Komunikaty PR

Co Polacy myślą o kobiecości? Sprawdziła to marka Nutridome

2022-01-18  |  09:45
Biuro prasowe
Do pobrania png ( 0.18 MB )
  • Marka Nutridome zbadała, jak Polacy postrzegają kobiecość i siostrzeństwo. Ankietę wypełniło 1057 osób w różnym wieku.

  • Celem badania było lepsze poznanie i zrozumienie współczesnych kobiet oraz wzbudzenie refleksji na temat damskiej solidarności.

  • Okazało się, że większość Polek (75%) jest zadowolonych ze swojego życia osobistego. Mniej ocenia pozytywnie swoje życie zawodowe (60%). Średnio połowie towarzyszy presja związana z byciem dobrą pracowniczką czy matką.

  • 91% badanych uważa, że kobiety powinny mieć takie same prawa co mężczyźni, a 70% osób, że już tak jest. Według połowy (53%) istnieją jednak zachowania, które nie przystoją kobietom.

 

Choć tylko 15% Polek postrzega kobiety jak rywalki, blisko połowa (47%) często porównuje się z innymi dziewczynami. Myśląc o siostrzeństwie, nadal liczniej widzimy więzy krwi niż solidarną wspólnotę. Czego jeszcze dowiadujemy się z badania marki Nutridome?

 

Polki najczęściej wiążą kobiecość z konkretnymi cechami charakteru, a Polacy – z określonym wyglądem. Różnimy się także, jeśli chodzi o inne kwestie. Podczas gdy 60% mężczyzn uważa, że kobiety mają tyle samo obowiązków co mężczyźni, zgadza się z tym jedynie 36% kobiet. Te oraz wiele innych informacji prezentuje raport „Kobiecość – jak ją współcześnie rozumiemy?”, stworzony przez markę kosmetyczną Nutridome we współpracy z agencją Elephate.

 

Jak oceniają siebie Polki?

Wrażliwa, opiekuńcza, pracowita – oto cechy charakteru, które ankietowane kobiety przypisują sobie najczęściej. Przeszło 7 na 10 pań określa się także ambitnymi, kreatywnymi, niezależnymi i skłonnymi do kompromisu. Być może dlatego większość jest zadowolona zarówno z przebiegu swojej kariery, jak i prywatnego życia. 64% Polek pozytywnie ocenia podział obowiązków domowych w swoim domu – dokładnie taki sam odsetek pań uważa, że ma wystarczająco dużo czasu dla siebie.

 

Żeńskie końcówki wciąż rażą

Naukowczyni, kierowczyni, psycholożka – takie słowa stosuje co piąta Polka i co piąty Polak. Feminatywy brzmią nienaturalnie dla co trzeciego badanego. Największa grupa ma do żeńskich końcówek neutralny stosunek, lecz mimo to po nie nie sięga. Mowa o 44% pań i 49% panów.

 

Kobieca, czyli jaka?

Piękno, delikatność i seksapil to najczęstsze skojarzenia z kobiecością. Dla Polek kobiecość wielokrotnie częściej jest po prostu czuciem się kobietą, a dla Polaków – przeciwieństwem męskości. Choć zgadzamy się, że kobiety powinny mieć takie same prawa co mężczyźni, według niektórych wciąż istnieją rzeczy, które kobiety powinny robić i których im nie wypada. Uważa tak większość Polaków i mniejszość Polek.

 

Wsłuchanie się w potrzeby

Jak pokazuje historia, spory udział w postrzeganiu kobiecości mają marki kosmetyczne. Dziś skupiają się na dostarczaniu produktów, które pomagają dbać nie tylko o wygląd zewnętrzny, ale również samopoczucie. Na afirmację indywidualności i wyrażanie siebie stawia marka Nutridome, która zaangażowała się już m.in. w ruch ciałopozytywności.

W Nutridome wierzymy, że to, co najlepsze dla ciała i duszy, idzie ze sobą w parze. Zachęcamy do tego, aby w codziennym biegu zawsze znaleźć chwilę na zatrzymanie, by uspokoić zmysły i wsłuchać się w siebie. Pomocne mogą być w tym wszelkie rytuały, które sprawiają nam przyjemność – komentuje Magdalena Podgórska, nutrikonsultantka i ekspertka Nutridome.

 

Krótko o badaniu

Dane zebrano w ramach anonimowej ankiety, na przełomie listopada i grudnia 2021 roku. W badaniu wzięło udział 1057 osób, których 59% stanowiły kobiety. Kwestionariusz zawierał pytania otwarte oraz zamknięte jedno- i wielokrotnego wyboru.

 

Z pełną treścią raportu o kobiecości można zapoznać się na stronie marki Nutridome.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Problemy społeczne Na dyskryminację już niedługo nie będzie nas stać – w Sejmie RP rusza wystawa i premiera raportu “Każdy talent na wagę złota” Związku Przedsiębiorców i Pracodawców Biuro prasowe
2025-06-24 | 18:00

Na dyskryminację już niedługo nie będzie nas stać – w Sejmie RP rusza wystawa i premiera raportu “Każdy talent na wagę złota” Związku Przedsiębiorców i Pracodawców

W Sejmie Rzeczypospolitej Polskiej odbyła się uroczysta inauguracja wystawy i premiera raportu podsumowującego ogólnopolski projekt Związku Przedsiębiorców
Problemy społeczne Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu
2025-04-24 | 14:00

Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu

Polacy są społeczeństwem zestresowanym. Ponad połowa martwi się z powodów finansowych, źródłem niepokoju są także sprawy bieżące oraz obowiązki związane
Problemy społeczne 878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB
2025-03-12 | 06:00

878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB

Branża browarnicza jest ważnym sektorem gospodarki światowej, który wygenerował 0,8% światowego PKB w 2023 r., czyli 878 miliardów dolarów. To więcej niż wg Banku

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom

Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.

Transport

37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.

Prawo

Firmy będą mogły przetestować krótszy tydzień pracy z rządowym wsparciem. Nabór wniosków ruszy w sierpniu

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej uruchamia pilotaż krótszego tygodnia pracy. Zainteresowane wzięciem w nim udziału firmy będą się mogły ubiegać o wsparcie finansowe ze strony rządu. Politycy Nowej Lewicy, którzy są pomysłodawcami testu tego rozwiązania, przekonują, że finalnie zyskają na nim wszyscy, zarówno pracownicy, jak i pracodawcy, a ostrzeżenia o spodziewanych problemach gospodarki są mocno przesadzone.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.