Komunikaty PR

Preferencje turystyczne Polaków w sezonie zimowym [NOWY RAPORT]

2020-01-08  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Alicja Kubów
Elephate

ul. Robotnicza 42A
53-608 Wrocław
alicjakubow|elephate.com| |alicjakubow|elephate.com
667724033
https://www.elephate.com
Do pobrania docx ( 0.01 MB )

Preferencje turystyczne Polaków zbadał portal Triverna.pl. W swoim nowym raporcie prezentuje wyniki badania, w którym wzięło udział 1015 osób. 

 

Jak wynika z raportu, 88% Polaków w okresie od grudnia do lutego planuje przynajmniej jeden wyjazd. Większość z nich podróżuje po kraju – przede wszystkim w polskie góry. Wśród swoich ulubionych celów krajowych wyjazdów w sezonie zimowym badani najczęściej wymieniają Tatry (przede wszystkim Zakopane), a w dalszej kolejności Sudety i Beskidy. 

 

Choć w większości planujemy głównie krajowe wyjazdy, ponad połowa badanych chciałaby częściej wyjeżdżać zimą za granicę. Na przeszkodzie stoją jednak wyższe koszty takich podróży. 

 

Dziś blisko co trzecia osoba deklaruje, że w sezonie zimowym najczęściej udaje się na zagraniczny wyjazd. Polacy najchętniej uciekają przed zimą do słonecznej Hiszpanii lub Włoch, choć w pierwszej piątce najpopularniejszych kierunków znalazły się też Austria, Słowacja i Czechy. 

 

Na jak długo wyjeżdżamy? Blisko co trzecia osoba ogranicza się jedynie do weekendowych wypadów, a 40% odpoczywa przez 4-7 dni. Na wyjazdy dłuższe niż tydzień wybiera się jedynie co dziesiąty badany.  

 

Portal Triverna.pl sprawdzili również, jak wybieramy nocleg zimą. 27% Polaków w sezonie zimowym zwykle zatrzymuje się w prywatnych kwaterach, a 26% – w hotelach. 

 

W zimowe miesiące szczególnie ważne są dla nas kwestie związane z lokalizacją obiektu: najbliższą okolicą oraz odległością od lokalnych atrakcji, szlaków turystycznych czy stoków narciarskich. Drugim najważniejszym kryterium jest cena noclegu, a trzecim – warunki na miejscu: wyposażenie pokoju, możliwość wykupienia posiłków czy dostęp do internetu. Co siódma osoba przyznaje, że zimą chętnie korzysta z hotelowych udogodnień, takich jak spa czy basen.

Więcej o zimowych podróżach Polaków w nowym raporcie na blogu Triverna.pl: https://triverna.pl/blog/zimowe-wyjazdy-polakow-raport/


 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Turystyka Polacy na majówkę zaciskają pasa – w domu zostanie 60% z nas Biuro prasowe
2024-04-23 | 10:00

Polacy na majówkę zaciskają pasa – w domu zostanie 60% z nas

Tegoroczna majówka będzie wyjątkowo długa – biorąc 3 dni urlopu możemy przedłużyć weekend aż do 7 dni. Jednak nie wszyscy Polacy skorzystają z opcji wyjazdu w tym czasie. Z
Turystyka Majówka w Warszawie? TOP5 miejsc, które muszą odwiedzić mieszkańcy i turyści
2024-04-18 | 14:45

Majówka w Warszawie? TOP5 miejsc, które muszą odwiedzić mieszkańcy i turyści

Zbliża się majówka, która w 2024 roku będzie wyjątkowa. Nie dość, że dla wielu potrwa ona aż dziewięć dni, to jest szansą na wypróbowanie najlepszych atrakcji w
Turystyka Gamescape: gamifikacja to sposób na zrównoważoną turystykę
2024-04-15 | 11:00

Gamescape: gamifikacja to sposób na zrównoważoną turystykę

10 kwietnia br. w Centrum Sztuki Współczesnej Bunkier Sztuki odbyło się Forum Turystyki w Krakowie. Jednym z punktów programu była debata dotycząca postulatów

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.