Komunikaty PR

Co Polacy myślą o kobiecości? Sprawdziła to marka Nutridome

2022-01-18  |  09:45
Biuro prasowe
Do pobrania png ( 0.18 MB )
  • Marka Nutridome zbadała, jak Polacy postrzegają kobiecość i siostrzeństwo. Ankietę wypełniło 1057 osób w różnym wieku.

  • Celem badania było lepsze poznanie i zrozumienie współczesnych kobiet oraz wzbudzenie refleksji na temat damskiej solidarności.

  • Okazało się, że większość Polek (75%) jest zadowolonych ze swojego życia osobistego. Mniej ocenia pozytywnie swoje życie zawodowe (60%). Średnio połowie towarzyszy presja związana z byciem dobrą pracowniczką czy matką.

  • 91% badanych uważa, że kobiety powinny mieć takie same prawa co mężczyźni, a 70% osób, że już tak jest. Według połowy (53%) istnieją jednak zachowania, które nie przystoją kobietom.

 

Choć tylko 15% Polek postrzega kobiety jak rywalki, blisko połowa (47%) często porównuje się z innymi dziewczynami. Myśląc o siostrzeństwie, nadal liczniej widzimy więzy krwi niż solidarną wspólnotę. Czego jeszcze dowiadujemy się z badania marki Nutridome?

 

Polki najczęściej wiążą kobiecość z konkretnymi cechami charakteru, a Polacy – z określonym wyglądem. Różnimy się także, jeśli chodzi o inne kwestie. Podczas gdy 60% mężczyzn uważa, że kobiety mają tyle samo obowiązków co mężczyźni, zgadza się z tym jedynie 36% kobiet. Te oraz wiele innych informacji prezentuje raport „Kobiecość – jak ją współcześnie rozumiemy?”, stworzony przez markę kosmetyczną Nutridome we współpracy z agencją Elephate.

 

Jak oceniają siebie Polki?

Wrażliwa, opiekuńcza, pracowita – oto cechy charakteru, które ankietowane kobiety przypisują sobie najczęściej. Przeszło 7 na 10 pań określa się także ambitnymi, kreatywnymi, niezależnymi i skłonnymi do kompromisu. Być może dlatego większość jest zadowolona zarówno z przebiegu swojej kariery, jak i prywatnego życia. 64% Polek pozytywnie ocenia podział obowiązków domowych w swoim domu – dokładnie taki sam odsetek pań uważa, że ma wystarczająco dużo czasu dla siebie.

 

Żeńskie końcówki wciąż rażą

Naukowczyni, kierowczyni, psycholożka – takie słowa stosuje co piąta Polka i co piąty Polak. Feminatywy brzmią nienaturalnie dla co trzeciego badanego. Największa grupa ma do żeńskich końcówek neutralny stosunek, lecz mimo to po nie nie sięga. Mowa o 44% pań i 49% panów.

 

Kobieca, czyli jaka?

Piękno, delikatność i seksapil to najczęstsze skojarzenia z kobiecością. Dla Polek kobiecość wielokrotnie częściej jest po prostu czuciem się kobietą, a dla Polaków – przeciwieństwem męskości. Choć zgadzamy się, że kobiety powinny mieć takie same prawa co mężczyźni, według niektórych wciąż istnieją rzeczy, które kobiety powinny robić i których im nie wypada. Uważa tak większość Polaków i mniejszość Polek.

 

Wsłuchanie się w potrzeby

Jak pokazuje historia, spory udział w postrzeganiu kobiecości mają marki kosmetyczne. Dziś skupiają się na dostarczaniu produktów, które pomagają dbać nie tylko o wygląd zewnętrzny, ale również samopoczucie. Na afirmację indywidualności i wyrażanie siebie stawia marka Nutridome, która zaangażowała się już m.in. w ruch ciałopozytywności.

W Nutridome wierzymy, że to, co najlepsze dla ciała i duszy, idzie ze sobą w parze. Zachęcamy do tego, aby w codziennym biegu zawsze znaleźć chwilę na zatrzymanie, by uspokoić zmysły i wsłuchać się w siebie. Pomocne mogą być w tym wszelkie rytuały, które sprawiają nam przyjemność – komentuje Magdalena Podgórska, nutrikonsultantka i ekspertka Nutridome.

