Komunikaty PR

Ciężarówka SHAMIR Polska rusza w trasę, by zbadać wzrok uchodźcom z Ukrainy

2022-03-30  |  11:40
Biuro prasowe

Na przełomie marca i kwietnia, przez 6 dni, uchodźcy z Ukrainy będą mieli możliwość za darmo przebadać wzrok. Od 29 marca do 5 kwietnia w miejscach, gdzie przebywa ich najwięcej  
w Warszawie, stanie specjalny mobilny punkt badania wzroku Shamir Polska wraz z laboratorium,  
w którym będą wykonywane na miejscu soczewki okularowe. Firma zamierza przebadać 12 000 osób. Akcja wsparcia osób z Ukrainy jest realizowana w ramach projektu CSR Długie Oczy.  

Specjalna ciężarówka Shamir Polska jest wyposażona w profesjonalne urządzenia niezbędne do wykonania badania wzroku zarówno u dzieci, jak i osób dorosłych, a są to między innymi: foroptery, automatyczne refraktometry, cyfrowe tablice do badania wzroku, retinoskopy, pupilometry. Specjaliści ochrony wzroku w mobilnym punkcie będą przeprowadzali badania. Na miejscu będzie również stacjonować mobilne laboratorium, które wyposażone będzie w urządzenia gotowe wyprodukować na miejscu soczewki okularowe, dedykowane do indywidualnych potrzeb wzrokowych.

- Jako firma nie mogliśmy pozostać obojętni na to, co dzieje się w Ukrainie. Firmy pomagają tak jak mogą, my skupiliśmy się na tym, co jest w naszym zasięgu i zgodne z naszą działalnością. Mamy nadzieje, że ta skromna pomoc sprawi, że osobom z Ukrainy będzie się u nas żyło łatwiej– powiedziała Aleksandra Kubańska, Marketing & Communications Manager,  SHAMIR Polska.

Mobilny punkt badania wzroku Shamir Polska wraz z laboratorium stanie w następujących terminach
i lokalizacjach:

29-31 marca 2022 r. - Ptak Warsaw Expo Sp. z o.o., Nadarzyn, al. Katowicka 62 - (Centrum Pomocy Humanitarnej).

1 kwietnia 2022 r. - Centralny Ośrodek Sportu Hala „Torwar", ul. Łazienkowska 6a, Warszawa - (Centrum Pomocy Humanitarnej).

 

 

2-3 kwietnia 2022 r. - Centrum Targowo Kongresowym Global EXPO, Warszawa, ul. Modlińska 6D - (Centrum Pomocy Humanitarnej).

4-5 kwietnia 2022 r. - Centrum Konferencyjno- Szkoleniowe Ossa w Rawie Mazowieckiej, Ossa 1 (wsparcie zostanie udzielone osieroconym dzieciom i młodzieży).

Badania będą przeprowadzane od 9:00 do 19:00, a  jeżeli będzie duże zainteresowanie akcją, godzina otwarcia punktu zostanie przedłużona do 21:00.

Pomoc Ukrainie to drugi projekt realizowany przez Shamir Polska w ramach programu społecznej odpowiedzialności biznesu Długie Oczy. Jego misją jest poprawa jakości życia ludzi, którzy mierzą się
z problemami z narządem wzroku. Shamir, we współpracy z partnerskimi salonami optycznymi, realizuje projekty, które zwiększają komfort i radość życia, a także przyczyniają się do rozwoju osób niedowidzących i niewidomych. Jednym z nich jest budowa Ogrodu Zmysłów przy Towarzystwie Opieki nad Ociemniałymi w Laskach. Więcej na www.dlugieoczy.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Problemy społeczne 878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB Biuro prasowe
2025-03-12 | 06:00

878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB

Branża browarnicza jest ważnym sektorem gospodarki światowej, który wygenerował 0,8% światowego PKB w 2023 r., czyli 878 miliardów dolarów. To więcej niż wg Banku
Problemy społeczne Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie
2025-02-20 | 17:00

Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie

Wyobraź sobie, że każdego ranka budzisz się wypoczęty i pełen energii. Co więcej, aby to osiągnąć nie potrzebujesz kolejnej kawy. Wystarczy naturalny, dostępny
Problemy społeczne Tylko w co trzecim polskim domu jest równy podział obowiązków
2024-12-18 | 16:10

Tylko w co trzecim polskim domu jest równy podział obowiązków

Jedynie 21 proc. mężczyzn i aż dwukrotnie większy odsetek kobiet (45 proc.) deklaruje, że wykonuje większość prac domowych. Z kolei co trzecia przedsiębiorczyni także przyznaje, że

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.