Prezes Zarządu Polonus jedną z najbardziej wpływowych osób w polskiej turystyce
Maciej Acedański, Prezes Zarządu Polonus już po raz trzeci został wyróżniony w rankingu opublikowanym przez redakcję opiniotwórczego magazynu „Wasza Turystyka”, w którym zaprezentowano sylwetki „100 najbardziej wpływowych osób w polskiej turystyce 2019”.
W opublikowanym rankingu Maciej Acedański zajął wysokie 14. miejsce wyprzedzając tym samym innych przedstawicieli branży pasażerskich przewozów autokarowych. To najwyższa z dotychczasowych pozycji w zestawieniu i awans aż o sześć pozycji względem poprzedniej edycji. Eksperci tym samym docenili rosnącą pozycję kierowanej przez Prezesa Macieja Acedańskiego spółki: „Firma już trzeci rok z rzędu odnotowuje rekordowe wyniki. W ramach odpowiedzi na sytuację rynkową, Polonus zintegrował rynek polskich przewoźników autokarowych, tworząc sieć Polonus Partner. Konsolidacja rynku zapewnia pasażerom najbardziej atrakcyjną ofertę obejmującą ponad 50 linii, łączących ze sobą prawie 300 miejscowości, obsługiwanych przez 155 jednolicie oznakowanych pojazdów.” (źródło: WaszaTurystyka.pl)
Maciej Acedański kieruje Polonusem od 2016 roku. Za jego rządów Polonus przeszedł kompletną transformację wizerunkową i jakościową. Rebranding objął zmianę logo oraz wizerunku całej floty nowoczesnych pojazdów, jak również miał wpływ na komunikację marketingową, która jest spójna z głębokimi zmianami w modelu zarządzania przedsiębiorstwem. Dopasowanie siatki połączeń do oczekiwań pasażerów oraz ciągłe podnoszenie standardu świadczonych usług z dumą zapracowało na miano „narodowego przewoźnika autokarowego”.
Polonus jest spółką Skarbu Państwa, która obsługuje blisko 40 linii, łącząc główne ośrodki miejskie
i turystyczne z Warszawą. Polonus do obsługi swoich połączeń przeznacza komfortowe i nowoczesne autokary marki Scania, wyposażone w klimatyzację, wygodne, rozkładane fotele czy gniazdka 230V. Pasażerowie Polonusa mogą też korzystać podczas podróży z bezpłatnego bezprzewodowego Internetu oraz usługi geolokalizacji. Firma współpracuje również z rozbudowaną siecią agentów w całym kraju, którzy pośredniczą w sprzedaży oferty Polonus.
Polonus jest operatorem Dworca Autobusowego Warszawa Zachodnia – jednego z największych i najważniejszych węzłów komunikacyjnych w Polsce. Spółka posiada również własny system zarządzania dworcami Dworzec Online oraz platformę sprzedaży biletów zdo.pl i DworzecOnline.pl.
Więcej informacji znaleźć można na www.pksPolonus.pl, www.PolonusPartner.pl, www.zdo.pl oraz www.DworzecOnline.pl.
Tanim samolotem nad polskie morze, jezioro i w góry?
Marka Spark by Hilton wkracza na polski rynek z dwoma nowymi hotelami
Inwestycje w sektorze turystycznym: jak aparthotele i obiekty SPA zmieniają nadmorskie miasta
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Prawo
Wdrożenie dyrektywy o jawności wynagrodzeń będzie dużym wyzwaniem dla ustawodawcy. Pracodawcy muszą się liczyć z nowymi obowiązkami
Za niespełna półtora roku do polskiego prawa powinna zostać wdrożona dyrektywa o jawności wynagrodzeń, która nałoży na pracodawców obowiązek informowania kandydatów do pracy o widełkach płacowych dla oferowanych stanowisk. Także każdy zatrudniony pracownik będzie miał prawo do informacji na temat średnich wynagrodzeń osób zajmujących podobne stanowiska lub wykonujących pracę o tej samej wartości. Dla pracodawców oznacza to konieczność usystematyzowania siatki płac, a także – w niektórych przypadkach – ich raportowania.
Polityka
Na skrajnie prawicową AfD chce głosować co piąty Niemiec. Coraz więcej zwolenników ma jej polityka migracyjna i energetyczna
W poprzednich wyborach do Bundestagu w 2021 roku Alternatywa dla Niemiec (AfD) uzyskała 10 proc. głosów. Najnowsze sondaże przed lutowymi wyborami dają jej dwukrotnie większe poparcie, tym samym prawicowo-populistyczna partia może stać się drugą siłą polityczną. Coraz więcej Niemców popiera postulaty AfD – 68 proc. chce zaostrzenia polityki migracyjnej, podobny odsetek popiera wykorzystanie energii jądrowej, a blisko połowa – budowę nowych elektrowni.
Konsument
Młodzież w Polsce sięga po alkohol rzadziej niż 20 lat temu. Obniża się zwłaszcza spożycie piwa
Alkohol staje się coraz mniej popularny wśród młodzieży, przede wszystkim w grupie wiekowej 15–16 lat, ale pozytywne zmiany widoczne są również w grupie 17- i 18-latków – wynika z badania ESPAD z 2024 roku przedstawionego niedawno podczas konferencji w Sejmie. Mniej nastolatków niż 20 lat temu przyznaje się do zakupu alkoholu i tych, którzy oceniają, że jest on łatwy do zdobycia. Wciąż jednak na wysokim poziomie utrzymuje się odsetek młodzieży, która pije w sposób ryzykowny. Ministerstwo Zdrowia zapowiada działania ograniczające sprzedaż alkoholu.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.