Prezes Zarządu Polonus jedną z najbardziej wpływowych osób w polskiej turystyce
Maciej Acedański, Prezes Zarządu Polonus już po raz trzeci został wyróżniony w rankingu opublikowanym przez redakcję opiniotwórczego magazynu „Wasza Turystyka”, w którym zaprezentowano sylwetki „100 najbardziej wpływowych osób w polskiej turystyce 2019”.
W opublikowanym rankingu Maciej Acedański zajął wysokie 14. miejsce wyprzedzając tym samym innych przedstawicieli branży pasażerskich przewozów autokarowych. To najwyższa z dotychczasowych pozycji w zestawieniu i awans aż o sześć pozycji względem poprzedniej edycji. Eksperci tym samym docenili rosnącą pozycję kierowanej przez Prezesa Macieja Acedańskiego spółki: „Firma już trzeci rok z rzędu odnotowuje rekordowe wyniki. W ramach odpowiedzi na sytuację rynkową, Polonus zintegrował rynek polskich przewoźników autokarowych, tworząc sieć Polonus Partner. Konsolidacja rynku zapewnia pasażerom najbardziej atrakcyjną ofertę obejmującą ponad 50 linii, łączących ze sobą prawie 300 miejscowości, obsługiwanych przez 155 jednolicie oznakowanych pojazdów.” (źródło: WaszaTurystyka.pl)
Maciej Acedański kieruje Polonusem od 2016 roku. Za jego rządów Polonus przeszedł kompletną transformację wizerunkową i jakościową. Rebranding objął zmianę logo oraz wizerunku całej floty nowoczesnych pojazdów, jak również miał wpływ na komunikację marketingową, która jest spójna z głębokimi zmianami w modelu zarządzania przedsiębiorstwem. Dopasowanie siatki połączeń do oczekiwań pasażerów oraz ciągłe podnoszenie standardu świadczonych usług z dumą zapracowało na miano „narodowego przewoźnika autokarowego”.
Polonus jest spółką Skarbu Państwa, która obsługuje blisko 40 linii, łącząc główne ośrodki miejskie
i turystyczne z Warszawą. Polonus do obsługi swoich połączeń przeznacza komfortowe i nowoczesne autokary marki Scania, wyposażone w klimatyzację, wygodne, rozkładane fotele czy gniazdka 230V. Pasażerowie Polonusa mogą też korzystać podczas podróży z bezpłatnego bezprzewodowego Internetu oraz usługi geolokalizacji. Firma współpracuje również z rozbudowaną siecią agentów w całym kraju, którzy pośredniczą w sprzedaży oferty Polonus.
Polonus jest operatorem Dworca Autobusowego Warszawa Zachodnia – jednego z największych i najważniejszych węzłów komunikacyjnych w Polsce. Spółka posiada również własny system zarządzania dworcami Dworzec Online oraz platformę sprzedaży biletów zdo.pl i DworzecOnline.pl.
Więcej informacji znaleźć można na www.pksPolonus.pl, www.PolonusPartner.pl, www.zdo.pl oraz www.DworzecOnline.pl.
Tanim samolotem nad polskie morze, jezioro i w góry?
Marka Spark by Hilton wkracza na polski rynek z dwoma nowymi hotelami
Inwestycje w sektorze turystycznym: jak aparthotele i obiekty SPA zmieniają nadmorskie miasta
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Bankowość
Dobre prognozy dla rynku kredytów mieszkaniowych. Mimo braku rządowego programu wsparcia
Rok 2025 powinien być dobrym okresem na rynku kredytów mieszkaniowych. – Zainteresowanie nadal będzie rosło i paradoksalnie przyczyni się do tego niedawna zapowiedź ministra rozwoju i technologii, że nie będzie Kredytu 0 proc. – ocenia dr Jacek Furga, prezes Centrum Procesów Bankowych i Informacji. Jak wskazuje, pomimo braku kolejnego programu wsparcia dla kredytów mieszkaniowych 2024 rok również zakończył się dobrym wynikiem, a jakość obsługi złotowych kredytów mieszkaniowych pozostaje na bardzo wysokim poziomie.
Prawo
W Polsce brakuje ośrodków interwencji kryzysowej. Rzecznik Praw Obywatelskich apeluje o zmiany w prawie i zwiększenie finansowania
W 2023 roku w Polsce funkcjonowało 170 ośrodków interwencji kryzysowej, ale w wielu powiatach tego typu wsparcie wciąż nie jest dostępne. NIK już w 2021 roku alarmował, że ponad połowa powiatów nie powołała takich ośrodków. Tylko część istniejących placówek świadczy całodobowo wsparcie dla osób doświadczających kryzysów, a zapotrzebowanie na takie usługi stale rośnie. Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich apeluje o zmiany w prawie dotyczącym interwencji kryzysowej oraz finansowaniu tych usług.
Finanse
Jedna trzecia pacjentów jest niedożywiona przy przyjęciu do szpitala. Od tego w dużej mierze zależą rokowania
Niedożywienie pacjentów w szpitalach jest zjawiskiem powszechnym – w Polsce stan ten dotyczy jednej trzeciej osób już w momencie wizyty w Izbie Przyjęć, a w trakcie hospitalizacji pogłębia się u kolejnych 20–30 proc. O roli leczenia żywieniowego mówi się już coraz więcej, również jako o odrębnej opcji terapeutycznej w niektórych chorobach z autoagresji. W ocenie ekspertów wciąż jednak brakuje wiedzy na ten temat, zwłaszcza u lekarzy innych specjalizacji niż onkologiczne, gastroenterologiczne czy chirurgiczne. Tymczasem dobre odżywienie nie tylko przekłada się na szybsze zdrowienie, ale i realne oszczędności dla systemu.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.