40 tys. posiłków dla zwierząt w schroniskach – finał akcji „Kupując Pomagasz"
Aż 4,5 tony karmy dla zwierząt trafi do schronisk w całej Polsce – to efekt akcji „Kupując Pomagasz” marki Butcher’s.
To już piąta edycja akcji. W tym roku Butcher’s współpracował z 11 sklepami internetowymi. Zamysł akcji jest następujący: za każdy sprzedany przez jedenastu partnerów akcji produkt Bucher’s marka przekaże wybranym schroniskom 100g karmy. Dodatkowo, klienci mogli wesprzeć schronisko w Milanówku kupując karmę na Allegro lub rejestrując na przeznaczonej do tego stronie internetowej paragony ze sklepów stacjonarnych. Dzięki niej podopieczni 12 schronisk otrzymają 40 tys. pełnowartościowych posiłków.
Poza bezpośrednim wsparciem schronisk w ramach CSR, akcja miała też podnieść świadomość sytuacji bezdomnych zwierząt wśród społeczeństwa.
– Długoterminowym celem „Kupując Pomagasz” jest to, by wskazać ludziom potrzeby bezdomnych zwierząt i schronisk opiekujących się nimi. Liczymy, że dzięki temu będą oni skłonni do pomocy nie tylko w czasie trwania aktywacji. Zdajemy sobie sprawę z tego, że budowanie takich postaw wymaga konsekwencji, dlatego zorganizowaliśmy akcję po raz piąty – mówi Magdalena Sztylkowska, Head of Marketing w Butcher’s Pet Care Polska.
Coraz większy odsetek klientów podejmując decyzję o zakupach kieruje się tym, czy marka faktycznie działa w zgodzie z głoszonymi wartościami, a nie tylko motywuje się zyskiem. “Od dzisiejszych firm wciąż oczekuje się, że będą przynosić zyski, ale osiągnięcie prawdziwego sukcesu wymaga pokazania znaczącego pozytywnego wpływu na świat wokół, czego coraz bardziej domagają się klienci i pracownicy” – pisała Autumn Strier we wrześniu 2021 roku w Forbsie.[1] Potwierdzają to też liczby. Badania wskazują, że troska o otoczenie, w którym marka funkcjonuje i realne działania, które to potwierdzają, w dłuższej perspektywie skutkują przywiązaniem do marki.[2]
– Dla Butcher’s inicjatywy CSR stanowią połączenie istotnego z punktu widzenia marki celu, jakim jest budowanie pozycji na rynku z realizacją istotnych wartości. Dobrostan zwierząt – i tych z troskliwymi opiekunami, i tych, dla których los nie był tak łaskawy – jest dla nas autentyczną wartością, którą się kierujemy – podsumowuje Magdalena Sztylkowska.
Pracownicy schronisk i fundacji zajmujących się bezpańskimi zwierzętami zwracają uwagę na to, że w trakcie pandemii wiele osób zdecydowało się na zwierzęta jako sposób na radzenie sobie z izolacją społeczną. Niestety w części przypadków decyzje te były nieprzemyślane – z opłakanym skutkiem dla czworonogów.
– Życzylibyśmy sobie, żeby akcje takie jak „Kupując Pomagasz” były niepotrzebne, a każdy czworonóg miał pełną miskę i ciepły kąt. Niestety tak nie jest, ale dzięki takim akcjom możemy zrealizować ten cel – mówi Sztylkowska.
To już piąta edycja akcji brytyjskiego producenta karmy dla zwierząt przeprowadzana we współpracy z wybranymi sklepami. W tym roku trwała ona od 15 listopada do 15 stycznia. W tym roku udało się zebrać 4,5 tony karmy, co się przekłada na 40 tys. wysokiej jakości posiłków dla podopiecznych schronisk.
[1] Autumn Stirer, „Want Loyal Customers And Employees? Build The Right CSR Program”, Forbes, https://www.forbes.com/sites/forbesnonprofitcouncil/2021/09/02/want-loyal-customers-and-employees-build-the-right-csr-program/
[2] https://link.springer.com/article/10.1007/s11002-017-9433-6
Pierwsza Gwiazdka Samodzielności zaświeci dla wychowanków pieczy zastępczej
25.11 - MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ ELIMINACJI PRZEMOCY WOBEC KOBIET
Urodziny Kanga Foundation – nowoczesna dobroczynność w działaniu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Polityka
Konkurencyjność UE priorytetem nowej Komisji Europejskiej. Wśród barier do eliminacji nadmierna biurokracja
Komisja Europejska w nowym składzie, pod wodzą Ursuli von der Leyen, właśnie rozpoczyna swoją kadencję. Zgodnie z zapowiedziami ma się skupić na ożywieniu stojącej w miejscu gospodarki UE, zwiększeniu konkurencyjności, odblokowaniu inwestycji i zniwelowaniu luki innowacyjnej dzielącej ją od Stanów Zjednoczonych i Chin. Dużym wyzwaniem będzie także zmniejszenie uciążliwej biurokracji, również w dostępie do europejskich funduszy.
Infrastruktura
Stan budynków w Polsce poprawia się zbyt wolno. Ma to negatywny wpływ na klimat i zdrowie mieszkańców
W ciągu ostatnich ośmiu lat kluczowe statystyki dotyczące stanu budownictwa i zdrowia publicznego na poziomie UE się nie poprawiły. Budynki nadal zużywają zbyt dużo energii, emitują coraz więcej gazów cieplarnianych, a liczba inwestycji w poprawę efektywności energetycznej wręcz maleje, co skutkuje coraz niższym rocznym wskaźnikiem renowacji. Tym samym budynki w Europie nadal nie zapewniają ich użytkownikom zdrowych i komfortowych warunków, co przekłada się na gorsze samopoczucie i problemy zdrowotne – pokazuje najnowsza, ósma edycja raportu „Barometr zdrowych budynków”.
Problemy społeczne
40 proc. Polaków nie czuje się zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby. Obawiają się problemów z dostępem do leczenia i jego finansowaniem
Większość Polaków obawia się chorób cywilizacyjnych, takich jak nowotwory i choroby sercowo-naczyniowe. Niemal 40 proc. nie czuje się w pełni zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby – wynika z badania zleconego przez Nationale-Nederlanden. Badani obawiają się nie tylko braku zabezpieczenia finansowego, lecz także problemów z uzyskaniem pomocy lekarskiej i dostępem do badań. W odpowiedzi na te potrzeby Nationale-Nederlanden i Grupa LUX MED stworzyły we współpracy ofertę ubezpieczeniową łączącą pomoc finansową i usługi medyczne.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.