Cateringi dietetyczne łączą siły
SuperMenu by Anna Lewandowska zainicjowało wspólną akcję branży cateringów dietetycznych oraz Polskiej Akcji Humanitarnej (PAH). Jej celem jest skoordynowane dostarczenie kilku tysięcy posiłków dziennie uchodźcom na granicy. Do akcji dołączyło już 31 firm cateringowych.
Rywalizację odstawiamy na bok
Solidaryzując się z uchodźcami z Ukrainy i chcąc nieść im realną, skoordynowaną pomoc, SuperMenu zwróciło się do konkurencji z propozycją współpracy, inicjując akcję branży cateringów dietetycznych w Polsce. Wspólnie będą dostarczać posiłki do ośrodków recepcyjnych na granicy, wspierając tym samym przybywających do Polski uchodźców z Ukrainy, których ewakuacja z kraju trwa zwykle kilkadziesiąt godzin. W ramach akcji nawiązana została także współpraca z Polską Akcją Humanitarną (PAH), która nie tylko wskazuje na bieżąco miejsca, gdzie aktualne potrzeby są największe, ale też wspiera dystrybucję posiłków. Dzięki szybkiej mobilizacji, pierwszy transport z posiłkami został wysłany w nocy z 01/02 marca.
Cateringi dietetyczne łączą siły dla Ukrainy
Na apel o pomoc i dołączenie do inicjatywy odpowiedzieli: MasterLife, Dietly, GoodSpeed (odpowiedzialny za logistykę akcji), Caterings, Gastro Paczka, Love Catering, Eatfit catering, Nice To Fit You, Republika Smakoszy, Dietific, Pomidor&Rukola-catering dietetyczny, Fit Micha, Goodie Foodie, Cymes Catering, Be Fit Catering, Fit Food Catering, Charlie Food and Friends catering, cooKING, KraftBox catering dietetyczny, Fit Point, Bee Healthy, Slim Way, Deli Vege, Smak&Fit, Fit Dieta Catering, Tytka FIT, Prl-box.pl, Smooth Catering, CHEFBOX, BOMBA CATERING, Zdrowe Smaki, Kuroniowie Diety, Fit My Day Catering, Burak Dieta.
ZNAMY NOMINOWANYCH DO NAGRODY KORCZAKA W 2024 ROKU
ŁOWCY METEORYTÓW W NOWYM PROGRAMIE EDUKACYJNYM DLA SZKÓŁ
Mieszkańcy Pomorza wypożyczą nieodpłatnie sprzęt rehabilitacyjny .
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Po kiełbaski wege czy roślinne burgery sięga coraz więcej konsumentów. Branża roślinna będzie walczyć o utrzymanie takiego nazewnictwa
Kiełbasa bezmięsna, burger roślinny, parówka wegetariańska, stek vege – do takich nazw produktów wielu konsumentów zdążyło się przyzwyczaić i coraz chętniej po nie sięga. Pojawiają się jednak pomysły, by zakazać nazewnictwa charakterystycznego dla produktów mięsnych. Również w Polsce pojawiła się propozycja w tym zakresie ze strony poprzedniego składu resortu rolnictwa pod koniec ubiegłego roku. Zwolennicy uzasadniają ten pomysł ochroną interesów konsumenckich, ale badania pokazują, że tylko niewielki odsetek klientów pomylił produkt wegański i mięsny przy zakupie.
Infrastruktura
Za dwa lata w gdańskim porcie ma powstać baza instalacyjna morskich farm wiatrowych. Będzie ponad pięć razy większa od krakowskiego Rynku Głównego
21-hektarowy Terminal 5, który powstanie na wodach zewnętrznej części gdańskiego portu Baltic Hub, ma być bazą instalacyjną dla morskich elektrowni wiatrowych. To duży projekt, którego realizacja może się rozpocząć w drugiej połowie tego roku. Tego typu infrastruktura jest konieczna dla przyspieszenia inwestycji offshore w polskiej części Bałtyku. Pierwsze morskie farmy wiatrowe zaczną produkować zieloną energię w 2026 roku.
Prawo
Społeczne agencje najmu w Polsce dopiero raczkują. Część gmin widzi w nich szansę na walkę z wyludnieniem
W Polsce zawiązało się już i rozpoczyna działalność kilkanaście społecznych agencji najmu, kolejnych kilkanaście jest w trakcie powstawania. To niewiele jak na niemal 2,5 tys. gmin w kraju, jednak eksperci widzą w tym rozwiązaniu duży potencjał. Jak podkreślają, może to być szansa zwłaszcza dla miast średniej wielkości, by walczyć ze zjawiskiem wyludniania. Społeczne agencje najmu we współpracy z gminami pośredniczą w wynajmie mieszkań – gminnych bądź należących do prywatnych właścicieli – osobom, których zarobki nie pozwalają na rynkowy najem, ale nie kwalifikują ich też do otrzymania mieszkania socjalnego.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.