedna trzecia Polaków to cyfrowi pożyczkobiorcy
Prawie 60 proc. Polaków wykorzystuje internet w trakcie brania pożyczki. 28 proc. korzysta z sieci już na samym początku i szuka w niej większości informacji, a następnie udaje się do oddziału, żeby sfinalizować umowę. W przypadku 15 proc. badanych cały proces – od szukania najlepszej oferty, po zaciągniecie pożyczki – odbywa się w całości online. Bezpośrednio do oddziału – z całkowitym pominięciem internetu – preferuje wybrać się co piąty ankietowany. Co ciekawe, tylko 4 proc. w trakcie szukania najlepszej oferty pożyczki radzi się znajomych lub rodziny.
- Rola internetu i nowych technologii systematycznie rośnie. Naturalne jest, że wkraczają one również do sektora finansowego. W większość przypadków internet służy do pozyskiwania informacji i porównywania ofert. W przyszłości możemy się spodziewać, że odsetek osób zaciągających pożyczkę wyłącznie online będzie rósł – już teraz ten kanał wybiera prawie co trzeci Polak. Sprzyja temu m.in. rozwój oraz dostępność technologii, a także zmiany preferencji i nawyków klientów, którzy coraz bardziej cenią oszczędność czasu oraz wygodę, jaką one dają – zauważa Aneta Gergont-Gałązka, dyrektor departamentu marketingu w Wonga Polska.
W sieci wygodniej i przejrzyściej
Jak wynika z badania Wonga Polska, 33 proc. ankietowanych uważa, że oferty pożyczek online są dużo bardziej przejrzyste i czytelniej prezentowane niż w oddziale instytucji finansowej. Natomiast zdaniem 32 proc. w sieci są one również korzystniejsze. Wśród zalet pożyczek online ankietowani docenili wygodę i oszczędność czasu – głównie dzięki ograniczeniu konieczności wizyty w oddziale oraz możliwości łatwego sprawdzenia opinii innych użytkowników o danej ofercie czy instytucji. Co warto zauważyć, aż 55 proc. ankietowanych nie uważa, że wizyta w oddziale zaowocuje lepszym wyborem oferty. Nie liczą też na rady sprzedawców, ani nie cenią możliwości rozmowy z nimi.
– Polacy doceniają usługi online, co w dużej mierze wynika z doświadczenia oraz coraz większej powszechności tego typu usług. Trzeba jednak zaznaczyć, że wraz z tym wzrostem rośnie także obawa o cyberbezpieczeństwo w sieci, na co zwraca uwagę aż 40 proc. ankietowanych. Dlatego warto wybierać znane i doświadczone firmy oraz zadbać o swoją wiedzę w tym obszarze. Między innymi z tego powodu na platformie edukacyjnej Kapitalni.org stale rozwijamy bazę wiedzy na ten temat, nasze badania pokazują bowiem, że coraz więcej osób chce samodzielnie się edukować – zauważa Aneta Gergont-Gałązka z Wonga Polska.

Ailleron Innovation Forum 2025: Innowacje, które realnie zmieniają sektor finansowy

Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r.

Przedsiębiorcy oczekują sprawiedliwego traktowania przez organy podatkowe
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Wraz z czerwcem kończy się druga polska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej. W ciągu sześciu miesięcy instytucja ta pod przewodnictwem Polski podejmowała działania na rzecz bezpieczeństwa, w wielu wymiarach: zewnętrznym, wewnętrznym, informacyjnym, ekonomicznym, energetycznym, żywnościowym i zdrowotnym. Przede wszystkim doprowadziła do przełomowego wzrostu wydatków UE na obronność. Od 1 lipca pałeczkę przejmują Duńczycy, którzy zwrócą uwagę m.in. na obronę Bałtyku.
Transport
Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.