Komunikaty PR

Branża nieruchomości zapewnia dach nad głową dla 3 tys. uchodźców

2022-03-21  |  13:45
Biuro prasowe
Kontakt
Michał Nitychoruk
Globalworth

Twarda 18
00-105 Warszawa
michal.nitychoruk|globalworth.pl| |michal.nitychoruk|globalworth.pl
+48 886 201 362
https://www.globalworth.com/

W sumie 3 tys. uchodźców przyjmą w czterech budynkach: Archicom, Echo Investment, Globalworth oraz Skanska. Branża nieruchomości jednoczy się w pomocy, by zapewnić schronienie imigrantom z zaatakowanej przez Rosję Ukrainy. W inicjatywę zaangażowało się już dwanaście podmiotów: AFI Europe, Atenor, Cornerstone Investment Management, Echo Investment, EPP, Globalworth, Griffin Capital Partners, GTC, HB Reavis Poland, Immofinanz, Panattoni oraz Skanska. Zostały też uruchomione formalne mechanizmy, dzięki którym projekt mogą wspierać finansowo chętne firmy i osoby prywatne.

24 lutego znaleźliśmy się w zupełnie nowej rzeczywistości. Atak wojsk rosyjskich na wolną Ukrainę zmienił wszystko z dnia na dzień, a my w Warszawie musieliśmy przestawić się na funkcjonowanie w warunkach kryzysowych. Wszyscy zameldowaliśmy się do pracy, ale nie moglibyśmy przygotować wsparcia na taką skalę i o tak wysokim standardzie, gdyby nie wsparcie prywatnych firm. To ogromny wyraz solidarności, za który dziękuję!

Michał Olszewski, Zastępca Prezydenta m.st. Warszawy

Firmy, które dołączyły do akcji #Property4Ukraine, chcą pomagać uchodźcom w sposób najbardziej dla nich oczywisty i naturalny – oddając w ich ręce zaaranżowaną na potrzeby sytuacji przestrzeń biurową w swoich budynkach. Echo Investment, Globalworth i Skanska dostosowują biurowce do potrzeb uchodźców na własny koszt. Wydatki związane z  funkcjonowaniem tych obiektów będą ponoszone wspólnie z innymi firmami, które zdecydują się dołączyć do inicjatywy. Wsparcie organizacyjne i merytoryczne zapewnia  United Nations Global Compact Network Poland.

W obliczu kryzysu humanitarnego w Ukrainie kwestią absolutnie kluczową jest ochrona i zapewnienie bezpieczeństwa ludności cywilnej. UN Global Compact został włączony w ONZ-owski łańcuch pomocy humanitarnej w ramach Connecting Business initiative (CBi), koordynowanej przez UN OCHA (Biuro Narodów Zjednoczonych ds. Koordynacji Pomocy Humanitarnej). Zadaniem UN Global Compact Network Poland jest mobilizacja sektora prywatnego oraz koordynacja współpracy biznesu z agendami ONZ, kluczowymi polskimi organizacjami pozarządowymi i innymi interesariuszami zaangażowanymi w pomoc humanitarną.

Według danych UNHCR, mówimy o najszybciej rosnącym kryzysie uchodźczym od czasu II wojny światowej. Dlatego szczególną troską jest zadbanie już dziś o długoterminowe wsparcie uchodźczyń i uchodźców z Ukrainy, m.in. w zakresie miejsca zamieszkania. To niezmiernie ważne, że firmy z branży nieruchomości wspólnie i solidarnie, w myśl apelu UN Global Compact Network Poland – Zjednoczony biznes dla Ukrainy! – zdecydowały się na udzielenie pomocy w tym tak newralgicznym obszarze. Mam nadzieję, że ten przykład zachęci także inne podmioty z branży, zarówno w polskich, jak i europejskich miastach, do działań o podobnym charakterze. UN Global Compact jest inicjatywą Sekretarza Generalnego ONZ, skupiającą biznes respektujący 10 Zasad UN Global Compact, w tym w zakresie praw człowieka i przeciwdziałania korupcji, co jest gwarancją transparentności działań w ramach tego rodzaju skomplikowanych projektów. Cel nadrzędny to efektywna i długofalowa, mądra pomoc.

Kamil Wyszkowski, Dyrektor Wykonawczy UN Global Compact Network Poland

Obecnie powierzchnie biurowe są sukcesywnie przekształcane na tymczasowe centra dla uchodźców. Adaptowane są przestrzenie w czterech warszawskich obiektach: dwa budynki kompleksu Empark należące do Echo Investment i Archicom, a także dwa wieżowce w centrum Warszawy: Ilmet będący w portfelu Skanska oraz Warta Tower, której właścicielem jest Globalworth. W budynku Echo Investment już mieszka około 400 osób. Gotowa na przyjęcie uchodźców powierzchnia wraz z zapleczem sanitarnym jest przekazywana pod opiekę Miejskich Ośrodków Pomocy Społecznej, które następnie będą zarządzać udostępnioną przestrzenią.

Inicjatywę można wesprzeć poprzez wpłaty na konto UN Global Compact Network Poland – The business community united for Ukraine!

Bank Millennium S.A.
Stanisława Żaryna 2A, 02-593 Warszawa
IBAN: PL 57 1160 2202 0000 0005 1908 0243
SWIFT: BIGBPLPW
Tytuł przelewu: #Property4Ukraine

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Problemy społeczne BRAK ZDJĘCIA
2024-04-25 | 15:00

ZNAMY NOMINOWANYCH DO NAGRODY KORCZAKA W 2024 ROKU

ZNAMY NOMINOWANYCH DO NAGRODY KORCZAKA W 2024 ROKU   W tym roku do Nagrody Korczaka wypłynęło wyjątkowo dużo zgłoszeń – 147 osoby i instytucje z całego kraju. Jak podkreśla Uczelnia Korczaka – organizator konkursu
Problemy społeczne ŁOWCY METEORYTÓW W NOWYM PROGRAMIE EDUKACYJNYM DLA SZKÓŁ
2024-04-22 | 11:00

ŁOWCY METEORYTÓW W NOWYM PROGRAMIE EDUKACYJNYM DLA SZKÓŁ

Warszawa, 18 kwietnia 2024 Fundacja Nauka. To Lubię ogłosiła dzisiaj uruchomienie nowego programu edukacyjnego dla szkół podstawowych i średnich pt. „Łowcy
Problemy społeczne Mieszkańcy Pomorza wypożyczą nieodpłatnie sprzęt rehabilitacyjny .
2024-04-12 | 06:00

Mieszkańcy Pomorza wypożyczą nieodpłatnie sprzęt rehabilitacyjny .

Szacuje się, że w Polsce żyje ponad 4 miliony osób z niepełnosprawnościami i ograniczeniami ruchowymi. Z tej liczby około 200.000 osób, to mieszkańcy Pomorza. Dlatego

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.