Komunikaty PR

Proacta SA. z zamówieniem na opracowanie koncepcji systemu AI dla lakarzy

2023-09-19  |  01:00
Biuro prasowe

Notowana na NewConnect spółka bioinformatyczna Proacta nawiązała współpracę z firmą Integrated Solutions sp. z o.o. z grupy Orange na opracowanie koncepcji systemu AI wspierającej lekarzy w podejmowaniu decyzji diagnostycznych. W tym celu użyte zostaną dane medyczne pochodzące ze Szpitalnych Systemów Informacyjnych (ang. Hospital Information Systems skrót: HIS). Wartość zamówienia wynosi 750 tys. zł netto, a termin realizacji projektu przypada na 13 października 2023 r. Jest to pierwsza znacząca umowa po połączeniu spółek Proacta sp. z o.o. z Codeaddict SA. Spółka prowadzi cały czas zaawansowane rozmowy o współpracy z dużymi podmiotami z branży diagnostyki laboratoryjnej oraz kontynuuje działania w ramach trwającej emisji akcji serii M.

- Współpraca z firmą Integrated Solutions (grupa Orange) ma na celu realizację projektu dla klienta z sektora publicznej służby zdrowia. Opracowanie koncepcji stanowi pierwszy, ale kluczowy etap całościowego przedsięwzięcia. W Proacta SA. posiadamy doświadczony i multidyscyplinarny zespół, który jest nie tylko gotowy do opracowania koncepcji, ale również do przeprowadzenia całego projektu, począwszy od fazy wstępnej, aż po finalne wdrożenie i skalowanie systemu. Jesteśmy przekonani, że nasze kompetencje i zasoby pozwalają na dalszą współpracę w realizacji tego projektu. - opisuje Paweł Ciesielka, wiceprezes oraz CTO w Proacta SA.

Przedmiotem zamówienia jest opracowanie koncepcji systemu sztucznej inteligencji o zaawansowanej architekturze, umożliwiającej wsparcie lekarzy w podejmowaniu decyzji diagnostycznych na podstawie danych medycznych pochodzących ze Szpitalnych Systemów Informacyjnych (ang. Hospital Information Systems skrót: HIS). Celem przygotowanego rozwiązania jest poprawa jakości i skuteczności opieki zdrowotnej. Zamówienie dotyczące opracowania koncepcji zostanie zrealizowane do 13 października br. Opracowana koncepcja jest pierwszym etapem dużego projektu rozwiązania w zakresie decyzji diagnostycznych dla klienta końcowego z sektora publicznej służby zdrowia.

- Ostatnie miesiące były dla nas bardzo dynamiczne. Poza prowadzeniem działań formalno-prawnych związanych z połączeniem spółki Proacta sp. z o.o. z dawnym Codeaddict SA., koncentrowaliśmy się na pracy operacyjnej oraz realizacji kroków w ramach emisji akcji serii M. Oprócz zawartej współpracy z firmą Integrated Solutions rozmawiamy dużymi firmami z branży diagnostyki laboratoryjnej, które są zainteresowane korzystaniem z naszych autorskich rozwiązań. Widzimy, że pokazanie prawdziwej skali biznesu Proacta spotyka się również z zainteresowaniem inwestorów, którzy dostrzegają potencjał zarówno naszej spółki, jak i całego rynku, który dynamicznie się rozwija. – komentuje Arkadiusz Zachwieja, prezes Proacta SA.

Pod koniec czerwca, w trakcie ZWZ, podjęta została uchwała dotycząca emisji akcji serii M, która pokryta zostanie w całości wkładem pieniężnym i skierowana maksymalnie do 149 osób. Spółka zaoferuje do 10 mln akcji z pozbawieniem prawa poboru dotychczasowych akcjonariuszy. Środki pozyskane z emisji zostaną przeznaczone m.in. na działania marketingowe i skalowanie produktów własnych Proacta.

Proacta jest firmą bioinformatyczną, której kluczowym obszarem działalności jest tworzenie algorytmów predykcyjnych opartych na AI, pozwalających na analizę oraz interpretację danych medycznych. Dzięki własnym, wydajnym serwerom Proacta tworzy Medical Big Data Center przetwarzające duże zbiory danych. Spółka oferuje wielofunkcyjną platformę analiz predykcyjnych DATABION, służącą do gromadzenia i przetwarzania na własnych serwerach danych medycznych i genetycznych. Kolejnym produktem spółki jest Vespace – platforma do organizacji targów, konferencji i spotkań online oraz hybrydowych, wykorzystując elementy rozszerzonej rzeczywistości. Dodatkowo Proacta świadczy usługi programistyczne w zakresie wytwarzania i rozwoju oprogramowania dla klientów zewnętrznych.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia Biuro prasowe
2025-06-25 | 03:00

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Wyciek danych, ataki przeciążające stronę (DDoS), złośliwe oprogramowanie, phishing. Dziś wojna w cyberprzestrzeni dotyczy nie tylko infrastruktury krytycznej czy wielkich
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Polityka

Transport

Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.