Prezenty dla małych pacjentów chorych na cukrzycę
Fundacja Miś w Fartuchu oraz wywodząca się z Białegostoku sieć franczyzowa Fit Cake, która prowadzi też Fundację „Bezcukrowi”, przygotowały specjalne dzienniczki dla małych cukrzyków. Posłużą one do monitorowania przebiegu choroby. Współpracujący ze sobą od dawna społecznicy i przedsiębiorcy zrobili też świąteczne prezenty dla oddziałów pediatrycznych trzech szpitali – doposażyli je w potrzebny, drobny sprzęt medyczny, a pacjentów poczęstowali specjalnymi batonami dla diabetyków „Czekoladowy Miś”.
Okres świąteczny, mimo że generalnie radosny, dla niektórych jest trudniejszy niż wszystkie inne pory roku. Mowa tu o chorych dzieciach, na przykład cukrzykach, które niewiele mogą uszczknąć ze świątecznych słodyczy. Chyba, że ich producentem jest Fit Cake, sieć franczyzowa specjalizująca się w fit deserach i ciastach bez cukru. Firma oferuje słodycze dla osób z rożnymi wykluczeniami pokarmowymi, w tym także dla małych diabetyków. Na dodatek wspiera chore maluchy także na inne sposoby.
- 14 listopada w Dzień Walki z Cukrzycą byliśmy w Uniwersyteckim Dziecięcym Szpitalu Klinicznym i przekazaliśmy małym pacjentom z oddziału diabetologicznego nowe dzienniczki, dedykowane cukrzykom. Od razu się spodobały, bo są kolorowe i zawierają materiały i pola, których nie ma w innych. Mają też poręczny, ale większy format, gdzie dzieci mogą prowadzić notatki, a nawet rozwinąć swoją twórczość – mówi Rafał Kościuk, właściciel franczyzy Fit Cake.
Michał Szczesiul, prezes Fundacji Miś w Fartuchu i lekarz zauważa jednak, że ten większy rozmiar i dobry układ treści przyda się przede wszystkim rodzicom.
- Przeważnie produkuje się takie dzienniczki w wersji kieszonkowej. Tymczasem dokładne zapisywanie dawki insuliny, poziomu glikemii i dziennej diety jest arcyważne. Szczególnie w przypadku dzieci, które trudno uchronić przed podjadaniem między posiłkami, co powinno być odnotowane. W tym dzienniczku rodzice mogą zapisać wszystko, a ma to znaczenie podczas późniejszej wizyty u lekarza, bo na tej podstawie m.in. planuje się dalsze leczenie – dodaje Michał Szczesiul, u którego w wieku 9 lat zdiagnozowano cukrzycę.
Dzienniczki trafiły też do białostockich poradni i stowarzyszeń zajmujących opieką nad dziećmi z cukrzycą, z którymi od dawna współpracuje Fit Cake. Firma w swoją misję wpisaną ma walkę z nadmiernym spożyciem cukru. Jej hasło reklamowe brzmi „No sugar, no problem.”
- W Polsce problem jest bardzo poważny. Jesteśmy na niechlubnym pierwszym miejscu, jeśli chodzi o spożycie cukru wśród dzieci. Wedle statystyk, dziennie nasze maluchy zjadają nawet 20 łyżeczek cukru. To może mieć opłakane skutki – mówi Rafał Kościuk. – Na szczęście zauważamy, że trend powoli się odwraca. Świadczy o tym choćby to, jak szybko, mimo kryzysu, rozwija się nasza franczyza. Nawet w małych miastach są ludzie, którzy odmawiają trucia się cukrem.
Firma w związku z dobrą kondycją finansową może pozwolić sobie także na inne formy wsparcia dzieci w szpitalach. Po konsultacjach z Fundacją Miś w Fartuchu zakupiła sprzęt na oddziały diabetologiczne w Ciechanowie, Białymstoku i Hajnówce. Są to np. otoskopy (diabetycy mają często schorzenia laryngologiczne) czy waga, potrzebna do wykrywania powikłań cukrzycy ciążowej u dziecka i cukrzycy u dzieci.
- W tym tygodniu dużą partię dzienniczków wysłaliśmy do Fit Cake w Koszalinie. Będą przekazane lokalnemu szpitalowi. Kolejne nasze lokale również proszą o dostawę. Dzieje się! – dodaje Rafał Kościuk.

PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych

Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji
Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.
Konsument
Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.
Transport
Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.