Komunikaty PR

Co Polacy myślą o kobiecości? Sprawdziła to marka Nutridome

2022-01-18  |  09:45
Biuro prasowe
Do pobrania png ( 0.18 MB )
  • Marka Nutridome zbadała, jak Polacy postrzegają kobiecość i siostrzeństwo. Ankietę wypełniło 1057 osób w różnym wieku.

  • Celem badania było lepsze poznanie i zrozumienie współczesnych kobiet oraz wzbudzenie refleksji na temat damskiej solidarności.

  • Okazało się, że większość Polek (75%) jest zadowolonych ze swojego życia osobistego. Mniej ocenia pozytywnie swoje życie zawodowe (60%). Średnio połowie towarzyszy presja związana z byciem dobrą pracowniczką czy matką.

  • 91% badanych uważa, że kobiety powinny mieć takie same prawa co mężczyźni, a 70% osób, że już tak jest. Według połowy (53%) istnieją jednak zachowania, które nie przystoją kobietom.

 

Choć tylko 15% Polek postrzega kobiety jak rywalki, blisko połowa (47%) często porównuje się z innymi dziewczynami. Myśląc o siostrzeństwie, nadal liczniej widzimy więzy krwi niż solidarną wspólnotę. Czego jeszcze dowiadujemy się z badania marki Nutridome?

 

Polki najczęściej wiążą kobiecość z konkretnymi cechami charakteru, a Polacy – z określonym wyglądem. Różnimy się także, jeśli chodzi o inne kwestie. Podczas gdy 60% mężczyzn uważa, że kobiety mają tyle samo obowiązków co mężczyźni, zgadza się z tym jedynie 36% kobiet. Te oraz wiele innych informacji prezentuje raport „Kobiecość – jak ją współcześnie rozumiemy?”, stworzony przez markę kosmetyczną Nutridome we współpracy z agencją Elephate.

 

Jak oceniają siebie Polki?

Wrażliwa, opiekuńcza, pracowita – oto cechy charakteru, które ankietowane kobiety przypisują sobie najczęściej. Przeszło 7 na 10 pań określa się także ambitnymi, kreatywnymi, niezależnymi i skłonnymi do kompromisu. Być może dlatego większość jest zadowolona zarówno z przebiegu swojej kariery, jak i prywatnego życia. 64% Polek pozytywnie ocenia podział obowiązków domowych w swoim domu – dokładnie taki sam odsetek pań uważa, że ma wystarczająco dużo czasu dla siebie.

 

Żeńskie końcówki wciąż rażą

Naukowczyni, kierowczyni, psycholożka – takie słowa stosuje co piąta Polka i co piąty Polak. Feminatywy brzmią nienaturalnie dla co trzeciego badanego. Największa grupa ma do żeńskich końcówek neutralny stosunek, lecz mimo to po nie nie sięga. Mowa o 44% pań i 49% panów.

 

Kobieca, czyli jaka?

Piękno, delikatność i seksapil to najczęstsze skojarzenia z kobiecością. Dla Polek kobiecość wielokrotnie częściej jest po prostu czuciem się kobietą, a dla Polaków – przeciwieństwem męskości. Choć zgadzamy się, że kobiety powinny mieć takie same prawa co mężczyźni, według niektórych wciąż istnieją rzeczy, które kobiety powinny robić i których im nie wypada. Uważa tak większość Polaków i mniejszość Polek.

 

Wsłuchanie się w potrzeby

Jak pokazuje historia, spory udział w postrzeganiu kobiecości mają marki kosmetyczne. Dziś skupiają się na dostarczaniu produktów, które pomagają dbać nie tylko o wygląd zewnętrzny, ale również samopoczucie. Na afirmację indywidualności i wyrażanie siebie stawia marka Nutridome, która zaangażowała się już m.in. w ruch ciałopozytywności.

W Nutridome wierzymy, że to, co najlepsze dla ciała i duszy, idzie ze sobą w parze. Zachęcamy do tego, aby w codziennym biegu zawsze znaleźć chwilę na zatrzymanie, by uspokoić zmysły i wsłuchać się w siebie. Pomocne mogą być w tym wszelkie rytuały, które sprawiają nam przyjemność – komentuje Magdalena Podgórska, nutrikonsultantka i ekspertka Nutridome.

 

Krótko o badaniu

Dane zebrano w ramach anonimowej ankiety, na przełomie listopada i grudnia 2021 roku. W badaniu wzięło udział 1057 osób, których 59% stanowiły kobiety. Kwestionariusz zawierał pytania otwarte oraz zamknięte jedno- i wielokrotnego wyboru.

 

Z pełną treścią raportu o kobiecości można zapoznać się na stronie marki Nutridome.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Problemy społeczne Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu Biuro prasowe
2025-04-24 | 14:00

Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu

Polacy są społeczeństwem zestresowanym. Ponad połowa martwi się z powodów finansowych, źródłem niepokoju są także sprawy bieżące oraz obowiązki związane
Problemy społeczne 878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB
2025-03-12 | 06:00

878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB

Branża browarnicza jest ważnym sektorem gospodarki światowej, który wygenerował 0,8% światowego PKB w 2023 r., czyli 878 miliardów dolarów. To więcej niż wg Banku
Problemy społeczne Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie
2025-02-20 | 17:00

Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie

Wyobraź sobie, że każdego ranka budzisz się wypoczęty i pełen energii. Co więcej, aby to osiągnąć nie potrzebujesz kolejnej kawy. Wystarczy naturalny, dostępny

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

Przemysł spożywczy

Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

Transport

Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.