 

Krótko o badaniu

Dane zebrano w ramach anonimowej ankiety, na przełomie listopada i grudnia 2021 roku. W badaniu wzięło udział 1057 osób, których 59% stanowiły kobiety. Kwestionariusz zawierał pytania otwarte oraz zamknięte jedno- i wielokrotnego wyboru.

 

Z pełną treścią raportu o kobiecości można zapoznać się na stronie marki Nutridome.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Problemy społeczne Tylko w co trzecim polskim domu jest równy podział obowiązków Biuro prasowe
2024-12-18 | 16:10

Tylko w co trzecim polskim domu jest równy podział obowiązków

Jedynie 21 proc. mężczyzn i aż dwukrotnie większy odsetek kobiet (45 proc.) deklaruje, że wykonuje większość prac domowych. Z kolei co trzecia przedsiębiorczyni także przyznaje, że
Problemy społeczne Burger King wchodzi do Zgorzelca
2024-12-18 | 16:00

Burger King wchodzi do Zgorzelca

W najbliższy piątek Burger King oficjalnie otworzy swoje drzwi dla mieszkańców Zgorzelca. Pierwsza w mieście, wolnostojąca restauracja marki powstała obok Centrum Handlowego Zgorzelec
Problemy społeczne Pudliszki wspierają Szlachetną Paczkę
2024-12-15 | 13:10

Pudliszki wspierają Szlachetną Paczkę

Pudliszki, znana marka sosów i ketchupów, ponownie angażuje się w działalność charytatywną i przekazuje 200 tys. zł na wsparcie Szlachetnej Paczki. Marka dołącza do ponad

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Przemysł spożywczy

Rośnie konkurencja ze strony ukraińskich producentów żywności na unijnym rynku. To wyzwanie dla polskiego rolnictwa

Zawieszenie ceł przez UE na towary z Ukrainy od czerwca 2022 roku oznacza de facto proces integracji tego kraju z jednolitym rynkiem europejskim, z wyjątkami dotyczącymi kilku produktów rolnych. Oznacza to poważne wyzwania dla polskiego rolnictwa, zwłaszcza że 73 proc. eksportu naszej żywności trafia na rynek unijny. Zdaniem ekspertów w odpowiedzi na tę konkurencję polskie rolnictwo musi postawić bardziej na jakość i innowacje, a nie na niską cenę produktów.

Ochrona środowiska

Zdjęcia satelitarne dobrym źródłem wiedzy o zmianach klimatycznych. Ich zaletami są ujęcie dużego obszaru i regularność dokumentowania

Szczegółowe raportowanie zachodzących przez ostatnie pół wieku zmian klimatycznych i przewidywanie tego, jak warunki życia na Ziemi będą się zmieniały w najbliższych dekadach, stało się możliwe dzięki zdjęciom dostarczanym przez satelity. Z punktu obserwacyjnego, jakim jest orbita okołoziemska, od 1972 roku uzyskuje się dane dotyczące dużych powierzchni. Dzięki nim naukowcy wiedzą m.in. to, że za około pięć lat średnia temperatura regularnie zacznie przekraczać punkt ocieplenia 1,5 stopnia i potrafią wywnioskować, jak wpłynie to na poziom wód w morzach.

Regionalne – Mazowieckie

Większe bezpieczeństwo przechowywanych w magazynach dzieł sztuki. Muzeum Narodowe w Warszawie przeniesie je do nowego budynku

Kupiony ze wsparciem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego budynek przy ulicy Puławskiej będzie służył Muzeum Narodowemu w Warszawie jako magazyn wielkogabarytowych dzieł sztuki. To tu jeszcze w tym roku mają trafić zbiory z magazynu w Tarczynie, który według opinii NIK nie spełnia niezbędnych norm technicznych. W ciągu dwóch–trzech lat w nowym budynku powstanie także przestrzeń wystawiennicza dla kolekcji mebli i wzornictwa należących do MNW.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.